توصيه ي شهدا به وحدت در سايه سار ولايت فقيه (1)

پدر و مادرم و خواهران و برادرم! تنها خواهشي که از شما دارم اين است که: اولاً هميشه گوش به فرمان امام خميني باشيد و وحدت خودتان را با روحانيت اصيل و راستين، مخصوصاً ولايت فقيه، مستحکم تر کنيد. مرا مورد عفو قرار
پنجشنبه، 16 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه ي شهدا به وحدت در سايه سار ولايت فقيه (1)
 توصيه ي شما به وحدت در سايه سار ولايت فقيه (1)

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

شهيد علي رضا ابريشم بايگ ( 1362-1344 مشهد )

پدر و مادرم و خواهران و برادرم! تنها خواهشي که از شما دارم اين است که: اولاً هميشه گوش به فرمان امام خميني باشيد و وحدت خودتان را با روحانيت اصيل و راستين، مخصوصاً ولايت فقيه، مستحکم تر کنيد. مرا مورد عفو قرار دهيد. پيامي که به شما دارم اين است که پيرو خط امام باشيد و گوش به حرف هاي اين گروهک هاي منافق ندهيد و دلتان گرم باشد که به زودي زود وحدت بين مردم ايران و عراق به وجود مي آيد و راه کربلا به اميد خداوند تبارک و تعالي باز مي شود.

شهيد سيد محمد جعفريان ( 1366-1341 نائين )

وحدت و يکپارچگي خود را حفظ نماييد و با اين وحدتتان، پشتيبان ولايت فقيه باشيد و فراموش نکنيد که اين انقلاب مقدس و بزرگ اسلامي به دست ولايت فقيه بوده است و تا در دست ولايت فقيه است، پيشروي آن نيز همچنان ادامه خواهد داشت.

شهيد سيد محمد جواد جوادزادگان ( 1361-1344 قم )

راه آزادي قدس عزير بر اين است که مردم و همه ي امت اسلامي به پا خيزند و وحدت در سايه ي ولايت فقيه پيدا کنند تا شر اسرائيل را از منطقه دور نمايند.

شهيد کريم جهدي ( 1365-1342 اصفهان )

نغمه ي شوم جدايي و اختلاف بين ملت و تضعيف روحانيت پيشتاز و انقلابي، آخرين حربه ي آمريکاست. اين اختلاف که در نهايت،‌ پراکندگي بين صفوف متحد و به هم فشرده ي امت را در پي دارد، اينک دامن گير ايران اسلامي شده است. آيا وقت آن نرسيده است که از خواب غفلت بيدار شده، موقعيت حساس کنوني را درک کنيد و فرياد وحدت طلب امام را به گوش جان بشنويد؟! آيا وقت آن نرسيده است که از تنگ نظري ها و دفع يکديگر بپرهيزيم؟! بياييد و قلب امام را به درد نياوريد. اگر امام امت آهي در درگاه خدا بکشد، به عذاب الهي گرفتار خواهيد شد... بياييد صدور انقلاب را به معناي واقعي شروع کرده و اختلاف داخلي را به وحدتي آهنين و شکست ناپذير تبديل کنيد، بياييد فرمانبر او که فرمانبر عدالت [است]، باشيد و اين امام بر حق را ياري رسانيد و امام را تنها مگذاريد.

شهيد عبدالحسين چراغي کويتاني ( 1364-1343 دزفول )

مسئله ي ديگر که بايد توجه خاص هم به آن کرد، وحدت بين مسلمين است که الآن تمام ابرقدرت ها در برابر اسلام به زانو درآمده اند و اما آخرين مسئله که محور اصلي حرکت اسلام است، مسئله ي رهبري و ولايت و امامت است که اگر نباشد، نه وحدت مي تواند بين مسلمين ايجاد کرد و نه مسلمين در جهاد اسلامي موفق مي شوند.

