وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (4)

علي اسمعيلي : اميدوارم با جهاد و شهادتم بتوانم زمينه اي براي خدمت به اين مردم مستضعف بسازم از مردم مي خواهم كه قدر امامشان بدانند و قدر آزادي را اينها نعمت هايي است كه خداوند بزرگ در اختيار ما نهاده و بايد قدر آنها را
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (4)
وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (4)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

علي اسمعيلي : اميدوارم با جهاد و شهادتم بتوانم زمينه اي براي خدمت به اين مردم مستضعف بسازم از مردم مي خواهم كه قدر امامشان بدانند و قدر آزادي را اينها نعمت هايي است كه خداوند بزرگ در اختيار ما نهاده و بايد قدر آنها را دانسته و حافظ آنها باشيم و همچنين از سپاه و بسيج پشتيباني نمايند چون اينها بازوي انقلابند.

علي اصغر ال حسيني : بياييد تا براي خدا دست از جان و مال شسته و خود را براي شهادت در راه خدا مهيا سازيم و ما نيز همچون خداي بعهد خود وفا كنيم و دعوت برادران شهيدمان را كه الحاق به آنهاست و بشارت لا خوف عليهم و لا هم يحزنون را لبيك گوييم و با قاطعيت هرچه تمامتر توان و نيروي خدايي خود را عليه جنايتكاران ضد خدا و ضد توده هاي مومن بسيج نماييم و به وعده نصر من الله و فتح قريب ريشه دشمنان را از بنياد بركنيم و آنها را سرنگون ساخته و نامشان را از صفحه تاريخ و روزگار محو سازيم.

علي اصغر اسماعيلي : راه شهيد اين است كه هر توصيه اي كرده عمل كنيد. شما به جاي اين كه صف هاي مادي و بي ارزش را طولاني كنيد برويد و صف هاي معنوي يعني صف هاي نماز جمعه را جماعات را طولاني كنيد. در بسيج شركت كنيد و جبهه ها را خالي نگذاريد و اي كساني كه آرزو مي كرديد و مي گفتيد اي كاش ما در دوره امام حسين (عليه السلام) بوديم و امام را ياري مي كرديم هم اكنون به سوي جبهه ها حركت كنيد كه حسين در كربلا منتظر است. كه اين انتظار انشاءالله به سر خواهد آمد و به كربلا مي رويم و اگر من به شهادت رسيدم شما كه به كربلا رفتيد سلام مرا به امام حسين (عليه السلام) و حضرت علي (عليه السلام) در نجف برسانيد.

علي اصغر برغمدي : فعاليت خودتان را در بسيج و سپاه و انجمن ها و ساير موسسات انقلابي به خصوص در مدارس بيشتر نماييد.

علي افكاري قاشقار : حمايت از ارگان هاي اسلامي خصوصاً بسيج و انجمن اسلامي و زحمت كشان اين انقلاب را فراموش نكنيد.

علي اكبر ابراهيمي : پدر و برادران قدر بسيج - سپاه و رزمنده را بدانيد كه همين ها هستند كه انقلاب و جنگ را به پيش مي برند و تاكنون برده اند. پيامم به محصلين اين است كه در دو جبهه بجنگيد كه در دنيا و آخرت خشنود باشيد و بدانيد اين عزيزان رزمنده هم دانش آموز بودند در كنار شما فكر نكنيد كه اينها عقب مانده اند بلكه آنهايي كه هنوز در خواب غفلت از قافله عقب مانده اند و اين را بايد همه بدانند جبهه ما احتياجي ندارد بلكه ما هستيم كه به جبهه احتياج داريم چرا كه جبهه محل خودسازي و دانشگاه انسان سازي است از مديران دبيران مربيان مي خواهم در پرورش و سرپرستي و آموزش برادران بيشتر كوشش كنند. عزيزان دانش آموز راه شهداي انجمن را ادامه دهند و به فعاليت بپردازند تا خدا از همه ما راضي باشد و بدانيد جنگ ما كشور ما جامعه ما همه و همه در گروهمان فعاليت هاي دو جبهه شما مي باشند پس چنان تحصيل كنيد كه كشور ما به ديگر مستشاران خارجي احتياجي نداشته باشد البته درس را در كنار جنگ بخوانيد چرا كه اگر كشور من نباشد و خطر به ديد ديگر چگونه مي شود كه در كلاس درس نشست و به تحصيل ادامه داد. قدر برادران بسيج و سپاه و رزمنده را بدانيد كه اين ها هستند كه انقلاب و جنگ را به پيش مي برند و تاكنون برده اند.

علي اكبر امامي : اي عزيزان در درجه اول درس خود را بخوانيد كه مدرسه شما جبهه است و شما هم در اين سنگر مي توانيد يار و همرزم رزمندگان باشيد در سنگر مدرسه درس هاي خود را به نحو احسن بخوانيد كه شما آينده اين انقلاب و اميد اين مردم هستيد اي جوانان و نوجوانان شما آينده اين انقلاب و اميد مردم هستيد كه بايد راه اين شهدا را ادامه دهيد. اگر خداي ناكرده كوتاهي كنيد والله مسووليد و در روز قيامت بايد جواب شهدا را بدهيد و نوجوانان و كودكان عزيزم و نور چشمانم همين طور كه درس خود را مي خوانيد مسجد را فراموش نكنيد بسيج را فراموش نكنيد در برگزاري مراسم ها كوتاهي نكنيد و با هم كار كنيد از خداوند بزرگ سلامتي وجود شما را خواهانم. و همچنين از جوانان و نوجوانان مي خواهم كه انشاءالله در برگزاري و همچنين شركت در دعاي هفتگي و نمازهاي جماعت و دعاي كميل و توسل كوتاهي نكنيد و مردم را به خود در مسجد جذب كنيد.

علي اكبر اماني : از همه شما عزيزان مي خواهم كه بسيج و سپاه و همه آن عزيزاني كه قدمي در راه حفظ و حراست از اسلام و كشور اسلامي برمي دارند تقويت و تشويق نماييد و آنها را اگر اشتباهي داشتند راهنمايي نماييد.

عباس علي اكبر ايرجي : اگر توانستيد لباس رزم مرا به تن كنيد و شما اي برادرانم در شهادت من استقامت كنيد و صبر داشته باشيد و خود و فرزندانتان از اسلام و انقلاب دفاع كنيد و در بسيج و جبهه حضور داشته باشيد و فرزندانتان را به كلاس هاي قران و بسيج و جبهه بفرستيد تا از اسلام و انقلاب و جمهوري اسلامي دفاع كنند.

علي اكبر پارسا : سخني چند دارم با امت شهيدپرور ايران، اي عزيزان امام را، خميني كبير را، قلب امت اسلام را تنها نگذاريد دشمنانش را دلشاد نكنيد. نصايح پدرانه اش را به جان دل گوش گرفته و عمل نماييد كه او پدر اين امت است و خداوند شما را خيلي دوست داشته كه از بركت وجودش بهره مند هستيد مجال به ياوه گوياني كه خدايشان شكمشان است و رب شان همسر و فرزند و خانواده شان است ندهيد از خدا بخواهيد كه اينها هم هدايت يابند و پرده ها و حجاب هايي را كه شيطان برايشان بروي چشم هايشان انداخته كنار برود و نداي حسين را لبيك گويند، عزيزان حضور در صحنه را و حضور در جبهه ها را فراموش نكنيد. كه جهاد براي مسلم اداي تكليف است چه با پيروزي دنيا همراه باشد چه نباشد، مهم اين است كه اسلام عزيز بماند همان اسلامي كه ائمه و اولياء خدا به خاطر حفظ آن خون ها دادند و زجرها كشيدند و زندان ها رفتند. عزيزان، خود را به سلاح تبليغات و كار مستمر فرهنگي مجهز نماييد و تبليغات صحيح را در خدمت مكتب اسلام گيريد و با آن به جنگ دشمنان برويد كه دشمن قصدش تخدير و مسخ نيروهاي جوان جامعه و كشاندن آنها به بازي هاي دنيا مي باشد به او مهلت ندهيد و كار عميق فرهنگي را از نيروهاي نوجوان شروع كنيد و مستمراً اين نيروها را زير نظر داشته و تربيت نماييد و براي آنها برنامه داشته باشيد اينان سرداران سپاه آينده و دولتمردان و ايثارگران آينده جمهوري اسلامي هستند و در اين راه صبر زياد بايد داشت و تلاش فراوان و توكل به حضرت حق تعالي.

علي امامي پور : مردم را بسيج كنيد كه امريكا از بسيج مي ترسد و هميشه كاخ واشنگتن را به لرزه درآورده اند سعي كنيد كشور را به خودكفايي برسانيد كه هيچ احتياجي به شرق و غرب نداشته باشيم امام را دعا كنيد كه اگر رهبر نبود اين انقلاب هم نبود و شياطين در ايران چه فسادها كه نمي كردند و وحشي گري ها كه نمي كردند.

علي باقراني : و شما عزيزان از نهادهاي انقلاب مانند بسيج سپاه و انجمن هاي اسلامي و جهادسازندگي پشتيباني كنيد نگذاريد كه يك وقت خداي ناكرده ناكسي بر آنها رخنه كند من از طبقه نوجوانان شهرمان مي خواهم از نهادهاي در شهر پشتيباني كنيد مخصوصاً بسيج كه سرمايه خون اين عزيزان است برويد به خاطر خدا شبها اگر نگهبان مي خواهند نگهباني بدهيد. و نگذاريد كه ضعيف بشود تا فردا جواب گوي خون اين عزيزان باشيم.

علي بيگي هرچگاني : بسيج را خالي نگذاريد چون همين پايگاه هاست كه امت را براي دفاع از اسلام عزيز آماده مي نمايد، آري از اين پايگاه هاست كه شما بسيجيان ره صد ساله را يك شبه طي مي كنيد و به كمال واقعي كه عارفان چندين سال تلاش مي كنند كه به آن برسند مي رسيد. سعي كنيد مردم را بيشتر دعوت كنيد به بسيج تا انشاءالله جزو سربازان امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قرار بگيرند.

علي ثبوت : از دولت جمهوري اسلامي حمايت كنيد، با فحشا و منكرات به شدت برخورد نماييد، انجمن اسلامي تشكيل دهيد از اختلاف بپرهيزيد. با سپاه و بسيج روابط صميمي و گرم داشته باشيد. در بازسازي شركت نماييد.

علي ثناجو : پيامم به شما جواناني كه تا به حال موفق نشده ايد به جبهه بياييد اين است كه اي جوانان عزيز بيايد تا دير نشده و پشيمان نشده ايد. بياييد كه اسلام الان به شما احتياج دارد، بياييد كه جبهه محل خودسازي است، بياييد تا ببينيد اين بسيجي ها چطور شب ها با خداي خود خلوت كرده و راز و نياز مي كنند و چطور با دشمنان اسلام و قرآن مي جنگند و جان خود را فداي اسلام مي كنند.

از شما امت حزب الله تقاضا دارم كه اين بسيج را تقويت كرده و از [آمدن] فرزندانتان به جبهه جلوگيري نكنيد بلكه آنها را در اين راه ياري كنيد.

عليرضا املي : برادران و خواهران خداوند ما را عبث و بيهوده نيافريده و براي ما رسالتي بزرگ تعيين كرده و همه ما در معرض امتحان الهي قرار مي گيريم و اين معركه جنگ بهترين محك براي شناختن افراد مي باشد، در طول انقلاب جناح هاي منافق كه خود را در پشت پرده هاي فريبنده مخفي كرده بودند رسوا و آشكار شد و در طول جنگ همينطور. برادران بدون شك جبهه ها امروز كربلاي اباعبدالله الحسين است و در مقابل ما يزيديان تاريخ ايستاده اند. پس جبهه هاي جنگ را گرم نگهداريد تا امان را از دشمن زبون بگيريم برادراني كه در شهرها هستيد سعي كنيد در نماز جماعت شركت كنيد در بسيج مساجد شركت فعال داشته باشيد و پشتيبان روحانيت مبارز و متعهد كه در عمل در خط امام هستند باشيد چرا كه واقعاً گاه انسان فكر مي كند چرا علي (عليه السلام) مي گفت من از دست عده اي اين حالت را دارم كه تيغ در چشم و استخوان در گلو و درد دلش را چه سوزناك سر در چاه مي گذارده و يا در ميان نخل هاي انبوه تا سحرگاه به سجده مي گذارد و چه نكشيد از دست دنياطلبان مسلمان نما، و اين تيپ افراد در زمان ما هم چه بسيارند كه امام مي فرمايد اي مسوولين قدر اين جوان هاي حزب الهي را بدانيد صاحبان انقلاب ما پابرهنگان و گودنشينان خان گزيده هستند. اما متأسفانه امروز با اين صاحبان انقلاب جور ديگري رفتار مي شود. ميوه چينان انقلاب از راه رسيده اند و بر سر سفره اي كه محرومين خون داده اند نشسته اند و همه را مي خواهند كنار بزنند و خيلي هم موفق بوده اند. البته در اين راستا اگر وجود مبارك امام و آن خشم ابراهيم گونه و حسين وار او نبود كه فرمود هرگاه من براي اسلام احساس خطر كنم دست همه را قطع خواهم كرد. فقط اگر بچه ها خودشان راساً دست به كار نمي شوند اين است و بس درست است كه بچه هاي بسيج و سپاه در شهرها مظلومند و در جبهه ها از شهرها دور اما از همه مسايل خبردار و هوشيارند.

عليرضا اسماعيل كمال : من به آرزوي شهادت رسيدم از همكلاسيان خود و ديگر دوستان توقع دارم كه جاي مرا در سنگر بسيج پر كنند و همچنين از هم كلاسيان خود خواهشمندم كه همانند سابق در دروس خود كوشا باشند راه من و ديگر شهدا را ادامه دهند.

عليرضا حاتمي : اي كساني كه ايمان آورده ايد چرا وقتي كه به شما گفته مي شود بسيج بشويد در راه خدا سرهاي خود را به سوي زمين مي اندازيد آيا شما به حيات دنيوي نسبت به آخرت راضي مي شويد كالايي كه در دنيا است اندكي است از كالاي آخرت.

علي وردي بذلي : اسلحه اي كه دشمن متوسل است تفرقه و جدايي افكني و گروه گرايي و كشمكش بين شماست با اتحاد و يكپارچگي خود نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب كنيد و امام امت خميني كبير را در سر راه خود الگو و شاخص قرار داده و به فرامينشان مو به مو عمل كنيد و بدانيد هر خط غير از خط امام انحراف و باطل است جبهه ها بايد گرم باشند و همه بايد براي جهاد از هم سبقت بگيرند قدر اين بسيجيان و مردان جنگ را در حال حياتشان بدانيد و به آنها روحيه داده و براي جهاد مهيا سازيد و نگذاريد كه كسي دل پاك آنها را بشكند و نگذاريد كه يك عده سودجو و ملحد در پشت آنها غيبت و بدگويي كند و جواب دندان شكن آنها را بدهيد و اي كساني كه آرزوي كربلا را داريد بدانيد كه راه كربلا از جبهه هاي جنگ و از سنگرهاي تاريك و از سرزمين هاي لاله خيز و آغشته (1) به خون شهيدان مي گذرد بدانيد چنانچه نماز و روزه واجب است براي مسلمان و مرد مؤمن جهاد هم واجبتر است.

جعفر خراطي : و از تمام اقوام و خويشان و نزديكان و پدر و مادرم مي خواهم بعد از من از وسايل به نحو احسن استفاده شود نگوييد مال شهيدي است به آنها دست نزنيم. نه در صورتي من راضي خواهم بود كه از آنها استفاده صحيح شود و هرچه را كه به درد خودتان مي خورد نگه داريد بقيه را به برادران بسيج بدهيد و از آنها تشكر كنيد من كه خيلي مديون بسيجي ها هستم نمي دانم با چه زباني از آنها تشكر كنم ولي تنها چيزي كه مي توانم بگويم اين است كه خداوند شما را براي اسلام و مسلمين و امام امت حفظ كند.

عيسي ابراهيمي : در خاتمه پيامي براي امت شهيدپرور ايران دارم، اي برادران عزيز جبهه ها را خالي نگذاريد و با ثبت نام در بسيج و ارگان هاي انقلابي مشت محكمي بر دهان دشمنان اسلام و قرآن بزنيد.

عيسي احيايي : در بسيج و انجمن اسلامي شركت كنيد و فقط به خاطر خدا كار كنيد، هيچ گاه جنگ را فراموش نكنيد... به نمازجماعت اهميت دهيد در دعاها شركت كنيد بيشتر قرآن بخوانيد كه تلاوت قرآن دلها را زنده مي كند و با خلوص نيت دعا كنيد.

غلام حسين برزآبادي فراهاني : اينك اسلام احتياج به سرباز دارد احتياج به جانباز دارد احتياج به فداكاران و دليران دارد كه از همه چيزشان بگذرند همانند برادران بسيج همان اسلامي كه همه چيزمان از آن است. خدايا تو چقدر مهرباني تو چقدر خوبي. خدايا تو چقدر به گناه كاران عنايت داري و آبروي آنها را مي خواهي.

غلامرضا آقاكوچكي : پيام آخر كه براي مردم دارم اين است كه پايگاه هاي بسيج را پر كنيد و جاي شهدا را بگيريد و همچنين دست در دست هم بدهيد و ريشه هاي فساد اخلاقي را در شهرها ريشه كن كنيد كه اگر نكنيد فردا در مقابل خون اين شهدا مسوول هستيد و اما پدر و مادر عزيزم از اين كه حدود 16 سال براي من زحمت كشيديد و مرا بزرگ كرديد و من جز بدي كاري ديگر نكردم.

غلامرضا بهلولبندي : و از برادران و خواهران مي خواهم كه اگر وقت دارند حتماً در بسيج شركت فعال داشته باشند كه مسووليت شما خيلي سنگين مي باشد چون هر قطره خون كه از شهيدان جاري مي شود مسووليت شما را سنگين مي كند، پس هيچگاه از فعاليت در بسيج و انجمن اسلامي خودداري نفرماييد.

غلامرضا حاجي آبادي : از برادران مسلمان مي خواهم و به خصوص اعضاي بسيج مي خواهم كه رابطه شان را با سپاه و بسيج بيشتر كنند و احياناً اگر ضعف هايي در آنها بود تذكر بدهيد بگوييد كه اين اشتباه است چون انسان اشتباه مي كند.

غلامرضا حاجي ابوالقاسمي دولابي : و شما اي دوستانم: هرچند كه در طول دوستيمان نتوانستم براي شما دوستي پاك و نمونه باشم ولي اين توصيه را دارم كه وقت هاي خود را بيهوده هدر ندهيد و مطالعه زياد داشته باشيد و به نماز جماعت اهميت بيشتري قايل شويد و از همه شما طلب بخشش مي كنم، و اگر در جبهه نيستيد در شهر، در بسيج مساجد نگهبان و پاسدار اسلام باشيد كه امريكا از اين ارتش بيست ميليوني مي هراسد.

غلامعلي احمدي : سفارشي دارم براي كليه ي برادران روستاي نهضت آباد ضمن آرزوي موفقيت براي شما خواستارم كه در پايگاه بسيج شركت فعال داشته باشيد و از كلاس هاي قرآن و عقيدتي استقبال بكنيد.

غلامعلي اصلاني : برادران از شما عاجزانه مي خواهم كه انجمن هاي اسلامي را بسيج را در هر شرايطي كه هستيد شركت نماييد تا بتوانيد مشت محكمي به دهان اين خلقي هاي ضد خلق بزنيد.

قاسمعلي ثابتين : برادران در برابر ناملايمات و سختي ها[ي] دنيا همچون كوه استوار باشيد و در برابر دشمنان اسلام همچون دريا خروشان باشيد و صبر را چه در عبادت و چه در بلا و مصيبت پيشه كنيد تا در زندگاني موفق باشيد ولي برادران عزيز در اين دعاهايي كه در دل شب مي خوانيد امام امت را اين قلب طپنده مردم مستضعف جهان را دعا كنيد و پيرو خالص او باشيد تا گزندي به شما نرسد و دعاهاي كميل و توسل و دعاهاي ديگر را فراموش نكنيد چون كه به وسيله اين دعاها بود كه ما پيروز شديم و مي شويم بسيج اين سنگر مستضعفان را فراموش نكنيد و او را پر نماييد.

قنبر احمدي طيفكاني : به نام خداوند در هم كوبنده ستمگران، با درود بر رهبر كبير انقلاب اسلامي امام خميني. اكنون كه عازم جبهه مي باشم بر شما ملت هميشه در صحنه است كه دست از ياري اسلام نكشيد. طرفدار ارگان هاي انقلابي سپاه پاسداران، بسيج، جهادسازندگي و ساير ارگان هاي انقلابي باشيد. رهبري روحانيت را در مدنظر داشته باشيد اهل كوفه نباشيد كه نيستيد. گروهك هاي آمريكايي را فراموش نكنيد و كاملاً پشت جبهه را داشته باشيد. خداوندا از مال دنيا چيزي نداريم كه در راهت انفاق كنيم جانمان را در راه احياي مكتب اسلام بپذير و اگر اين سعادت نصيبم شد در كنار قبر مادرم در روستاي اقاسين پايين به خاك بسپاريد.

كاظم اسايش زارچي : هميشه گوش به فرمان امام باشيد و از جوانان تقاضا دارم كه آنجايي كه مي توانند بيايند به جبهه كه اگر نياييد به خدا قسم در آينده پشيمان مي شويد و آنهايي كه نمي توانند بيايند كمكي كنند در پشت جبهه با شركت كردن خود را در بسيج و با شركت كردن در كميته فرهنگي دين خود را به انقلاب انجام دهند و همين طور شما دانش آموزان عزيز درس خود را خوب بخوانيد خود مي توانيد در آينده چرخ هاي اين مملكت را بچرخانيد و اين مملكت را از وابستگي نجات دهيد و اين وظيفه شماست كه از معلم خود بخواهيد كه به شما علم بياموزد و شما بايد آنرا فراگيريد و نگذاريد كه وقت خود بيهوده صرف شود سعي كنيد كه با مطالعه كتاب هاي مذهبي و كتاب هاي اسلامي از قبيل كتاب هاي مطهري و شهيد دستغيب از بيهوده شدن وقت خود جلوگيري كنيد و هميشه در نمازجمعه ها و نمازجماعت ها شركت كنيد تا از اين طريق بتوانيد هم مسجدها را پر كنيد كه به گفته امام مسجدها سنگر است سنگرها را خالي نكنيد و هم از اين راه به دشمنان بفهمانيد كه با امام دست بيعت داده ايد.

لطف الله بيژني نژاد : عزيزان توجه كنيد ارتش و سپاه و بسيج در دنيا شخصيت والايي دارد. دشمنان شما در شرق و غرب عالم از اسم شما مي هراسند و تا وقتي كه اتحاد كلمه و وحدت بين شماست و اختلاف كلمه و تفرقه وجود ندارد در حقيقت بهشت است و با چشم ملكوتي در جبهه نعمت الهي را مي بينيد اين شعار نيست بلكه حقيقت است نور خدا متولي است گوي ملكوتي نغمه هاي پرندگان بهشت را مي شنود و چشم حقيقت بين زيبايي هاي بهشت را در جبهه مشاهده مي كند اگر يكي از دو دسته با هم اختلاف پيدا مي كند گناه كرده است. و بايد قوي ترين و برنده ترين سلاح رزمندگان توكل به خدا باشد معناي توكل اين است كه مجاهدين في سبيل الله در جبهه كسرت نيرو و فزوني تجهيزات و فرماندهي قوي خود را نبينند و در همه كارها فقط به قدرت لايزال الهي نظر داشته باشد و نصرت و ياري خداوند متعال را شعار خود بدهند. اما اگر اعمال ما خالص نباشد اصلاً و ابداً ارزش الهي و معنوي ندارد بلكه گناه هم براي مرتبط است اگر يك كاسب يا تاجر يا دكتر در كارهايش خلوص نداشته باشد اعمالش باطل نيست ولي ثواب خلوص در كار را نبرده است و رشد معنوي پيدا نمي كند.

ابراهيم عنايتي شاكرمي : از اين ملت مي خواهيم كه امام را تنها مگذارند و از رهبري او اطاعت كنند و منافقين و اين خفاشان كوردل را به گورستان بفرستند من از ملت غيور و ارتش و بسيج و سپاه مي خواهم كه همه دست اتحاد به هم دهند و اسلام را به تمامي دنيا رواج دهند كه خائنين (2) بدانند كه در مقابل اسلام نمي شود مبارزه كرد و از ملت مي خواهم كه هميشه دعا به امام و به رزمندگان را فراموش نكنند.

ابوالفضل سرلك : خطاب و روي سخنم با امت امام مي باشد، كسي كه امام را مي خواهد بايد بداند كه خط امام چه خطي و كلامش چه كلامي آيا پيرو خط امام بودن به همين سادگي است كه مي گوييد يا به همين شعارهاست بايد عمل كرد آيا با گفتن لبيك كافي مي باشد يا عمل و يا همان شعار كافي مي باشد ولي اين نمي باشد كلام امام كلامي مي باشد كه بايد به آن عمل كرد. اگر امام را مي خواهيد بايد راه امام را پيمود و نبايد بنشيند و بگويد خدايا خدايا تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) خميني را نگهدار يا بگويد جنگ جنگ تا پيروزي اين كافي نمي باشد بايد عمل كرد ولي اين را بدانيد.

احمد حمامي زواره : چيزي را كه بايد دوباره به عرض شما برسانم تنها نگذاشتن روحانيت مبارز كه در رأس آنها رهبر كبير انقلاب قرار دارد و هميشه امام را دعا كنيد زيرا ارزشي بس بزرگ براي جامعه اسلامي دارد و از شما مي خواهم كه ارگان هاي انقلاب از قبيل سپاه پاسداران، بسيج، حزب جمهوري اسلامي، جهاد سازندگي را ياري كنيد و حتماً از نمايندگان امام در هر قسمت اطاعت كامل را به عمل آورده و براي آنها دعا كنيد.

احمد رياحي : خواهران و برادران مسلمان، برادران پاسدار و بسيج و ساير نيروها را دعا كنيد. پاسدار حرمت خون شهداي انقلاب اسلامي عزيزتان باشيد و نگذاريد دسيسه دشمن ارزش آن خون هاي پاك را بي مقدار قرآن را بخوانيد و به احكام اسلام عمل كنيد كه اين تنها راه نجات است به اين حقير نيز دعا كنيد كه خداوند مرا مورد لطف خود قرار دهد و از گناهان ما درگذرد.

احمد شاهوردي : ولي اي مردم ايران چطور شاه لعنتي از ايران برون كرديد و امروز هم همت بكنيد صدام را بيرون كنيم و زندگي شرافتمندانه بكنيم و مجلس بنده را هرچه باشكوهتر و مسجد را چراغاني بكنيد و دعاي كميل و دعاي توسل شروع بكنيد و پايگاه ها را تقويت بكنيد و از مردم مظلوم اين بسيج ها كه خالصانه و با نيت خالص عازم به جبهه ها مي شوند قدرداني بكنيد نگذاريد خدا ناكرده ايشان دل سرد باشند البته راه خدا دل سردي ندارد و يك پرچم به پشت بام هاي شهيدان نصب بكنيد و باد بزند و بگويد كربلا ما مي آييم. (3)

احمد شمس : برادران شهيدم در وصاياي خود سفارش زياد كردند بسيج و مسجد را هرگز ترك نكنيد و به گفته شهيد بابايي بياييد همه بسيج شويد كه بسيج ميدان ميني است در برابر دشمنان انقلاب اسلامي. مبادا بسيج و مسجد و دعاها را فراموش كنيد دعاها را زياد بخوانيد.

احمد شيرمحمدي : اي دوستان هرگز مساجد را خالي نكنيد زيرا با خالي شدن [مساجد ضربه ي] محكمي به اسلام خواهد خورد... و اي جوانان بسيج خاريست در چشم همگي منافقان.

احمد صالح زاده عليايي : تا جان در بدن داريد دعا به جان امام را فراموش نكنيد، از روحانيت پشتيباني كنيد كه شكست روحانيت شكست اسلام است، وحدت كلمه را حفظ كنيد و سنگرهاي بسيج، مدرسه [و] نماز را خالي نكنيد.

احمد عدالتجو : برادران عاجزانه از شما مي خواهم كه سنگر سپاه و بسيج را خالي نگذاريد و از رفتن به جبهه غفلت نورزيد و نگوييد من كه رفته ام نوبت بقيه است، آنها بروند. اسلام هميشه احتياج به ياري دارد.

از عموم هم ميهنان به خصوص همشهريان گرامي مي خواهم كه به حبل الله متين چنگ زنند و از تفرقه بپرهيزند. برادران مخلص و پاك حزب اللهي، بسيج را تنها نگذارند و خالي نكنند و با سپاه كمال همكاري را بنمايند، از روحانيت اصيل و مبارز كه به حق پشتوانه اسلام و اين انقلابند شديداً حمايت كنند.

احمدرضا راهنما : اما سخني با خودفروختگان و از خدا بي خبران. اي آنهايي كه منتظر هستيد تا جوانان حزب اللهي و بسيجي شهيد شوند و فرداي اين روز جاي آنان را بگيريد بدانيد كه اين انقلاب شكست ناپذير است زيرا خدا پشتيبان آن است. همانگونه از 1400 سال پيش تاكنون در پرتگاه هاي پر نشيب و فراز قرار گرفته و آن را حفظ كرده است.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت «آفشته» آمده است.
2. در اصل وصيت نامه «خاينين» آمده است.
3. در اصل وصيت نامه« مي آيم» آمده است.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا