ویژگی‌های منتظران امام زمان علیه‌السلام

پنجشنبه، 30 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدامیرحسین موسوی‌‌تبار
موارد بیشتر برای شما

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست                               

هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

از معمول‌ترین سوالات و دغدغه‌های محبان ودل دادگان حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف این است که: آیا ما جزء منتظران واقعی آن حضرت هستیم؟

اساسا با چه ویژگی‌هایی افراد در گروه منتظران قرار خواهند گرفت؟

منتظر واقعی عاشق است، اشتیاق دارد و تمام تلاشش رضایت وخواست معشوق است. در دلش جوش وخروشی است که سکون وقرار را از او می‌گیرد و لحظه به لحظه به یاد معشوق.

دوران غربت وتنهایی امام همان دوران غیبت ایشان است که امیرالمومنین علیه‌ السلام به اصبغ بن نباته فرمودند: «امام»عهده‌داراین امر (حضرت مهدی) همان رانده، آواره، بی‌کس و تنهاست. (بحارالانوار، ج 51، ص 120)

منتظر اصلی در واقع وجود مبارک بقیة الله الاعظم است که بی‌صبرانه مشتاق بیداری انسانها و جوامع بشری وفرمان ظهور الهی است.

اولین گام برای قرار گرفتن در جرگه منتظران حضرت حجت عجّل الله تعالی فرجه الشریف معرفت وشناخت نسبت به ایشان است که شامل معرفت شناسنامه‌ای و همچنین شناخت جایگاه والای ایشان در نظام خلقت و آفرینش است که با تلاش علمی وعملی قابل دست‌یابی است. این معرفت زمینه‌ساز ایجاد محبت در دل مومنان بصیر است و این حب و دوستی باعث تمایل افراد به اطاعت از امام خود می‌‎شود و منتظر را از نظر فکر، بینش، رفتار و اعمال به مولای خود نزدیک می‌سازد.

مجموع این افراد خودساخته با ایمان و محب مولا قدم بزرگی خواهند بود برای ایجاد جامعه‌ای مهدوی که رنگ وبوی امام زمان را در خود دارد و تک تک این افراد در طول زندگی به امید ظهور حضرت در خود روحیه پذیرش حق وعدالت را ایجاد می‌کنند.

سید احمد سجادی



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.