شهيد محمدتقي چنور ( 1367-1337 دورود )

برادران و خواهران!... بياييد با اتکال به خدا و قلبي مملو از ايمان به خدا، همچنان که تاکنون اين امانت را در طول قرن بر دوش کشيده ايم و از معبرهاي تنگ، با چنگ و دندان و با نثار خون هزاران شهيد به دست آورده [ايم]، همچنان نگه داري نموده تا آن را (1) به صاحب اصلي اش حضرت بقية الله الاعظم، امام زمان ( ارواحنا [له] (2) الفدا ) تحويل دهيم و يکي از راه هاي نگه داري آن، اطاعت در سايه ي وحدت کلمه، از خط رهبري و ولايت فقيه و گوش به فرمان و لبيک گو [يي او مي باشد].

‌ شهيد احمد حاج اميني ( 1361-1341 نجف آباد )

وصيتي به مسلمين، و آن، وحدت و اطاعت از رهبر و روحانيت در خط رهبري است.

شهيد سيد مهدي حياتي رکني ( 1367-1345 دزفول )

توصيه ام به همه،‌ ايمان و توکل به خدا، حفظ وحدت و پيروي محض از مقام ولايت فقيه است و صبر در جهاد که از خود جهاد بسي مشکل تر است.

شهيد سيد علي رضا خرمگاه ( 1361-1344 تهران )

امام را تنها مگذاريد و سخنانش را فرا گيريد؛ زيرا که سرپيچي از سخنان امام يعني سرپيچي از ولايت و در نهايت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و ديگر اينکه وحدت و يکپارچگي و وحدت کلمه ي خود را از دست ندهيد و توکل بر خدا و آقايمان امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) کنيد تا باشد انقلابمان را به جهانيان صادر کنيم.

شهيد سردار خورشيدوند ( 1366-1346 خرم آباد )

پدر و مادر و برادر و خواهر و رزمندگان کفرستيز! به مسئله ي رهبري اهميت فوق العاده قائل شويد که در سايه ي ولايت، وحدت کلمه به وجود مي آيد و با اين وحدت، هيچ [قدرتي] نمي تواند شما را شکست دهد.

شهيد سيد علاء الدين داودي ( 1364-1345 استهبان )

اي ملت شهيدپرور! قدر رهبر خود را بدانيد؛ وحدت کلمه و ولايت فقيه را کاملاً حفظ کنيد و هميشه در صحنه باشيد؛ بياييد تا با خط امام باشيم و جز امام، هيچ خطي را نپذيريم که پيروي از خدا و فرامين اسلام و پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) است؛ لازمه ي اين اطاعت، وحدت و همبستگي با اقشار مسلمين است. برادران و خواهران! در موقع مرگم بايد تکه پاره شده، به راحتي جان مي دهم؛ زيرا مي دانم راهم را ادامه مي دهيد. پدرم با فرياد الله اکبر، خواهرانم با شعار جنگ تا پيروزي و صرفه جويي هاي خود و تربيت اسلامي فرزندان خويش و همچنان حفظ لباس رزم که همان حجاب است و دوستانم با برداشتن اسلحه ام و پر کردن جايم در سنگر و برادران و خواهران حزب الله با وحدت و حضور فعال در تمامي صحنه هاي اجتماعي و سياسي، راهم [را] ادامه خواهند داد.

شهيد صادق داودي ( 1361-1339 ابهر )

تمامي ابر جنايتکاران و قداره بندان تاريخ و غارتگران و متجاوزين شرق و غرب به وسيله ي ايادي کثيفشان، منافقين مزدور و مشرک و توده اي هاي خدانشناس و فدائيان ضد خلق و گروهک هاي ضد امامت و ولايت، قصد نابودي و به انحراف کشيدن آن را دارند و در اين راه از هيچ کوششي دريغ ننموده، گاهي به خيال خام خود مي خواهند با [به] شهادت رسانيدن ياران باوفا و خستگي ناپذير امام امت، به صفوف متشکل شما ملت مسلمان اختلاف بيندازند و از حضور هميشگي تان در صحنه ي مبارزه و جبهه هاي جنگ جلوگيري کنند و يا به وسيله ي دولت هاي مرتجع منطقه مرزهاي کشور اسلامي مان را تهديد و به وسيله ي تبليغات کاذب و سمپاشي هاي خود، ضد انقلاب هاي ضربه خوره و منافقين را تحريم و از طرفي از صدور انقلاب جلوگيري کند، بي توجه به اينکه پيوند و وحدت اقشار اين ملت با هم و با روحانيت، يک پيوند خدايي بوده و با يکپارچگي کامل و با تکيه به نيروي لايزال الهي به رهبري پيامبر گونه امام امت و با الهام گرفتن از رهنمودهاي مقام ولي فقيه که با کلامش و لحظه لحظه ي عمرش ظلمت را مي شکافد و ملت را به سوي حقيقت رهنمون مي شود، [به وجود آمده است.]

