امام خمینی

سه‌شنبه، 12 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کیست کآشفته آن زلف چلیپا نشود؟
 دیده‏ای نیست که بیند تو و شیدا نشود
ناز کن، ناز! که دل‏ها همه در بند تواند
غمزه کن، غمزه! که دلبر چو تو پیدا نشود
رُخ نما! تا همه خوبان خجل از خویش شوند
گر کشی پرده ز رُخ، کیست که رسوا نشود؟
آتش عشق بیفزا، غمِ دل افزون کن
 این دلِ غمزده نتوان که غم‏افزا نشود
چاره‏ای نیست به جُز سوختن از آتش عشق
آتشی ده که بیفتد به دل و پا نشود
ذرّه‏ای نیست که از لطف تو هامون نبود
قطره‏ای نیست که از مهر تو دریا نشود
سر به خاک سر کوی تو نهد جان، ای دوست!
جان چه باشد که فدای رخ زیبا نشود؟
این داغ، تنها داغ ما نیست؛ داغ قبیله انسانیت است. داغی است که هیچ گاه از سینه انتظار، پاک نمی‏شود.
 پدر، حتّی در و دیوارِ این دیار، جای خالی تو را تاب نمی‏آورند. گلدسته‏های جماران حیران مانده‏اند که از این پس به امامتِ که اقتداکنند. بغض در گلویِ مناره‏ها پیچیده است و منبر و محراب در غمی جانکاه فرو رفته است. تو رفتی ونگفتی که عشق چه کند، محبت به کدام ضریح بیاویزد، و دوست داشتن به کجا دخیل ببندد؟ تو رفتی و نگفتی که ایثار از این پس در کجا درس بخواند، استقامت در محضرِ که تلمّذ کند، شهامت در کدام نیمکت بنشیند، بلوغ در کجا نفس بکشد و عروج از کدام سو به پرواز درآید؟ تو رفتی و نگفتی که ما این همه تنهایی را به کجا ببریم؟آری خمینی روح خدا به خدا پیوست. حال وظیفه سنگینی بر دوش خبرگان افتاده است. باید نگذارند کشتی مصائب به گل بنشینند باید ناخدا انتخاب شود.کمی به گذشته باید برگشت:
8 سال پیش:
وقتی در سال 1360 قضیه ترور مقام معظم رهبری پیش آمد، همه درمانده بودند که این خبر را چگونه به امام گزارش بدهند. پیش از آنکه مطلب را به امام بگویند، ایشان فرمود: «در مورد آقای خامنه‏ای مسئله‏ای پیش آمده است؟» و پس از آگاه شدن از موضوع، فرمود: «به دکترمعالج ایشان بگویید هر نیم ساعت، تمام علایم حیاتی ایشان از حال عمومی، فشار خون و... را به من گزارش کند». امام راحل در مورد همین جریان فرمود: «به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد، در گوش مسلمین جهان طنین‏انداز است».
و سرانجام تصمیمی درست و انتخابی شایسته انجام گرفت:
انتخابی شایسته در ادامه راه اقتدار
14 خرداد 1368، مجلس خبرگان تشکیل جلسه داد. پس از قرائت دو ساعت ونیم وصیت نامه امام راحل از سوی رئیس جمهور وقت و پس از تبادل نظر فقهای خبرگان، شاگرد شایسته امام که از 15 خرداد 1342 همواره همراه با امام بود، به رهبری نظام اسلامی منصوب شد. به این ترتیب در پی رحلت امام، سه موضوعِ آمادگی، ثبات نظام و ناامیدی دشمنان به چشم می‏خورد:. دشمنان انقلاب اسلامی که در خیالِ از هم‏پاشیدگی نظام پس از امام بودند، در رحلت جان‏سوزِ آن عزیز، با وحدت، انسجام و حضور در صحنه و آگاهی ملت مسلمان ایران از یکسو، و تعیینِ حضرت آیت اللّه‏ العظمی خامنه‏ای(مد ظله) از طرف خبرگانِ امت به رهبری انقلاب و تثبیت نظام اسلامی از سوی دیگر مواجه شدند. این حقیقت را در انعکاس خبر رحلت امام و تفسیر و تحلیل‏هایِ خبرگزاری‏ها و سیاستمداران جهانی می‏توان به خوبی دریافت.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.