شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (2)

برادران و خواهران عزيزم که در راه من جان سوزي مي کنيد ! خواهشم اين است که بر سر قبر من گريه نکنيد؛ زيرا منافقين از اين عمل سوء استفاده مي کنند. ما رفتيم، اما شما سعي کنيد قدس را آزاد کنيد و با امام در آنجا دعاي وحدت بخوانيد.
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (2)
 شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد قهرمان حسين پور (1365 - 1347 خوي )

برادران و خواهران عزيزم که در راه من جان سوزي مي کنيد ! خواهشم اين است که بر سر قبر من گريه نکنيد؛ زيرا منافقين از اين عمل سوء استفاده مي کنند. ما رفتيم، اما شما سعي کنيد قدس را آزاد کنيد و با امام در آنجا دعاي وحدت بخوانيد.

شهيد اصغر حسين رضا (1362 - 1345 اصفهان )

باري وصيت اينجانب به شما اين است که هميشه و درهر حال يار و ياور اسلام و قرآن بوده [ و ] باشيد (1) و گفته ها و رهنمودهاي نائب امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف )، خميني عزيز را سرمشق زندگي خود قرار داده و هميشه با روحانيت متعهد باشيد (2) که آن ها چراغ راه هدايتند و آن ها را هيچ گاه تنها نگذاريد و اين را به ياد داشته باشيد که تا وحدت بين مسلمين برقرار است، نابودي اسلام و مسلمين ميسر نيست و تنها اميد کفار و دشمنان اين انقلاب اسلامي، بعد از فعاليتهاي غيرانساني گوناگون که به ياري پروردگار برايشان بي نتيجه واقع شد و نتوانستند اراده و استواري اين امت اسلامي را در هم بشکنند، ايجاد اختلاف در بين مردم مي باشد که اميدوارم همانگونه که در قبل و تاکنون هميشه شکست روي به آنها آورده است، در اين مورد نيز نقشه ي آن ها ناکام ماند.

شهيد کرامت الله حسين زادگان ( 1361 - 1333 شيراز )

امروز همه ي ما مسلمين، اعم از برادران سني و برادران شيعه، بر ما واجب کفايي است که به نداي هل من ناصر ينصرني امام بزرگوار لبيک گفته و با شعار پيش به سوي جبهه ها براي فتح کربلا حرکت کنيم تا از طريق کربلا، به سوي قدس با تکبير حرکت کنيم و اسرائيل غاصب را با زور الهي بيرون کنيم و گوشمالي بدهيم که ديگر همچو خوابي نبيند. اينجاست که مسلمين و مستضعفين با وحدت بايد به پا خيزند و تار و پود سلطه گران تاريخ را در هم پيچند.

شهيد سيدکاظم حسينيان چاهک ( 1365 - 1340 مشهد )

عزيزان من! هيچگاه از ياد خدا غافل نشويد، وحدت خود را حفظ کنيد و براي همديگر گذشت (3) و فداکاري نماييد، اختلافات جز ئي را کنار بگذاريد و پاسدار اسلام باشيد و ياور امام عزيز باشيد و بدانيد که وجود امام امت، يک نعمت بزرگ است که از طرف خداوند بزرگ به ما عنايت شده است.

شهيد کريم حسيني (1364 - 1326 زنجان )

و از خانواده، اقوام و بستگانم نيز انتظار دارم که با آراستن خود به اوصاف فاضله ي الهي و پيشه کردن تقوا و راستي و عدالت، سعي نمايند که به سوي خداوند بزرگ تقرب و نزديکي جويند و همواره يار و حامي اسلام عزيز باشند و مسئوليت خود را در اين برهه از زمان، به نحو احسن عمل نمايند. حتماً اتحاد و انسجام و وحدت قلبي خويش را به منظور نشان دادن قدرت اسلام بر استکبار جهاني، کما في السابق حفظ کرده و براي عزت و اقتدار اسلام بکوشند.

شهيد قدرت الله حفاري دولت آبادي (1365 - 1347 استهبان )

امام را که نور است، از انوار حضرت قدس ربوبيت، تنها نگذاريد که ايران و جهان اسلام در (4) او متجلي شده است. از او جلوتر نرويد و همچنين عقب نيفتيد که دچار اختلاف خواهيد شد و اختلاف شما را هلاك خواهد نمود. وحدت را حفظ کنيد و قدرت خود را در مقابل دشمنان به نمايش بگذاريد. به جمهوري اسلامي خدشه اي وارد نکنيد که جمهوري اسلامي، امانت حق تعالي است و به اين امانت خيانت نکنيد.

