نویسندگی
سید حسن موسوی چلک

آقای دکتر سید حسن موسوی چلک، مؤلف و پژوهشگر و مدرس دانشگاه است و ریاست «انجمن مددکاران اجتماعی ایران» را بر عهده دارد. همچنین کمیسر اخلاق «فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی» و عضو هیأت مدیره‌ی منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه‌ی «فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی» است.
 

اریک ریموند

اریک اس. ریموند (به انگلیسی: Eric S. Raymond) برنامه‌نویس، محقق و تاریخ‌نگار فرهنگ هکرهای رایانه‌ای نویسندهٔ مقاله کلیسای جامع و بازار می‌باشد.تاریخ تولد: ۴ دسامبر ۱۹۵۷ بوستون، ماساچوست، آمریکا .

وی در ۴ دسامبر ۱۹۵۷ به دنیا ...

ساموئل باتلر


ساموئل باتلر، زاده ی 4 دسامبر 1835 و درگذشته ی 18 ژوئن 1902، نویسنده و منتقد انگلیسی بود.(به انگلیسی: Samuel Butler) نویسنده و داستان‌نویس ساختارشکن دوره ویکتوریایی که آثار گوناگونی را آفرید.

از مهمترین و نامورترین کتاب‌های او می‌توان به یوتوپین (آرمانشهری)، اروون (بر بالای دامنه) ...

جوزف کنراد

جوزف کُنراد با نام «تئودور یُزِف کنراد نالچ کوژِینوسکی» (زاده ۳ دسامبر ۱۸۵۷ - درگذشته ۳ اوت ۱۹۲۴) نویسندهٔ بریتانیایی-لهستانی بود.

تئودور کنراد نالچ کورزینوسکی در سال ۱۸۵۷ در بردیچیف، امپراتوری روسیه (پادولیای، اوکراین کنونی) ...

آرتور سی کلارک

آرتور سی کلارک، نویسنده‌ی بزرگ قرن بیستم بود که در تألیفات خود علاوه بر گسترش فرهنگ مطالعه‌ی علم، بسیاری از اتفاقات دنیای امروز را پیش‌بینی کرد.
 
سر آرتور چارلز کلارک (Sir Arthur Charles Clarke) نویسنده‌ی ...

احمد محمود اعطا

احمد اعطا با نام ادبی احمد محمود (۴ دی ۱۳۱۰، اهواز - ۱۲ مهر ۱۳۸۱، تهران) نویسندهٔ معاصر ایرانی بود. او را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند. معروف‌ترین رمان او همسایه‌ها در زمرهٔ آثار برجستهٔ ادبیات معاصر ایران شمرده می‌شود.

گئورگي نعلبنديان

زبان‌شناس، مؤلف
گئورگي نعلبنديان در سال 1299 خورشيدي در تهران متولد شد. وي پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه، براي ادامه تحصيل به ارمنستان رفت و در رشته زبان‌شناسي زبان‌هاي ايراني درجه دکتري گرفت. نعلبنديان در سال 1351 به درجه استادي رسيد و رئيس انجمن دوستي و روابط فرهنگي ...

طاطاوس ميکاييليان

مترجم، کشيش
طاطاوس ميکاييليان در سال 1311 خورشيدي در تهران به دنيا آمد. وي پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه به دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران رفت و موفق به گرفتن مدرک کارشناسي شد. ميکاييليان پس از فارغ‌التحصيلي، در مقام معلم و معاون مدير در مدرسه گوهر وابسته به ...

سيدعبدالحسين ميرسپاسي

روانپزشک، محقق و مؤلف
سيدعبدالحسين ميرسپاسي، فرزند سيداسماعيل، در سال 1286 خورشيدي در تهران به دنيا آمد. وي پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه، به فرانسه رفت و در سال 1314 از دانشکده پزشکي ليون فارغ‌التحصيل شد. او از همان آغاز تحصيل در دانشکده پزشکي، به رشته‌هاي اعصاب و روانپزشکي ...

احمد ميرخاني

عالم ديني، پژوهشگر و خوشنويس
احمد ميرخاني در سال 1290 خورشيدي در تهران به دنيا آمد. وي پس از فراگيري علوم ديني و ادبيات، براي تکميل علوم حوزوي به قم رفت و نزد آيت‌الله سيد شهاب‌الدين مرعشي نجفي شاگردي کرد. سپس در حوزه‌هاي درسي آيات عظام، کوه کمري و خوانساري حضور يافت. با آمدن ...

سید نصرالله موسوی تهرانی

عالم ديني، مؤلف
سيد نصرالله تهراني، فرزند سيد جعفر ملک‌المحدثين به سال 1300 خورشيدي در تهران زاده شد. وي پس از تحصيلات مقدماتي و سطح، عازم نجف اشرف شد ودر دروس عالي حوزه از محضر آيات عظام ميرزا عبدالهادي شيرازي، ميرزا باقر زنجاني و سيد ابوالقاسم خويي بهره‌مند شد. موسوي تهراني ...

روشن ملک مرزبان

نويسنده، داستان‌پرداز
روشن ملک‌مرزبان به سال 1345 خورشيدي در تهران زاده شد. وي پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه به دانشگاه آزاد رفت و ليسانس زبان و ادبيات روس گرفت.
ملک مرزبان به دليل شغل پدرش که خبرنگار و مفسر ورزشي بود، به مطالعه و نويسندگي علاقه‌مند شد. ابتدا داستان‌هاي ...

الهامه مفتاح

پژوهشگر، مؤلف، مترجم
الهامه مفتاح، فرزند محسن به سال 1330 خورشيدي در تهران متولد شد. وي پس از گذراندن دوره‌هاي ابتدايي و متوسطه، به دانشگاه تربيت معلم رفت و در رشته تاريخ ليسانس گرفت.
مفتاح در سال 1354 از پژوهشکده فرهنگ ايران فوق‌ليسانس تاريخ و فرهنگ ايران و در سال 1358 ...

محمود مطير

پيشه‌ور، چاپخانه‌دار
محمود مطير در سال 1302 خورشيدي در تهران زاده شد. وي پس از پايان دوره ابتدايي و متوسطه، به خدمت نشر کتاب و مجله درآمد و در سن بيست و پنج سالگي، چاپخانه بهمن را در گوشه‌اي از منزل پدرش راه‌اندازي کرد.
وي کتاب‌هاي ناشران مهم را به شيوه‌اي پسنديده چاپ مي‌کرد که از آن جمله ...

علي مؤذني

پژوهشگر، نويسنده
علي مؤذني، فرزند ابراهيم، به سال 1337 خورشيدي در تهران پاي بر جهان گذاشت. وي پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه، به دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران راه يافت و در رشته ادبيات نمايشي، موفق به گرفتن ليسانس شد.
مؤذني که از نوجواني به نويسندگي علاقه‌مند بود، ...

شهلا لاهيجي

نويسنده، ناشر
شهلا لاهيجي به سال 1321 خورشيدي در تهران زاده شد. وي در کودکي همراه خانواده به شيراز رفت و دوره‌هاي دبستان و دبيرستان را در آن شهر گذراند.
خانم لاهيجي از نوجواني دست به قلم بود. در شيراز براي جرايد مقاله مي‌نوشت، در همان سال‌ها به مرکز راديو تلويزيون فارس رفت و در تهيه برنامه‌هاي ...

عبدالرحيم گواهي

سفير، نويسنده، مترجم
عبدالرحيم گواهي فرزند حسين، به سال 1323 خورشيدي در تهران ديده بر جهان باز کرد. وي پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه، به دانشکده نفت آبادان رفت و ليسانس گرفت. سپس براي ادامه تحصيل مدرسه بازرگاني هاروارد، شعبه ايران را انتخاب کرد و در سال 1352 از آن فارغ‌التحصيل شد.
گواهي ...

منوچهر کي‌مرام

نويسنده، فيلم‌نامه‌نويس
منوچهر کي‌مرام، به سال 1306 خورشيدي در تهران زاده شد. وي پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه به دانشگاه رفت و در رشته دامپزشکي، دکترا گرفت و به استخدام وزارت کشاورزي درآمد و سال‌ها در اداره دامپروري مشغول به کار بود.
ولي علاقه و فعاليت منوچهر کي‌مرام، نويسندگي براي مجلات ...

فريبا کلهر

نويسنده، داستان‌پرداز
فريبا کلهر به سال 1340 خورشيدي در تهران ديده بر جهان گشود. وي پس از گذراندن دوره‌هاي ابتدايي و متوسطه، به دانشگاه تهران رفت و ليسانس علوم تربيتي دريافت کرد.
کلهر از نوجواني به نگارش داستان اقدام مي‌کرد؛ بنابراين پس از گرفتن ليسانس علوم تربيتي براي تحصيل زبان و ادبيات ...

سيدمحمدرضا کشفي

عالم ديني، پژوهشگر
سيدمحمدرضا کشفي، فرزند سيدمهدي، به سال 1311 خورشيدي در تهران زاده شد. وي پس از تحصيلات مقدماتي حوزه علميه مروي و بهره‌گيري از اساتيد علوم اسلامي تهران، در سن شانزده‌سالگي عزم تحصيل در قم کرد و در حوزه آن شهر پاي درس علماي نامدار نشست.
کشفي پس از گذراندن دوره‌هاي درسي ...