توصيه ي شهدا به وحدت در سايه سار ولايت فقيه (2)

برادر و خواهر! عزت از آن خدا و رسول و کساني که با او هستند، است؛ عزت از آن کسي است که در راه خدا با کوشش و فداکاري و فعاليتش خط مسير ولايت را روشن کند.
پنجشنبه، 16 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه ي شهدا به وحدت در سايه سار ولايت فقيه (2)
  توصيه ي شهدا به وحدت در سايه سار ولايت فقيه (2)

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

شهيد حسن فرزانه ( 1361-1339 کردکوي )

برادر و خواهر! عزت از آن خدا و رسول و کساني که با او هستند، است؛ عزت از آن کسي است که در راه خدا با کوشش و فداکاري و فعاليتش خط مسير ولايت را روشن کند.
بياييد با وحدتمان در رفتن و ادامه دادن راه امام امتمان، خط مستقيم امامت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را روشن تر سازيم.

شهيد حسن قرباني سيني ( 1364-1342 برخوار و ميمه )

... تنها راه پاسداري اسلام، وحدت مسلمين است و يک دل بودن و يک صدا بودن که اگر خداي ناکرده چنين نباشد، شکست پذير خواهيم بود؛ چون تفرقه بود که علي (عليه السلام) را 25 سال خانه نشين کرد و تفرقه بود که امام حسين (عليه السلام) را در صحراي کربلا تنها گذاشت و تنها راهي که براي از بين بردن اين حيله ي دشمن مي توان استفاده کرد، اطاعت از خدا و رسول و اولي الامر و ولايت فقيه و روحانيت و در رأس همه، رهبر کبير انقلاب، پير جماران، [مي باشد]؛ پس سخنان گران بهاي او را گوش کنيد و عمل نماييد که تنها راه رسيدن به پيروزي نهايي است و تنها راه از بين بردن دشمنان اسلام.

شهيد نور محمد قرباني ( 1365-1344 دهلران )

اي برادر و تو اي خواهر! شما را وصيت مي کنم به تقوا، به زهد و به پرهيزگاري و به رعايت حقوق ديگران و به ادا کردن ولاها و ولايت ها، ولايت ائمه و ولايت فقيه، [ياري] مؤمن بر مؤمن و غيره. وصيت مجدداً و مکرر از پشتيباني ولي امر ( ولايت فقيه )؛ زيرا بدون وجود اين اصل قانون اساسي، مملکت بدون آسايش و بي اعتبار است، بدون وحدت و بدون رهبر است.

شهيد سيد حسن کاظمي ( 1364-1346 کوهپايه )

امت مبارز! ولايت فقيه براي مردم به منزله ي چراغ راه است که تا زماني که به نورافشاني مي پردازد، گذشتن (1) از معابر صعب العبور آسان مي شود. از ولي امر زمان خود که به حق، نائب امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) هستند، پيروي کنيد که در غير اين صورت شکست در پيش روي شماست. اتحاد و انسجام خود را در سايه ي رهبري حفظ کنيد. وحدت سدي است نفوذناپذير که هيچ يک از سلاح ها، قادر به هم از پاشيدن آن نيست، ولي در تفرقه و جدايي احتمال انجام هر کاري از سوي دشمن بعيد نيست.

شهيد هوشنگ کاظمي ( 1365-1348 فيروز آباد )

من از (2) تمامي برادران و خواهران پشت جبهه، عاجزانه مي خواهم که امام را تنها نگذارند و وحدت خود را حفظ کنند و پشتيبان ولايت فقيه باشند و به روحانيت امين و مبارز که نقش بسيار مؤثري در اوايل انقلاب و در جنگ تحميلي ايفا کردند، احترام گذاشته و به رهنمودهاي آن توجه کنند.

شهيد حسين کريم چراغچي ( 1360-1339 اصفهان )

و سخني با برادران و خواهران انقلابي ام: امام را تنها نگذاريد، به امام دعا کنيد، خداي ناکرده امام را ناراحت نکنيد، با هم وحدت داشته و ريشه ي ظلم و شايعه پراکن ها را بکنيد، بنا بر رهنمودهاي امام، مواظب باشيد شما را از روحانيت اصيل و مبارز جدا نسازند (3) که جدا کردن شما از روحانيت، شکست در پيش دارد... از تفرقه بپرهيزيد که تفرقه، انحراف شما را بيان مي کند، به قول امام: «اگر تمام رسولان خدا در شهر کوچکي جمع شوند، با هم اختلاف ندارند، چون هدف خدا [است] و براي خدا کار مي کنند.»

شهيد هادي کزازي ( 1365-1343 تويسرکان )

ملت ما اگر مي خواهند هميشه پيروز باشند، بايد مداوم در صحنه باشند و به رهنمودهاي واقع بينانه ي امام خميني و قائم مقام رهبري و ساير مسئولان مطمئن جامعه ي اسلامي گوش فرادهند و وحدت کلمه را هيچ وقت فراموش نکنند و امام نيز در اين مورد فرمودند که: «اگر تمام مسلمين با هم متحد باشند، قدرتي خواهند بود که هيچ قدرتي قدرت مقابله با آن ها را نخواهند داشت» و قدرت مسلمانان فقط در وحدت و يکپارچگي آن ها وجود دارد که مي تواند بر قدرت هاي شيطاني پيروز شود و امام عزيز هم براي اين مسئله ي وحدت و ساير مسائل و مشکلات مسلمان ها قيام کردند تا اين تفرقه اي [را] که بين مسلمانان افتاده، برطرف کنند و به خاطر اينکه اين وحدت هرچه بيشتر شود، بايد از رهبري انقلاب، پشتيباني بيشتري کرد.

شهيد سيد رضا لاجوردي برزکي ( 1364-1347 کاشان )

پدر و مادر و برادران و خواهران خوبم و اي اقوام و آشنايان گرامي ام!... اميدوارم که شهادت ما مقارن با رضاي حق و نصر اسلام و شکست کفر باشد و شما را به اطاعت از اولي الامر، امام ( روح الله (4)) و جانبازي در راه اسلام سفارش مي کنم. در صورت توفيق شهادت، از شما تقاضا دارم وحدت بين خودتان با امام و روحانيت اصيل را در صدر قرار داده و با عمل صالح خودتان ثابت کنيد [که] چگونه رهرو پيامبر، علي، فاطمه و ائمه معصومين ( عليهم السلام) هستيد.

شهيد عباس لامي زاده ( 1360-1342 آبادان )

سخنم با تو اي دشمن و ضد انقلاب، اين است که دست از توطئه بردار و کمتر قلب اماممان را به درد بياور. اي ضد انقلاب، اي منافقان! اين را بدانيد (5) که تا وحدت و [اتحاد] هميشگي امام و امت هميشه حاضر در صحنه [هست]، توطئه هاي تو هرگز ثمر نخواهد داشت.

شهيد منصور محصولي ( 1364-1344 اراک )

امام را تنها نگذاريد و پشتيبان وي باشيد؛ چرا؟ چون ايشان پرچمدار حرکت مسلمانان است و اين وحدتي که خداوند به وسيله ي ايشان به وجود آورده است، چيزي است که آمريکا و شوروي و تمامي استکبار جهاني را به وحشت انداخته.

شهيد حسن محمد قلييي ( 1364-1340 تويسرکان )

اي امت حزب الله! از شما مي خواهم به گفته ي قرآن کريم: «وحدت داشته باشيد و به ريسمان الهي چنگ زنيد» که رمز پيروي شما «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ » (6) مي باشد و اين وحدت و اتحاد و اطاعت کردن از رهبري شما بود که جنايتکاران را به زانو درآورد و پيروي نمودن شما از دستورات خداگونه ي ولايت فقيه بود که نظام جمهوري اسلامي را در ايران بنا گذاشت.

شهيد عبدالرضا محمدي ( 1362-1349 شوشتر )

برادران و خواهران! در اين لحظه از زمان که ملت ما به وحدت و اطاعت از ولايت فقيه احتياج فراوان دارد، وظيفه ي ماست که اين دو عمل را انجام دهيم؛ هر کسي که اين اعمال را انجام دهد، به راستي که مسلمان نيست؛ چون با وحدت است که مي توانيم دشمن اسلامي را نابود کنيم؛ از همه ي ملت ايران مي خواهم که امام و روحانيت مبارز و مترقي اين کابينه ي اسلامي را تنها نگذارند و همه پشتيبان آنان باشند.

شهيد عبدالله محمدي علي آبادي ( 1365-1334 همدان )

عزيزان! حال که خداوند مقرر فرموده در زمان و حيات ما و عصر حاضر، رهبري چون حضرت امام خميني و انقلابي چون انقلاب اسلامي ايران، عامل وحدت و ايستادگي باشند، بر ماست که هرچه در توان داريم دريغ نکرده و چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه با کمک هاي خود و مردم، اين رزمندگان پرتوان را ياري کنيم.

شهيد گل علي مرادي کاشف ( 1365-1349 کبودرآهنگ )

خدمت برادران و خواهران مطالبي را به عنوان وصيت ذکر مي نمايم: يکي از وظايف مهم ما، حفظ اسلام و انقلاب است؛ تا موقعي که مدافع اين اصل باشيم، هيچ قدرتي نمي تواند به مملکت اسلامي ما آسيب برساند. ما نبايد به هيچ کس اجازه دهيم که در مقابل ولايت، قد علم کند و بخواهد انقلاب را به انحراف بکشاند. هر کسي که از اين کار کوتاهي کند [و] نسبت به ولايت فقيه بي تفاوت باشد، برابر با همان کساني است که حضرت علي (عليه السلام) را خانه نشين و استخوان در گلو کردند. ما بايد با رهبري ولي فقيه، وحدت خود را حفظ کنيم و با شرکت فعال در نماز و جبهه و نماز جماعت، مشت محکم خود را بر دهان تفرقه جويان بزنيم.

شهيد حسن معموله ( 1361-1338 تهران )

اميدوارم که خداوند با دعاي شما مسلمين، به رهبر طول عمر عنايت بفرمايد (7) تا پرچم اين نهضت را به دست صاحب اصلي اش، امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بسپارد؛ و قدر اين فرزند (8) اسلام را بدانيد که چون سيد الشهدا اسلام را زنده کرد و خط امامت و ولايت را زنده نمود و به مسلمين نشان داد که فقط با رهبري و امامت [است] (19) که مي توان [با کفر] (10) مبارزه کرد و باعث وحدت مسلمين شد.

شهيد حسن معين ( 1365-1335 رودسر )

اي ملت مسلمان ايران و اي مسلمانان جهان! اگر خواهان عزت و عظمت هستيد و اگر مي خواهيد در آخرت مغبون و سرافکنده نباشيد، به ريسمان الهي که همان وحدت در سايه ي رهبري ولي فقيه است، چنگ بزنيد و ريشه ي استکبار را بخشکانيد و مقدمه ي ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجع الشريف) را فراهم سازيد.

شهيد سيد محسن موسوي ( 1365-1345 زرين شهر )

امت حزب الله!... همان طور که تاکنون از ولايت فقيه اطاعت کرده ايد و يار و ياور امام امت و پشتيبان رزمندگان اسلام بوده ايد و صحنه را خالي نکرده ايد و فرصت به منافقين داخلي و خارجي و استکبار جهاني شرق و غرب نداده ايد، اکنون نيز مستحکم تر از گذشته، از ولايت فقيه اطاعت کنيد و پشتيبان رزمندگان اسلام باشيد و با الهام گرفتن از قرآن مجيد، وحدت خود را حفظ کنيد و متحد باشيد.

شهيد هيبت الله موسوي ( 1362-1343 دورود )

به برادران و خواهرانم سفارش مي کنم که پشتيبان ولايت فقيه باشند؛ امام عزيز را تنها نگذارند؛ وحدت کلمه را حفظ کنند (11) و طرفدار روحانيت مبارز باشند. (12)

شهيد سيد علي موسوي درچه ( 1362-1346 خميني شهر )

همان طور که رمز پيروزي اسلام و مسلمين از صدر [اسلام] تاکنون وحدت بوده است و پيامبران توحيد از زمان ها و عصرها، مسلمانان را در کنار دعوت به خدا [و] اسلام، دعوت به وحدت و انسجام مي کردند (13) و [هدفشان را] با وحدت به پيش [مي] بردند، پس من حقير به عنوان يادآوري و الهام گرفتن از سخنان امام عزيز مي گويم که اي امت اسلام! به خدا قسم، اگر آن روز فرا رسد که دست از ولايت فقيه برداريد و از امام عزيزمان جدا شويد، آن روز فاتحه ي اسلام را بايد براي هميشه خواند که ان شاء الله اين طور نخواهيد شد. اي مردم مسلمان! تا شما يار و پشتيبان ولايت فقيه باشيد، پيروز و سرافراز بر همه ي کفار هستيد و ديگر سخني که در مورد وحدت و انسجام شما امت اسلام دارم، اين است که سخنان امام را سرلوحه ي همه ي کارهاي خود قرار داده و به آن عمل کنيد.

شهيد عباس ميرزايي ( 1361-1342 کوهپايه )

اما چند سفارش به امت شهيدپرور و قهرمان و ياور روح خدا، خميني بت شکن که اول سعي کنيد (14) در هر جا و مکاني امام را آن طور که هست، بشناسيد و در راه او که راه اسلام و قرآن است، از هيچ کوششي دريغ نکنيد و مبادا که امام تنها بماند يا تضعيف شود، حتي در کوچک ترين شکل و شعار که اين تنهايي، تنهايي اسلام و قرآن است و لطمه ي آن اول به اسلام و بعد به خود شما مي خورد و باز خداي ناکرده مشت بيگانگان و دنياطلبان است که بر سر خود شما فرود مي آيد که ديگر چنين چيزي البته امکان ندارد. ليکن اين سفارش امام است که وحدت را حفظ کنيد و در راه خدا زنده باشيد و کار بکنيد و حرف بزنيد و در اين راه کشته شويد. دوم از کمک به جبهه به هر شکل باشد، دريغ نکنيد که پشتيبان رزمندگان بعد از خداوند و حضرت مهدي، شما هستيد. با وحدت و انسجام خود، با ايثار مال خود و با رعايت قانون و نظم و پيروي از ولايت فقيه که از همه بالاتر است، رزمندگان را ياري کنيد.

شهيد سيد حسين ميروکيلي ( 1361-1345 مهريز )

هميشه رهبر خود را و ولايت فقيه را پشتيباني کنيد و وحدت خود را حفظ کنيد.

شهيد سيامک ميلاسي ( 1365-1345 اهواز )

بزرگ ترين آرمان و آرزوي رسول خدا و امام صادق (عليه السلام)، به وجود آمدن يک حکومت مقتدر اسلامي و وحدت و يکپارچگي مسلمين است. اگر تمام مسلمين با هم متحد باشند، قدرتي خواهند بود که هيچ قدرتي در مقابل آن ها نمي تواند ايستادگي کند. چنان که امروز کسي پيدا شود که در ولايت فقيه، متجلي در شخص حضرت امام، کوچک ترين ترديدي کند يا جاهل است يا مريض و مزدور استعمار. حمايت [از] حضرت امام، حمايت از اوليا و اوصياي گرام و ائمه طاهرين است و کوتاهي کردن [نسبت] به او کوتاهي کردن به آن هاست.
از امام جلوتر نرويد که گمراه مي شويد و از او عقب نمانيد که هلاک مي شويد. همه حول محور الله جمع شويد و به خاطر اسلام تلاش کنيد و وحدت کلمه ي خود را حفظ کنيد تا پيروز شويد.

‌ شهيد يدالله نظري ريزي ( 1364-1343 زرين شهر )

شما اي مردم حزب الله ايران و اي برادران و خواهران! بياييد و قدر اين نعمت عظماي الهي را بدانيد. اين رهبر انقلاب براي ما يک نعمت است که اگر اين رهبر را نداشتيم، هيچ چيز نداشتيم و از اسلام اطلاعي نداشتيم؛ پس قدر او را بدانيد و تا سر حد جان از او حمايت کنيد که از اسلام رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم و ائمه اطهار (عليه السلام) حمايت کرده ايد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد، از اوامر او اطاعت کنيد تا براي هميشه سربلند باشيد، وحدت خود را حفظ کنيد و با چنگ زدن به ريسمان خدا و در تحت رهبري ولايت فقيه از اسلام دفاع کنيد و تفرقه و نفاق را در بين خود راه ندهيد که اگر چنين نکنيد، موجبات عذاب الهي را فراهم کرده ايد.

شهيد عبدالحميد نوروزي فرد ( 1361-1339 دزفول )

چند کلمه اي به هموطنان و دوستان و آشنايان عزيزم گوشزد بکنم: يکي از تکليف هايي که بر گردن ماهاست و سبب پيروزي ما در تمام جبهه ها شده است، همبستگي و وحدت ملت ماست که اين وحدت، تنها با اطاعت از سخنان امام و پشتيباني از ولايت فقيه مي باشد وگرنه ما نمي توانستيم تا اين حد به پيش برويم.

شهيد حسن هدايتي ( 1360-1339 خمين )

الآن يک نعمت بزرگ شامل حال مردم شهيدپرور گرديده و آن وجود حجت و امام، يعني رهبر انقلاب است که ان شاء الله مردم ما همان طوري که تاکنون عملاً شکرگزار اين نعمت بوده اند، از اين به بعد نيز تا پيروزي نهايي که همان قيام حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي باشد، ادامه خواهند داد. آنچه که اساسي است اطاعت از امام و وحدت در سايه ي ولايت ايشان، حمايت [و] پشتيباني بي چون و چرا از روحانيت پيرو خط امام [است] که به درستي [آنان] (15) هستند پيروان خط اسلام [و] فقاهت، و آنان هستند که زندگي را [بر] اسلام بنا گذاشته و با اسلام بزرگ شده اند و در آزمايش هم نشان داده اند [که] تا انتها نيز با اسلام خواهند بود.

شهيد محمد رضا يوسفي ( 1361-1341 رودسر )

امت حزب الله! اطاعت از امام، حضور در صحنه [و] حفظ وحدت را هرگز فراموش نکنيد.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: که
2. در اصل وصيت: به
3. در اصل وصيت: نسازيد
4. در اصل وصيت: روح الله الفداء
5. در اصل وصيت: بدانند
6. سوره آل عمران؛ آيه 103
7. در اصل وصيت: بگرداند
8. در اصل وصيت: فرزندان
9. در اصل وصيت: ناخونا
10. همان
11. در اصل وصيت: کنيد
12. در اصل وصيت: باشيد
13. در اصل وصيت: سفارش مي کردند
14. در اصل وصيت: کنيم
15. در اصل وصيت: ناخوانا

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط