تأکيد شهدا بر نقش ولايت فقيه و روحانيت در جلوگيري از فتنه و نفاق (1)

اين وصيت نامه يکي از هزاران عضو از اعضاي حزب الله است، حزبي که به گستردگي تمام مستضعفين صالح و مؤمن جهان است، حزبي با قدرت خدايي که در درون خود نهفته دارد؛ اگر اجل و موقعش فرا رسد، آن چنان سيل وار و
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تأکيد شهدا بر نقش ولايت فقيه و روحانيت در جلوگيري از فتنه و نفاق (1)
 تأکيد شهدا بر نقش ولايت فقيه و روحانيت در جلوگيري از فتنه و نفاق (1)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد رضا آزمون ( 1361- 1338 همدان )

اين وصيت نامه يکي از هزاران عضو از اعضاي حزب الله است، حزبي که به گستردگي تمام مستضعفين صالح و مؤمن جهان است، حزبي با قدرت خدايي که در درون خود نهفته دارد؛ اگر اجل و موقعش فرا رسد، آن چنان سيل وار و طوفان وار بر طاغوتيان يورش مي برد که ديگر اثري از کفر و نفاق در جهان نماند و اين خيزش و اين رستاخيز، مقدمه اش در ايران اسلامي عزيز ما به رهبري مردي از تبار هابيل و (1) و از فرزندان رسول الله آغاز گشته است؛ خميني، اين کلمه ي محبوب تاريخ (2) ظهور عيسي مسيح (عليه السّلام) بود، اينک طليعه دار لشکر توفنده ي مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است و مردم جهان را به رستاخيز مي خواند و فرداي نه چندان دور است که پرچم را به فرمانده و اربابش مي سپارد و رستاخيز آغاز مي گردد.

شهيد قدير آذين ( 1361 - 1336 تهران )

سپاس بر خداوند عز و جل و درود بر محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) ستايش مي کنم خدا را که مرا در زماني آفريد که سيدي سالار و شجاع و عالمي رباني و سياستمداري بزرگ و زمامداري عادل از تبار محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) و علي (عليه السّلام) و سيد شهيدان، پرچمدار حکومت بود؛ سيدي که راه شناخت خدا را همچون روز بر امتش فروزان کرده و عرصه ي حيات را بر ابرقدرت هاي کفر و نفاق و مزدورانشان، تنگ؛ وجود مبارکش شرق و غرب را به وحشت و عزا واداشته و چراغ ذات ملل مسلمان و مستضعف جهان را که سياهي تمامش را پوشانيده بود، شعله ور ساخته [ است ].

شهيد اسدالله احمدنياي مطلق ( 1364- 1341 جهرم )

سلام بر امام عزيزان، خميني کبير که ما را از اسارت طاغوت زمان نجات داد و ما را از خواب غفلت بيدار کرد و صراط مستقيم را به ما نشان داد و ما را به جهاد اکبر [ ترغيب ] (3) نمود و در کلاس آموزش انقلاب که به وسعت تمامي ايران و تمامي وقايع بعد از انقلاب شد، آموزشمان داد و راه و روش دشمن شناسي را به ما آموخت و ما را به مبارزه عليه آن، مصلح نمود و خود، رسواگر جريانات انحرافي اعم از نفاق، شرک و ليبراليسم و غيره شد.

شهيد قدرت الله ارادتي ( 1361- 1339 تهران )

بار ديگر تداوم حرکت انبيا در اين جهان، با تمامي کفر، شرک، نفاق که رسالت هدايت آن بر دوش پيامبر زمان و نائب بر حق حضرت بقيه الله (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، اين صاحب ولايت بر حزب الله، حضرت امام خميني تکرار مي شود. زماني اين حرکت شکوفا مي گردد که چيزي به نام انسانيت و اسلاميت وجود خارجي نداشته و مردم جهان به استضعاف و استثمار کشيده شده بودند.
... شرک و نفاق، اتحاد نامقدس بسته تا نور اسلام عزيز را به خاموشي بکشانند، اما چه خيال باطلي که « يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ » (4)، بايد بدانند که هر چه دامنه ي توطئه ها گسترده تر شود، امت اسلام، بيدار [ و ] حرکت و اهدافش شکوفاتر مي گردد، زمينه ي پيشرفت و تداوم حرکت آماده مي گردد و نهايتاً همه ي اين حرکت ها، (5) نعمت هايي است که از اين توطئه ها نصيب اسلام عزيز مي گردد. در اينجاست که جنگ و مبارزه بين اسلام و کفر، شرک [ و ] نفاق، معني پيدا مي کند، پس بايد مهيا شد، براي تداوم بخشيدن اين حرکت الهي، بايد از خود آغاز کرد.

