وصيت شهدا به بسيجيان (6)

بهرام دلاور : از برادران عزيز بسيجي مي خواهم كه همچون گذشته، حضور در جبهه ها و همچنين در توده هاي مردم، در پشت جبهه را فراموش نكند و همواره امام را ياري كنند، اگر مشكلاتي مي بيند، سعي در رفع آن بكنند نه آن كه آن
شنبه، 18 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصيت شهدا به بسيجيان (6)
وصيت شهدا به بسيجيان (6)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

بهرام دلاور : از برادران عزيز بسيجي مي خواهم كه همچون گذشته، حضور در جبهه ها و همچنين در توده هاي مردم، در پشت جبهه را فراموش نكند و همواره امام را ياري كنند، اگر مشكلاتي مي بيند، سعي در رفع آن بكنند نه آن كه آن را بزرگ كنند و دولت را كوچك كنند. برادران بسيج فكر نكنند كه بسيجي شدن يعني درس را كنار گذاشتن و...، بلكه بسيجي كسي است كه در همه جهات مثبت، رشد كند - حتماً درس بخواند زيرا مملكت به من و شما نياز دارد و آينده را ما مي سازيم.

بهروز سبزچي : برادران سپاهي و بسيجي ام هرچه قدر كوشش داريد در جبهه ها بكوشيد بخروشيد و بشتابيد تا حرم شش گوشه قبر سرور آزادگان حسين بن علي (عليه السلام) را آزاد كنيم كه تمام چشم خانواده شهدا مفقودين و مجروحين و تمام مسلمانان جهان در راهند ثابت كنيد به جهانيان نشان دهيد به تجاوزگران كه ما از مكتب حسين (عليه السلام) درس آموختيم.

بهروز صابري : سخن كوتاهي دارم با برادران بسيج و انجمن اسلامي اي برادران خدا شما را حفظ كند در كارهايتان خدا را از ياد نبريد و اگر با مشكلي رو به رو شديد دلسرد نشويد بنا به وصيت اميرالمؤمنين علي (عليه السلام) با هم تعاون و همكاري داشته باشيد نسبت به خطاهاي برادرانتان گذشت داشته باشيد مراسم مرا ساده برگزار كنيد.

بهروز عليجاني : اسلام پيروز مي شود بايد پيروز شود پس اي جوانان اي بسيجيان پايگاه ها تنها راه پيروزي اسلام در دست تمام بسيجي هاي كل كشور است و از محصلين و هم كلاسي هاي خودم مي خواهم كه راه شهدا را ادامه بدهند و به جبهه ها بيايند و تا كفر از بين برود. اي كاش من در زمان امام حسين مي بودم و حسين را ياري مي كردم. اما امام عزيزمان كه يارهاي زيادي دارد و من تا زنده هستم دست از نبرد بي امان خود برنخواهم داشت تا كفر از بين برود از خداي [مي] خواهم كه ياريم نمايد تا لياقتش را هرچه بيشتر كسب نمايم.

بهمن حسيني : و همچنين به غنچه هاي قرآن برادران بسيجي كه هميشه به ياد شهدا و به ياد خون هاي آنها باشيد و به نحو احسن از انقلاب و مكتب پاسداري كنيد.

بهنام عباسپور : سخني هم با پاسداران و بسيجيان دارم كه در كارهايشان نظم داشته باشند و محكم در برابر حركات ضدانقلاب و انحرافيون كه در بين آنها هستند بايستند و با توكل به خدا آنها را از جامعه بردارند كه خداوند با آنهاست.

جان علي دوستاني : برادران پايگاه بايد توجه داشته باشند كه پايگاه محلي مقدس است و بايد حرمت پايگاه را حفظ كنيد و سعي كنيد يك بسيجي واقعي باشيد چون كسي كه نام بسيجي را بر خود نهاد بايد در عمل نيز يك بسيجي واقعي باشد. برادراني كه الان در پشت جبهه ها در پايگاه ها خدمت مي كنند بايد به اين مسأله توجه كنند كه هميشه پايگاه را داير نگه دارند و خداي ناكرده نكند شبي پايگاه بسته شود چرا كه آن شب ما دشمن و ابرقدرت ها را خوشحال كرده ايم.

آري برادران بدانيد كه اين دنيا زود مي گذرد و سعي كنيد كه به اين دنيا دل نبنديد و به اين دنياپرستان بفهمانيد كه دنيا براي ما محلي ماندني نيست. بلكه اينجا را بايد كوشش كنيم براي آخرتمان.
برادران سعي كنيد كه اخلاق اسلامي را در پايگاه رعايت كنيد و شما كه نام بسيجي را بر خود نهاده ايد از اسلام دفاع كنيد و بايد وظيفه شرعي و الهي خود را حفظ كنيد و سرپيچي نكنيد كه روز قيامت شهداء جلوي شما را مي گيرند كه چرا راه آنها را ادامه نداده ايد.

جاني عشايري منفرد : اي برادران پاسدار و بسيج سعي نماييد همچنان كه قبلاً در خدمت امت اسلام بوده ايد از اين به بعد هم با آشنايي به اصول و احكام اسلامي در خدمت ملت ستم ديده باشيد تلاش نماييد از هرگونه تفرقه و جدايي دوري نماييد.

جعفر حيدري : كليه[ي] برادران انجمن اسلامي و بسيج سفارش مي كنم كه در پيشبرد انقلاب اسلامي كوشا باشيد و راه شهيدان كه راه خداست را ادامه دهيد و در دعاي كميل بيشتر شركت كنيد كه به قول امام هرچه داريم از اين دعاهاست.

