دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟

در جهت تحقق جهش تولید، عوامل مختلفی نقش دارند که یکی از این عناصر مهم، توسعه مشاغل خانگی است. در واقع با گسترش کسب و کارهای خانگی، کشور در جهت تولید و رونق اقتصادی گام برمی دارد. توسعه مشاغل خانگی باعث می شود تا اقشار مختلف جامعه در رشد اقتصاد نقش داشته باشند. همچنین ایجاد بستری مناسب برای اشتغال بیشتر و کارآفرینی، از دیگر پیامدهای مثبت رشد کسب و کارهای خانگی است.
يکشنبه، 28 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟

دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب و کارهای خانگی

در حال حاضر افراد بسیاری در جامعه هستند که با وجود مهارت و تخصص لازم قادر به یافتن شغلی مناسب برای خود نیستند. با توسعه مشاغل خانگی و توجه به امکاناتی که برای رشد این موضوع اهمیت دارد، افراد بیکار نیز می توانند با توجه علاقه و مهارت خود، کسب و کاری خانگی برای خود فراهم کنند. در حال حاضر کسب و کارهای خانگی از مهمترین فاکتورهای ایجاد اشتغال و کمک به رشد اقتصاد در کشورهای مختلف جهان به شمار می آیند. (1)

با توجه به شعار جهش تولید باید به این نکته اشاره کنیم که این شعار تنها با اهداف و صنایع بزرگ به وقوع نمی پیوندد. بلکه توسعه مشاغل خانگی و ایجاد زمینه رشد اشتغال خرد، از دیگر عوامل مهم در تحقق این اصل است. در این امر نهادهای مختلفی همچون گروه های جهادی، نهادهایی که حامی صنایع و مشاغل خرد هستند، گروه های بسیج و بانک ها می توانند بستر مناسبی در جهت تحقق جهش تولید فراهم کنند.

با حمایت دولت از کسب و کارهای خانگی، اقتصاد کشور به سمت شکوفایی هر چه بیشتر پیش می رود. کارآفرینی، توسعه اقتصاد، ایجاد شغل، کاهش درصد بیکاری و... از عوامل مهمی هستند که با گسترش کسب و کارهای خانگی، به وقوع می پیوندند. (1)

دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟

اهمیت توسعه مشاغل خانگی در تحقق جهش تولید

در حال حاضر خانواده های بسیاری هستند که با هزینه و سرمایه اندک، شروع به راه اندازی شغل خانوادگی خود کرده اند. برخی از این افراد نیز برای کسب و کار خود نیاز به تأسیس کارگاه هایی کوچک دارند. حمایت دولت از این افراد باعث می شود تا آن ها در راه اندازی کارگاه های خود با مشکلاتی جدی روبرو نشوند.

این کارگاه های کوچک با گذشت زمان و رسیدن به سود، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کسب سود به نفع رشد اقتصاد کشور خواهند داشت. در حال حاضر بسیاری از کارگاه ها و بنگاه های کوچک در دنیا با کسب سود بیشتر و میزان اشتغال زایی بالا، فرصت های مهمی در جهت توسعه اقتصاد آن کشور ایجاد کرده اند. (1)

امسال با شیوع کرونا، موضوع کسب و کارهای خانگی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این شرایط دولت ها موظف هستند از هر موقعیتی یک فرصت ویژه بسازند تا کشور در جهت تحقق شعار سال قدم هایی اساسی بردارد.

در حال حاضر توسعه مشاغل خانگی، اولین و مهمترین گام در جهت تحقق شعار جهش تولید است. همان طور که بخش عظیمی از بازار اشتغال در کشورهای توسعه یافته به توسعه مشاغل خانگی مربوط می شود، در کشور ما نیز این نیاز احساس می شود و در سال های اخیر دولت و نهادهای مربوطه به این امر توجه ویژه ای داشته اند.

دولت همواره باید طرح توسعه مشاغل خانگی را جدی گرفته و حمایت خود را برای ایجاد سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اعلام و تضمین کند. کسب و کارهای خانگی به شدت پتانسیل پیشرفت دارند. اقشار مختلف جامعه با هر سطح سواد و دانش می توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند. کسب و کارهای خانگی نه تنها بسیاری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی را برطرف خواهند کرد بلکه در پویایی و شکوفایی اقتصاد یک کشور نیز سهم بسزایی خواهند داشت. (1)

دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟

دیجیتال مارکتینگ و مشاغل خانگی

دیجیتال مارکتینگ بخش مهمی از استراتژی بازاریابی در صنعت تجارت خرد و کلان محسوب می شود. امروزه افرادی که صاحب کسب و کارهای خانگی هستند نمی توانند از نقش دیجیتال مارکتینگ در توسعه شغل خانگی خود غافل شوند. دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در رشد و توسعه مشاغل خانگی دارد.

با توجه به اینکه میلیون ها نفر در سایت های اینترنتی پرسه می زنند و حداقل نیمی از آن ها در لیست خریداران آنلاین قرار می گیرند، شما فرصت زیادی برای جذب افرادی دارید که به شغل و خدمات شما علاقه دارند. (2)

افراد برای توسعه کسب و کار خانگی خود از فضای مجازی و موتورهای جستجوگر استفاده بهینه داشته باشند. این موضوع اهمیت دارد که متقاضیان بتوانند با استفاده از موتورهای جستجو مشاغل خانگی را پیدا کرده و از خدمات آن ها بهره مند شوند. کمی وقت بگذارید و به این موضوع فکر کنید که در حال حاضر تجارت کوچک خود را چگونه بازاریابی می کنید. اگر فقط از روش های سنتی بازاریابی استفاده می کنید، شما فرصتی عالی برای دستیابی به اهداف ارزشمند از طریق دیجیتال مارکتینگ را از دست داده اید. (2)

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به تجارت شخص کمک می کند تا بودجه مشخص شده را به شکل مؤثرتری خرج کند. همچنین در بازده سرمایه گذاری نیز نقش بسزایی خواهد داشت. بازاریابی دیجیتال به شکل قابل توجهی بر توسعه کسب و کارهای خانگی و شخصی اثر مثبت دارد.
 

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر مشاغل خانگی

بازاریابی دیجیتال زمینه ای برای رقابت پویا بین انواع مختلف کسب و کار خانگی فراهم می کند. در واقع دیجیتال مارکتینگ این امکان را فراهم می کند تا انواع مشاغل خانگی از کوچک گرفته تا بزرگ در این رقابت سهیم باشند. به عنوان مثال بسیاری از مشاغل در بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو، برای تقویت سایت خود در نتایج موتور جستجو سرمایه گذاری می کنند. اگر محتوای خدمات شما به اندازه کافی پربار باشد، این احتمال وجود دارد که در نتایج جستجو رتبه بالاتری نیز داشته باشید. (2)

در واقع گوگل اهمیتی نمی دهد که کسب و کار شما چه اندازه بزرگ یا کوچک است یا چه میزان درآمد دارید. شما با ارائه نتایج مرتبط و مفید شرایط را برای جستجوگران هموار می کنید. دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی بسیار مقرون به صرفه عمل کرده و بازگشت سرمایه در این امر بسیار چشمگیر و قابل توجه است. در واقع تلاش هایی که شخص در دیجیتال مارکتینگ انجام می دهد به کسب درآمد بیشتر منتهی می شود.

در دیجیتال مارکتینگ شما با افراد علاقه مند به کسب و کار خانگی خود آشنا می شوید. این امکان برای شما فراهم می شود تا افرادی را که محصولات یا خدمات شما را می خواهند، هدف قرار دهید. هدف گذاری و انتخاب مخاطب خاص به شما این امکان را می دهد تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. این نکته نیز از دیگر مزایای نقش دیجیتال مارکتینگ در توسعه مشاغل خانگی است. (2)

دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟

بررسی کسب و کارهای اینترنتی خانگی

امروزه ایده های جذاب و خلاقانه ای برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی وجود دارد که افراد با توجه به مهارت و بودجه خود می توانند در جهت توسعه مشاغل خانگی قدم بردارند.
 
  • تولید محتوا
یکی از موضوعات در مبحث کسب و کار خانگی، تولید محتوا است. این موضوع شامل بخش های مختلفی می شود. تولید محتوای تبلیغاتی، تولید محتوای آموزشی، نویسندگی و... از مواردی هستند که در این موضوع جای می گیرند. هر کدام از ما که در رشته یا مبحثی خاص مهارت داریم می توانیم با تولید محتوای آموزشی کسب و کار خانگی خود را راه اندازی کنیم.

کافی است شما در خانه خود بنشینید و محتواهای متنوع در قالب عکس، متن، کلیپ های آموزشی به علاقه مندان ارائه دهید. همچنین شما می توانید از هنر فکر و اندیشه خود برای نوشتن در سایت های مختلف استفاده کنید.
 
  • هنر گرافیک
هنر گرافیک نیز یکی دیگر از کسب و کارهای پرسود خانگی است که افراد می توانند در زمینه های مختلف از آن درآمد و کسب سود داشته باشند. پروژه های گرافیکی، طراحی لوگو، تصویرسازی، موشن، طراحی بنر و... از مواردی هستند که دانش آموختگان هنر گرافیک می توانند از آن ها به سرمایه و سود قابل توجهی برسند.

دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟
 
  • آشپزی و کسب درآمد
یکی از بهترین راه های کسب درآمد در حوزه مشاغل خانگی، آشپزی است. غذاهای خانگی و انواع شیرینی، دسر، کیک، ترشی و... از مواردی هستند که همیشه طرفداران خاص خود را داشته و بین عموم محبوبیت دارند.

اگر شما در زمینه آشپزی و شیرینی پزی مهارت کافی داشته باشید، در کمترین زمان می توانید کسب و کاری پرسود راه اندازی کنید. با تبلیغات در فضای مجازی، علاقه مندان به آشپزی و غذاهای خانگی را پیدا خواهید کرد و به مرور زمان به تعداد مخاطبان شما افزوده خواهد شد.
 
  • هنرهای دستی
افراد زیادی هستند که در حوزه هنرهای دستی خلاق بوده و در ساخت اثر هنری و صنایع دستی مهارت دارند. امروزه فروش صنایع و هنر دستی در زمینه مشاغل خانگی، به یکی از پرسودترین مشاغل در کسب و کارهای خانگی تبدیل شده است.

اگر سری به فضای مجازی مانند اینستاگرام بزنید با حجم انبوهی از افراد خلاق و خوش فکر مواجه خواهید شد. در واقع کسب و کارهای اینترنتی شرایطی را فراهم کرده اند تا صاحبان هنر، محصولات خود را بدون واسطه و با بازاریابی اصولی به فروش گذاشته و تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند.
 
  • فروشگاه های آنلاین
در حال حاضر تعداد فروشگاه های آنلاین نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است. در حوزه کسب و کارهای خانگی، مدیریت یک فروشگاه اینترنتی راه معقولی برای رسیدن به سود بیشتر است. یک فروشگاه اینترنتی می تواند هر نوع کاربری داشته باشد.

فروش لباس، لوازم دکوری و تزئینات منزل، محصولات آرایشی و بهداشتی و... از مواردی هستند که در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی نقش مهمی ایفا می کنند. راه اندازی فروشگاه آنلاین و رسیدن به سود نیاز به گذشت زمان دارد. همچنین شما می توانید از افراد موفق در این حوزه نیز مشاوره بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟

اصول دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای خانگی

هر کدام از کسب و کارهای خانگی می خواهند رویکردی متفاوت نسبت به دیگر مشاغل خانگی داشته باشند. به این ترتیب نقش دیجیتال مارکتینگ پررنگ تر خواهد شد. با برنامه ریزی دقیق و توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید در راه اندازی کسب و کار شخصی خود موفق عمل کنید.
 
