پژوهش‌ها نشان می‌دهند:

درمان بیماری خواب کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد

به گفته محققان، عوارض و آسیب‌های زیاد خوابیدن می‌تواند بسیار بیشتر از کم خوابیدن باشد.
يکشنبه، 14 مهر 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان بیماری خواب کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد

 به گفته محققان، عوارض و آسیب‌های زیاد خوابیدن می‌تواند بسیار بیشتر از کم خوابیدن باشد.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد زیاد خوابیدن و کم خوابیدن با بیماری‌های مزمنی مثل بیماری‌های قلبی و دیابت مرتبط است.

به گفته دکتر صفوان بدر رئیس آکادمی آمریکایی طب خواب، خوابیدن طولانی‌مدت لزوما به این معنی نیست که شما خوب می خوابید. بلکه به این نکته باید توجه کرد که کیفیت و کمیت خواب روی سلامت بسیار تاثیرگذار است. اینکه چه موقع و چگونه می‌خوابید به اندازه، نوع تغذیه و ورزش شما اهمیت دارد.

بزرگسالان برای اینکه از اثرات خواب در سلامتی خود بهره بگیرند باید 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند.

برای انجام این تحقیق که در مجله " خواب" به چاپ رسیده است، محققان وضعیت خواب 54 هزار آمریکایی 45 سال و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند. حدود یک سوم این افراد کم خواب بودند یعنی کمتر از 6 ساعت در شب می خوابیدند، 4 درصد پر خواب بودند و بیشتر از10 ساعت خواب شبانه داشتند و 64 درصد به طور استاندارد یعنی 7 تا 9 ساعت می‌خوابیدند.

در مقایسه با افرادی که خواب نرمال داشتند کم خواب‌ها بیشتر مبتلا به بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت، چاقی و پریشانی‌های ذهنی مداوم بودند. همین مشکلات در مورد افرادی که بیش از اندازه می‌خوابیدند نیز صدق می‌کند اما با شدت بیشتر.

جانت کروفت از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا و مشاور در این تحقیق می‌گوید: یکی از مسائلی که در ارتباط خواب ناسالم و بیماری‌های مزمن باید به آن توجه ویژه داشت چاقی و تنش‌ها ذهنی مکرر است که به واسطه آن به پزشکان توصیه می‌شود علاوه بر بررسی مشکلات خواب در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن به وزن و مسائل ذهنی و روانی آنها نیز توجه شود.

بیماری‌های خواب مثل آپنه و بی‌خوابی در افرادی که بیماری‌های مزمن دارند به طور مکرر اتفاق می‌افتد و مانع از خواب عمیق و خوب می‌شود. توصیه می‌شود اگر صبح با خستگی از خواب بیدار می‌شوید با یک پزشک مشورت کنید تا مشکل را پیدا کند. اگر پزشک تشخیص داد شما بیماری خواب دارید درمان آن به طور قابل توجهی می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد.

/111/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.