شهيد سعيد رجبي فاضل ( 1365-1342 تهران )

مسئله ي اطاعت از مقام رهبري و پذيرفتن ولايت فقيه نبايد فراموش شود؛ زيرا که در سايه ي اين پذيرش است که مي توانيم به پيروزي برسيم و دشمنان اسلام را از بين ببريم و اگر قرار باشد اطاعت از ولايت فقيه نباشد و حزب گرايي و فردگرايي باشد و هر کس براي خود راهي را برود، مطمئناً و يقيناً به پيروزي نخواهيم رسيد. لذا همه با هم بايد دور و بر ولايت فقيه را خالي نکنيم و از امام عزيزمان با وحدت يکپارچه ي خود، حمايت کنيم تا بتوانيم با استکبار جهاني غرب و شرق که همه ي نيرويشان را متمرکز کرده اند تا اسلام را از بين ببرند، مبارزه کنيم و بيني شان را به خاک بماليم.

شهيد منصور رحيم سبحاني ( 1362-1343 تبريز )

من به عنوان يک برادر پاسدار، از شما مردم غيور و شهيدپرور که باعث سرافرازي مسلمانان در جهان شده ايد،‌ عاجزانه مي خواهم که مبادا امام امت، اين قلب تپنده ي ملت و اين هديه ي خدا را تنها بگذاريد. از شما خواهانم که هيچ وقت دست از دامن اين مرد الهي برنکشيد؛ زيرا که [به] خدا او همان صراط مستقيم است که مي گويند از مو نازک تر و از شمشير تيزتر است؛ همين، اگر اندکي از اين خارج شويد آخرش تباهي است و حتماً اين را بدانيد که «تنها راه پيروزي شما بر مستکبرين در پيروي از ولايت امر خلاصه مي شود.»
از همه ي شما ملتمسانه مي خواهم که وحدتتان را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح بر عليه دشمنان ماست، مشتي محکم بر دهان اين ابرقدرت ها (3) بزنيد.

شهيد محمد رضوي ( 1363-1343 ميانه )

خواهر و برادر حزب الله که از اوايل انقلاب تا به حال با وحدت و يکپارچگي، در راه ادامه ي انقلاب [و] گسترش آن به تمام جهان، دوش به دوش رهبر کبير انقلاب بوده و هستيد! از شماها مي خواهم همانند اوايل انقلاب، دوش به دوش رهبر بوده و باشيد تا بتوانيم بعد از بيرون راندن مزدوران بعثي از خاک عزيزمان، قدس عزيز را آزاد کرده و مردم محروم فلسطين را نجات داده [و] انقلابمان را به جهان صادر کنيم و امام را هيچ وقت تنها نگذاريد و پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت اصيل باشيد.

شهيد عبدالحميد رويينا ( 1365-1347 لارستان )

اين پيروزي به وجود نيامده است مگر با اتحاد و ايثار رزمندگان و شهداء؛ پس عامل (4) موفقيت وحدت [و] ايثار است و اين وحدت الهي به وجود نمي آيد مگر در سايه رهبري ولايت فقيه و از اين مطلب نتيجه مي گيريم که بايد هميشه از فرمايشات امام عزيز و قائم مقام رهبري پيروي کنيم و اين پيروزي بايد بدون کم و زياد [و] چون و چرا باشد.

