آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی در سایت TradingView streams live

پیروی استقبال اخیر از بازار بورس، پیگیری جهت استفاده از ابزارهای تحلیلی بازارهای مالی و سرمایه ای نیز رونق گرفته است. از این رو به معرفی یکی از بهترین این ابزارها یعنی تریدینگ ویو (Trading View) می پردازیم. وبسایت www.tradingview.com حاوی اطلاعات و داده های به روز بسیاری از بازارهای مالی جهان و در عین حال انواع ابزارها و امکانات برای رصد داده ها، تحلیل داده ها و تصمیم گیری در خصوص اتخاذ استراتژی برای سرمایه گداران در بازار بورس است. سرمایه گذاران می توانند از بسیاری از این امکانات به صورت رایگان بهره ببرند، اما تریدینگ ویو دارای برخی امکانات ویژه و بعضاً اختصاصی و سفارشی است که کاربران می توانند ضمن پرداخت اشتراک ماهیانه از آن ها بهره ببرند.
چهارشنبه، 2 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی در سایت TradingView streams live

آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی

تریدینگ ویو یک وبسایت در خصوص بازارهای مالی است که امکاناتی متعدد در اختیار کاربران قرار می دهد. از خصوصیات این وبسایت در درجه اول همان مختصات کاربردی گسترده و سپس جغرافیایی جهانی آن است. یعنی این وبسایت محدود به بازار یک یا چند کور نیست بلکه کلیه کاربران و فعالان مالی در سرتاسر دنیا می توانند از امکانات آن بهره ببرند. خصوصاً این که بسیاری از خدمات این وبسایت رایگان بوده و کاربران برای دریافت اطلاعات و حتی برخی تحلیل های مالی، می توانند از ابزارهای تریدینگ ویو به صورت رایگان بهره ببرند.

این سایت دارای امکانات و قابلیت های زیر است:
 
  • تریدینگ ویو ابزاری است که نمودارهای قیمت ها و شاخص های مالی وسرمایه ای در نقتط مختلف دنیا را نشان می دهد و کاربران می توانند از طریق آن به بازارهای مالی و سرمایه ای بسیاری از کشورهای دنیا را رصد کنند. حتی اطلاعات و نمادهای سازمان بورس اوراق بهادار تهران نیز در این سایت موجود است و کاربران می توانند از این اطلاعات مطلع شوند. (1)
 
  • سایت Trading view را همچنین می توان یک شبکه اجتماعی کوچک برای تبادل اطلاعات نیز دانست. سرمایه گذاران و فعالان بازار مالی می توانند تحلیل های تکنیکال و سایر آنالیزهای خود را در این سایت به اشتراک گذاشته و با سایر کاربران تبادل نظر کنند.
 
  • شاید بتوان مهم ترین قابلیت تریدینگ ویو را ابزارهای تحلیل تکنیکال آن دانست. به گمان اکثر تحلیلگران، تریدینک ویو کاملترین پلتفرم و ابزارهای تجزیه و تحلیل و پیش بینی تکنیکال بازارهای مالی و سرمایه ای را در مقایسه با موارد مشابه در خود درج کرده است و جالب آن که عمده این امکانات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. کاربران می توانند ضمن یک ثبت نام اولیه و ارائه اطلاعات، وارد سامانه این سایت شده و از ظرفیت این ابزارهای تحت وب به صورت آنلاین بهره ببرند. (2)

آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی در سایت TradingView streams live

مزایا و ویژگی های تریدینگ ویو

این سایت دارای مشخصه های ویژه ای است که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:
 
  • هم داده های مالی و هم نرم افزار تحلیلی تریدینگ ویو بر اساس ساده ترین و بهترین چارت ها طراحی شده اند؛ بطوریکه هم کاربران معمولی و هم تحلیلگران حرفه ای می توانند بدون کاستی و نقص و بسادگی از آن ها بهره ببرند.
 
  • کاربران می توانند با آلارم گذاری شاخص ها و داده های بازاهای مالی به صورت اتوماتیک و از مجرای قابلیت های خود تریدینگ ویو، نسبت به تغییرات پرشتاب شاخص ها مطلع شوند. هشدارها بر حسب تعریف شما از طریق ایمیل، تلفن همراه، سیگنال صوتی و ... ارسال می شوند.

آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی در سایت TradingView streams live
 
  • فیلتر گذاری دیگر قابلیت Trading view است. بطوریکه کاربران می توانند شاخص ها و متغیرهای مهم موجود در بازار را فیلتر کرده و اطلاعات خروجی فیلتر را از سایت دریافت کنند. برای مثال وقتی شما کمترین نرخ P/E بازار سهام را از سایت مطالبه می کنید، به سرعت خروجی درخواستتان به شما ارائه خواهد شد.
 
  • تریدیدنگ ویو از حرفه ای ترین داده های تجاری تغذیه می کند و دارای ارتباط مستقیم با بازارهای سهام، معاملات، شاخص ها، اندیکاتورها، فارکس، بیت کوین و نظایر آن است.
 
  • کاربران در این سایت می توانند به صورت کاملا رایگان به جستجو و اطلاع از وضعیت روز بازارهای مالی و سرمایه جهان بپردازند، نظرات، تحلیل ها و افکار تحلیلگران را مطالعه کنند، فعال ترین سهام ها در بازارهای بورس را بیابند و از بهترین ابزار تحلیل تکنیکال بهره ببرند.
 
  • اپلیکیشن تریدینگ ویو جهت تحلیل تکنیکال در نسخه های اندروید و IoS نیز طراحی شده است و کاربران می توانند آن را روی تلفن های همراه خود نصب کنند. (3)  
 

ابزارها و روش کار تریدینگ ویو

شکل زیر شاخص ها و ابزارهای موجود در تریدینگ ویو را نشان می دهد. این تصویر در واقع نرخ برابری بیت کوین با دلار را به صورت آنلاین نشان می دهد:

آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی در سایت TradingView streams live

ابزارها و امکانات این سایت به شرح زیر هستند:

1.در مرکز صفحه نمودار روند شاخص ها و پارامترهای مورد نظر کاربر طی بازه های زمانی مشخص نشان داده می شوند و کاربر می تواند روند صعودی و نزولی شاخص خود از گذشته تا کنون را ملاحظه کند.

2.در سمت چپ صفحه نوار ابزاری دیده می شود که شامل ابزارها و امکانات کار روی نمودار مذکور است. ترسیم خطوط روند، ابزارهای فیبوناچی، درج کامنت روی نمودارها، تایپ متن روی نمودار، ابزارهای تحلیل تکنیکال برای تجزیه پارامترهای مورد نظر کاربر در دامنه های زمانی مختلف و انتخابی توسط مشتری، ابزارهای محاسباتی سود و ضرر و برخی ابزارهای ساده سازی و تسهیل عملکرد و آنالیز بازار از دیگر امکاناتی است که در این نوار ابزار موجود است.

3.در سمت چپ تریدینگ ویو نیز نوار ابزاری وجود دارد که بیشتر نقش راهنما و هشدار دهنده را برای کاربر دارند. این نوار ابزار نیز شامل لیست تماشا یا Watchlist، ابزار هشدار بر حسب فیلترهای تعریف شده مشتری، ارائه قیمت های لحظه ای آیکون های مورد نظر و گردش مالی، ابزارهای درج و ثبت تحلیل ها و ایده ها، ابزار انجام چت عمومی یا خصوصی و ابزارهایی از این نوع هستند که کسب اطلاع، دریافت و ارائه ایده و رجوع دقیق تر به بایگانی سایت را مقدور می سازند.

4.منوی بالای جدول که ابزارهای تغییر آیکون ها، شاخص ها و پارامترها و نیز ابزارهای تحلیل تکنیکال کاربر را در خود دارد. در این منو کاربر می تواند نوع چارت و نمودار، ابزارهای مقایسه ای آیکون ها با یکدیگر، اندیکاتورها یا ابزارهای تحلیل شاخص ها و نمودارها، هشدارها و سایر پارامترها را انتخاب و از آن ها بهره ببرد. (4)

آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی در سایت TradingView streams live

موارد ذکر شده عمده ابزارهای کاربردی تریدینگ ویو را شامل می شد که به کاربر اجازه دسترسی، بایگانی، تجزیه و تحلیل، انتخاب و تصمیم گیری، دریافت هشدار، ارائه ایده، دریافت ایده و به طور کلی اشرافی کلی به وضعیت بازاری پارامترهای مورد نظر خود را می دهد.

البته این ابزارها تمام و کمال در اختیار کاربران قرار داده نمی شود و اگرچه بسیاری از آیکون ها رایگان هستند، اما استفاده بهینه از امکانات این سایت مستلزم پرداخت هزینه هایی است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. (4)
 

انواع حساب های Tradingview

کاربران سایت می توانند بر حسب جایگاه و مهارتی که در بازارهایی چون سهام دارند، و نیز آپشن ها و خدماتی که می خواهند از سایت بگیرند، از یکی از حساب های زیر بهره ببرند. بدیهی است که تحلیل های تکنیکال مقدماتی برای کاربران عادی به صورت رایگان قابل استفاده است اما تحلیل ها و امکانات دقیق تر به ترتیب زیر متضمن پرداخت هزینه است.

تریدینگ ویو دارای چهار نوع حساب یا اکانت است که به ترتیب مصادف با افزایش هزینه اشتراک امکانات و ابزارهای گسترده تری را نیز در اختیار کاربران قرار می دهند. این اکانت ها به ترتیب زیر هستند:
 
  • حساب Basic
این حساب برای معامله گران و سرمایه گذاران جدید کفایت می کند و دارای امکانات زیر است:
 
  • چارت ها و نمودارها
 
  • پوشش و گزارش داده های بازار در سراسر جهان
 
  • نمایشگرهای متنوع
 
  • بیش از 50 ابزار طراحی هوشمند
 
  • بیش از 100 هزار اندیکاتور فنی
 
  • 12 نوع نمودار قابل تنظیم
 
  • پشتیبان گیری برای استراتژی های معاملاتی
 
  • حساب Pro یا حرفه ای
با استفاده از امکانات این حساب تمرکز و دقت داده ها برای تجارت وسرمایه گذاری بهینه شده است و دارای نمودارها و شاخص های بیشتر است. ویژگی های این حساب به شرح زیر است:
 
  • 5 اندیکاتور در هر چارت
 
  • 2 نمودار در هر پنجره
 
  • 10 هشدار سرور
 
  • بدون تبلطغات و آگهی تجاری
 
  • شاخص های دوره ای
 
  • دارای تفکیک فواصل زمانی به صورت سفارشی و درخواستی
 
  • لیست های چندگانه پیشرفته
 
  • حساب Pro+
این حساب برای آن دسته معامله گرانی مناسب است که برخورد تخصصی تری با بازار دارند، به صورت روزانه با آن سر و کار دارند و در صدد پیشرفت و بهبود تجارتشان در بازار هستند. ویژگی های این حساب به شرح زیر است:
 
  • 10 اندیکاتور در هر چارت
 
  • 4 نمودار در هر پنجره
 
  • 30 هشدار سرور
 
  • نمودارهای روزانه ویژه
 
  • قابلیت چارت بندی بر اسا فرمول بندی مشتری
 
  • قابلیت استخراج داده های چارت

آموزش بورس از طریق تماشای پخش زنده ترید بورس های خارجی در سایت TradingView streams live
 
  • حساب Premium
پیشرفته ترین بسته پیشنهادی تریدینگ ویو، حساب پرمیوم این سایت است که دارای بیشترین دقت بوده و حداکثر داده ها برای لحاظ کردن همه فرصت های موجود در بازار را در اختیار کاربر قرار می دهد. این حساب دارای ویژگی های زیر است:
 
  • 25 اندیکاتور در هر چارت
 
  • 8 نمودار در هر پنجره
 
  • 400 هشدار سرور
 
  • هشدارهای غیر قابل انقضا
 
  • داده های نموداری بالا

در یک شمای کلی می توان به صورت اجمالی شاخص های زیر را برای شناسایی و مقایسه این حساب ها برشمرد:
 
Basic Pro Pro+ Premium
دارای free trial یکماهه r P P P
اشتراک ماهانه (دلار) 0 14.95 29.95 59.95
نمودار r P P P
شبکه اجتماعی r P P P
تعداد نمودار هر tab 1 2 4 8
تعداد لایه های نموداری ذخیره شده 1 5 10 بینهایت
فواصل زمانی سفارشی r P P P
استخراج داده های نمودار r r P P
اندیکاتورهای هر نمودار 3 5 10 25
بیش از 100 اندیکاتور محبوب پیش ساخته P P P P
تجزیه تجلیل چند زمانه P P P P
هشدارهای فعال در خصوص قیمت، شاخص، استراتژی ها و طراحی ها 1 10 30 400
قابلیت استخراج داده P P P
انتشار نظرات شخصی و عمومی P P P P
ایده های تصویری P P P P
انتشار اندیکاتورهای سفارشی P
ایجاد چت بصورت سفارشی P
تجارت از طریق کارگزاران منتخب P P P P
خدمات پشتیبانی سایت r منظم اولویت اولویت اول
در واقع کاربران با خرید حساب پرمیوم به تمامی امکانات این سایت دسترسی پیدا خواهند کرد و می توانند از بهترین قابلیت های به روز آن استفاده نمایند.

هزینه اشتراک نیز با توجه به میزان خدمات دریافتی و در مقایسه با موارد مشابه کاملا مقرون به صرفه است. (5)
 

مشاهده زنده ترید بورس های خارجی در تریدینگ ویو

از مزایای عمده و ویژه تریدینگ ویو امکان مشاهده ترید بورس های خارجی و جهانی است. بورس های NASDAQ، NYSE و بازار معروف FOREX یا فارکس از جمله این بازارهای بورس هستند که از طریق Tradingview به راحتی در دسترس هستند و کاربر می تواند ضمن رصد و مطالعه و تجزیه و تحلیل آن ها، به مرور تبدیل به یک فعال حرفه ای در آن ها شود.

همچنین دسترسی به بازارهای بورس بسیاری از کشورهای دیگر از جمله مزایایی است که در اختیار کاربران قرار می گیرد.

علاوه بر ویژگی های تجاری، این سایت قطعا دارای مزایای آشکار پژوهشی نیز می باشد و تحلیلگران و پژوهشگران بازار سرمایه نیز می توانند ضمن بهره گیری از امکانات تریدینگ ویو، با حجم عظیمی از داده های هدفمند، ابزارهای تحلیل و نشان گذاری، آلارم و سایر امکانات مواجه خواهند بود و می توانند از آن ها برای مطالعات خود استفاده کنند. (5)
 
جمع بندی و نتیجه گیری
سایت Tradingview نه فقط یک وبسایت بلکه یک بانک اطلاعاتی بین المللی بزرگ و آنلاین و همچنین یک ساز و کار تحلیلی برای بررسی رفتار بازار به شمار می رود.

انواع ابزارها، اندیکاتورها و اسیلاتورهای تحلیلی این سایت بدون شک می تواند راهگشای بسیاری از کاربران برای تخمین رفتار خود در بازار باشد.

دسترسی آسان، سریع و ارزان به این امکانات فرصتی است که در اختیار سرمایه گذاران بازار پر رونق سهام ایران قرار داده شده تا بهترین خروجی ها را از فعالیت های تجاری خود در بازار بورس داشته باشند.

پی نوشتها
  1. www.arzdigital.com
  2. www.coin98.net
  3. www.tradingview.com
  4. www.blockchainirc.com
  5. www.tradingview.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.