دو شهید گمنام در شهرک طلاب قم آرام می‌گیرند

معاون امور طلاب و دانش‎آموختگان حوزه از برگزاری مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در قم همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) خبر داد.
دوشنبه، 16 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دو شهید گمنام در شهرک طلاب قم آرام می‌گیرند

معاون امور طلاب و دانش‎آموختگان حوزه از برگزاری مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در قم همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام والمسلمین محمود ملکدار، معاون امور طلاب و دانش‎آموختگان حوزه دوشنبه، 16 دی‌ماه، در نشستی خبری با اشاره به برگزاری مراسم تشییع چهار شهید گمنام در قم گفت: هر جا که عطر و بوی شهادت در آنجا حضور یابد، لطف و مهر و صفا را با خود خواهد آورد و شهر مقدس قم نیز این عطر و بو را در عصر جدید از 19دی سال 56 گرفت که با تبعیت از مرجعیت شیعه علیه نظام طاغوت قیام کرد.
وی افزود: شهرک مهدیه میزبان طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم است و بنا به درخواست‎های مکرر و اجابت مسئولان امر در هفته جاری میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود.
معاون امور طلاب و دانش‎آموختگان حوزه‎های علمیه عنوان کرد: این حضور شهدا در شهرک مهدیه به چند دلیل مورد عنایت خاص امام زمان(عج) بوده است؛ این شهدا در روز جمعه، متعلق به امام زمان(عج)، روز شهادت پدر بزرگوار حضرت، روز به امامت رسیدن حضرت و در شهرک متعلق به سربازان حضرت دفن خواهند شد.
وی افزود: مراسم تشییع این شهدا در روز جمعه هفته جاری، از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شده و پس از رسیدن به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و ادای نماز و نماز جمعه، پیکر پاک دو شهید به سمت شهرک مهدیه حرکت خواهد کرد.
ملکدار عنوان کرد: مراسم تشییع از ساعت 10:30 آغاز خواهد شد و پس از طی مسیر تا نماز جمعه قم در حرم مطهر، دو شهید دیگر به شهر دستجرد قم منتقل خواهند شد.
در ادامه سیدجواد حسینی، مدیر کل دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان قم در سخنانی با ذکر این مطلب که چهار شهید گمنام، از شهدای لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) قم بوده‏‎اند، تصریح کرد: همه این شهدا قمی هستند و یکی از این شهدا 16ساله و دیگری  20ساله و دو شهید دیگر 22 و 25سال هستند.
وی عنوان کرد: مراسم تدفین این چهار شهید در شهرک مهدیه و دستجرد قم در روز جمعه این هفته مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور مردم شهیدپرور و قدرشناس قم برگزار می‎‏شود.
7432



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.