شهيد ميرزامحمود زارع بيدکي ( 1365-1333 مهريز )

من براي پياده شدن احکام قرآن و ناموس (5) اسلام و براي دفاع از مملکت اسلامي به جبهه آمده ام و از شما ملت ايران مي خواهم هرچه شما کرديد، وحدت خود را حفظ کرده و از ولايت فقيه هيچ وقت جدا نشويد و پيرو خط امام خميني که همان ولايت فقيه است، باشيد.

شهيد عبدالرضا سالاري ( 1361-1339 بردسکن )

اي ملت هميشه در صحنه و آگاه! اميدوارم با مشت هاي گره کرده و وحدت آفرين خويش، در برابر حرکت هاي ضد انقلاب و اعمال آمريکايي هشيارانه بايستيد و پيرو و پشتيبان روحانيت و ولايت فقيه باشيد تا به کشور اسلام عزيز، خدشه اي وارد نيايد.

شهيد يونس سلطاني ( 1360-1338 مرند )

کساني که در پشت جبهه هستيد! به هوش باشيد؛ اسلام هميشه از خارج پيروز و از داخل شکست خورده است؛ ستون پنجم بيکار ننشسته، هر روز يک توطئه مي چيند، يک روز به روحانيت ضربه مي زند، يک روز به دادگاه هاي انقلاب و يک روز به مکتب و يک روز درباره ي پاسداران و ارتش. در جبهه ميان پاسداران و ارتش هماهنگي کامل است. شما ان شاء الله با پيروي (6) [از] قلب تپيده ي ملت، امام خميني، اين توطئه ها را در نطفه خفه خواهيد کرد و وحدت کلمه را حفظ خواهيد کرد تا دشمنان و [کافران، (7) آرزوي] شکست اسلام را به گور ببرند.

شهيد محمد سماچي ( 1362-1346 بندردير )

مردم!... وصيتم به شما، اطاعت از ولايت فقيه [بوده و اينکه] وحدت داشته باشيد.

شهيد ميريوسف سيدلو ( 1366-1349 هريس )

امام عزيزمان را تنها نگذاريد؛ مطيع امر ولي فقيه باشيد؛ وحدت خود را حفظ نماييد و اين دنيا که گذرگاه است و محل امتحان، سعي کنيد از اين امتحان قبول شويد.

شهيد طالب شکفته ( 1361-1337 لارستان )

اميدوارم که قدر اين رهبر عزيز، خميني بت شکن را دانسته و از او اطاعت کرده که اين واقعاً نعمت بزرگ است و کفران نعمت، گناهي بس بزرگ است و وحدت خود را نيز در سايه ي خداوند منان و اين رهبري حفظ نماييد که وحدت، جز در سايه ي خداوند متعال و رهبري امکان پذير نيست.

شهيد ولي الله صالحي سده ( 1364-1343 زرين شهر )

پيامم بر امت حزب الله و برادران حزب الله اين است که هميشه گوش به فرمان امام باشند و در خط امام حرکت کنند که خط امام، راه انبياست. و در نماز جمعه و راهپيمايي ها و انتخابات شرکت کنند که شرکت شما در صحنه، مشتي محکم بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب خواهد بود و هميشه پيرو ولايت فقيه باشيد و وحدت خود را حفظ نماييد که به قول امام: «ما هرچه داريم از وحدت است».

شهيد نورعلي طيرزاده ( 1361-1342 دزفول )

سخني با مردم به خصوص به خانواده و همبستگان: من اين مطلب را مي گويم که به انقلاب اسلامي ايران اعتقاد پيدا بکنيد؛ زيرا اسلام، برانگيخته ي حرّ رياحي و انتخاب گر علي (عليه السلام) و عمل کردن ابوذرها و پاکان جهان تشيع است و بايد از امام خميني پيروي کنيم؛ زيرا حرف او باعث انقراض طاغوت شده و جديت او باعث متزلزل شدن ابرقدرت هاي شرق و غرب شده و پيام او باعث وحدت و دوستي مردم با هم شده است.

شهيد شمس علي عجم لو ( 1364-1352 قم )

وصيتي دارم به دوستان و آشنايان و به امت حزب الله که راه شهدا را ادامه دهيد (8) و جبهه هاي اسلام را گرم نگه داريد و با وحدت و اتحاد خود، پشتيبان روحانيت و ولايت فقيه باشيد.

شهيد سيد حجت علوي ( 1366-1347 سراب )

انقلاب خونين ما چون ورق زريني است که سرلوحه اش «وحده لا شريک له»، اول سطرش نام مبارک مولايمان حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، اواسطش وحدت، مبارزه و قيام و آخرش وصال حق تعالي، رسيدن عاشق به معشوق، رسيدن جان و جانان و رسيدن عبد و معبود [به هم است]؛ ما در اين مبارزه پيروزيم؛ چرا که «جاء الحق و ذهق الباطل»؛ همانا باطل رفتني است و حق [آمدني]، پرچم سرافراز خونين خويش را در تمامي بلاد جهان، در بلندي ها، مرزها، کوه ها و در ميان امواج خروشان اقيانوس ها بلند خواهند کرد و لازمه ي اين سربلندي «وحدت کلمه»، «وحدت مشت ها» و پشتيباني از امام امت و ولي فقيه که با رهنمودهايشان ما را به سوي نور رهنمون ساخت. و با سخنان پرمعنا و عميق، ما را آگاه ساخت که در چه برهه اي از زمان واقع شده ايم و وظيفه ما در اين زمان چيست؟ حال ديگر وقت به دست آوردن رضاي خدا نسبت به خودمان است. عزيزان، پيوسته به ياد خدا باشيد و با حضور و شرکت فعالانه ي خود در نماز جمعه و جماعت، بيني دشمنان اسلام را به خاک بماليد.

شهيد حسن علي اکبري ( 1362-1339 تهران )

خانواده ي گرامي!... به شما توصيه مي کنم که... در همه حال گوش به فرمان امام عزيزمان باشيد، چون هرچه داريم، از او داريم؛ او بود که ما را از خواب ظلمت بيدار کرد و از ظلم و فساد رهانيد و به ما وحدت داد.

شهيد محمودرضا عندالله ( 1366-1344 تهران )

عزيزان حزب الله!... چقدر در اين يک سال اخير بعد از شهادت دوستانم زخم زبان از مدعيان حافظ انقلاب شنيديم (9) و براي بقاي انقلاب و حفظ وحدت تحمل کرديم؛ مي دانيد چرا؟ همواره همين بوده است؛ عامل لغزش انقلاب ها و نيروهاي اسلام اين بوده که در زماني و موقعيتي افرادي پيدا مي شوند و با توجه به نفوذي که در اماکن پيدا کردند در قالب نفس خود غرق شده اند. کاسه ي داغ تر از آش مي شوند و سعي مي کنند از جملات گران مايه ي امام و قائم مقام رهبري به نفع شخص خود، تحت لواي اسلام و قرآن و بسيج و حزب الله استفاده کنند.
... به عنوان آخرين خواهش من از مسئولين محترم و بزرگوار مي خواهم،... توجه داشته باشيد تنها راه تداوم انقلاب در حفظ خط ولايت حضرت امام، تحت سايه ي وحدت مي باشد.

شهيد نورمحمد غلامي حقيقي ( 1365-1347 فراشبند )

... اول، به دستور خداوند که در قرآن فرموده است: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» (10)؛ يعني «چنگ بزنيد به ريسمان خداوند و از تفرقه و جدايي دوري نماييد» تا از رستگاران باشيد و ديگر آن که، پيرو خط ولايت فقيه باشيد و از امام خميني جدا نشويد که راه حق به وسيله ي او پيدا مي شود و به چپ و راست ننگريد که نابود خواهيد شد و مثل کشورهاي عربي مي شود که وحدت بين آن ها وجود ندارد و هميشه با شکست رو به رو هستند و حقير.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: تا از
2. در اصل وصيت: ناخوانا
3. در اصل وصيت: ابر غارت ها
4. در اصل وصيت: کامه
5. در اصل وصيت: ناموسي
6. در اصل وصيت: پيروزي
7. در اصل وصيت: ناخوانا
8. در اصل وصيت: دهند
9. در اصل وصيت: خورديم
10. سوره آل عمران؛ آيه 103

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط