صنعتگران
رضا تهرانچی

رضا تهرانچی کارآفرین و کارخانه‌دار ایرانی در حوزه صنایع غذایی بود. او به همراه برادرانش بنیان‌گذار کارخانه ویتانا و خالق بیسکویت مادر بود.
 

بهروز فردوس

بهروز فردوس، مالک شرکت صنعتی ماموت و کارآفرین، متولد تهران بود. از او به عنوان پدر صنعت خودرو تجاری کشور یاد می شود.
 

شناسنامه
ویلیام کارپو دورانت

 ویلیام دورانت موسس شرکت خودرو سازی سوئدی جنرال موتورز، او اگرچه زندگی موفقی نداشته، اما از سرنوشت او می توان درس های خوبی گرفت. در اینجا قصد داریم با نکات ظریفی که سبب شکست او شد آشنا شویم و با استفاده از این نکات بتوانیم موفقیت کسب و کار ...

فیل شیلر

برخی فیل شیلر را کلیدی ترین فرد اپل میدانند؛ می گویند اگر او نبود این فروش بی نظیر دست نیافتنی می بود تا جایی که از او به عنوان با ارزشترین مدیر بازاریابی جهان یاد میشود. در ادامه به زندگی نامه ی فیل شیلر معاون ارشد بخش بازاریابی جهانی شرکت اپل می پردازیم.

 فیلیپ دبلیو شیلر مشهور به “فیل ...

حسن خسروشاهی

حسن خسروشاهی یکی از ثروتمندان ایرانی در جهان، موسس فیوچر شاپ و کارآفرین کانادایی ایرانی تبار متولد ۱۳۱۹ در شهر خسروشهر تابع استان آذربایجان شرقی تبریز می باشد. او مدارک خود در 2 رشتهٔ حقوق و اقتصاد از دانشگاه تهران دریافت نمود. حسن خسروشاهی در سال ۱۳۶۰ به کشور کانادا مهاجرت کرد. خانواده خسروشاهی که همان ...

کنوسک متسوشیتا

موفقیت کنوسک متسوشیتا (1979-1894) ناشی از چیزی نبود جز ایده بسیار ساده ساخت یک دو شاخه الکتریکی، کاری که منجر به توسعه و پیشرفت امپراتوری تجارت او در جهان شد.
به عنوان مدیر و صاحب کارخانه پاناسونیک و دیگر کارخانه های سودده در دنیا، متسوشیتا موفق به ایجاد دارایی به ارزش سه میلیارد دلار شد. از آنجا ...

نیکولا تسلا

نیکولا تسلا، دانشمند بزرگ صربستانی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های قرن بیستم است که نقش مهم او در تاریخ الکتریسیته برای بسیاری از افراد ناشناخته است.
نیکولا تسلا (nikola tesla) دانشمند صربستانی - آمریکایی متولد ...

لو کوربوزیه

لو کوربوزیه از جمله افراد بسیار مهمی است که جامعه معماری دنیا به خوبی با وی آشنا هستند. وی یکی از پیشگامان سبک معماری مدرنی بود که هم اکنون در زندگی خود شاهد آن هستیم. وقتی لو کوربوزیه روی کار آمد و سبک جدید معماری را به همگان نشان داد، ...

لری الیسون

لری الیسون، کارآفرین، تاجر و نیکوکار آمریکایی، مؤسس شرکت اوراکل، دومین شرکت بزرگ نرم‌افزاری دنیا بعد از مایکروسافت و هفتمین مرد ثروتمند جهان است.

لارنس جوزف الیسون در تاریخ ۱۷ آگوست ۱۹۴۴، در برانکس نیویورک متولد شد. مادرش ...

انزو فراری

انزو فراری پیش از اینکه قدم در حرفه‌ی ساخت اتومبیل‌های اسپرت بگذارد و مسابقات فراری را پایه‌گذاری کند، یک راننده‌ی مسابقه‌ای موفق بود.

انزو آنسلمو فراری، در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۱۸۹۸ در مودنا ایتالیا متولد شد. او فرزند دوم آدالیزا ...

هنری فورد

هنری فورد، تاجر و صنعتگر آمریکایی و مؤسس شرکت فورد بود که با توسعه‌ی خط تولید انبوه به نماد انقلاب صنعتی دوم تبدیل شد.

هنری فورد در ۳۰ جولای سال ۱۸۶۳، در دهکده‌ی گرین فیلد دیترویت، ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. او یکی ...

جان مک آفی

جان مک‌ آفی، برنامه‌نویس کامپیوتر، کارآفرین و یکی از پیشگامان امنیت اطلاعات رایانه‌ای است که اولین شرکت نرم‌افزاری آنتی‌ویروس تجاری جهان را تأسیس کرد.

جان مک‌آفی، برنامه‌نویس کامپیوتر و تاجر انگلیسی-آمریکایی است که در سال ...

دارا خسروشاهی

دارا خسروشاهی، کارآفرین و فعال تجاری متولد ایران است که اخیرا توسط هیئت مدیره‌ی اوبر، به سمت مدیرعاملی این شرکت بزرگ انتخاب شده است.

دارا خسروشاهی، متولد ۷ خرداد ۱۳۴۸ (۲۸ می ۱۹۶۹) در تهران است. پدر او، حسن خسروشاهی از کارآفرینان ...

استیو وزنیاک

استیو وزنیاک، دانشمند علوم کامپیوتر و مؤسس شرکت اپل به همراه استیو جابز است که کامپیوترهای اپل ۱ و اپل ۲، بزرگ‌ترین دستاوردهای او به شمار می‌آیند.

استیو وزنیاک، مهندس نوآور الکترونیک و کامپیوتر، به همراه استیو جابز شرکتی را ...

فردیناند پورشه

فردیناند پورشه، مهندس خودروسازی اتریشی بود که علاوه بر  تاسیس شرکت خودروسازی پورشه، به‌خاطر طراحی خودروهای تاریخی زیادی مانند فولکس بیتل نیز مشهور است.

فردیناند پورشه، مهندس خودروسازی و موسس شرکت معروف Porsche بود. او به خاطر طراحی‌های متعدد خودروهای معتبر تاریخی شناخته می‌شود. پورشه، ...

جانی آیو

سر جاناتان آیو، یک طراح صنعتی انگلیسی آمریکایی است که در حال حاضر مدیر طراحی محصولات اپل و رئیس دانشکده‌ی سلطنتی هنر لندن است.

جانی آیو شخصیتی در دنیای طراحی است که بسیاری از مردم بدون دانستن نام او، مبهوت طراحی‌های خلاقانه‌اش ...

کیچیرو تویودا

کیچیرو تویودا، تاجر و کارآفرین ژاپنی است که بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان یعنی تویوتا را از دل یک کارخانه‌ی تولید ماشین‌های نساجی تأسیس کرد.

کیچیرو تویودا فرزند ساکیچی تویودا، مؤسس کارخانه‌ی تولید ماشین‌آلات نساجی تویودا است. ...

جک ما

جک ما، کارآفرین چینی موسس گروه علی بابا است که با مالکیت تعدادی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک جهان، در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور چین محسوب می‌شود.

ما یون (Ma Yun) معروف به جک ما، موسس و رئیس هیئت مدیره‌ی گروه ...

جورجتو جوجارو

جورجتو جوجارو، طراح خودروی ایتالیایی یکی از تأثیرگذارترین افراد در به بلوغ رساندن علم طراحی وسایل نقلیه و ظاهر خودروهایی است که امروزه تولید می‌شوند.
 
جوجارو در سال ۱۹۶۳ با ماریا ترسا سرا ازدواج کرد و ثمره‌ی ازدواج آن‌ها دو ...

مک دونالد

 برادران مک دونالد بنیان گذار رستوران های زنجیره ای مک دونالد
 
فروشگاه های زنجیره ای مک دونالد به خاطر روش کار سریع و جذابشان موردعلاقه تمام مردم جهان قرار گرفته است. این فروشگاه توسط دو برادر به نام های ریچارد و موریس تاسیس ...