جعفر سرزعيم : و برادران بسيج بدانند كه نبايد امام را تنها گذاشت در بسيج بيشتر شركت كنيد در مسجد بيشتر شركت كنيد با روحانيت در خط امام همكاري كنيد به امر فرماندهي عمل كنيد و اگر از من حقير گنه كار هم اشتباهي ديديد به بزرگواري خودتان مرا ببخشيد و تو را به جان امام حلالم كنيد، چون تقاص دادن در آن دنيا مشكل است و نمي توان طاقت آورد.

جعفر عزيزمحمدي : و چند سخني درباره بسيجيان پايگاه، بسيجيان شهيد و شهيدان جبهه اين عزيزاني كه در مقابل كارهايشان كوچكترين چشم داشتي ندارند، از شما برادران به عنوان كسي كه دستش از اين دنيا كوتاه شده است مي خواهم براي موقعيت كنوني انقلاب خونبارمان در جهان و در مقابل ابرجنايتگران تمام سعي خود را بكنيد و از خط امام جدا نشويد و به دعا اهميت زيادي بدهيد و دركارهايتان جدي باشيد چون بسيج واقعاً مظلوم است و چشم و اميد اين انقلاب است.

جعفر غريب خان : سخني چند با برادران بسيجي اي عزيزان خدا شما كه با خداي خود پيمان بسته ايد بايد تا آخر مثل حسين (عليه السلام) باشيد اخلاق و رفتار حسين (عليه السلام) را پيش گيريد و پشت امام را خالي نگذاريد بايد در مسووليت قبول كنيد مي دانم مسووليت سنگين است اما بايد به دوش بگيريم و از زير بار مسئوليت شانه خالي مكنيم. زيرا در مقابل تمامي شهدا مسوول هستيد نگذاريد خون اين شهدا پايمال شود سعي كنيد هرچه بيشتر نيرو جذب كنيد و به جبهه بفرستيد زيرا كه بهترين دانشگاه در جبهه ها است. اي حاميان ا.. شما راهي را قبول كرده ايد كه انتهاي آن شهادت است پس براي رسيدن به آن اول بايد معني فلسفه زندگي را فهميده باشيد تا بتوانيم خارج شده از زندگي را چه به صورت مرگ طبيعي، يا از دروازه شهادت بررسي كنيم آن كسي كه نمي داند چرا زنده است و چرا به دنيا آمده است و چرا زندگي مي كند بعيد است كه بتواند فلسفه شهادت را بفهمد و اين را هم بدانيد كه امام حسين (عليه السلام) رفتن را از روي بصيرت انتخاب مي كند و به كربلا مي رود.

جمال رنجبر : و شما اي بسيجي ها و برادران، مطمئن باشيد كه من رفتم و سلام گرم شما عزيزان را به بچه هايي كه از ميان ما رفته اند از جمله سيدابوالفضل كاظمي- سلمان فيضي ها- داوري مرام ها و ساير شهدا و سالار شهيدان امام حسين (عليه السلام) سلام برسانم.

تو هميشه در قلب من جاي داري و اگر شهادت نصيبم شد در روح من هم جاي داري و توي اين دنياي بي وفا تو اولين كسي هستي كه روح روانم را خريدي، و مرا ببخش از اين كه نتوانستم احساسات تو را درك كنم و مر ا ببخش از اين كه در حق تو و عمويم كوتاهي كردم و مرا ببخش از اين كه نتوانستم با تو باشم چون عشق حسين (عليه السلام) و اين اشك چشم مادرهاي شهدا چشم انتظار اين هستد كه راه كربلا را اگر ما بسيجي ها لايق آن باشيم باز كنيم و قبر شش گوشه اباعبدالله الحسين سالار شهيدان را زيارت كنند، به اميد آن روز كه راه كربلا باز شود.

جمشيد حق دوست : اي برادران پاسدار و بسيج اي كه امام بر حق شما فرموده كه اي كاش من هم يك پاسدار بودم شما امروز نور چشم اين امت هستيد هميشه تابع اسلام و ولايت فقيه باشيد امام را هيچ وقت تنها نگذاريد از اسلام خوب پاسداري كنيد.

جمشيد خداوردي بهرام آبادي : برادران عزيز بسيج در نماز جمعه، جماعات مراسمات و برنامه هاي بسيج خيلي باشور و حال شركت كنيد و پايگاه را خالي نگذاريد و پايگاه را با دعا و نمازهاي واجب و مستحب نوراني كنيد كه دشمن از وحدت و دعا و نماز شما مي ترسد.

جمشيد صفري : به برادران من بگوييد كه مسجد خود سنگر است و به جلال بگوييد كه تو بايد جاي خالي مرا در بسيج مسجد پر كني، چون بسيج مدرسه عشق است عشق به لقاءالله انسان را به بالاترين افتخارات از قبيل شهادت مي رساند.

جواد خادمي نژاد : اي بسيجي خدا شما را براي اين امت نگاه دارد چون شما منابعي براي اين ملت هستيد و اگر از اين حقير كاري سرزده كه شما ناراحت شديد حلال كنيد و اين سلاح هاي كه بر زمين افتاده برداريد و به دشمنان بتازيد و نگذاريد مسجد خالي بماند زيرا آن مدرسه است و معلم آن حسين، اي برادران بسيج اي دل سوز تو بودي كه من را از خواب بيدار كردي و مهرباني را به من ياد دادي. مادر جان مزار مرا بي ريا درست كنيد زيرا به فكر اين مادراني باش كه فرزند خود را در آن جهان خواهند يافت و آن هم پاره پاره.

جواد رسولي : اي برادران و اي پاسداران كه همچون ماهي در درياي خروشان و بيكران بسيجيان عاشق غوطه وريد! طوري حركت كنيد كه بي آب نمانيد.

جواد زاهد پاشا : اي ياران امام، اي بسيج، اي امت شهيد پرور، سنگر شهيدان را لحظه اي خالي نگذاريد و به نداي مظلومانه حسين زمان همواره لبيك بگوييد.

جواد شيرازيان : سخني با برادران بسيج از قول برادر شهيد رجايي بايد باشد كه، بسيج مدرسه عشق است. البته اگر دل سوزاني باشد كه انشاءا... مي دانم در بسيج هست و در بسيج مسجد ما هم هستند.

جهانگير دانشيان : برادران عزيزم شماها كه در سنگرها ياري دهنده خون با عظمت شهيدان هستيد، و اي برادران سپاهي و بسيجي، اي فرماندهان، اي ملت با عظمت، امام را فراموش نكنيد. چرا كه اين امام قلب ملت است... اين جوانان امت حزب الله را فراموش نكنيد، مسجدها را پر كنيد، نگذاريد اين كفار بر شما تسلط پيدا كنند. با نيروي ايمان به كارها رسيدگي كنيد و دشمن را از اين آب و خاك الهي بيرون كنيد.

جهانگير دوميرايي : اي برادران بسيج كه تمام عشق شما امام امت و قلب شما به خاطر امام و اسلام و انقلاب مي تپد اميدوارم كه هميشه مؤمن و مويد باشيد.

حبيب الله رستگار: اينك شما اي بسيجيان كه بنياني مرصوص در دفاع از انقلاب اسلامي و آرمانهايش بنا نهاده ايد بدانيد كه حركت قهرمانانه شما براي هميشه در صفحات تاريخ جوانمردي و ايثار ثبت شده است و اگر همه وجود دشمن چنگ و ناخن شود نخواهد توانست نام عزيز و مبارك شما را از صفحات تاريخ محو نمايد زيرا شما نمونه جوانمردي فتوت و ايثار و دلاوري در تاريخ اسلاميد چه دشمن بخواهد و چه نخواهد زيرا شما پشتوانه اسلام و سرباز امام زمانيد.

حبيب الله صالحي : و اما وصيتي به دوستانم و برادران بسيج، برادران همانطوري كه امام مي فرمايد كه مساجد سنگر است پس بايد اين سنگرها را حفظ كنيد و مواظب باشيد كه خداي ناكرده دشمن در اين سنگر رخنه نكند و اما اين پايگاه هاي بسيج نبايد تنها خلاصه شود، در نگهباني بلكه به قول امام بسيج مدرسه عشق است و جوانان بايد در اين بسيج ها آموزش ديده و روانه جبهه هاي حق بر باطل شوند.

حبيب الله ضحاكي هويدا : از برادران سپاه و بسيج تقاضامنديم كه با مردم طوري برخورد نماييد كه همان علاقه اي كه به بسيج و سپاه دارند براي هميشه داشته باشند و مردم را به خصوص امام را از خود خشنود و راضي نماييد. و مردم عزيز نيز همان علاقه اي كه به سپاه و بسيج دارند هميشه داشته باشند و هيچ وقت نظرشان برنگردد.

حجت خرمي : از شما برادران رزمنده بسيج و مسوولين التماس دعا دارم و از شما مي خواهم كه دعاها و نمازها و مساجد و راهپيمايي ها پيشگام بوده ايد و باشيد و در نمازهايتان شعار وحدت و دعا به جان رزمندگان و دعايمان امام امت كه هرچه داريم از اوست يادتان نرود كه ما مي رويم تا امام زنده بماند و از شما مي خواهم كه مرا حلال كنيد.

سخني دارم با برادران رزمنده و سلحشوران بسيج اين بازوان پرتوان اين انقلاب و اين ياوران امام و ياوران مردم شهيد پرور. درود به برادران بسيج اين نور چشمان ملت و بدانيد كه برادران بسيج نور شهدا هستند. خدايا يار و ياور اين بسيجي ها و سپاهي و ارتش ما باش.

حسن حسين زاده : از برادران بسيجي تقاضا دارم هرچه زودتر بسيج خودشان را پايدار كنند و كمال هكاري را با برادران مسوول بكنيد ديگر عرضي ندارم.

حسين حيدري اسفندداراني : سخني با شما پاسداران بسيج مستضعفين دارم تا آنجا كه مي توانيد به مساجد رويد كه همانطور امام مي گويد «مساجد سنگرند سنگرها را حفظ كنيد» و شب ها كه پست مي رويد سعي كنيد مفيد و ارزنده باشد.

حسن خوشرو : و اي برادران بسيج اي كساني كه لباس مقدس شهدا را مي پوشيد شما كساني هستيد كه بازوان امام مي باشيد و امام بوسه زدن بر اين بازوان افتخار مي كند، نكند خداي ناكرده پوشيدن لباس را فقط اكتفا به تظاهر و شركت در مراسم باشد و پس نكند خداي ناكرده اسلحه اي كه رزمندگان با آن قلب دشمن را هدف مي گيرند شما براي ريا و تظاهر در مراسم به دوش كشيد لباس پوشيدن در مراسم خيلي با افتخار و با ارزش است اما سعي كنيد با حركاتتان انگشت نما نشويد تا مردم هدف بسيج را تنها اسلحه به دوش كشيدن و مانور رفتن در جلو مردم ندانند. بسيج هدفي خيلي بالاتر از اينها دارد كه انبياء داشته اند، بياييد براي رضاي خدا اين نواحي و پايگاه هاي مقاومت را پر كنيد و اسلحه رزم را به دوش كشيده و جاي اين گل هاي پرپر شده را كه زماني در سرما در جلو ناحيه مقاومت شهيد چمران يا در محل اطراف آن جهت آسايش شما به گشت مي پرداخته اند و سپس رفتند با همين لباس مقدس گلگون كفن شوند برداريد و ادامه دهنده راه شهدا باشيد و اما اي مردم شايد فهميده باشيد كه تنها بدبختي ما همين است كه مظلومان شهر و زاهدان شب و شيران جبهه ها را بسيج ها زماني مي شناسيم كه به لقاءاله مي پيوندند مگر همين ها الان در سوگ آنها نشسته ايم و از اين كه آنها را از دست داده ايم رنج مي بريم كساني بوده اند كه به آنها اصلاً ارزش نمي دادند.