  • سرمایه ای به نام محتوا
یکی از مهمترین اصول در مبحث دیجیتال مارکتینگ، توجه به محتواست. یک محتوای واضح و مفید به کسب و کار شما رونق می بخشد و آن را به شکلی منحصر به فرد و خاص نشان می دهد. در واقع شما با ارائه محتوایی ارزشمند، کار خود را متمایز کرده و توجه مشتریان بیشتری را به خود جلب خواهید کرد. (3)
 
  • سادگی برابر است با کارایی بهتر
آیا می خواهید مخاطبان با شما به خوبی ارتباط برقرار کنند؟ هر چقدر پیام و محتوای شما ساده باشد به همان نسبت فهم آن برای عموم نیز راحت تر صورت می گیرد. در واقع وقتی اطلاعاتی گیرا و ساده به مشتری داده می شود، آن ها از سادگی لذت خواهند برد و بیشتر جذب موضوع می شوند. (3)
 
  • ارتباط مؤثر با مشتری
یکی دیگر از اصول مهم دیجیتال مارکتینگ، ارتباط با مشتری به شکلی مؤثر است. شما باید مشتری و مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید. این امر کمک می کند تا شما با برنامه ریزی بهتری در جهت توسعه کسب و کار خود قدم بردارید.

دیجیتال مارکتینگ شرایطی را فراهم می کند تا مخاطبان به سادگی با شما ارتباط برقرار کرده و جذب تبلیغات و محتوای کسب و کار شما شوند. همچنین بسیاری از مشتریان برای کسب اطلاعات اولیه ممکن است به سایت یا صفحه مجازی شما مراجعه کنند. به این ترتیب باید اطمینان حاصل کنید که یافتن این جزئیات مهم مانند آدرس و شماره تلفن، برای آن ها آسان باشد. (3)
 
  • تعامل مستمر با مشتری
توجه داشته باشید که رابطه با مشتری یک خیابان یک طرفه نیست. ارتباط و تعامل با مخاطب نیز مانند هر رابطه ای، دو طرفه است و تنها در صورت تعامل اصولی این رابطه به موفقیت ختم می شود. شما همیشه باید در رفتار و ارتباط با مشتری به بهترین شکل عمل کنید. تعامل و پیگیری منظم در ارتباط با مشتری به شما در موفقیت کسب و کار خانگی کمک بسیاری می کند. (3)
 
  • پرورش روابط موجود
یکی از اصول قابل توجه در دیجیتال مارکتینگ، اهمیت دادن به ارتباط فعلی است که شما با مشتریان خود دارید. در واقع سود بردن از روابطی که با مشتریان همیشگی دارید، ارزان تر از جذب مشتری جدید خواهد بود. البته این به معنای تلاش نکردن برای جذب مشتری جدید نیست. شما در هر نقطه زمانی از کسب و کار خود می توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. نکته مهم در این موضوع به کیفیت رابطه شما برمی گردد به این معنا که مشتریان ثابت نوعی گنج برای کسب و کار شما محسوب می شوند. (3)

دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارهای خانگی و افزایش تولید و رونق اقتصادی کمک می کند؟
 
نتیجه گیری و جمع بندی
مشاغل خانگی در ابتدای راه اندازی با مشکلاتی روبرو می شوند که افراد در این مقطع نیاز به صبوری و امید به آینده دارند. با توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید در مسیر خود موفق عمل کرده و در مدت زمانی اندک به سودی قابل قبول برسید.

در سال های اخیر کسب و کارهای خانگی با رشد بی سابقه ای روبرو بوده اند که این موضوع نشان دهنده رشد اقتصاد در جهتی مؤثر و تحقق جهش تولید است. دیجیتال مارکتینگ شبیه به یک چتر عمل می کند که می توانیم برای رشد مشاغل خانگی از سایه آن بهره مند شویم.

پی نوشتها
  1. www.iribnews.ir
  2. www.webfx.com
  3. www.blog.istorm.ca


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.