آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال

افرادی که علاقه مند به مباحث ارز دیجیتال هستند، حتما با سایت کوین مارکت کپ آشنایی دارند. سایت کوین مارکت کپ یکی از بهترین مراجع به جهت رصد ارزهای دیجیتال بوده که در حال حاضر با سرعت بسیار چشمگیری در حال رشد است. در ادامه به آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال می پردازیم.
پنجشنبه، 3 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) 

افرادی که علاقه مند به مباحث ارز دیجیتال هستند حتما با سایت کوین مارکت کپ آشنایی دارند. سایت کوین مارکت کپ یکی از بهترین مراجع به جهت رصد ارزهای دیجیتال بوده که در حال حاضر با سرعت بسیار چشمگیری در حال رشد است. ماموریت اصلی این سایت آگاهی افراد از ارز دیجیتال در سطح جهانی به کاربران خرده فروش آن هم به صورت کاملا بی طرفانه بوده و می تواند اطلاعات مناسب را با کیفیت و دقت بالا در اختیار افراد قرار داده تا بتوانند نتیجه گیری های آگاهانه ای داشته باشند.

سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای اولین بار در ماه می سال 2013 توسط فردی به نام براندون چز(Brandon Chez) تاسیس شد و از همان ابتدا با سرعت بسیار بالا مورد اعتماد کاربران، موسسات و رسانه ها قرار گرفت و دلیل آن نیز رصد ارزها و مقایسه هزارن ارز دیجیتال بود که توسط رسانه های مهم نیز این امر ذکر شد به گونه ای که حتی ایالت متحده نیز از داده های CoinMarketCap به جهت تحقیق و گزارش های خود استفاده می کند. (1)
 

تاریخچه شکل گیری و فعالیت سایت کوین مارکت کپ

در آپریل سال 2020 بود که سایت کوین مارکت کپ با شرکت جهانی Binance همکاری کرد. این شرکت یک شرکت جهانی بلاک چین بوده که دارای بزرگترین تبادل ارز دیجیتال در جهان آن هم با حجم معاملات و کاربران بسیار در سطح جهان است.

با این همکاری، سایت کوین مارکت کپ در نظر داشت تا منابع گسترده شرکت همکار خود را به جهت دستیابی به داده های عمیق تر در پروژه های خود به کار گرفته و به کاهش تقارن اطلاعات در صنعت رمزنگاری و به دست آوردن داده هایی با کیفیت بالاتر به جهت رصد ارزهای دیجیتال آن هم برای صدها میلیون کاربر دست پیدا کند.

درست است که سایت CoinMarketCap در اوایل سال 2020 با شرکت Binance همکاری کرد اما این سایت دارای اطلاعات دقیق، صحیح و کاملا بی طرفانه نسبت به ارزهای دیجیتال بوده و در حال حاضر نیز به صورت کاملا مستقل از شرکت همکار خود فعالیت می کند.

جالب است بدانید که سایت کوین مارکت کپ با کاربران موبایل، خبرنامه، وبلاگ، رسانه های اجتماعی همچون توییتر، تلگرام، فیسبوک، اینستاگرام و غیره سالانه بیش از صدها میلیون کاربر دارد. (1) و (2)

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال

ویژگی های سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

سایت CoinMarketCap مجموعه ای با کارایی بالا بوده و به طور خاص به پاسخگویی خواسته های مهم توسعه دهندگان برنامه، سرمایه گذاران بازار و سیستم عامل های سازمانی و غیره می پردازد. این سایت می تواند رتبه بندی جدید ارزهای دیجیتال، خبرنامه، رویدادها و بروزرسانی برنامه ها را در خصوص رمزنگاری به سرمایه گذاران اطلاع رسانی کند و صدها مبادله را در دقیقه انجام دهد. (2)

از ویژگی های مهم این سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
  • افزودن بازارهای مشتقات
  • سایت کوین مارکت کپ، بازارهای مشتقات را به سایت اضافه کرد تا به افراد در کشف این بازارها آن هم فراتر از مبادلات تجاری، معاملاتی و نقطه ای کمک کند. در حال حاضر این سایت از معاملات آتی و مبادلات فرابورس پشتیبانی می کند و همچنان به داده های بازارهای مشتقات دیگر به طور جامع اضافه خواهد کرد.
 
  • مشتقات همچنان به عنوان یک کلاس دارایی رمزنگاری شده در حال رشد بوده و به جهت ارائه اطلاعات به کاربران برای یافتن این مبادلات امیدوار هستند تا این امر به کاربران در درک بهتر و استقبال از مشتقات کمک کند. (3)
 
  • رتبه بندی ارزهای جدید
  • این سایت صفحه اصلی خود را به رتبه بندی سکه و مبادلات، آن هم در قالب ثابت اختصاص داده و مرتبا آن را بروزرسانی می کند. این امر تنها بخشی از تلاش سایت کوین مارکت کپ برای برجسته تر نمودن مبادلات است و با قرار دادن صریح آن ها در صفحه اصلی توانسته مبادلات سکه ها را به صورت درجه یک ارائه دهد.
 
  • جدا از رتبه بندی و تعداد کل بازارها، کاربران اکنون می توانند حجم ارز را در فواصل مختلف مانند حجم 1 روزه، 7 روزه و 30 روزه مشاهده کنند. در این سایت مبادلات استاندارد بدون هزینه معامله به طور واضح مشخص شده و این اطمینان را به شما می دهد که می توانید به مبادلات مربوط به منافع خود توجه کنید.(3)

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال
 
  • یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های اضافه شده در سایت CoinMarketCap، صفحه رویدادهای جدید است، جایی که هم اکنون می توانید رویدادهای رمزنگاری شده سراسر جهان را در آن مشاهده کنید. صفحه رویدادها با پوشش رویدادهای حاکم بر اجتماع و حاشیه ها به طور مداوم بروز می شود تا وسیع ترین طیف از فرصت ها را برای یک رویداد به نمایش گذارد. (3)
 
  • واژه نامه
  • یک واژه نامه جامع از اصطلاحات رمزنگاری نیز به CoinMarketCap اضافه شده است تا به شما در یافتن سریع و درک مفاهیم رمزنگاری و بلاک چین کمک کند. این واژه نامه برای ارائه توضیحات مختصر در مورد مضامین پیچیده رمزنگاری و کمک به درک مباحث ساخته شده است. محتوای واژگان مربوط به اصطلاحات فنی واژگان، اصطلاحات معماریها و نام های خاص CoinMarketCap است.
 
  • بروزرسانی برنامه iOS
  • در حال حاضر بروزرسانی در مورد برنامه iOS نیز ارائه شده است که هم اکنون تبدیل ارز و موارد دیگر را شامل می شود.
 
  • این سایت یک خبرنامه روزانه را راه اندازی کرده است که یکی دیگر از ویژگی های درخواست شده از طرف اعضای جامعه بوده است. این خبرنامه به صورت روزانه بروز شده و اخبار و به روزرسانی های مربوط به ارزها و رمزنگاری ها را پوشش می دهد و به گونه ای طراحی شده است که یک بروزرسانی جامع در بازار را ارائه می دهد که می توان در پنج دقیقه یا کمتر آن را خواند.
 
  • بنیانگذار این سایت گفته است: «با خبرنامه می خواهیم اطلاعات بیشتری را در زمینه تحولات مداوم پروژه ها، ایده ها و فلسفه های رمزنگاری شده ارائه دهیم. ما از سال 2013 عضو این انجمن بوده ایم و بر این امر متمرکز هستیم که همچنان به عنوان یک صداپیشه مستقل و بی طرف، در جهت ارزهای دیجیتال و رمزنگاری ها فعالیت داشته باشیم.» (3)

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال
 
  • وبلاگ و شبکه اجتماعی
  • مسئولین این سایت در وبلاگ بروز شده قصد دارند نویسندگان مهمان بیشتری را به این وبلاگ دعوت کنند تا طیف گسترده ای از ایده ها و مفاهیم را به نمایش بگذارند.
 
  • در ماه گذشته در این سایت صفحه شغلی جدیدی منتشر شد که موقعیت های جدیدی را استخدام می کردند همچون برنامه نویسان و طراحان. مسئولین در این باره گفته اند: «همان طور که نسخه های جدید ما نشان می دهد ما دائماً بروز می شویم تا بتوانیم به رشد تصویب رمزنگاری کمک کنیم. اگر شما به چیزی که می خواهید به آن دست یابید اعتقاد دارید ما مشتاقانه منتظر هستیم که شما به تیم غیر متمرکز ما در سراسر جهان بپیوندید.»
 
  • حرفه ای
  • API حرفه ای می تواند به برنامه نویسان این امکان را دهد تا از داده های جمع آوری شده به ارائه قیمت، سرمایه در بازار، تبدیل داده ها و معاملات در کوین مارکت کپ بپردازند. نرخ API در رده های مختلف قیمت وجود داشته و بسته به ویژگی ها و محدودیت ها در دسترس است. (3)
 

مزایای سایت کوین مارکت کپ در رصد ارزهای دیجیتال

مزایای مهم سایت CoinMarketCap را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:
 
  • بی اعتمادی به فردی خاص
  • واژه بی اعتمادی در حقیقت کیفیتی است که می تواند توضیح دهد تا به مردم بیشتر اعتماد کنید زیرا لازم نیست به طور خاص در فضای ارز دیجیتال به کسی اعتماد کنید. بعد از تأیید معامله شما در یک بلوک که ممانعت از حمله به شبکه است، می توانید از بلاک چین با اطمینان استفاده کنید. همچنین می توانید شخصی را با استفاده از "قراردادهای هوشمند" به انجام تعهدات خود ملزم کنید. (4)
 
  • با توجه به نکته فوق، شما می توانید دارایی های خود را بدون دخالت واسطه ها، کنترل و مدیریت کنید؛ فقط در این بین باید کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارید!
 
  • جهانی بودن
  • همه افراد در سراسر جهان می توانند در این شبکه شرکت کنند و شما می توانید به سرعت و طی چند دقیقه یا چند ثانیه سریع رمزنگاری های خود را ارسال و دریافت کنید. این بدان معناست که افراد حتی بدون نیاز به دسترسی به سیستم های بانکی فعلی نیز می توانند در اقتصاد جهانی شرکت کنند. (4)

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال
 
  • نتایج شفاف
  • نتایج این معاملات به صورت کاملا شفاف قابل مشاهده بوده و می توانید هر معامله ای را که تاکنون در اکثر بلاک چین ها انجام شده است، مانند بیت کوین یا اتریوم و غیره را در این سایت بررسی کنید.
 
  • عوامل شناخته شده
  • بر خلاف سیستم پولی معمولی که توسط دولت صادر می شود، بیشتر ارزهای دیجیتال بر پایه رمزنگاری شده بوده و با یک برنامه عرضه قابل پیش بینی همراه هستند. این بدان معنی است که شما می توانید یک نرخ تورم در سال را رقم بزنید.
 
  • انجام معامله در هر زمان
  • شما می توانید در هر زمان معامله کنید، نه اینکه مجبور باشید منتظر ساعت های افتتاح و یا شروع کار بانک باشید. (4)
 

سایت کوین مارکت کپ چه اطلاعاتی در اختیار افراد قرار می دهد؟

در سایت CoinMarketCap لیستی از برترین ارزهای رمزنگاری شده و به صورت طبقه بندی شده توسط سرمایه در بازار ارز دیجیتال موجود است که می توانید آن ها را رصد کرده و مورد مقایسه قرار دهید. در این سایت برای ارزهای رمزنگاری شده، دو اصطلاح پایه وجود دارد که به جهت آشنایی بیشتر باید این دو اصطلاح را بشناسید.

1.سکه یا کوین در این سایت به صورت رمزنگاری شده است و در حقیقت رمزارز بوده و می تواند به طور مستقل کار کند.

2.توکن به نشانه رمزنگاری شده اشاره دارد و می تواند به عنوان یک بستر عملیاتی عمل کند و در حقیقت این را نشان می دهد که توکن می تواند تحت نظر بلاک چین عمل کرده و یا عمل نکند.

درون این سایت برای مشاهده لیستی از نشانه ها و سیستم عامل های مربوطه می توانید از لیست نشانه های رمزنگاری شده استفاده کنید. هر رمزنگاری که در سایت کوین مارکت کپ می بینید قیمت و بهایی خواهد داشت که این قیمت از تمامی بازار حاصل شده و برای هر رمزنگاری آن را ردیابی می کنند. به عنوان مثال برای بیت کوین صدها بازار را می توانید در این سایت مشاهده کنید.

به منظور حصول اطمینان از رتبه بندی دقیق در بازار، این سایت با تیم ها و توسعه دهندگان بسیاری همکاری می کند تا جزئیات عرضه در بلاک چین مربوطه را تأیید کند. اگر در بررسی های شما یک علامت سؤال نشان داده شد این بدان معنا است که سایت کوین مارکت کپ هنوز عرضه گردش و نتیجه بازار را به اندازه کافی تأیید نکرده است. (5)

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال

چگونگی رصد و مقایسه ارزهای دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ

در صفحه اصلی سایت کوین مارکت کپ با صفحه ای روبرو می شوید که در آن 100 ارز دیجیتال محبوب بر اساس حجم بازار در یک لیست برای شما آورده شده است. شما می توانید در این صفحه اطلاعاتی همچون نام کوین و توکن، حجم بازار، قیمت، دوره 24 ساعته، میزان عرضه در گردش، میزان تغییرات سکه در 24 ساعت و در نهایت نمودار قیمت در 7 روز گذشته را مشاهده کنید.

این سایت به طور معمول از دلار آمریکا استفاده می کند و به جهت نمایش ارزش های سکه و توکن یا همان ارزش رمز ارز از دلار استفاده می کند اما شما می توانید آن را بر حسب نیاز تغییر دهید. در ضمن شما می توانید در بخش کوین و توکن ها نیز تغییر ایجاد کرده به گونه ای که این سایت تنها آمار سکه ها و یا تنها توکن ها را در اختیارتان قرار دهد.

به طور کلی شما می توانید با کمک سایت کوین مارکت کپ به بررسی حجم بازار پرداخته و آن ها را براساس قیمت، حجم مبادله و میزان تغییرات در قیمت و غیره بررسی، رصد و مقایسه کنید. البته این سایت در حالت معمول حجم بازار را به نمایش می گذارد اما شما می توانید آن را برحسب مورد نیاز تغییر دهید.

در ابتدای صفحه نوار ابزاری وجود دارد که می تواند حجم کل بازار ارز دیجیتال را به نمایش گذارد که به طور محسوس می توان سلطه بازار بیت کوین را بر بازار ارز دیجیتال مشاهده کرد. (5)

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) برای رصد ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه گیری
به جهت آشنایی با ارزها، تغییرات بازار و رصد ارزهای دیجیتال و مقایسه آن ها می توان از سایت کوین مارکت کپ کمک گرفته و میزان تغییرات ارزهای دیجیتال را در این سایت به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه بررسی کرد.

در حال حاضر افراد بسیاری علاقه مند به ارز دیجیتال بوده و به مبادله آن می پردازند؛ به همین دلیل سایت کوین مارکت کپ، سایتی قابل اعتماد بوده و می تواند برای این دسته از افراد مفید واقع شود تا به جهت انجام مبادلات، معاملات و تحلیل ارزهای دیجیتال خود از آن بهره مند شوند.


پی نوشتها
  1. www.coinmarketcap.com
  2. www.coinmarketcap.com
  3. www.coinmarketcap.com
  4. www.blog.coinmarketcap.com
  5. www.pay98.cash


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.