اين كه آنها را با ديده تمسخر نگاه مي كرديم سعي كنيد قبل از اين كه اينها را از دست بدهيم بشناسيم وگرنه گريه و زاري كردن دردي دوا نمي كند. هم چون شهيد مظلوم بهشتي كه پس شهادتش مردم او را شناختند و از شما خواهانم هم اكنون كه چشم انتظار دفن من هستيد و در كنار اين گلهاي پرپر شده نشسته ايد به خاطر خدا اين بسيجي ها را بهتر روانه كنيد و بچه هاي خود را تشويق به بسيجي شدن بكنيد هم اكنون خداوند براي ما بهترين وضعيت پيش آورده و ما را با اين برنامه ها مورد آزمايش قرار داده بايد بپا خواست و با سختي ها و كمبودها به خصوص با هواي نفس مبارزه كرد و با اين تلاش و فداكاري رضاي خدا را كسب نموده زيرا هر لحظه كه ما به خودمان واگذاشته شويم بدبختيم و ممكن است يا ضربه اي بزرگ بخوريم.

حسن رزاززاده : اي برادران بسيجي شما راه شهداء را ادامه بدهيد و سنگر مسجد و نگهباني را حفظ كنيد و سعي كنيد هر كاري را كه مي كنيد خالصاً مخلصا فقط براي رضاي خدا و كمك به جمهوري اسلامي و مسلمين و اين مردم مستضعف باشد.

حسن رسولخواني : از برادران بسيجي و حزب اللهي مي خواهم كه راه شهيدان به خون خفته را زنده داشته و به نبرد با استكبار جهاني ادامه بدهند كه اين نبردشان اين انقلاب را به انقلاب جهاني مهدي موعود متصل كنند.

حسن رمضاني گنابادي : برادران بسيج و سپاه، شماها بازوان ولايت فقيه هستيد و شماها ياد سربازان صدر اسلام را در خاطره ها زنده مي كنيد. وظيفه بسيار خطيري به عهده شماست و آن حفظ اسلام و دستاوردهاي انقلاب است و بايد شماها شب و روز خود را فداي انقلاب كنيد. برادران عزيز، وحدت را حفظ كنيد و نگذاريد دشمن در شماها نفوذ كند و شماها را متفرق سازد.

و از برادران بسيج و انجمن اسلامي در مساجد مي خواهم كه ساير برادران را جذب مسجد كنيد و خود داراي قوه جاذبه باشند و اينطور نباشد كه افراد از آنها دفع شوند و از مردم مي خواهم كه در مراسم تشييع جنازه شهدا شركت كنند، در مجالس دعا شركت كنند و امام عزيز را فراموش نكنند.

حسن روشن : از سپاهيان و بسيجيان و لشگريان اسلام مي خواهم كه لحظه اي سلاح خود را، زمين نگذاريد و اين جنگ را كه نبرد حق و باطل است را به پيروزي نهايي و به نفع اسلام به پايان برسانيد تا نداي «هل من ناصر ينصرني» امام حسين را لبيك گفته باشيد پيروزي و عظمت براي اسلام و همه رزمندگان اسلام را از خدا خواهانم و از همه دوستان و آشنايان مي خواهم كه بنده حقير را حلال نماييد مرا با فرم سپاه و در كنار شهداي شهرمان به خاك بسپاريد.

حسن ضيايي :‌ شما اي برادران بسيج و سپاه هرچند كه من كوچكتر از آنم كه بخواهم به عنوان نصيحت با شما صحبتي بكنم ولي چند كلمه اي به عنوان برادري با شما صحبت مي كنم و باز هرچند كه انسان صفت (تواضع) است و شما متواضع باشيد در برابر الله و برنامه الله و كتاب دين آسماني و گفتار انبياء‌ و بزرگان دين و جايگاهتان را قلب ملت قرار دهيد كه بهترين حصارهاست و اگر از قلب ملت بيرون رفتيد در هر دژ محكم جا بگيريد شكست مي خوريد و اگر بخواهيد در دل ملت باشيد مذهبي باشيد، با خدا باشيد و متواضع باشيد كه الحمدلله هستيد و انشاءا... موفق و پيروز باشيد.

حسن عابديني : از برادران بسيج مي خواهم كه هرچند [تلخ اما حرفي اگر] دارند بگويند تا شايد مردم پي به حق و باطل ببرند و باطل را در تمام جهان و در هر كجا هست سرنگون كنند. انشاءالله و حقي را كه بر مردم دارند از آنها مطالبه نمايند.

حسن عسكري ركن آبادي : اين نكته را فراموش نكنيد خصوصاً برادران بسيجي و رزمندگان اخلاق اسلامي را فراموش نكنيد تا مردم از شما سرمشق بگيرند.

