تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

میزان استفاده از انواع کرم های آبرسان و مرطوب کننده با در نظر گرفتن نیازهای پوست شما مشخص می شود، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 11 ارديبهشت 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟
کرم های مرطوب کننده و آبرسان هر یک تأثیر مجزایی بر پوست شما خواهند داشت؛ به همین خاطر نباید این کرم ها را جایگزین یکدیگر کنید. بسیاری از مردم تصور می کنند کرم های آبرسان همان کرم مرطوب کننده هستند و عملکرد این محصولات مشابه یکدیگر است.

کرم آبرسان و مرطوب کننده هر یک خواص خود را بر روی پوست دارند و برای پوست های خشک و چرب تولید می شوند. در این بخش به بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده می پردازیم.  

کرم آبرسان چیست؟

برای بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده باید به ماهیت هر یک از این کرم ها توجه داشته باشید. انواع کرم آبرسان با نام humectants نیز معرفی می شوند که با خاصیت جاذب رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند.

در ساختار این کرم ها از اسید هیالورونیک و گلیسیرین استفاده شده که آب را بر روی لایه های پوستی شما نگه می دارند. در هر یک از کرم های آبرسان از ترکیبات مختلفی استفاده می شود که مکانیسم عملکرد کرم را بر روی پوست شما تحت تأثیر قرار می دهد.

برای خرید یک کرم آبرسان خوب باید به مواد اولیه ساخت آن دقت داشته باشید. هر کرم آبرسان متناسب با گروه های پوستی خاص تولید می شود و خاصیت هیدراته قوی دارد. این کرم ها در دنیای صنعت با برندهای تجاری متعددی عرضه می شوند.

در تهیه برخی از آبرسان ها از مواد مفیدی مانند آلوئه ورا و عسل نیز استفاده شده و خواص فوق العاده ای در این محصولات بهداشتی به وجود می آورند. ساختار کرم های آبرسان اغلب به صورت ژلی تعیین می شود که سبک تر از کرم های مرطوب کننده است. این کرم ها از ایجاد چین و چروک در پوست صورت شما پیشگیری خواهند کرد.
 

کرم مرطوب کننده چیست؟

یکی از مهم ترین نیازهای پوستی افراد، کرم های مرطوب کننده هستند که بر پایه مواد روغنی تولید می شوند. این مرطوب کننده ها، انواع روغن های معدنی را در خود جای می دهند. این مواد یک لایه بر روی پوست ایجاد می کنند که از حذف آب و رطوبت پوست پیشگیری خواهد کرد. با استفاده از این کرم ها، خشکی پوست به حداقل می رسد و لطافت پوست صورت شما چند برابر می شود.

در کرم های مرطوب کننده از مقادیری آب و مایعات نیز استفاده شده است. انواع روغن های معدنی مانند نارگیل، بادام، شی باتر و... در این کرم ها مورد استفاده قرار می گیرند و خاصیت آن ها را افزایش می دهند. این کرم ها برای انواع پوست های خشک و چرب ارائه می شوند؛ تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده به وزن و ساختار آن ها مربوط می شود. کرم های مرطوب کننده نسبت به آبرسان ها ساختار غلیظ تری دارند.
 
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟
 

 کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده به نحوه استفاده و خواص هر یک از این محصولات بهداشتی بر پوست صورت مربوط می شود.
 

در این بخش برخی از مهم ترین تفاوت های این محصولات را بررسی می کنیم:

تفاوت مواد تشکیل دهنده

یکی از مهم ترین تفاوت های این محصولات بهداشتی به نوع مواد اولیه مورد استفاده در کرم های آبرسان و مرطوب کننده مربوط می شود. در تهیه آبرسان از اسید هیالورونیک در کنار گلیسیرین استفاده می شود. کرم های مرطوب کننده اغلب با استفاده از روغن های گیاهی و معدنی به مرحله تولید می رسند.
 

اهمیت استفاده از کرم ها

به طور کلی استفاده از کرم های آبرسان برای کسانی که پوست خشکی دارند، اهمیت بیشتری خواهد داشت. به همین خاطر باید به میزان حساسیت استفاده از هر کرم توجه داشته باشید.

 

تفاوت خواص کرم های آبرسان و مرطوب کننده

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های کرم آبرسان و مرطوب کننده، به خواص آن ها برای پوست صورت مربوط می شود. کرم های آبرسان با خاصیت شفاف کنندگی قوی مورد استفاده قرار می گیرد. این کرم ها از ایجاد چین و چروک در پوست صورت پیشگیری می کنند. استفاده از آن ها در سنین میانسالی اهمیت بیشتری خواهد داشت. کرم های مرطوب کننده با خاصیت نرم کنندگی پوست ارائه می شوند و لطافت پوست صورت را افزایش می دهند.

خواص موجود در این کرم ها بسته به نوع مواد اولیه به کار رفته در هر یک متفاوت خواهد شد. مواد اولیه مورد استفاده در کرم های آبرسان و مرطوب کننده تعیین کننده نحوه تأثیرگذاری آن ها بر سلامت پوست صورت خواهد بود.
 

سن استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده

 
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟


اهمیت استفاده از کرم های آبرسان در همه سنین احساس می شود. شما می توانید این کرم ها را از 18سالگی مورد استفاده قرار دهید. کرم های مرطوب کننده هم در همین سنین قابل استفاده خواهند بود. اما همیشه اولویت با استفاده از کرم های آبرسان است. به طور کلی همه افراد باید یک کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خود و یک کرم آبرسان را در روتین روزانه مراقبت از پوست جای دهند.
 

تفاوت نحوه استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

برای این که از خواص این کرم ها بیشتر بهره ببرید، باید به تفاوت نحوه استفاده از آن ها توجه داشته باشید. برای استفاده از آبرسان باید پوست خود را کمی نم دار کنید؛ همچنین کرم مرطوب کننده خود را با فاصله زمانی مناسبی بر روی آبرسان بزنید.
 

حفظ رطوبت پوست با آبرسان و مرطوب کننده

کرم آبرسان و مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست مزایای بی شماری دارند. کرم های آبرسان آب را مستقیماً به سلول های پوست شما می رسانند. با استفاده از کرم های مرطوب کننده از تبخیر رطوبت پوست پیشگیری خواهد شد.
 

 کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده برای چه کسانی مناسب است؟

برای ارزیابی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده باید به موارد استفاده از این کرم ها توجه داشته باشید. تفاوت نحوه استفاده از این کرم ها برای بهره بری بیشتر از خواص این محصولات بهداشتی مورد ارزیابی قرار می گیرند. به طور کلی کسانی که پوست خشکی دارند، باید حتماً کرم های مرطوب کننده را در روتین پوستی خود قرار دهند. مرطوب کننده های قوی یک لایه چربی بر روی پوست صورت شما به وجود می آورند که مانع از ایجاد خشکی در سطح پوست خواهد شد.

بسته به تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده، نحوه استفاده از هر یک مشخص می شود. کرم های آبرسان برای پوست های کم آب بهترین انتخاب هستند. با استفاده از این کرم ها، آب و رطوبت بیشتر جذب پوست شما می شود و به عمق پوست نفوذ می کند. شما می توانید ژل های آبرسان را به جای کرم های آبرسان جایگزین کنید که آبرسانی پوست را با کیفیت بیشتری همراه می کنند.  
 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده نکاتی را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این نکات ویژه انتخاب و خرید هر یک از این کرم ها ساده تر می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن میزان نیازهای پوست صورت خود هر یک از این کرم ها را در روتین پوستی خود جای دهید.

میزان استفاده از انواع کرم های آبرسان و مرطوب کننده با در نظر گرفتن نیازهای پوست شما مشخص می شود. اگر پوستتان بیش از حد خشک و کم آب است، حتماً از آبرسان و مرطوب کننده در کنار هم استفاده کنید. برای انتخاب یک کرم مناسب حتماً به برند سازنده آن نیز دقت داشته باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.