چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

امروزه کسب و کارهای خانگی یا مشاغل خانگی جایگاه ویژه‌ای در دنیای اقتصاد و در جامعه پیدا کرده اند و افراد بسیاری در حیطه‌های گوناگون به آن روی آورده اند. اگرچه کار در خانه مستلزم انظباط شخصی است، ولی مزایای فوق العاده‌ای دارد که قابل توجه است ـ به ویژه در ابتدای شروع فعالیت. در این محتوا به دنبال پاسخ این سوال هستیم که آیا می توان با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی، اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟
جمعه، 26 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

در دنیای کاری امروزه که بسیاری از شرکت ها به دنبال کوچک کردن سایز و اندازه خود، علی الخصوص از نظر فیزیکی، هستند؛ با وجود اینترنت و امکان بهره وری بیشتر به عنوان دورکاری وجود دارد، بسیاری از کارآفرینان به دنبال ایجاد مشاغل و راه اندازی کسب و کارهایی هستند که از خانه امکان مدیریت و انجام را داشته باشد.

منعطف بودن زمان و مکان برای انجام کار و امکان سپری کردن زمان بیشتر با خانواده و فرصت استفاده از فضای خانه بدون نیاز به هزینه برای تأمین فضای کار و عوامل دیگر، همه بیانگر این است که کسب و کارهای خانگی می توانند طرفداران بسیار داشته باشند.

چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

اهمیت کسب و کارهای خانگی در ایجاد اشتغال

مشاغل خانگی طیف وسیعی از مشاغل گوناگون را شامل می شود که در خانه انجام می شوند یا از خانه انجام می شوند. انواع کسب و کارهای اینترنتی، فروش و بسته بندی در زمینه مواد غذایی و محصولات کشاورزی و باغبانی و غیره.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و صنایع و کسب و کارهای بزرگ دچار رکود شده اند، از طرفی فرصت های شغلی و همچنین ارتقاء شغلی نیز در خیل زیادی از جایگاه ها شغلی و حوزه های کاری کم و محدود گردیده است. به همین دلایل، استقبال زیادی از مشاغل خانگی شده و بسیاری از اشخاص کسب و کارهای خانگی را فرصتی ایده آل برای کسب درآمد یافته اند. خصوصاً با توجه به شعار امسال یعنی جهش تولید، کسب و کارهای خانگی زمینه مناسبی برای افزایش تولید و بهر وری فراهم آورده اند و در بسیاری از استارت آپ ها نیز راهکاری شایسته و مناسبی برای شروع هستند.  

اینکه رئیس و مرئوس خود باشید به شما این اجازه را خواهد داد که بتوانید طرح ها و ایده های خود را طرح ریزی و اجرا کنید. قرار گرفتن در جایگاه های مختلف شغلی در کسب و کار خانگی این فرصت را در اختیار شما می گذارد که درک وسیع و همه جانبه ای از شغل مورد نظر پیدا کنید که این اشراف زمینه ساز رشد شما و رسیدن به موقعیت مناسب در بازار حرفه و شغل دلخواه شما می شود.

صرف زمان و انرژی بیشتر و البته متمرکزتر به شما کمک می کند تا میزان بهره وری و کارکرد خود را افزایش داده و موقعیت شغلی بهتر و مهارت بیشتر را برای خود رقم بزنید. در بازار آشفته و نابسامان کسب و کارهای امروزی، با هزینه های بعضاً سرسام آور برای فضای کسب و کار و کارکنان و مالیات، بی تردید کسب و کارهای خانگی گزینه مناسب و مقرون به صرفه و از طرفی کاربردی و پولسازی خواهند بود. (1)

چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

نمونه هایی از کسب و کارهای موفق خانگی

کسب و کارهای خانگی در مقیاس کوچک دسته بندی های مختلفی دارند که عموماً با صرف هزینه های کوچک امکان راه اندازی دارند. به عنوان مثال چند نمونه ای را ذکر می کنیم؛

یکی از کسب و کارهای خانگی که عموماً طرفداران بسیاری دارد و نیاز به هزینه و تجهیزات گران قیمت یا پیچیده ندارد، در شاخه مواد غذایی، تهیه انواع غذاهای خانگی، مربا و ترشیجات، دسر و شیرینی جات خانگی است.

به عنوان مثال، شما با تهیه این غذاها و خوراکی های می توانید با ساده ترین ابزارها و استفاده از فضای مجازی بازاریابی کرده و محصولات تولیدی خود را به فروش برسانید. یا حتی با وب سایت هایی که چند سالی است که راه اندازی شده اند همکاری کرده و از طریق آن ها و سفارشات ایشان، محصولات خود را به مشتریان بفروشید.

چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

نمونه دیگر تولید محصولاتی هنری نظیر زیورآلات، کارهای دستی مانند بافتنی، قلاب بافی و مواردی از این قبیل است که به راحتی از دیرباز بسیاری از خانم ها و البته آقایان به آن علاقمند و مشغول بوده اند. باز هم با کمک فضای مجازی می توانید برای تولیدات خود بازاریابی کرده و محصولات خود را بفروشید و به آهستگی کار را گسترش دهید. کارهای زیبا و چشم نواز همیشه مشتریان خود را خواهند داشت.

مثال دیگر از کسب و کارهای خانگی موفق تولید پادکست، کتاب های صوتی، ویدئوهای آموزشی است که با استفاده از نرم افزارهایی که در این زمینه وجود دارند و تسلط به آن ها، بدون نیاز به سرمایه خاص و زیادی به شما امکان کسب درآمد را می دهد.

انجام این کار نیز نیاز به هیچ تجهیزات و فضای خاصی ندارد، فقط با استفاده از یک سیستم یا لپ تاپ و داشتن اینترنت و به کارگیری نرم افزارهای لازم می توانید به عنوان یک کسب و کار خانگی مناسب از آن کسب درآمد کنید. جالب توجه اینکه هم می توانید برای سایت هایی که سفارش کار از مشتری می گیرند کار کنید، و هم خود شما مستقیماً از مشتریانی که نیاز به این مطالب دارند سفارش کار گرفته و حتی در مواردی استخدام شوید و در خانه کار کنید. (2)

چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

کسب و کارهای اینترنتی

این روزها یکی از اصلی ترین ابزارهای کار که در بیشتر موارد به حضور آن نیاز دارید اینترنت است. در فضای مجازی و اینترنت زمینه های کاری زیادی وجود دارد و حتی در مواردی غیر از اینترنت به هیچ ابزار دیگری نیاز ندارید. همواره شروع کسب و کارهای اینترنتی جذاب بوده و در سرتاسر دنیا رقم رشد دو رقمی دارند.

امروزه تجارت آنلاین و اینترنتی بخش قابل توجهی از بازار جهان، علی الخصوص در بخش خرده فروشی، را قبضه کرده است، بنابراین این جایگاه ویژه و این رشد چشمگیر مشوّق مناسبی برای شروع یک کسب و کار آنلاین یا اینترنتی است.

همین موضوع بسیاری از صاحبان مشاغل را برآن داشته تا سایت فروش و اپلیکیشن فروش آنلاین طراحی کنند و سهمی از این بازار بزرگ و رو به گسترش را که به سرعت در حال پیشزفت است برای خود به چنگ آورند. اگر بخواهیم لیست کوچکی از مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی را برشماریم، می توانیم موارد زیر را به طور خلاصه نام ببریم:
 
  • وبلاگ نویسی
 
  • دستیار مجازی
  • دستیاران مجازی طیف گسترده ای از کارها را انجام می دهند، اما به طور معمول مدیریت کارهایی مانند ایمیل و رسانه های اجتماعی را از راه دور به عهده دارند.
 
  • مدیر و مشاور رسانه های اجتماعی
  • در زمینه مدیریت و مشاوره حساب های رسانه های اجتماعی برای افراد یا شرکت ها
 
  • نویسنده و تولیدکننده کتاب های الکترونیک
 
  • طراح و توسعه دهنده وب سایت
 
  • ساخت اپلیکیشن
 
  • خرید و فروش دامنه
 
  • تدریس مجازی
 
  • برگزاری وبینار
 
  • نوشتن محتوای تبلیغاتی برای سایت های مختلف

مواردی نظیر نمونه هایی که در بالا آورده شد، کسب و کارهایی هستند که با استفاده از اینترنت و جذب مشتری از این طریق می توانند کسب درآمد کنند. نیاز به سرمایه زیادی نیست و شما در صورت لزوم با داشتن یک سایت می توانید خدمات و یا محصولات خود را عرضه کنید و در دنیای دیجیتال امروزی که به سوی بهره مندی و استفاده بیشتر از اینترنت و خدمات و محصولات آنلاین پیش می رویم همیشه نیاز به کار شما وجود دارد. (3)
 

کسب و کارهای خانگی در زمینه مواد غذایی

چه کسی است که غذا را دوست نداشته باشد یا به غذا و مواد غذایی نیاز نداشته باشد؟ اگر شما به مواد غذایی علاقه دارید، می توانید با راه اندازی کسب و کاری در زمینه مواد غذایی علاقمندی خود را با دیگران سهیم شده و به اشتراک بگذارید. صنایع غذایی و پخت و پز و رستوان همیشه در سراسر دنیا شغلی پردرآمد محسوب شده است، چراکه همه افراد با هر ویژگی و توانمندی و شخصیت و سطحی از فزهنگ و دیگر ویژگی ها می توانند و البته نیاز دارند تا مشتری کسب و کارهای مواد غذایی باشند.

در کشور ما نیز همانند دیگر کشورها این نیاز وجود دارد و تمایل به مصرف مواد غذایی خانگی بسیار بیشتر است. از طرفی بحث وقت و ضیق وقت در زندگی پر سرعت و پر مشغله مدرن امروزی این طور ایجاب می کند که نیاز و تمایل به مصرف غذاهای تهیه شده خارج از خانه برای افراد جامعه بیشتر از قبل است، حتی برای شرکت ها و یا افراد شاغل. از این رو نیاز به وجود یک چنین کسب و کاری ضروری می نماید. سادگی و امکان راه اندازی کسب و کارهای خانگی مواد غذایی بدون صرف هزینه و سرمایه زیاد یکی از ویژگی ها و امتیازات این نوع کسب و کار است.

مثلاً یک مادر در خانه می تواند در کنار تهیه غذا برای افراد خانواده خود، با تهیه مقدار بیشتری از آنچه می پزد، برای خود تولید درآمد کند. این کسب و کار آشپزی، تهیه شیرینی و دسر، تولید ترشی و مربا، تولید مواد غذایی خشک و بسته بندی شده، بسته بندی مواد اولیه در فرآیند آشپزی و تهیه غذا، همه را دربرمی گیرد. شما می توانید مانند دیگر کسب و کارهای خانگی هم مستقیماً فروش داشته باشید و هم با سایت های فروش مواد غذایی یا حتی شرکت ها و کترینگ ها قرارداد ببندید و از طریق تهیه سفارش آن ها این کار را انجام داده و درآمد کسب کنید.

چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟

کسب و کارهای خانگی کشاورزی و باغبانی

اگر وقتی صرف کنید و در اینترنت جستجویی انجام دهید یا سری به مراکز فروش گل و گیاه بزنید، به راحتی درمی یابید که به دلیل سبک زندگی آپارتمان نشینی و همچنین تأثیر ویژه گل و گیاه در بهبود خلق و خو که از نظر علمی ثابت شده است، علاقه افراد به داشتن گل و گیاه در منزل افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر امکان شروع این کار با آموخته و تجربه کمتر در مقیاس کوچک تر، کسب و کار خانگی کشاورزی و باغبانی را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. بنابراین یک بخشی از کسب و کارهای خانگی کشاورزی و باغبانی؛ پرورش گل و گیاه در منزل است.

در فضای روستاها به راحتی می توان پرورش گل و گیاه را راه اندازی کرد، اما در شهر نیز با استفاده از فضای تراس و بالکن، حیاط یا پشت بام می توان این کار را انجام داد و از راه فروش محصولات تولیدی کسب درآمد کرد. تولید انواع تراریوم با گیاهانی نظیر کاکتوس ها یا ساکولنت ها، پرورش گلدان های کوچک از گیاهان مختلف و ساخت بونسای همه امکان پذیر است.

تولید محصولات کشاورزی نیز ایده دیگری برای کسب و کار خانگی است. تولید و کشت محصولاتی مانند قارچ، سبزی ها، زعفران و حتی سیر و محصولات دیگر. تولید گیاهان دارویی که طرفداران بسیاری دارد و مورد توجه بسیار قرار گرفته است. طرح های ویژه و جالب و البته کاربردی در این زمینه وجود دارد که به شما امکان می دهد مانند افراد مختلفی که تجربه این کار را دارند، شما نیز از آن ها استفاده کرده و به عنوان مثال مزرعه کوچک پرورش قارچ خود را احداث نمایید و با شروع این کار در اندازه کوچک کسب درآمد کنید و در آینده نیز کار خود را با درآمد حاصل از آن توسعه دهید.

بسته بندی محصولات باغی و یا حتی فرآوری محصولات باغی؛ نظیر خشک کردن و تولید آبمیوه و همانطور که در بخش مواد غذایی گفته شد، تولید مربا و ترشیجات و روغن کشی نیز در قالب کسب و کارهای خانگی کشاورزی و باغبانی قرار می گیرند. (4)
 

راهکارهایی برای کم تر شدن هرچه بیشتر هزینه های لازم جهت راه اندازی کسب و کار

در کسب و کارهای خانگی، به خودی خود با حذف هزینه اختصاص داده شدۀ جداگانه برای فضا و مکان کسب و کار، حذف نیروی کاری غیرضروری و تعدد کارکنان، حذف هزینه های مربوط به حضور در محل کار و حتی حذف بخشی از مالیات مربوط به کسب و کارهای دیگر، به صورت خودکار هزینه های بسیاری حذف شده و صرفه جویی مناسبی رخ می دهد.

اما راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که به کمتر شدن هزینه ها کمک می کند؛ همانطور که در ابتدا آورده شد، شما می توانید با مدیریت و قرار گرفتن در موقعیت های شغلی مختلف در یک کسب و کار خانگی، خودتان نظارت و کنترل بیشتری بر هزینه ها و خریدها داشته و از طرف دیگر با در دست گرفتن بازاریابی هزینه های موجود را با حذف واسطه کاهش دهید.

چگونه با کسب تسهیلاتی اندک با راه اندازی کسب و کار خانگی می توان اشتغالی گسترده ایجاد کرد؟
 
نتیجه گیری و جمع بندی
کسب و کار خانگی با توجه به فالیت ها و ظرفیت هایی که دارد می تواند به عنوان گزینه ای جذاب و مناسب به شما کمک کند تا درآمدزایی کنید. از طرفی کسب و کار خانگی به عنوان یک نمونه و مقیاس کوچک از یک کار بزرگ در مقیاس پیشرفته، می تواند امکان تجربه و تست کار مورد نظر را به شما بدهد که در آینده با استفاده از تسهیلاتی که در اختیار شما قرار می گیرد و حمایت هایی که تحت عنوان مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال دریافت می کنید، کار خود را توسعه داده و اهداف بزرگتر و چشم اندازهای بیشتری را به دست آورید.

پی نوشتها
  1. www.allbusiness.com
  2. www.khanesarmaye.com
  3. www.smallbiztrends.com
  4. www.downloadnioz.blogsky.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مجله راسخون مرتبط
نگاهی به تجربه سایر کشورها در رشد و توسعه کسب و کارهای خانگی برای افزایش تولید و پیشرفت اقتصادی
نگاهی به تجربه سایر کشورها در رشد و توسعه کسب و کارهای خانگی برای افزایش تولید و پیشرفت اقتصادی
يکشنبه، 28 دی 1399
توسعه کسب و کار خانگی عامل مهمی در رفع معضل بیکاری و تحقق جهش تولید
توسعه کسب و کار خانگی عامل مهمی در رفع معضل بیکاری و تحقق جهش تولید
يکشنبه، 28 دی 1399
کسب و کارهای خانگی و نقش آن در استقلال زنان راهی برای افزایش تولید در سال جهش تولید
کسب و کارهای خانگی و نقش آن در استقلال زنان راهی برای افزایش تولید در سال جهش تولید
جمعه، 26 دی 1399
بررسی رابطه دو طرفه جهش تولید و کسب و کارهای خانگی
بررسی رابطه دو طرفه جهش تولید و کسب و کارهای خانگی
جمعه، 26 دی 1399
جهش تولید در خانه با کمک رسانه های اجتماعی! تنها بازوی بازاریابی کسب و کار های کوچک
جهش تولید در خانه با کمک رسانه های اجتماعی! تنها بازوی بازاریابی کسب و کار های کوچک
دوشنبه، 20 مرداد 1399
دستاوردهای تعامل پویای میان اشتغال و جهش تولید
دستاوردهای تعامل پویای میان اشتغال و جهش تولید
پنجشنبه، 3 تير 1400
افزایش اشتغال از مجرای جهش تولید؛ چاره ای برای مهار تورم
افزایش اشتغال از مجرای جهش تولید؛ چاره ای برای مهار تورم
سه‌شنبه، 30 دی 1399
لزوم حمایت مالی بانک ها از متقاضیان مشاغل خانگی در جهت رشد اقتصادی و جهش تولید
لزوم حمایت مالی بانک ها از متقاضیان مشاغل خانگی در جهت رشد اقتصادی و جهش تولید
شنبه، 27 دی 1399
10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه
10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه
شنبه، 27 دی 1399
تاثیرات حمایت دولت از کسب و کارهای خانگی بانوان در سال جهش تولید
تاثیرات حمایت دولت از کسب و کارهای خانگی بانوان در سال جهش تولید
شنبه، 27 دی 1399
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم ویولت و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ویولت و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیلدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیلدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم فوژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم فوژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم راتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم راتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سرینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سرینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
حکمت | تنها حکومت ولایی در طول تاریخ / استاد عالی
music_note
حکمت | تنها حکومت ولایی در طول تاریخ / استاد عالی
معنی اسم دالیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دالیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم لیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم لیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم روژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم روژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم مایسا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم مایسا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دانیار و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دانیار و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سارینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سارینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کاملیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کاملیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم شایلین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم شایلین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
راسخون برگزار می‌کند: قرعه‌کشی بزرگ کمک هزینه پیاده‌روی اربعین
راسخون برگزار می‌کند: قرعه‌کشی بزرگ کمک هزینه پیاده‌روی اربعین