حسن حسن زاده : براي برادران حزب الله و بسيجي هاي دريادل چند وصيت دارم كه اول شامل اطاعت از امر ولايت فقيه و اجراي قوانين اسلام و انجام ندادن كاري كه باعث ضربه خوردن به اسلام و انقلاب باشد و دوم ياري و پشتيباني از ولايت فقيه و مقام رهبري و پيروي از خط امام و دوري از هرگونه خط التقاطي هرچند به ظاهر اسلامي و انقلابي نمايانگر شده و سوم دوستي با هم و وحدت و يكپارچگي با هم و مبارزه با هرگونه تفرقه و دسته بازي.

حسين حقيقت ميراشرفي : برادران عزيز بسيج و برادران حزب الله، وظيفه شما در رابطه و قبال وصيتنامه شهداء اين است كه تا آنجا كه مي توانيد كم لطفي نكنيد و پيام و وصيتنامه شهداء را سرسري نگيريد و بايد شما به پيام هاي شهداء گوش فرا دهيد و تا آنجايي كه مي توانيد بدان عمل كنيد، چون اين شهداء خون خود را در راه دين داده اند تا شما در آسايش از ضد دنيايي باشيد.

برادران عزيز بسيج همانگونه كه مي دانيد امام فرموده است كه : «اين نونهالان عزيز اميد آينده اسلام هستند». پس تا آنجايي كه مي توانيد كه با اين عزيزان خردسال خوش رفتار باشيد و نگذاريد كه آنان از دست شما ناراحت شوند با اين عزيزان خوب باشيد، تا در حق شما دعا كنند و هركسي اين نونهالان را از خود راضي نگه داشت مرا خوشحال كرده و هركس اينان را ناراحت كند انگار مرا ناراحت كرده است.
وصيت من به برادران بسيج اين است كه اي پاسداران قرآن و دين خدا و لبيك گويان به نداي امام خميني، شما برادران بسيج اميد امام و امت هستيد و حال كه ملت ايران اين چنين به روي شما حساب مي كنند و حال كه شرق و غرب اين چنين ترس از شما دارند و براي اين كار سرمايه گذاري كرده اند. حال اي عزيزان اي فداكاران سعي كند آن طور كه روي شما حساب باز كرده اند باشيد و شما بايد خدمت به اسلام عزيز و اين مردم بكنيد. شما خيال نكنيد كه مسووليت شما سبك است، نه اين طور نيست هر عزيزي كه شهيد مي شود بار بر دوش شما سنگين مي شود سعي كنيد با هم مخصوصاً با برادران مؤمن ديگر با اخلاق اسلامي و با روي پيامبرگونه برخورد كنيد و با همه يكسان برخورد كنيد تا برادر ديگري، از دست شما و يا بسيج و يا بهتر بگويم اسلام زده نشود چون ما ادعا داريم كه انقلاب از ان ماست و در اين رابطه كاملاً فكر كنيد و عمل كنيد.

حسين خرميان : برادران بسيج يادتان نرود حتي يك شب بسيج را تنها نگذاريد واقعاً [به] بسيج برويد براي حفظ از اسلام دعاهايي را كه در منطقه در مسجد ولي عصر مي گذاشتيد يادتان نرود و جوانان محله را بكشيد به جبهه و بسيج همينطور بسيج دانش آموزي را تقويت كنيد. هر عملي انجام دهيد براي خدا باشد. نگذاريد كساني كه از حزب خدا چيزي نمي دانند به بسيج بيايند چرا كه بسيج را خراب مي كنند بسيجي بايد الگو باشد نمونه باشد چرا كه در بسيج شهدا كار كرده اند خدا به همه نصرت و اجر عنايت بكند تا اينكه هرچه بهتر بتوانيد به اسلام به اسلام خدمت كنيد.

حسين رجبي نياسر: در آخر دو سه كلمه اي با برادران بسيج گفت و گو دارم. برادران بسيج اميدوارم كه خسته نباشيد و همچنين بسيج را ترك نكنيد كه اين بسيج است كه شما را به راه هاي پاك مي كشاند و همچنين سنگرهاي پشت جبهه را و همچنين از مسوولين بسيج مي خواهم كه بيشتر به برادران برسند و نگذارند كه به راه هاي منحرفي كشيده بشوند.

حسين (عليرضا) رضايي سفيدابي : سخني دارم با برادران بسيجي و برادران محصل آنهايي كه پايه هاي انقلاب هستند، برادران نگذاريد كه خون اين شهيدان پايمال شود و شما مي توانيد با خواندن درس و خدمت به انقلاب و با پاسداري از آن، خون شهيدان را ارج نهيد.

حسين رمضاني نسب اناري : مختصري هم براي برادران بسيج، بسيج مدرسه عشق است عشق به لقاءا... برادران بسيج من حتي وقتي اسم شما را كه مي آورم با حالت شرمندگي مي آورم چون كه من خيلي از شما كوچكترم كه بخواهم براي شما وصيتي كنم براي بسيج به هيچ وجه پايگاه را خالي نگذاريد و مسجد را هم همچنين كه الحمدا... هميشه اين دو سنگر را حفظ نموده ايد برادران بسيج حتماً در تشييع جنازه من شركت كنيد تا مشت محكمي به دهان ضدانقلاب باشد و در خانه ما يك پرچم مشكي بزنيد برادران بسيج در دعاهاي توسل همانطوري كه شركت مي كنيد بكنيد و دعا به جان امام را فراموش نكنيد كه اميد من و شما اوست.

حسين سويزي : چند مطلبي كه به عنوان وصيت براي شما عزيزان دارم اين است كه هميشه پشتيبان ولايت فقيه و دعاگوي امام امت باشيد و او را تنها نگذاريد و ادامه دهنده راه شهدا به شما عزيزان چشم دوخته اند.

اما شما برادران بسيج و سپاه چه سعادتمند هستيد، چرا كه شما اسلام را در خطر ديديد و به پيام رهبر لبيك گفتيد و امر واجب كفايي رهبر را امر واجب عيني خود قرار دادي و از خانه و از پدر و مادر و همسر و فرزندان خود دل بريديد و به جبهه هاي حق شتافتيد و يك عاشق واقعي بايد چنين باشد از دنيا دل كند و به معشوق فكر كند و خوشا به سعادت آن شهيداني كه به كاروان حسين (عليه السلام) ملحق شدند و مسووليت الهي خود را بر گردن ديگران نهادند و شما با احساس چنين مسووليت هايي كه بر دوش داريد يعني همان بندگي در مقابل معشوق، بايد در چنين زماني كه قرار گرفته ايد يك لحظه رهبر را تنها نگذاريد و گوش به فرمان او باشيد.

حسين صمدي برج سفلي : برادران بسيج، سعي كنيد تقوا پيشه خود سازيد و با هواهاي نفستان مبارزه كنيد و با مردم با اخلاق اسلامي رفتار كنيد و امر به معروف و نهي از منكر را حتماً در زندگيتان حتي المقدور پياده كنيد و كاري كنيد كه مردم دوستدار نظام جمهوري اسلامي ايران و «امام خميني»،‌ سپاه و ارگان هاي در خط «ا...» و ولايت فقيه و بسيج جان بر كف باشند و حتماً در درس هاي استاد و معلم اخلاق گرامي مان (غضنفر پناهيان) شركت كنيد و از شما مي خواهم به عنوان يك برادر كوچكتر كه راهم را و اسلحه از دست افتاده ام را برداريد و ادامه دهيد و از اين حقير ناچيز هر بدي و خوبي ديده ايد حلالم كنيد و بدانيد كه شهدا نمرده اند بلكه زنده اند، زنده جاوداني و نظارگران اعمال مايند تا ببينند ما چگونه راه آنان را ادامه مي دهيم.

حسين عزيزيان غروي : تو اي برادر همكلاس و اي همسنگر بسيج در سنگرهاي پشت جبهه تلاش كنيد كه به گفته امام آنجا هم سنگر است. «امام را دعا كنيد» تمامي ما شهدا و رزمندگان و امت حزب الله فداي يك لحظه از زندگي امام و «پشتيبان ولايت فقيه باشيد» و شما اي خانواده عزيز مي دانم صبر و استقامت داريد. ولي به خاطر شهادت من گريه نكنيد. به خاطر امام حسين گريه كنيد چون اگر ما شهيد مي شويم برادراني هستند كه سر ما را به دامان گيرند و ما را عقب بياورند ولي حسين مظلوم (عليه السلام) را كسي سرش را به دامان نگرفت.

حسين عظيمي : و اما اي برادران بسيجي هم سنگران، تقوا را پيشه خود كنيد با اخلاص و نيت هاي پاك در راه اسلام خدمت كنيد و خسته نشويد كه كاري كه براي خدا باشد خستگي ندارد و اجرتان را نيز از او بگيريد و برايتان يك موضوع به عنوان حرف دل خود و همچنين مناجات رزمندگان برايتان مي نويسم در آن تأمل كنيد: خدايا مي داني كه چه مي كشيم، پنداري كه چون شمع ذوب مي شويم.

حسين عنايتي : و اي برادران بسيجي اميدوارم كه شما نيز در سنگر بسيج هميشه با فعاليت تمام شركت داشته باشيد و هميشه در صحنه انقلاب و جنگ باشيد و هميشه گوش به فرمان امام باشيد و هميشه نماز جمعه برويد و در كنار اينها هيأت بسيج را نيز بچرخانيد و نگذاريد وقفه اي در كارش پيش بيايد و در محل نگذاريد اين از خدا بي خبران فعاليت داشته باشند و اميدوارم و از خدا مي خواهم اگر قابل هدايت هستند هدايت و اگر نه ريشه كن شان بگردان و از شما نيز مي خواهم مرا ببخشيد و حلال كنيد.

حسين قلي علايي : همه دوستان و بسيجيان مي خواهم پيرو خط امام و ولايت فقيه باشند و راه شهدا را ادامه دهند و از پا نايستند و مي خواهم با عمل خوب و خير خودشان از اسلام خوب پاسداري كنند.

حفيظ الله رضايي : برادر بسيجي و پاسدار، شما كه از جان و مال خود گذشته ايد و در راه اسلام مبارزه مي كنيد از سرپرستان خود حرف شنوي داشته باشيد به پيام هاي امام گوش كرده و رهنمودهاي ايشان را در زندگي پياده كنيد.

حميد سليميان : برادران عزيز انجمن اسلامي بسيج مساجد با عرض سلام از خداوند متعال خواهان پيروزي لشگريان اسلام بر كفر جهاني مي باشم. برادران من بياييد اختلافات را كنار بگذاريم و دست اتحاد دهيد «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» .برادران در مساجد اتحاد خود را بيشتر كنيد تا بتوانيد فعاليت ها و خدمات بيشتري براي اسلام و قرآن بكنيد. براي خدا كار كنيد و اگر ديديد شخصي حزب اللهي مي باشد او را در فعاليت هاي خود همراهي كنيد.

وصيت من به شما اين مي باشد كه بسيج نوجوانان و كتابخانه ها را گسترش دهيد و نگذاريد بچه هاي محل در كوچه ها سرگردان باشند و گاهي هم كه گرد هم جمع مي شوند حرف هاي بي خود بزنند.
در تابستان ها به هر طريقي كه شده كلاس هاي قرآن را داير كنيد و اگر چنان چه مربي نبود خود شماها روزي يك صفحه قرآن براي بچه ها تلاوت كنيد و بچه ها را مجبور به اعمال اسلامي و ديني بكنيد و آنها را به نماز جماعت واداريد ديگر وصيت من اين است تا آنجا كه برايتان امكان دارد كلاس هاي ايدئولوژي برادران بسيج را اداره كنيد و در مراسم هفت و سالگردها حتماً مراسم داشته باشيد.

محمدرضا (حميدرضا) دادخواه : توصيه من به آن ها كه به پايگاه هاي بسيج مستضعفان اين عبادتگاه عشق و ايثار و شهادت و پايداري [پا] مي گذارند اين است كه هيچ گاه سنگر را خالي نگذاريد.

حميدرضا ساعدي : وصيتي دارم به برادران بسيجي كه به خدا توكل كنيد و به ائمه اطهار توسل بجوييد در قسمت فرهنگي فعاليت كنيد در نمازهاي جمعه و جماعت شركت كنيد در قسمت تبليغات و روابط عمومي شركت كنيد. مي دانم كه چه پرزحمت است ولي اجرش هم بيشتر است در كارهايتان هميشه به ياد خدا باشيد و كبر و غرور نداشته باشيد و كارهايتان را فقط براي خدا و انجام وظيفه الهي انجام دهيد كه خدا ناظر اعمال همه است اين انقلاب بيشتر از اينها احتياج به زحمت شما دارد بايد مقدمه را براي ظهور آماده كنيم و تا آماده نشويم حضرت ولي عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ظهور نخواهد كرد - مسووليتهايي كه در بسيج يا درجاهاي ديگر داريد حق شهداست و اگر آنها خون نمي دادند ما هم اكنون اين مملكت اسلامي را نداشتيم پشتيبان ولايت فقيه باشيد. وصيت مي كنم به آنهايي كه درس را رها كرده اند و فقط به مسجد آمدن و در بسيج بودن اكتفا مي كنند كه شما اميدهاي آينده اسلام و انقلاب هستيد مردم فكر مي كنند ما كه در مسجد هستيم و برو و بيايي داريم حتماً از نظر فكري و اخلاقي و علمي از بقيه افراد بهتر هستيم ولي خودمان مي دانيم كه در آن حد نيستيم پس سعي كنيم كه فكر خود را بارور سازيم.

حيدر رمضان بررودي : و اما اي برادران بسيجي و اهالي محترم، اميدوارم همانگونه كه بنده حقير جهت خدمت به اسلام، قدم در جبهه گذاشتم، شما هم امام خود را ياري كنيد و به نداي حسين زمان خود، لبيك بگوييد و مساجد را خالي ننماييد كه مسجد سنگر است.

حيدر سليمانيان : شما اي برادران بسيج و سپاه اي از جان گذشتگان اي زاهدان شب و شيران روز اي آنان كه در راه احياي اسلام شب و روز نمي شناسيد در راهتان ثابت قدم و استوار باشيد و شما اي امت حزب الله مبادا خداي نكرده نسبت به آنها كم توجهي كنيد خود را در واحدهاي ارتش بيست ميليوني شركت كرده و خود را براي ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) آماده نماييد.

خسرو رضايي : ولي برادران بسيج از شما مي خواهم كه اين امام عزيز را تنها نگذاريد چرا كه ما هرچي داريم از اين امام بزرگوار داريم برادران بسيج پايگاه را خالي نگذاريد و هر شب به بسيج بياييد دعاي توسل ها و دعاي كميل را فراموش نكنيد چون رزمندگان از اين دعاها است كه پيروز مي شوند.

راضي حميدي اصل : اي برادران اين جنگ را يك واقعه و يك حادثه عادي يا يك جدال بين دو كشور تلقي نكنيد بلكه يك جريان عظيم سياسي است كه مجمعي از باطل ها بر عليه يك نقطه اي به نام ايران اسلامي بسيج شده اند تا اسلام را از ريشه بميرانند و امروز است كه بايد گفت: (اليوم برز الكفر كله علي الاسلام كله) ولي بيداري حضرت امام و پيروي امت اسلامي ما، چنين كيد ضعيفي را بي اثر كرده و امام با فرمان بسيج عمومي و دعوت به دفاع و امت با لبيك گفتن به نداي امام آنچنان حركت عظيمي در سطح جهان به وجود آوردند كه جهانيان قدرت واقعي اسلام را درك كردند و ثابت نمودند كه (الاسلام يعلوا و لا يعلي عليه شي).

رجب حق شناس : و تو اي برادر عزيزم اميدوارم مرا حلال كني حق برادري را نسبت به تو انجام ندادم. و شما اي برادران، بسيجيان جان بر كف اي دل سپردگان راه الله و اي جهادگران و اي پاكباختگان راه خميني همچنان در راه خدا فعاليت كنيد و به دوستان شيطان بتازيد و از آنها هيچ بيم مكنيد كه خدا شما را همواره ياد كند و اين نعمت عظيم را كه پروردگار بر ما ارزاني داده و بر ما منت نهاده يعني امام خميني حفظهم ا... عليه شكرگزار باشيد.

رجبعلي رنجبر: چند توصيه به برادران بسيجي ام به آنهايي كه از امام (ولايت فقيه) دست برنداشتند و نمي دارند مي كنم. هرچند شهدا بسيار گفته اند اما من به عنوان تذكر مي گويم تا از نفوذ منافقان در شما جلوگيري شود. عزيزان سروران گرامي، شمايي كه بازوانتان بوسه گاه امام است مواظب باشيد امام عزيز تنها نماند ياري كنيد او را هرچند ياري كردن امام مستلزم سختي ها و مشقت ها مي باشد. جلوتر از امام حركت نكنيد و عقب هم نيفتيد پشت سر امام حركت كنيد تا گوشتان سخنان آن بزرگوار را بشنود و شما هم آن را نصب العين قرار دهيد و همان طوري كه امام فرمودند ما بايد مثل حسين (عليه السلام) در جنگ وارد شويم و مثل حسين (عليه السلام) هم به شهادت برسيم. و همچنين شما خواهران را قسم مي دهم كه زينب گونه عمل كنيد و در پشت جبهه به رزمندگان اسلام دعا كنيد.

رجب ديناروند : پيغام براي برادران بسيج، شما پايگاه را خالي نگذاريد جوانان بايد بسيج را پر كرده و تا آخرين نفس و آخرين نفس در پايگاه هاي بسيج حضور داشته باشند ما راه شهداي كربلا را در پيش گرفتيم شما هم راه آنها را در پيش بگيريد.

رسول رسولي: صحبتي با برادران بسيج و انجمن اسلامي با عرض سلام [سلامتي] همه شما را از خداوند خواهانم. خوب عزيزان مي دانيد كه به شما بسيار علاقه داشتم و عشق مي ورزيدم ولي چه كنم كه وظيفه ايجاب مي كرد دست از همه محبت ها ببرم و با شما صحبتي كنم.

من از آن كوچك ترم كه با شما صحبتي كنم ولي چه كار كنم. از برادران انجمن اسلامي حلاليت مي خواهم از برادر عزيزم حاج آقا شفيع زاده هم حلاليت مي خواهم. و اميدوارم كه مرا حلال كرده باشد. اگر مسأله را نمي دانستم و يا خجالت مي كشيدم از او سؤال كنم از تمام برادران بسيج حلاليت مي خواهم برادران بسيج شما بازوي پرقواي امام امت هستيد پس بايد به صحبت هاي او هم گوش دهيد كه فرمود مسجد سنگر است سنگرها را حفظ كنيد برادران بسيج مي بايد اين سخن امام را آويزه گوشمان قرار دهيم.

رسول ستاريان : و شما اي پاسداران و اي بسيجي هاي عزيز اي حافظان قرآن و اي ياوران روح الله و اي بازوان پرتوان ولايت فقيه كه هميشه خار چشم دشمنان بوديد و هستيد شما هم از وظيفه سنگين و دشواري كه داريد غفلت نورزيد تمام وجود خود را وقف اسلام كنيد تقوا را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد تا از شر شياطين دروني و بيروني محفوظ باشيد كاري كنيد كه قلب مهدي عزيز را به دست آوريد با دشمنان انقلاب به شدت مبارزه كنيد كه خدا يار و پشتيبان شماست.

رسول سيفي بنه كهل : و اما برادران عزيز بسيج كه افتخار همكاري را چند وقت با شما داشتم، درود بر شما آفرين بر شما. سلام من گناهكار و روسياه بر شما باد. برادراني كه از قشر محرومين جامعه انتخاب شديد شما كه روزها به درس و كار مشغوليد و شب ها به حراست از قرآن خدا، آيا مي دانيد چه عظمتي در درگاه خداي منان داريد؟ اين عظمت را حفظ كنيد، اين موقعيت ديگر به دستتان نمي آيد. همه كاره انقلاب و جمهوري اسلامي شما هستيد شماييد كه فردا بايد دولت، مجلس، قوه قضاييه، اداره جات، مدارس، كارخانه و... را پر كنيد و يك فرد دلسوز، مفيد و مسلمان باشيد. با رفتار و كردار خود مردم را به بسيج دعوت كنيد، آنهايي كه هنوز بسيج را درك نكرده اند منتظر ديدن رفتار و عمل شما هستند كه بايد با قبل از بسيجي شدن فرق داشته باشد. شما اگر صادركننده اسلام و انقلاب لااقل در خانواده تان باشيد بقيه كار را خداوند درست مي كند، احترام به والدين، انجام فرايض ديني و خوش اخلاقي و خوش برخوردي از جمله مسايلي است كه براي برادران بسيج اولويت دارد، به شما براي اطاعت از مسوول بالاتر تذكر مي دهم.

رسول عسگري : اي برادران بسيج كه در شهرها خدمت مي كنيد اگر اين منافقين شعارهايي را كه مي دهند خواستند عملي كنند شما چنان بر دهان آنان بكوبيد كه نابود شوند...

ابراهيم خليج : برادران بسيجي و برادران پاسدار، اي عاشقان جان بر كف و مخلص اي شمايي كه امام در مورد مقامتان فرموده كه سپاه نور چشم من است و به بازوان شما بوسه مي زنم شما قدر و ارزش خود و اين موقعيت را بهتر مي دانيد كه در چه زمانه اي هستيم و چه بايد بكنيم همواره پشتيبان ولايت فقيه باشيد و همانطور كه خود بهتر مي دانيد مسأله اصلي ما جنگ است كه از فروع دين نيز واجب تر است همواره نگذاريد جبهه ها خالي بماند و اسلحه بر زمين افتاده ها را بر دوش گيريد تا رفع كل فتنه از عالم.

ابراهيم زارعي : از برادران بسيجي تقاضا دارم كه با كمال وحدت و قدرت فعاليت نمايند ادامه دهندگان راه شهدا باشد. از خط امام پيروي كنند و دنباله رو روحانيت مبارز باشند بسيج را پر كنند و صف هاي نمازجماعت را شلوغ كنند.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما