ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناب قرآنی با حضور بانوان قرآن‌پژوه

دبیر یازدهمین همایش «بانوان قرآن‌پژوه» مردها را از حضور ظریف و لطیفی که زنان در جامعه دارند، بی‌بهره‌ دانست و گفت: بانوی قرآنی در تربیت کودکان و بر زندگی، تاثیر بسیار می‌گذارد و به تبع آن، فرهنگ پاک و ناب قرآنی را در جامعه منتشر می‌کند.
يکشنبه، 11 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناب قرآنی با حضور بانوان قرآن‌پژوه

ویرایش عکس تیر 99

دبیر یازدهمین همایش «بانوان قرآن‌پژوه» مردها را از حضور ظریف و لطیفی که زنان در جامعه دارند، بی‌بهره‌ دانست و گفت: بانوی قرآنی در تربیت کودکان و بر زندگی، تاثیر بسیار می‌گذارد و به تبع آن، فرهنگ پاک و ناب قرآنی را در جامعه منتشر می‌کند.


به گزارش راسخون به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، دبیر همایش «بانوان قرآن‌پژوه» ، به بیان نکاتی درباره روند برگزاری یازدهمین دوره همایش «بانوان قرآن‌پژوه» پرداخت.
وی اظهار کرد: امسال نیز مانند سالیان گذشته، شماری از بانوان قرآن‌پژوه شامل افرادی که حافظ کل قرآن هستند، افرادی که محقق یا هنرمند هستند و کارهای هنری در باب قرآن کرده‌اند، برای شرکت در همایش بانوان قرآن‌پژوه انتخاب و دعوت شده‌اند.

اساتید برجسته، مفسران قرآن و به طور کلی افرادی که کارهای برجسته‌ای در باب قرآن انجام داده باشند نیز جزء مدعوین هستند.
احمدی با اشاره به نحوه انتخاب مدعوین اظهار کرد: در این همایش افراد زیادی دعوت می‌شوند، ولی تعدادی از اینها، چه داخلی و چه خارجی، برجستگی خاصی دارند؛ بانویی که سال‌هاست دارد شاگرد تربیت می‌کند یا کار نمایانی در باب قرآن انجام داده حتما در این همایش مشارکت خواهد داشت.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بانویی یک رساله دکتری در باب «خطاب یا مرجع ضمیرهای مذکر و مونث به کار رفته در قرآن» نوشته بود و به پرسش‌هایی نظیر این‌که آیا مثلاً بانوان اندیشه با ضمیر مؤنث به آنها خطاب می‌شود یا با ضمیر مذکر؟ پاسخ داده بود. این یکی از پژوهش‌های خوب و قابل توجه در این همایش بود.


دبیر یازدهمین همایش «بانوان قرآن‌پژوه» همچنین اظهار کرد: در این همایش از شرق و غرب کشور، از مناطقی که ساکنان آن اهل تسنن بوده‌اند و غیر از آنها دعوت می‌شوند و در پایان عده‌ای از آنان تکریم می‌شوند.
وی با تأکید بر این‌که گاهی تاثیر بانوان از آقایان بیشتر است، افزود: یک بانوی قرآنی در تربیت کودکان و بر زندگی، تاثیر بسیار می‌گذارد و به تبع آن، بر کل جامعه اثر می‌گذارند. اصولا زنان قرآن‌پژوه هر جا حضور داشته باشند، چه در محل کار چه در کلاس، اثرگذار هستند و در محل حضور خود فرهنگ پاک و ناب قرآنی را منتشر می‌کنند.
احمدی با اشاره به اثرات بانوان قرآنی در جامعه، گفت: در واقع خانمی که قرآنی باشد و به خصوص اگر به معنی ویژه قرآنی باشد، تأثیر بسزایی در افراد جامعه خواهند داشت، زیرا حضور ظریف و لطیفی که زنان در جامعه دارد، مردها از آن بی‌بهره‌اند و گاهی آن تاثیر را ندارند.
وی ادامه داد: خانم‌ها در متن زندگی هستند و وقتی با این ابزار الهی مجهز هستند، تاثیر آنها بیشتر از بعضی از آقایان است. در هر صورت به نظر می‌آید حضور بانوان قرآنی در جامعه تاثیر بسیار چشمگیری دارد و همچون آب زلالی است که به کشتزاری وارد می‌شود و موجب باروری زمین می‌شود.


وی با اشاره به استقبال زیاد از این همایش، عنوان کرد: هر سال شمار متقاضیان به قدری زیاد می‌شود که برای پذیرفتن همه آنها بودجه کافی در اختیار نداریم و هرسال ناچار به گزینش می‌شویم، زیرا هر سال استقبال بسیار فراوانی از این همایش صورت می‌گیرد.
وی در پایان گفت: امسال هم قطعا همچون سالیان گذشته خواهد بود و افراد حوزوی و دانشگاهی حضور پیدا می‌کنند، مقاله می‌دهند و البته بهترین مقالات در طول سال در مجلات «بینات» و «بشارت» منتشر می‌شود. برخی هم  مقالات خود را در همایش ارائه می‌دهند.

7432
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.