وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (5)

احمدرضا طاهري بروجني : پيام دوم به مردم شهرم است كه دو دستگي ها را از بين ببرند و با وحدت خود دشمن را نابود كنند و اگر جبهه ها احتياج داشت به سوي جبهه هجوم آورند و هرگز ارتباط خود را با سپاه و بسيج قطع نكنند.
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (5)
وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (5)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

احمدرضا طاهري بروجني : پيام دوم به مردم شهرم است كه دو دستگي ها را از بين ببرند و با وحدت خود دشمن را نابود كنند و اگر جبهه ها احتياج داشت به سوي جبهه هجوم آورند و هرگز ارتباط خود را با سپاه و بسيج قطع نكنند.

احمدعلي سمايي : از برادرانم مي خواهم و توصيه و سفارش مي كنم كه مبادا از همكاري با بسيج و حزب جمهوري اسلامي زواره و ساير ارگان هاي انقلابي غافل باشيد.

احمدعلي شيريان پاپ : از برادران بسيج مي خواهم كه سنگر بسيج را ترك نكنند و يك ساعت نگهباني در راه خدا برابر است با هزار سال عبادت. از برادران بسيج مي خواهم كه در كارهاي خير همديگر را ياري كنند و با هم خوب باشند و اگر با يكي از برادران بسيج خداي نكرده حرف تندي زده ام اميدوارم ببخشد تا شايد مورد رحمت خدا قرار گيرم و مرا ببخشد.

اسدالله ريوفي : و اما سخني با برادران حزب اللهي و مردم شهيد پرور امام را تنها نگذاريد مبادا از اهل كوفه درآييد كه تا ابد نامتان در تاريخ به ننگي ياد خواهد شد و از شما مي خواهم بسيج را تقويت كنيد و به ياد آن برادران بسيجي كه فقط و فقط به خاطر رضاي خدا نه به خاطر شخصي نه به خاطر ارگان و اين دسته و آن دسته استوار و محكم در مقابل دشمنان خارجي و سودجويان داخلي ايستادند و تا آخرين لحظه و آخرين قطره خون خود را نثار كردند و مشت محكمي بر دهان فرصت طلبانت كه دنبال وقت مي گردند و مي خواهند به اسم جرياني برادران مظلوم حزب الله يعني مظلومان شهر و شهيدان جبهه را خرد كنند و پشتيبان هم باشند همين كه با هم همفكر و هم قدم باشيد چون اگر اين طور باشيد موفق مي شويد و سربلند هستيد ياران واقعي امام و ديگر روحانيون در خط امام پشتيباني نموده و از آنها حمايت كنيد.

اسماعيل صادقي : و يك سفارش ديگر به برادران سپاهي قدر اين نيروهاي بسيج را بدانيد اين بندگان خالص و مخلص خداوند هستند و امانتي هستند امروز به دست من و شما سپرده شده اند سعي شود از اين بسيجي ها خوب استفاده كنيم و شما پاسداران به عنوان مربي و معلم و پدر اين برادران بسيجي بايد باشيد و شاگرد از معلم خودش درس مي گيرد سعي كنيد به اين برادران درس ايثار و فداكاري و از جان گذشتن ياد بدهيد سعي كنيد آن روح معنوي و عرفاني را در اين نيروها اضافه كنيد نه چيز ديگري كه انشاءالله همين طور هست.

سپاه مثل ماهي است بسيج مثل آب هست و ماهي بدون آب نمي تواند زندگي كند و آب بدون ماهي نمي ماند لذا دقت كنيد خداوند اين آب را از ما نگيرد.

اصغر حيدري هرستاني : يك سفارش به شما برادران ديني خود دارم اين كه در جلسات قرآن و در تمام جلسات بسيج شركت كنيد و با شركت كردن در اين مجالس مشت محكمي به دهان ابرقدرت ها بزنيد.

اصغر طاهر طالاري : هرگز بسيج را ترك نكنيد و ادامه دهنده راه شهيدان باشيد.

اصغر طاهري: برادران مساجد را پر كنيد و صفوف نماز جماعت و جمعه را فشرده تر كنيد، پايگاه هاي بسيج را مستحكمتر كنيد، ترا به خدا براي احترام به خون شهدا اگر انتقادي، اشتباهي از مسوولي مي بينيد طبق گفته امام او را ارشاد كنيد و اگر اصلاح نشد به مقامات و مراجع بالاتر رجوع كنيد.

اصغر عرب قهي : از برادران حزب الهي محل مي خواهم كه در بسيج محل گرد هم آيند و بسيج را حفظ كنند و راه شهيدان را ادامه دهند و مواظب باشيد كه دنيا شما را فريب ندهد و از آخرت بازتان ندارد.

اكبر دهخدا : پشتيبان امام باشيد نمازهاي جمعه و جماعات را مخصوصاً مسجد را فراموش نكنيد به بسيج برويد كمك اين عزيزان بسيج كنيد اين برادران هم مثل شما كار دارند، خستگي روزمره دارند، جبهه مي روند و جهاد مي كنند و شهيد مي شوند، لااقل شما هم در محل به آنها كمك كنيد به هر نحوي كه مي توانيد دين خدا را ياري كنيد تا خداوند هم همانطور كه در قرآن وعده فرموده «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ»، به درستي كه اگر دين خدا را ياري كرديد خدا هم شما را ياري مي كند، اي پدر و مادرها از رفتن فرزندان خود به بسيج و جبهه جلوگيري نكنيد كه مرگ هر كجا برويد فرزندانتان را عاقبت در آغوش مي گيرد پس چه بهتر مرگي را كه در مورد رضاي خداست و آزادي كشور باشد.

امراله خليلي : هنگامي كه در جبهه ها حضور نداريد گروه هاي مقاومت بسيج را پر كنيد و كسل نشويد كه به حق پشتوانه اسلام مي باشند و دشمن داخلي را از ياد مبريد او لحظه لحظه در كمين است تا ضربه بزند.

امير سعيدپور: واي بر كساني كه اين امر را شنيدند و به نداي امام عزيزمان لبيك نگفتند و فقط به فكر چيزهاي اين دنياي فاني بودند و واي بر كساني كه از بركت خون شهدا، در اين مملكت زندگي مي كنند و هميشه مي نالند و يا هميشه در حال تهمت زدن به اين انقلاب اسلام و امام هستند و خداوند از آنها نمي گذرد. مگر اين بسيجي ها، براي چه، به جبهه هاي نبرد نور عليه ظلمت مي روند؟ براي اينكه شايد بتوانند، توشه اي از اعمال شايسته براي آخرت خود داشته باشند و عزيزاني كه به جبهه مي روند.

و برادران و خواهرم، از شما مي خواهم كه اين بنده را حلال كنيد... ضمناً، اگر خواستيد، براي من اعلاميه اي بزنيد، بنويسيد «بسيجي شهيد» چون كه من عاشق بسيج بودم.

باقر دوستدار : و اي امت شهيد پرور ايران و مردم شهر خون و قيام قم البته من كسي نيستم كه براي شما قهرمانان پيام بدهم اي مردم عزيز از اين انقلاب و از اين اسلام با تمام جان و با سعي و كوشش بسيار حفاظت كنيد زيرا كه امام گفته است اين انقلاب احتياج به نگهباني دارد و مگذاريد كه دشمنان اسلام اين انقلاب را خدشه دار كنند و از شما مي خواهم كه در همه صحنه ها در نمازجمعه ها و جماعت ها و دعاها شركت كنيد و در همه كارها دل به خدا ببنديد از دوستان و برادران ستاد مقاومت مي خواهم كه از انقلاب خوب حفاظت كنند زيرا كه امام دست و بازوي شما را مي بوسد و بسيجي يعني جندالله و بسيجيان يعني حزب الله و هدف بسيج استقرار حكومت جهاني بقية الله است.

بمانعلي دهقاني اشكذري : در مجالس مذهبي شركت كنيد، فرزندان خود را به بسيج بفرستيد و خودتان نيز با بسيج و ديگر ارگان هاي انقلابي همكاري كنيد، از دانش آموزان گرامي مي خواهم كه اوقات بيكاري خود را به مطالعه بپردازند و نگذارند در مدارس ضد انقلابيون نفوذ كنند و از معلمين گرامي مي خواهم كه با دانش آموزان همكاري كنند مخصوصاً با انجمن هاي اسلامي مدارس با انجمن اسلامي مدارس همكاري كنيد و آنها را تشويق كنيد.

بهروز رهنما : پشتيبان ولايت فقيه و امام عزيز باشيد و از اسلام دفاع كنيد و راه شهدا را ادامه دهيد و مسجدها و پايگاه هاي بسيج را خالي نگذاريد كه ضد انقلاب منافقين سوءاستفاده كنند و به انقلاب ضربه بزنند.

پرويز خليلي : سفارش مهم من به شما اين است اسلحه من زمين نماند و سنگر من خالي نباشد هرچه مي توانيد پايگاه بسيج را هرچه مي توانيد كمك كنيد از هر لحاظ و هر چه توانايي داريد و هميشه سر نماز به سربازان اسلام دعا كنيد و جهت سلامتي امام امت و طول عمر آن مرد بزرگوار دعا كنيد و پشتيبان ايشان باشيد.

شهيد پنجعلي طهماسب پور: انجمن اسلامي و بسيج را فراموش نكنيد نماز خود را هميشه سروقت بخوانيد و در فعاليت اسلامي فعالانه شركت نمائيد.

تقي صحراييان : از خواهران و برادران مي خواهم كه ناراحتي از دست من دارند مرا ببخشند از برادران و دوستان مي خواهم كه بعد از شهادتم راه مرا ادامه دهند و از اهالي محترم و شهيد پرور نصرآباد مي خواهم كه بسيج و انجمن اسلامي را تقويت كنند.

توكل حسنوندي : پس بدانيد بايد پيرو اين خط باشيم و با جان و دل به دنبال امام قدم برداريم مانند اين پاسدارها و اين بسيجي هاي عاشق كه هيچ سفري نمي تواند راجع به پيروي اينها از امام و عشق به خدا لب به سخن بگشايند و يا بهتر است به قول مفسر مجله لوموند بگويم كه اينها كساني هستند كه اولين كلمه نمازشان را روي پيشاني بسته اند و جلو مي روند.

تيمور رحيمي پردنجاني : از مردم روستايمان مي خواهم كه بسيج را گرم نگه دارد و در مراسم هاي مذهبي مخصوصاً دعاي كميل شركت كنيد و مسجد را خالي نگذاريد.

جعفر خواجه حسني : در اينجا سخني با رزمندگان بسيج: وقتي اسم بسيج و بسيجي به گوشم مي رسد به خود مي لرزم و حسرت آن را مي خورم كه اي خدا روزي هست كه بتوانم چون بسيجي سرباز مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) شوم وبارها آرزو داشتم همچنان بسيجيان قهرمان در خطوط مقدم جندا... و پيكار با خصم زبون در كنار آنها كه به حق از خودگذشتگان سربه دار مي باشند كساني كه صحنه هاي نبرد را با دعاها و راز و نيازهاي خويش عطرآگين نمودند. نمي دانم چرا و به كدام دليل از جان گذشته ها اين چنين فداكاري مي كنند و عاشقانه به دنبال شهادت مي روند. آنها براي چه خانه و كاشانه خويش را رها كرده به جبهه ها آمده اند وقتي از آنها سوال مي كني مي گويند كه چرا حسين خانه و كاشانه خود را رها كرد چرا حسين حج خود را رها كرد و به كربلا آمد. اي برادران بسيج آفرين بر شما و به قول امام عزيزمان مبارك باد بر بقية ا... وجود چنين رزمندگاني. اي برادران بسيج سنگر شما در جبهه هميشه پر خواهند ماند. اما هميشه به ياد داشته باشيد كه سنگرتان در شهرها يعني پايگاه هاي محل هم بايد پر باشد و خدايي نكرده روزي اگر دشمن حمله كرد بايد جوابش را از همين پايگاه ها بگيرد.

جليل زارع : در بسيج اين سپاه صاحب الزمان هرچه باشكوهتر شركت كنيد و جبهه ها را گرم نگهداريد و بدانيد ما فقط چند سال از شما جلو افتاديم و در جلوي پل صراط منتظر شما خواهيم بود.

جليل شاه محمدي : بسيج مستضعفين را فراموش نكنيد.

جواد سراج طرقبه : هيچگاه ارگان هاي نظامي، بسيج را تنها نگذاريد و در بسيج و مساجد و جلسات هميشه شركت كنيد كه رحمت خدا در اين جور جلسات هست، در اين جور محافل هست.

مردم حزب الله، برادراني كه فرزندان شما در ميدان جنگ جان مي دهند، حرام است بر شما اگر بيكار باشيد و مساجد را خالي بگذاريد، حرام است بر شما اگر بسيج را خالي بگذاريد.

جواد سر ماليان : كساني كه در شهرها سنگ اسلام را بر سينه مي زنند بيايند و با نحوه رزم بسيجي ها اين بهترين انسان هاي روي زمين آشنا شوند البته پشت جبهه هم بايد حفظ شود منتهي آنهايي را كه هستند از خود برآيند آنها مسلمانان ابوسفياني و معاويه اي هستند.

جواد علي حسيني : اميدوارم ما كه راه حسين را مي رويم شما هم راه زينب را ادامه دهيد و دست از ياري امام برنداريد و فرمانش را مطيع و پاسدار خون شهداي به خون غلطان انقلاب اسلامي باشيد، در بسيج شركت كنيد، امام را هميشه دعا كنيد به اميد پيروزي انقلاب اسلامي و نابودي دشمن.

حبيب الله رستمي : برادران پاسدار مي خواهم كه با عزيزان بسيج با خضوع كامل رفتار كنند و به طور كلي قبل از اين كه يك پاسدار باشند يك بسيجي باشند.

حبيب سيد محمودي عرب : پايگاه هاي بسيج را خالي نگذاريد و در تقويت اين ستادهاي اسلامي بكوشيد و آنها را از لوث افراد ناباب ضايع گردد.

حجت الله رحيمي : فريب دشمنان اسلام را نخوريد تنور بسيج را گرم نگه داريد و زخم زبان هاي كوردلان و دشمنان اسلام در شما اثر نگذارد كه به بهشتي عزيز هم زياد تهمت و زخم زبان زدند.

حجت الله سرتيپ نيا : قدر اين بسيجي هاي جبهه رو و عاشق و مخلص را بدانيد و در برابر آنها بسيار خاضع و خاشع باشيد كه اينها جلوه هاي مخصوص نور خدا در زمينند.

حسن حقير زواره : دوستان محترم و عزيزم به فكر انقلاب باشيد مواظب حركت ها باشيد و با اتحاد و يگانگي مسايل را دنبال كنيد و از جوانان و مردم محترم زواره مي خواهم آنهايي كه مي توانند آموزش نظامي ببينيد و شب ها را در بسيج بروند و حتماً بسيج را مردمي تر كنيد كه بسيج بازوي امام است.

حسن حيدري : برادران عزيزم بيشتر به كسب علم بپردازيد و سطح فكر خودتان را بالا ببريد كه دشمنان از شما ايرادي نتوانند بگيرند. و عزيزانم تبليغات اسلامي را زنده نگه داريد، جو حاكميت حزب الله در مسجد را حفظ كنيد و در عزاداري هايتان اين حقير را دعا كنيد و در سينه زني هايتان امام را فراموش نكنيد. پشتيبان روحانيت باشيد كه روحانيت چراغي است براي هدايت ما جوانان و مجالس خود را حفظ كنيد و در پيشبرد كار خود بكوشيد و از خدا كمك بگيريد كه او ياري كننده است و شما دوستان و برادراني كه تا به حال در بسيج عضو نشده ايد، بياييد در بسيج عضو شويد و در جبهه ها شركت كنيد تا اسم شما را در كاروان خونين رنگ اباعبدالله ثبت كنند.

حسن دهقاني : و حال خطابم به شما جوانان است كه از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهيز كنيد و مجامع عمومي را چون مساجد و پايگاه هاي بسيج هميشه پر نگاه داشته صفوف خود را هرچه فشرده تر نماييد و جبهه هاي جنگ را هرگز فراموش نكنيد.

حسن رحمانيان : برادران عزيز محصل موقعي اميد به آينده شما مي رود كه در كنار درس در بسيج شركت كنيد آموزش نظامي و عقيدتي لازم داشته باشيد كه در موقع لزوم از شما به نفع جمهوري اسلامي به كار گيرند.

حسن رستمي جونقاني : نگذاريد كه بسيج خالي شود و جبهه را پر كنيد و برويد و اسلحه به زمين افتاده شهداء را برداريد و به مبارزه با دشمن ادامه دهيد و برادران بسيج قداست بسيج را حفظ كنيد و شهدا را فراموش نكنيد و بدانيد كه در برابر خون شهدا مسووليد و دست از ياري پير جماران بر نداريد و بدانيد كه تنها واسطه سعادت پيرمرد شير دل و بزرگوار است برادران بسيج قدر خودتان را دانيد و با برادران سپاه با هم باشيد و از آنها كمال استفاده را ببريد.

شهيد حسن شاكري : شما با برادران انجمن اسلامي و بسيج همكاري كنيد و قدر اين نعمت عظيم را بدانيد كه در روستاي ما جواناني فعال و از جان گذشته خدمت به شما مي كنند با آنها همكاري لازم را بكنيد، فرزندان خود را از كودكي با احكام اسلامي آشنا سازيد و آنها را به بسيج بفرستيد.

حتي خودتان اي پيرمردها و اي بزرگسالان براي آموزش خود را به بسيج معرفي كنيد در بسيج ثبت نام كنيد. حتماً كه دعاها را به جا مي آوريد دعاها را مي خوانيد و در دعاها و جلسات روزه شركت مي كنيد.

حسن طاهر آبادي : به بسيج مستضعفان رفته اسلحه برادراني كه به لقاء الله پيوسته بودند از زمين برداشته و در محور كيونان سنقر به مقابله با ضد انقلاب داخلي رفته و چندين مدت با اين دشمنان از خدا بي خبر و كفرستيز داخلي زد و خورد كرديم و وقت آن رسيده كه از زندگي خداحافظي كنم.

حسن عجم : مسأله بعد اتحاد و وحدت شماست كه اگر اتحاد داشته باشيد چشم دشمنان از خدا بي خبر اسلام و مسلمين را كور و قلبشان را غمين و آرزوهايشان را به گور خواهيد فرستاد و در صورت تفرقه و جدايي از يكديگر بر عكس ما مردم به خدا بسيج پايگاه هاي بسيج راه حق و راه قرآن و راه جبهه را نشان مي دهد امروز اين اماكن مقدس مراكز تجلي نور جبهه هاست چرا به خود نمي آييد و هنوز هم نسبت به اين اماكن مقدس بدبين هستيد تشكيل بسيج به فرمان نسبي امام زمان است. بسيجيان را كمك كنيد و مشكلاتشان را حل كنيد كه راهشان حق است.

حسين خادم پر : چرا بي تفاوت به بسيج مي نگريد شماها كه حتي در مراسم رسمي (رژه ها و سمينارها) بعد از دعوت هم از آمدن ممانعت مي كنيد شما كه بايد اين بسيج را تقويت كنيد وليكن در بعضي اوقات كوتاهي مي كنيد آيا مي توانيد جواب رسول خدا را بدهيد؟ ايا مي توانيد جواب علي (عليه اللام) را بدهيد؟ آيا مي توانيد در صورت اطلاع پيدا كردن امام از اين موضوعات جواب حسين زمان خميني كبير را بدهيد؟ آيا اين همه گذشت ها و اين همه فداكاري ها و ايثارها را نمي بينيد يا فراموش كرده ايد. حرفم را با عزيزان پاسدار و بسيج در يك جمله خلاصه مي كنم و به تمامي برادران پاسدار اين را بگويم كه شكر كنيد خداوند را از بابت اين كه توفيق پاسداري و دفاع از اسلام را به ما عنايت فرمود و شكر اين نعمت دفاع از انقلاب اسلامي است. تا آخرين نفس شكر كنيد. مقلد امام بودن را و شكر اين نعمت تابع مطلق بودن در برابر اوامر حضرت است شكر كنيد در جمهوري اسلامي زندگي كردن را و شكر اين نعمت در خدمت مسلمين بودن است شكر كنيد خداوند را به خاطر اين كه ما در موقعيت زماني قرار گرفته ايم كه با دشمنان دين اسلام جهاد مي كنيم و شكر اين نعمت مردانه و مثل مسلمانان صدر اسلام جنگيدن است.

حسين زارعين بشيرآباد : اي خانواده هاي معظم شهدا سلام و درود بر شما كه با هديه بهترين فرزندان خود اسلام و انقلاب را سربلند نموديد. اينك بر شماست كه از خون جوانانتان پاسداري و حراست كنيد و نگذاريد پايمال شود. من متأسفم كه چرا خانواده هاي شهدا در بسيج فعالانه شركت نمي كنند. اي عزيزان اگر بي تفاوت باشيد و به بسيج و جبهه و جنگ و آينده انقلاب اهميت ندهيد پس چه انتظاري از ديگران داريد امروز مسووليت همه سنگين است. بكوشيد تا جامه ذلت نپوشيد. و شما اي مردم عباس آباد، بنده فكر مي كردم كه پس از شهادت 8 تن از بهترين فرزندان اين محل شماها حركتي مي كنيد و بسيج همچون گذشته مظلوم ماند، اميدوارم كه انشاءا... كمي هم به فكر آخرت خود باشيد و زياد دل به اين دنياي فاني نبنديد عزيزان اين دنيا فاني شدني است ثروت و مقام و قدرت همه نابود مي شود و ما هم همه مسافريم. در اينجا ماندني نيستيم همه از خداييم و به سوي او بازمي گرديم.

حسين صباغ زاده : مردم قدر اين برادران بسيج و سپاه، اين ايثارگران در راه خدا و قرآن كريم را بدانيد و تقويت كنيد و نه اين كه خود در اين لباس مقدس كه لياقت آن را به خدا قسم ندارم وارد شده ام و مي گويم تقويت كنيد، نه اين به خاطر آن است كه اين عزيزان از بهترين چيز و سرمايه خود كه جانشان باشد در راه اسلام مي گذرند و هيچ گونه چشم داشتني نيز ندارند.

حسين عفيفي كاريجاني : هركسي كه مي خواهد بنده خدا باشد بايد يك جوري خود را به اين بسيجي هاي باصفا وصل كند و حقير از آن آدم هايي بودم كه هميشه خودم را به شما وصل مي كردم و خدا را شكر مي گذارم كه اين نعمت را نصيب اين ناچيز كرد و ما را با شما آشنا كرد.

بچه هاي بسيج قدر اين بسيج و انقلاب را بدانيد كه از نعمت هاي اين انقلاب همين بس كه رهبري به اين عظمت و جمعي به نام بسيجي داريم كه اگر خوب شناخته شود ما را از بسياري از آلودگي ها حفظ مي كند همچنان كه كرده است.
بسيج را با توان حفظ كنند و پاسدار خون شهيدان بسيجي باشند. امروزه جريان خطرناكي با ظاهر فريبنده زهد و گوشه گيري در جامعه كم كم خود را نشان مي دهد اين جريان با عنوان اين مطلب كه دنبال تقوي برويد دور از گناه باشيد جوانان ما را دعوت مي كنند كه در هياهوي مسايل سياسي جهان شركت نكنند ذهنيت پاك و صادق را نسبت به مسوولين خدمتگزاري كه تمام وجودشان را براي جلوگيري از انحراف در اسلام وديعه گذاشته اند بدبين مي كنند. لازم است برادران به هوش باشند و اين طيف كه طيف بسيار خطرناكي كه سرچشمه آن خوارج مي باشد و گرفتار اين زاهدان احمق نشوند و از موضوعات ديگر مسأله افراط و تفريط است كه برادران توجه داشته باشد در عبادت در خريد كردن و خرج براي بسيج در سينه زني و دعا خواندن افراط و تفريط نباشد و در بسيج غيبت نشود كه غيبت كردن كمر بسيج را مي شكند.

حشمت رضايي : جنازه مرا قبل از دفن به حياط بسيج ببريد و به مردم بگوييد كه هميشه بسيج را ياري كنند و به حرف ضد انقلاب ها گوش ندهند كه به بسيج نرويد چون آنها از بسيج سيلي خورده اند و يا نمي خواهند بسيج باشد بدانيد كه آنها ضد اسلام هستند و از اهالي محترم و شريف بهكده رضوي و اطرافيان معذرت مي خواهم اگر از اينجانب بدي ديده اند و تا عده زيادي از آنها رضايت ندارند مرا دفن نكنيد و برايم با سه صلوات از آنها رضايت بگيريد و هميشه به محروميت آنها و مظلوميت آنها گريه ام مي گرفت اميدوارم آنها مرا ببخشند.

حميد شمس : و شما برادرانم اميد است كه ادامه دهنده راه كليه شهيدان باشيد و مسجد كه سنگر ماست و به قول امام كه مي گويد انقلاب ما را همين مسجدها نگه داشته است ترك نكنيد كه آيات نماز آن شليكي است به قلب دشمن. و بسيج را كه يك شب نگهباني آن به فرموده رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) در راه خدا از هزار شب كه نماز بخوانند (1) و روز روزه بگيرند بهتر است و بسيج كه يك مدرسه عشق است را ترك نكنيد.

حميدرضا ذوالفقاري : اي دوستان و آشنايان اين برادران بسيجي هم كه در جبهه هاي جنگ هستند دوست دارند كه در آغوش گرم خانواده شان باشند و زندگي خوبي داشته باشند اما اكنون جنگ حق و باطل است و جهاد در راه خداست و اگر كسي توانايي داشته باشد به جبهه هاي جنگ بيايد و در راه خدا جهاد كند اما نبايد و سهل انگاري كند خيانت به اسلام و خون شهيدان كرده است.

حيدر زنگنه : برادران پيام من كه يك بسيجي هستم اين است كه تا آخرين رمق در بدنتان و تا آخرين قطره خون خود از امام و از روحانيت كه به قول فرمايشات امام كشور بدون روحانيت مثل كشور بدون طبيب است دفاع كنيد. و نگذاريد كه خون شهيدان پايمال شود.

ذبيح اله سلماني فيض : برادران با سلام، سعي و كوشش نماييد حسين وار پاسدار اسلام باشيد و با برادران بسيج اين معصومين جبهه ها و شهرها خوش رفتاري نماييد كه اگر دل ايشان را بيازاريد دل حضرت قاسم را آزرده ايد زيرا اينان اكبرها و قاسم هاي حسين زمان خميني هستند.

رحمت الله عرب : از كمك كردن به جبهه چه جاني چه مالي يادتان نرود و ديگر اين كه با برادران بسيجي و نيروهاي گروه هاي مقاومت پايگاه بيشتر برخورد داشته باشيد و آنها را در حل مسايلشان ياري كنيد و نگذاريد كه تنها بمانند و با دشمنان قاطعانه برخورد كنيد و قومي و خويشي ها را كنار بگذاريد و هركس كه نسبت به بسيج و نيروهاي بسيج بدبين بود مردانه جلويش بايستيد هرچند كه كار به زد و خورد برسد چون راه آنها حق است و با دشمنان آنها به طور كلي رابطه هايتان را قطع كنيد و حتي سلامشان هم نكنيد اگر گناهي داشت به گردن من مخصوصاً كساني كه زيركانه مخالفت مي كنند سعي كنيد كه آنها را افشا كنيد و چهره شومشان را به مردم بشناسانيد.

آيت الله دهقاني : شما خواهر و برادرانم هميشه در فكر اسلام و خدا باشيد و از پدر و مادر فرمانبري كنيد و از آنها اطاعت نماييد و شما مردم روستاي پوده دست از اختلاف و دودستگي برداريد و يك امت واحده بشويد بسيج را كه دستاورد خون شهيدان اين روستا مي باشد تقويت كنيد و برويد در آنجا و از حالات برادران بسيجي و سپاهي باخبر و آگاه شويد و نگذاريد خون شهيدان را پايمال و به آنها بي احترامي مي كنند هدف آنها را خوب براي مردم بازگو كنيد و شما اقوام و خويشاوندانم از دست من راضي باشد و سلام مرا بپذيريد و اگر به شما ضرري رساندم حلالم كنيد و پيرو راه امام و ولايت فقيه باشيد و هميشه اين دعا را بر زبان جاري كنيد كه امام زمان ظهور كند.

ابراهيم حيدري : شهادت مي دهم كه جز خداوند تبارك و تعالي معبودي نيست و تنها او را پرستش مي كنم و از او كمك مي جويم و كار خود را به او واگذاشته و تنها توكلم به اوست وسايل فضل و رحمت اويم و رضايم به رضايش و تسليم قضاي مقدرش و گواهي مي دهم كه پيامبر گرامي اسلام خاتم پيامبران حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) نبي من است و مطيع فرمان اويم و شهادت مي دهم چهارده معصوم بزرگوار از اهل بيت پيغمبر سفينه هاي نجاتند و چراغ هاي هدايت و اگر خواستيم در درياي كفر هلاك نشويم بايد متوسل به آنها شويم و مطمئن هستم كه حضرت امام خميني جانشين و نايب ولي عصر است و من از مقلدين و مريدان اويم و فرمان او را از جان و دل مطيعم و هرچه از اسلام و قرآن داريم از بركت وجود او مي دانم و اينجانب اعلام مي كنم كه اي عزيزان با تمام قوت و قدرت بسيج شويد براي نجات اسلام از اسارت و از چنگال خونخواران و زالوهاي پست كافر و مسلمان نما، الان موقعيت اسلام همان موقعيت زمان صدر اسلام است، در حال تجديد حيات است.

ابراهيم رضايي وحدت : با همه تجهيزات و ساز و برگ بسيج شويد و در راه خدا با اموال و جان هاي خود جهاد كنيد.

پشتيبان رهبر انقلابمان امام امت خميني بت شكن و اسلام باشيد و امام را ياري نماييد.

شهيد ابراهيم صادقي كريم آبادي : هم اكنون كه عازم جبهه هاي حق عليه باطل هستم چند كلمه به عنوان وصيت نامه روي كاغذ مي نويسم. برادران و خواهران گرامي هميشه يار و ياور امام و خط ولايت فقيه باشيد و از حوزه هاي علميه و روحانيت مبارز و مسوول پشتيباني نموده كه دشمن از اين قشر مسوول هراس دارد. از دولت، مجلس شوراي اسلامي و ارگان هاي انقلابي از جمله سپاه و بسيج و جهاد و ديگر نهادهاي در خط امام حمايت نماييد. صفوف نمازهاي جمعه و جماعت را فشرده تر كرده و وحدت خود را در سايه رهبري امام حفظ كنيد و از خانواده گرامي ام مي خواهم كه اگر من به فيض عظيم شهادت نايل آمدم برايم ناراحت نباشيد و زياد گريه نكنيد زيرا شهيد گريه نمي خواهد بلكه پيروي مي خواهد و از شما مي خواهم كه مرا حلال نموده چون به شما زياد اذيت نموده ام و از سايرين برايم حلاليت بطلبيد.

ابراهيم صدري : اميدوارم كه حقيقت زندگي را درك كرده باشيد سنگر بسيج و مسجد را ترك نكنيد و اگر من شهيد شدم ناراحت نباشيد و اي برادران و اي خواهرانم شما نگذاريد كه خون شهيدانمان پايمال گردد و خون آنها به هدر برود و اي خواهرانم شما امروز مسووليت بزرگي بر دوشتان است و رسالت شما از رسالت حضرت زينب سنگين تر است.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت نامه «خوانند» آمده است.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما