شهادت استاد مطهری (ره)

دوشنبه، 8 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

فیلسوف، متفکر و دانشمند، آیت الله استاد مرتضى مطهرى از یاران حضرت امام در دوران مبارزه با رژیم پهلوى و از متفکران نظام جمهورى اسلامى بود که بعد از عمرى مجاهدت در راه خدا و تلاش خستگى‌‏ناپذیر در عرصه‏‌هاى علم، فرهنگ، سیاست و مذهب، در شامگاه 11 اردیبهشت ماه سال 1358 به دست کوردلان گروه فرقان به شهادت نائل آمد و به ملکوت اعلى پیوست.

گروه فرقان که از نقد علمى تفسیر ایشان در مقدمه کتاب «علل گرایش به مادی‌گرای» سخت خشمگین شده بود و جوابى منطقى براى کتاب استاد نداشت، در شب یازدهم اردیبهشت، با شلیک سه گلوله در مغز شهید مطهرى، منطق زشت خود را آشکار کرد و فیلسوف بزرگ اسلامى و اولین رئیس شوراى انقلاب را به شهادت رسانید.

مطهرى که بر طهارت روح و قدرت ایمان و قدرت بیان کم‌‏نظیر بود رفت و به ملأ اعلا پیوست لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامى، علمى و فلسفى‌‏اش از بین نمى‌‏رود. ایشان خدمت‏‌هاى ارزشمندى به اسلام و علم نمود و موجب تأسف بسیار است که دست خیانت‏کار این درخت ثمربخش را از حوزه‏‌هاى علمى و اسلامى گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن محروم نمود. مطهرى پشتوانه‌‏اى محکم براى حوزه‏‌هاى دینى و علمى و خدمت‌گزاری سودمند براى ملت و کشور بود. سالروز شهادت او، سالروز شهادت شهیدى مطهر است که در عمر کوتاه خود اثرات جاویدى به یادگار گذاشت که پرتوى از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب اسلامی ‏بود. او با قلمى روان و فکرى توانا در تحلیل مسائل اسلامى و توضیح حقایق فلسفى با زبان مردم و بی قلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بی استثنا آموزنده و روان بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبى سرشار از ایمان و عقیده نشأت مى‏‌گرفت براى عارف و عامى سودمند و فرح زاست. به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه مى‏‌کنیم که کتاب‌‏هاى این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌‏هاى غیر اسلامی فراموش شود1.

سید احمد سجادی

پی‌نوشت:

1) بخشهایی از بیانات امام خمینی در شهادت استاد مطهری (ره)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.