شهيد محمود الهياري ( 1366- 1347 لامرد )

اي امت اسلامي! اي مردم حزب الله! اي کساني که در صحنه هاي انقلاب شرکت کرده ايد و مي کنيد! اي کساني که در 22 بهمن 57 همگام با امام امت، انقلاب عظيم و شکوهمند خود را به پيروزي رسانيديد! اي کساني که در اولين رفراندم همه پرسي 58 رأي « آري » به حکومت جمهوري اسلامي داديد! سعي کنيد هميشه پشت سر امام و روحانيت حرکت نماييد؛ مبادا يک لحظه از سخنان ولايت فقيه غافل شويد؛ مبادا يک لحظه امام را فراموش کنيد؛ اگر قدر امام را ندانيم، دچار بلاهاي عظيم و غير قابل جبراني خواهيم شد؛ مبادا روحانيت را تضعيف نماييد؛ زيرا تضعيف روحانيت، تضعيف اسلام است؛ هميشه به گرد اين محور جمع شويد و ميهن اسلامي خويش را با اين سلاح از گرداب نفاق برهانيد.

شهيد علي مراد الوندنسب ( 1365 - 1346 ياسوج )

با حمد و سپاس مجدد به درگاه حق که رهبري عادل و شجاع و مدير و دانشمند به امت اسلامي جهان عطا بخشيد تا در ايران فداکار و ايثارگر، جمهوري اسلامي را مستقر نمود و حامي تمامي مظلومين و مستضعفين سراسر گيتي گرديد و مرزهاي قومي و ملي را با شمشير تيز و برنده الغا (6) نمود و مي رود تا همه ي قيد و بندهاي طاغوتي و شيطاني را از دست و پاي محرومين و مظلومين جهان بگشايد و جهان را از مظاهر شرک و استبداد و استعمار و پديده ي زشت نفاق و تفرقه، پاک و تطهير گرداند.

شهيد حسن اميدوار همت آبادي ( 1363- 1345 يزد )

از ديگر نکات ضروري، پيروي شما ملت آگاه از فرامين حضرت امام خميني و مهم تر از همه، ولايت فقيه و روحانيت مبارز و آگاه مي باشد. خوشبختانه ملت ما بدان حد رشد سياسي و عقيدتي رسيده است که خطر راه [ را ] از بي راهه تشخيص دهد و وابسته به شخص نيست که خداي ناکرده با نبودن امام، نفاق در جامعه اش رشد کند و باز توطئه هاي متعدد به وجود آيد و جنگ داخلي به وجود آيد و يا خداي ناکرده قوم موسي بشود که خود آگاهيد و لازم به بازگويي نيست. شما مردم مبارز، نعمات جنگ را به خاطر داشته باشيد که بالا بردن قدرت رزمي ملت ما و رسوا ساختن گروهک ها و زدودن پرده ي نفاق و انزواي خط سازش با غرب و شرق و ليبرال ها و ملي گراها و يکپارچه شدن ملت مسلمان و ايثار در جبهه ها و پشت جبهه ها از آن جمله است.

شهيد عبدالعلي اميري ( 1366- 1338 خرم آباد )

قدر نعمت هاي انقلاب را بدانيم و آزمايشات و سختي هاي فاني و زودگذر دنيا ما را نفريبد و به انتقاد بي جا و يا خود گم کردن و [ انحراف ] از مسير انقلاب و پيروي از خط اصيل رهبريت که همانا مصداق عيني آن ولايت فقيه است - و اينک تبلورش در وجود عزيز امام بت شکن، خميني بزرگ است - جداً [ اقدام ] ننمايد (7)؛ چه، پيروي از امامش به مصداق آيه ي شريفه ي قرآن کريم، « أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْکُمْ » (8)؛ همان اطاعت از خدا و رسول خدا و ائمه ي طاهرين (عليهم السّلام) است؛ چه [ بسا ] (9) که دنيا از بعد از ائمه ي اطهار (عليهم السّلام)، در تقوي و علم و عمل و نستوه بودن و نيز سازش ناپذيري با کفر و الحاد و نفاق، مانندش را به خود نديده است؛ مبادا او را تنها بگذاريم که اين سرلوحه ي وصيت نامه ي هر شهيد گلگون کفن است که امام را دعا کنيد، امام را تنها نگذاريد.

شهيد جمشيد اميري فيوج ( 1362- 1342 فراشبند )

از شما امت رزمنده مي خواهيم که راه همه ي شهدا را ادامه داده و دست از پشتيباني امام و اسلام عزيز برنداريد و تا آخرين لحظه در کنار امام عزيزمان باشيد و با هر گونه توطئه و نفاق مبارزه کنيد.

شهيد ايرج بابانژاد ( 1363 - 1340 شهرکرد )

دست از حمايت امام برنداريد؛ نغمه هاي نفاق را بشکنيد؛ با توطئه هاي اخلاقي دشمن که مي کوشد روح و معنويت مردم را بگيرد، مقابله کنيد.

شهيد بهمن باقري ( 1360- 1336 لارستان )

از مردم شهيد [ پرور و ] بزرگوار ايران مي خواهم که اکنون که دستان خود را در دست هاي بزرگ ترين و صالح ترين بنده ي خدا و پرچمدار عاشورا داده ايد، او را تا آخرين لحظه و نابودي آخرين سنگرهاي کفر و نفاق دشمن حمايت و ياري نماييد تا خداوند اجري بزرگ در دنيا و آخرت نصيب شما نمايد.

شهيد اسماعيل بژهش ( 1364- 1344 ياسوج )

برادران عزيز! اي مسلمانان ايران! اي کساني که شهيد داده ايد! به هوش باشيد، کساني (10) امروز لباس را به تن کرده و با تبليغات پوچي گري مي خواهند خود را مسلمان و وارث خون شهداي شما قرار دهند. (11) 1400 سال است شهيد داده ايم و دين ما، به شهيدان ما که در صف اول اين شهيدان روحانيون بزرگ قرار دارند، زنده و پاينده است؛ پس به هوش باشيد که شما را از اين دژ مستحکم که حافظ اسلام است، جدا نکنند؛ اگر اين دژ فرو ريزد، سيلاب کفر و نفاق همه چيز ما را خواهد برد.

شهيد يعقوب بهاروند احمدي ( 1361- 1348 خرم آباد )

در اين رفتن خوشحاليم؛ زيرا پرچمدار حرکتمان روح خدا، خميني بزرگ، اين بزرگ ترين نعمت عمر و زيباترين کلمه ي قرن علي وار شمشير [ ي ] بر پيکر کفر و نفاق مي باشد.

شهيد شکر خدا بهمئي ( 1360- 1348 اهواز )

اول سخنم با امت عزيز ايران اسلامي است، شما که در همه ي سنگرها پا به پاي رهبر کبير انقلاب اسلامي عليه کفر و الحاد جهاني و نفاق و التقاط داخلي، مشغول مبارزه هستيد! بدانيد که تنها راه سعادت دنيا و آخرت و رستگاري، در خط خميني بودن است و هر کس راهش و اسلامش و دينش بدون خميني باشد، گمراه است و گمراهان بد عاقبتي دارند.

شهيد اسمعيل بيکي قطرمي ( 1363- 1348 يزد )

اي ملت مسلمان ايران! همان گونه که مي دانيد، مسئوليت حفظ انقلاب و تداوم آن بر عهده ي شما است و بايد راه شهدا را با به جبهه ي آمدن، احترام به خانواده ي شهدا، ارزش دادن به خون شهدا، به اقتصاد مملکت اسلامي کمک کردن، به وسيله ي مبارزه با گران فروشي و گوش به فرمان امام بودن هر لحظه که شما را خواند، در هر جهادي سراسيه به ياري او بشتابيد و بهانه نجوييد که خداوند از نهان ها آگاه است و نزد بارگاه مقدم او، ريا و نفاق و بهانه جويي راه ندارد.

شهيد محمدصادق جاويدي ( 1365- 1348 خلخال )

اي مردم شهيد پرور! امام را هميشه دعا کنيد و هرگز از ياد نبريد؛ چون امام امت بود که همه ما را از ظلمات و فساد و فتنه نجات داد.

شهيد علي جوادزاده ( 1365- 1344 قم )

از تمامي امت اسلام انتظار دارم که امام را تنها نگذارند. (12) و با فرا گرفتن علم، مبارزه در رفع فتنه از کل جهان، پا به پاي امام امت کوشا باشند و اين آيت خداوند را که براي هدايت ما فرستاده است، قدر بدانند و براي سلامتي و طول عمرش دعا کنند.

شهيد اسماعيل جهانگيري رفيع ( 1365- 1344 همدان )

در ابتدا از ملت ايران به خصوص از خانواده ي خود مي خواهم که پيرو اين رهبر عالي قدر باشند و از خداوند طول عمر اين رهبر را تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بخواهند؛ زيرا همين رهبر بود که ما را از خواب غفلت بيدار نمود و راه جهاد با ستمگران را به ما آموخت و از آن مهم تر راه جهاد با نفاق، جهاد اکبر را آموخت که حال اين جوانان به شوق شهادت و پيروزي اسلام به جبهه ها روي آورده [ اند ] و در ضمن از پدر و مادر مهربان خود خواستارم که صبر و استقامت پيشه کنند.

شهيد عباس چاکرالحسيني ( 1362- 1345 خميني شهر )

نکته ي ديگري که مي خواهم به عرض برسانم، اين است که سخنان امام را گوش دهيد و عمل کنيد؛ اگر به حرف هاي امام گوش داديد، ديگر ضد انقلاب نمي تواند فتنه کند و به ما ضربه بزند؛ در کارهايتان نظم داشته باشيد؛ آمريکا از اين چيزها مي ترسد.

شهيد نوروز حاطمي باورصاد ( 1365 - 1328 مسجدسليمان )

اين حقير کثيرالتقصير و المعاصي خداوند سبحان را شکرگزارم (13) که امام و انقلاب اسلامي که هر دو عزيز و گرانبها هستند را نصيب ما کرد و به ما عزت داد؛ امام با (14) انقلاب اسلامي حجاب هاي کفر و نفاق، تفرقه و ذلت را، غرب گرايي و پوچي گري را پاره کرد و به جاي آن ها ارزش هاي الهي و انساني و صبر و استقامت و گذشت و ايثار، شهادت و شهامت، دلسوزي و غيرت و خلاصه صفات پسنديده انساني را جايگزين کرد.

شهيد عظيم حسني خالکياسري ( 1365- 1346 لنگرود )

وصيتي دارم به خواهران و برادرم، عزيزان من! هميشه پيرو روحانيت باشيد روحانيت [ ي ] که متعهد و مبارز باشد؛ چون که يکي از اساسي ترين پايه هاي انقلاب ما روحانيت هستند و روحانيتي که امروز احساس مسئوليت نکند، روحاني نيست، بلکه لباس روحاني را بر تن کرده. من از برادران روحاني و افراد آگاه و مطلع مي خواهم چهره ي نفاق آن ها را براي (15) مردم روشن کنند؛ اين ها فقط موقعيت خودشان را در نظر مي گيرند، نه اسلام را؛ شماها بايستي سنگرهاي خالي ما را در مساجد و جاهاي ديگر پر کنيد.

شهيد علي رضا حق شنو ( 1361- 1342 فومن )

از صدر اسلام هميشه (16) بر عليه کفر، نفاق، جباران زمان قيام کرده اند و حالا اين سلاله ي (17) رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) در ايران سر درآورد و زماني که در اوج فلاکت ها به سر مي برديم، نداي نجات بخش خميني کبير، نائب امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، ما [ را ] در مسير اسلام هدايت کرد و ما را آن چنان شيفته ي الله و اسلام و جهاد و ايثار در راه آنان (18) کرد که امروز نوجوانان، کودکان، پيرمردان در جبهه ها لبيک گوي اباعبدالله (عليه السّلام) هستند.

شهيد نصرالله حيدريان مقدم ( 1362 - 1339 کاشان )

امت عزيز! سال هاي سال ما زير پرچم حسين (عليه السّلام) به سر و سينه ي خود کوفتيم، اي حسين! کاش مي بوديم و در رکاب تو مي جنگيديم و کشته مي شديم؛ حال حسين ديگري با همان خط مشي حسين بن علي (عليه السّلام) و با پرچم آن حسين به پا خاسته (19) ونداي « هل من ناصر ينصرني » او توي گوش تک تک ما زنگ مي زند. من و تو چه عذري بايد داشته باشيم که به کمک او نشتابيم؟ بايد بگويم که او به کمک ما احتياج ندارد، او خدا را دارد و من و تو هستيم که بايد آن رهبر را ياري کنيم تا ما را از اين منجلاب کفر و نفاق و بي بند و باري ها نجات دهد.

شهيد غلام عباس حيراني ( 1365 - 1346 بردسکن )

و پيام ديگرم به شما، حفظ انقلاب است، يعني اگر روزي لازم بود، با چنگ و دندان با دشمنان انقلاب اسلامي مبارزه نماييد و در اين راه، پيرو امام و خط امام باشيد و از روحانيون مبارز پيروي کنيد، البته نه از هر روحاني، بلکه از روحانيوني که پيرو خط امام هستند و پايان نامه ي کارشان را شهادت قرار داده اند و هميشه هماهنگ با رزمندگان و حزب الله در حرکتند و هيچ گاه در ميان مردم فتنه انگيزي نمي کنند و وحدت مردم را به هم نمي زنند.

شهيد محمد علي خان بيگي ( 1366 - 1345 دامغان )

اين امام بود که به ما راه چگونه زندگي کردن را آموخت؛ به ما درس شهامت شجاعت، شهادت و ايثار و از جان گذشتگي را آموخت؛ به ما آموخت که در چه راه بايد رزميد و به چه راه قدم گذارد؛ کدامين راه، حق است و سبيل هدايت و کدامين راه، باطل است و سبيل ضلالت؛ به ما آموخت که چگونه باشيم و چگونه بايد بود و آموخت که بايد در مسير الله گام نهاد؛ بايد از فرمان و اطاعت شهيدان سر باز نزد؛ طاغوت و طاغوتيان، کفر و کافران، نفاق و منافقان و تمامي ابرنکبتان و تمامي ما سوي الله را پشت پا نهاد و فقط و فقط بايد آرمان خويش را الله قرار داد؛ الله و بس.

شهيد علي رضا دهقاني ( 1365- 1340 همدان )

وصيت اين بنده ي حقير به مردم رشيد و شهيد پرور ايران، اين است که همچنان که تا به حال در صحنه بوده اند و عملاً هم اين حقيقت را ثابت کرده اند، باز براي هميشه در صحنه باقي بمانند و فرامين امام را مو به مو اطاعت کرده و به اجرا گزارند و تحت تأثير شايعات و جوسازي ها قرار نگيرند و مواظب شيطانهاي حتي جني و انسي باشند و با گرفتن توان از طرف خداوند متعال، تمام توطئه هاي داخلي و خارجي را در هم کوبند و آماده ي يک جنگ باشند که پيامد آن رفع فتنه در عالم است؛ باز تأکيد مي کنم فقط مطيع امام باشيد و تا رفع آخرين ريشه هاي فتنه و فساد در جهان، با تمام توان بجنگيد تا عزت و شرف شما سالم بماند و هم در دنيا عزيز و سربلند باشيد و هم در آخرت عزيز و با سعادت باشيد؛ زيرا عزت دنيا و آخرت در اطاعت از رهبر انقلاب است.

شهيد محمد علي رجبي ( 1362 - 1339 تهران )

ملت قهرمان [ و ] شهيد پرور ما بايد [ با ] کوشش [ و گوش دادن ] به فرمان امام، ريشه هاي نفاق و کفر را خشکانده و هميشه در سنگر مبارزه امام را ياري کنند و گوش به حرف آن ها که آيه ي يأس مي خوانند، ندهند که خداي نکرده [ اگر ] اين عمل انجام شود، آمريکا به هدفش رسيده است.

شهيد رحيم رضايي ( 1362 - 1342 مسجد سليمان )

امروز، خط امام را يافتن مشکل است و انسان بايد از تمامي راه هاي باريک و انحرافي و خط هايي که حتي ذره اي خط غيراسلامي را پذيرفته اند، دوري کند. [ از ] جنبش مسلمانان مبارز، همان منافقين پيچيده، سازمان منافقين يا ماهيت معلوم گروهک هاي آمريکايي ديگر و تمامي سردمداران کفر و نفاق دوري کند و بتواند از اين طريق با الگو قرار دادن امام به عنوان يک رهبر و شهيداني چون بهشتي و چمران ها و مدني ها و دستغيب ها و طباطبايي ها در دو جبهه ي کفر و نفاق نبرد کند و با دشمنان خدا بستيزد و آن هايي را که توانسته اند حق را پايدار کنند و اسلام را ياري کنند و با تثبيت خط امام در همه ي شهرها با تمامي فرصت طلبان و تمامي آن هايي که در قلب هايشان مرض باشد، حال چه حسد، چه کفر، چه نفاق، چه مقام و آن هايي که ديدگاه يشان با خط امام فرق مي کند، همان هايي که علي (عليه السّلام) مي گويد که « يتغر بلول غريله و يتبلبلون بلبله » و مؤمنين را هم بشارت صريح قرآن است که « أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌ » (20) و اميدوارم که انقلاب اسلامي ما متصل شود به انقلاب حضرت مهدي سلام الله عليه و کفر و نفاق و جور و ستم فرعونيان و فرعون پرستان از ريشه کنده شود.

شهيد عبدالرحمان رضايي ( 1361- 1335 صومعه سرا )

پيامي که با خون خود آن را تضمين مي کنيم، البته اگر خداي قابل داند و سعادت هميشگي را که همان شهادت است، نصيبم گرداند، اين است که از برادران و خواهران و پدران و مادران خود بخواهم که همواره وحدت خويش را در مقابل جبهه ي کفر حفظ کرده و آني از توطئه هاي دشمن غفلت ننمايند و هيچ گاه ياري و مساعدت و همچنين دعا براي مصلح دوران و حسين زمان و آن اسوه و تجلي اسلام ( روح خدا ) و نيز دعا در تعجيل فرج امام زمان را از ياد نبريد و به کوري چشم دشمنان اسلام، لحظه اي دست حمايت از امام و روحانيت متعهد و مبارز برندارند و [ مواظب ] تفرقه و نفاق [ که ] در رهبري امام ( ولايت فقيه ) هويدا است، باشند.

شهيد نعمت الله رضايي آدرباني ( 1362- 1331 خميني شهر )

درود و سلام بر امت حزب الله و هميشه در صحنه ايران که همچون کوه، مقاوم و استوار در مقابل امپرياليسم شرق و غرب ايستاده و با رهبري هاي پيامبرگونه ي امام تا قطع ريشه هاي فساد و نفاق و کفر لحظه اي غفلت نخواهند کرد.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: ناخوانا.
2. همان.
3. در اصل وصيت: ناخوانا.
4. سوره فتح، آيه 10.
5. در اصل وصيت: حرکت ها ضد الهي.
6. در اصل وصيت: ملفي.
7. در اصل وصيت: ننمايد.
8. سوره نسا؛ آيه 59.
9. در اصل وصيت: ناخوانا.
10. در اصل وصيت: کساني که.
11. در اصل وصيت: داده.
12. در اصل وصيت: نگذاريد.
13. در اصل وصيت: تشکر گذارم.
14. در اصل وصيت: و.
15. در اصل وصيت: به.
16. در اصل وصيت: ناخوانا.
17. در اصل وصيت: سلاحه.
18. در اصل وصيت: در راه آنان جهاد ايثار کرد.
19. در اصل وصيت: برپاخيزيده.
20. سوره بقره: آيه 5.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط