نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که مدتها از یک سیستم ابری خاص استفاده کرده و حال به دلایلی همچون امکانات مناسبتر سیستم‌های ابری دیگر قصد دارید از سیستم ابری فعلی دل کنده و متوسل به دیگری شوید. با این حال
دوشنبه، 15 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر
نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر

 

مترجم: حمید وثیق زاده
منبع: راسخون




 
شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که مدتها از یک سیستم ابری خاص استفاده کرده و حال به دلایلی همچون امکانات مناسبتر سیستم‌های ابری دیگر قصد دارید از سیستم ابری فعلی دل کنده و متوسل به دیگری شوید. با این حال شاید با خود فکر کنید برای این منظور باید تمامی فایل‌های موجود در سیستم ابری قدیمی را ابتدا دانلود کرده و دوباره روی سیستم ابری جدید آپلود کنید. اما باید بدانید که لازم به این کار نیست. در ادامه این مقاله به نسبت کوتاه آموزشی قصد داریم روش هایی را معرفی کنیم که شما را از پیچیدگی‌ها و سختی‌های انتقال فایلها بی‌نیاز می‌کند. پس اگر علاقه‌ مند هستید ادامه‌ی این مقاله آموزشی را از دست ندهید.
واقعیت امر این است که در این روشها شما نیاز به هیچ ارتباط اینترنتی پرسرعت ندارید چرا که تمامی فرایند انتقال فایل‌ها توسط سرویس‌هایی انجام می شود که نحوه‌ی استفاده از آنها را در ادامه این مقاله آموزشی خواهیم گفت.
اول از همه باید اعلام کنیم که اگر میزان داده‌های شما در فضای اختصاصی ابریتان زیاد نیست نیازی به استفاده از سرویس‌های خاصی که در ادامه معرفی خواهیم کرد نیست. در صورت کم بودن میزان داده‌های شما تنها کاری که باید انجام دهید همان دانلود معمولی فایلها روی کامپیوتر خود است. در صورتی که تمامی فایلها با کامپیوترتان همگام شده باشد این روش عملی خواهد بود. در غیر این صورت باید به صورت دستی تنظیمات همگام‌‌سازی سرویس خود را فعال کرده تا تمامی فایلها با کامیپوتر شما همسان شوند.
دقت داشته باشید در صورتی که شما از سرویس Google Docs استفاده می‌کنید لازم است تا از فایل یا فایل‌هایGoogle Docs تحت Office Document یا فرمتی دیگر و قبل از انتقال فایل‌ها به سرویس ابری دیگر خروجی بگیرید.
نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر
سپس کافی است desktop client را برای سرویسی که قصد انتقال فایل از طریق آن را دارید نصب کرده و از طریق رابط آن فایل‌های مورد نظرتان را از پوشه ابری موجود به مکان جدید انتقال دهید. به این ترتیب سرویس ذخیره ابری جدید تمامی فایل‌ها را از کامپیوتر شما به مرکز داده خود منتقل خواهد کرد.
البته این روش در صورتی کاربردی و مفید خواهد بود که حجم داده های شما کم باشد. در غیر این صورت انتقال فایل‌ها به این روش دردسرهای خاصی داشته و مهمترین معایب آن نیز کاهش حجم ترافیک و و میزان زمان لازم برای انتقال فایل‌های مورد نظرتان است.
نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر

استفاده از سرویس Mover.io :

Mover.io از آن دست سرویس‌هایی است که به صورت رایگان به کاربران خدمات انتقال فایل ارائه می‌دهد. این سرویس, از شرکت های مختلفی که فضاهای ابری‌ای همچون, Dropbox, Microsoft OneDrive Google Drive, Box, Copy Yandex, PutIO را ارائه می دهند پشتیبانی می‌کند.
برای استفاده از این سرویس کافی است حساب‌های کاربری خود را در رابط سرویس Mover.io اضافه کنید. سپس این سرویس می‌تواند از طریق Oauth به حساب‌های شما دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از این سرویس به یکباره فرایند انتقال فایل از یک فضای ابری به مکانی دیگر را فعال کرده و یا آن را برای یک زمان خاص برنامه‌ریزی کنید تا در آن زمان فرایند انتقال فایل آغاز شود. همانطور که خودتان هم می‌دانید این روش بسیار سریعتر از روش پیشین است چرا که به احتمال زیاد سرعت ارتباطی این سرویس بسیار بیشتر از سرعت اینترنت شماست. یکی دیگر از مزیت‌های این سرویس این است که لازم نیست سیستم شما روشن باقی بماند چرا که تمامی مراحل کار تحت سرورهای این سرویس انجام خواهد شد. در صورتی که هیچ قصدی مبنی بر استفاده از این سرویس در آینده و بعد از انتقال فایل‌ها ندارید می‌توانید دسترسی این سرویس به فایل‌های خود را قطع کنید. و البته پیشنهاد می‌شود که این کار را بعد از اتمام کارتان با این سرویس حتما انجام دهید.
نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر

استفاده از سرویس Otixo:

جالب است بدانید این سرویس تنها برای انتقال فایل‌ها بین فضاهای ابری مختلف طراحی نشده است. در حقیقت شما می توانید تمامی سرویس‌های ابری تحت سرویس دهنده‌های مختلف به همراه فایل‌هایی که درون آنها دارید را به صورت یکجا و در رابط این سرویس در اختیار داشته باشید. .مزیت دیگر اینکه, سرویس Otixo به کاربران خود این امکان را داده که فایل‌های خود را بین فضاهای ابری مختلف تنها با انجام عمل drag-and-drop (کشیدن و انداختن) انتقال دهند.
از همه مهمتر اینکه این سرویس, محدوده گسترده‌ای از فضاهای ابری همچون وبسایت‌های ارائه کننده فضای ابری مانند SugarSync, Amazon S3 storage, FTP servers, WebDAV را پشتیبانی می‌کند. با همه اینها تنها نقطه ضعفی که Oxito دارد این است که به طور رایگان و در آن واحد تنها اجازه انتقال یک فایل بین فضاهای ابری مختلف را فراهم می‌کند. اما با این وجود اگر همان فایل‌های تکی شما نیز از حجم بالایی برخوردار باشند باز هم این سرویس می‌تواند گزینه به نسبت مناسبی تلقی شود.
نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر

استفاده از سرویس IFTTT :

در حال حاظر سرویس‌های دیگری نیز مانند IFTT وجود دارد. .محبوبیت این سرویس به خاطر دستورالعمل‌هایی است که روی بخش‌های خاصی عمل می‌کند. برای این منظور IFTTT دارای توابعی است که قادر است چندین فایل را از یک فضای ذخیره سازی ابری گرفته و به فضای ابری دیگر انتقال دهد. در حال حاضر کاربرانی نیز هستند که با ایجاد دستورالعمل‌هایی که از سرویس IFTTT استفاده می‌کنند فایل‌های خود را از یک فضا به فضای دیگر انتقال داده‌اند. با یک جست‌وجوی کوتاه می‌توانید چنینی توابعی را در سایت IFTTT پیدا کنید. در حقیقت شما می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌ها, نسبت به همگام‌سازی پوشه Dropbox خود با OneDrive و یا اضافه کردن فایل‌هایتان به Google Drive با انتقال آنها به یک پوشه مشخص Dropbox اقدام کنید.
متأسفانه در حال حاضر هیچ روشی که بتوان با استفاده از آن منبع یا همان Source را, OneDrive یا Google Drive انتخاب کرد در سرویس IFTTT وجود ندارد. به طور کلی این سرویس یک روش بسیار خوب به منظور انتقال فایل‌ها از Dropbox تلقی می‌شود. همانطور که خیلی از حرفه‌ای‌ها نیز از این روش استفاده می‌کنند.
نحوه انتقال فایل‌ها از یک سیستم ذخیره ابری به سیستم ابری دیگر

همگام سازی Dropbox با SkyDrive :

به غیر از سرویس‌های گفته شده, سرویس‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با یک جست‌وجوی کوتاه در گوگل آنها را بیابید.. سعی کنید همیشه به دنبال بهترین‌ها باشید. اکثر سرویس‌هایی که شما با آنها برخورد می‌کنید حتی برای استفاده شخصی نیز از شما درخواست اشتراک می‌کنند. و به عنوان نکته آخر باید عرض کنم که همیشه از سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید در زمینه عدم سوء استفاده اطمینان حاصل کنید چرا که همانطور که قبلا گفته شد آنها به اکانت‌ها و متعاقباً به فایل‌های شما دسترسی خواهند داشت.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.