حساسیتی که با مصرف "تنقلات" شدید می‌شود

وجود حساسیت در بدن کودکان می‌تواند آن‌ها را به بیماری‌های خطرناک بکشاند، پس باید والدین آگاه باشند.
سه‌شنبه، 6 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حساسیتی که با مصرف "تنقلات" شدید می‌شود
وجود حساسیت در بدن کودکان می‌تواند آن‌ها را به بیماری‌های خطرناک بکشاند، پس باید والدین آگاه باشند.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا بلورساز، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و ریه کودکان  گفت: آلرژی‌ها به سه دسته آلرژی‌های پوستی، تنفسی و فصلی تقسیم بندی می‌شوند که ضایعات پوستی با علائم اگزما، کهیر، در سطح بدن پدیدار می‌شوند. 
 
وی عنوان کرد: آلرژی‌های فصلی که آلرژی‌ بینی، تب یونجه هستند، با سرفه، عطسه، گرفتگی بینی و توام با آبریزیش بینی، گلو درد و خارش گلو، سر درد در افراد ظاهر می‌شوند. 
 
وی اظهار داشت: آلرژی‌های تنفسی نیز با سرفه، تنگی نفس خس خس سینه و سرفه‌های ناگهانی و آسم به صورت طولانی مدت ظاهر می‌شوند که می‌تواند از عوامل تشدید کننده این آلرژی‌ها به آجیل بادام زمینی، توت فرنگی، خربزه، تنقلات اشاره کرد. 
 
وی عنوان کرد: کودکانی که زمینه‌های آلرژی را دارند، والدینشان باید دقت داشته باشند که بهترین کار پیشگیری و دوری کودکانشان از هر گونه آلرژی‌هاست. 
 
وی اظهار داشت: کودکانی که هر گونه آلرژی نسبت به گل و گیاه، سیگار، مواد غذایی، هوای سرد، آلاینده‌های هوایی، اسپند، مواد شوینده دارند باید به دور از این مواد باشند تا آلرژی آن‌ها تحریک و تشدید نشود. 
 
وی ادامه داد: والدین باید دقت داشته باشند مسافرت به نقاطی که ممکن است این بیماری را در کودکان بیافزاید و یا خوراکی‌هایی که مخصوص آن محل مسافرت است را استفاده نکنند و بیشتر به سلامتی کودکشان در این مورد اهمیت دهند. 
 
وی در پایان گفت: بروز آلرژی در کودکان با خطرات زیادی می‌تواند همراه باشد و بهتر است با مراجعه به موقع به پزشک از پیشرفت آن جلوگیری شود.
/111/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.