شهيد کنعان حق پرست ( 1365 - 1346 فراشبند )

اي امت حزب الله! من عاجزانه از شما مي خواهم که بيشتر به فکر وحدت باشيد، کدورت ها را از بين ببريد و منافقين در بين شما تفرقه نيندازند. خداي ناکرده (5) اسلام و انقلاب را دشمن شاد نکنيد. بدانيد که هرچه شما وحدتي بهتر داشته باشيد، دشمنان بيشتر در هراسند (6) و هوشيار باشيد که دشمنان قسم خورده در فکر نابودي اسلام و مسلمين هستند. خدا را فراموش نکنيد؛ زيرا ما زماني پيروزيم که از خدا غافل نباشيم.

شهيد غضنفر حکيم رضا (1361 - 1338 نقده )

برادران و خواهران و هم روستاييان! خداوند چه امانت بزرگي به ما سپرده است و يکي از اين امانت ها، امانت انقلاب اسلامي است که با خون هزاران شهيد و هزاران معلول و مجروح به پا شد. از شما مي خواهم جاناً و مالاً پشتيبان اين انقلاب بزرگ و عظيم الشأن که استکبار جهاني را حيران (7) گذاشته، باشيد. امانت دوم، امام امت مي باشد که بايد قدر اين نعمت بزرگ را بدانيم و هميشه دعاگوي و پشتيبان آن حضرت باشيم. هميشه براي خدا کار کنيد. وحدت کلمه را حفظ نماييد که دشمنان اسلام از وحدت مسلمين مي ترسند.

شهيد محمد حلاج (1362 - 1342 آران و بيدگل )

برادران عزيزم! آيا اين را مي دانيد که ما سخت در تنگناي تاريخ قرار گرفته ايم و در منتهي آزمايش الهي هستيم؟ پس با هم، همچون قبل اتحاد و وحدت خود را کاملاً حفظ کنيد و با شرکت در نماز جماعت و نماز جمعه و پر کردن مساجد، مشت (8) محکمي به دهان ياو ه گويان شرق و غرب بزنيد که دشمنان اسلام از اين وحدت و برادري (9) شما هراس دارند (10).

شهيد احمد حمامي زواره ( 1361 - 1338 اردستان )

از شما ملت عزيز و شهيدپرور و انقلابي مي خواهيم که با وحدت کامل، امام را تنها نگذاريد و به رهبري او دست به دست هم داده و تا آن سوي کامل قدس پيش رويد و با امپرياليسم جهانخوار مبارزه کنيد و تا آخرين نفس نگذاريد که خون شهيدان پايمال شود.

شهيد اسماعيل حمدالله زاده ( 1363 - 1344 آذرشهر )

از شما امت حزب الله و هميشه در صحنه مي خواهم که مطيع امر ولايت فقيه باشيد، چون که هرکس از امام اطاعت کند، از خدا اطاعت کرده است و هرکس مخالفت کند، با خدا و اسلام مخالفت کرده است و از شماها مي خواهم که پشتيبان سرسخت روحانيت مبارز و متعهد و متدين باشيد و اين را بدانيد که ما توانستيم با ياري خداوند متعال، برابر ابرقدرتها، اين را بفهمانيم که ما مرد جنگ هستيم و از جنگ هراسي نداريم و تا آخرين قطره ي خونمان از اسلام و قرآن دفاع خواهيم کرد و نخواهيم گذاشت که اين ابرقدرتهاي استعمارگر لطمه اي به انقلاب اسلامي ما وارد کنند. به فرموده ي امام که فرمودند: «آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند»، اميدوارم که با وحدت بيشتر و اتحاد و همبستگي بتوانيم پوزه ي اين ابرقدرتها را به خاك بماليم.

شهيد احمد حويزي (1364 - 1345 اهواز )

امروز روزي است که بايد براي نجات اسلام شتافت و اگر وحدت داشته باشيد (11) و همراه با روحانيت مبارز حرکت کنيد، ابرقدرتها نمي توانند شما را از بين ببرند.

شهيد کريم حيدري ( 1365 - 1347 ملاير )

اي مردم! بدانيد شما که وارث خون ماييد، بايد جوابگو باشيد و در سراي ديگر در برابر خون شهدا مسئوليد. بايد به اوامر رهبري گوش کنيد... وحدت در هدف داشته باشيد. از امام و ولايت پيروي کنيد. قوانين و دستورات قرآن و اسلام را به جا بياوريد.

شهيد محسن حيدري (1363 - 1341 تفرش )

و شما اي ملت قهرمان ايران! خداوند شما را انتخاب کرده و بر شما منت گذاشته تا دين او را روي زمين حاکم و زمينه را براي ظهور مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) آماده سازيم تا مستضعفان را بر مستکبران پيروز گردانيم و شکر اين نعمت بزرگ کنيم که قيام شما دنباله ي قيام کربلا مي باشد و چون براي رضاي خداوند مي باشد، از هيچ قدرتي نترسيم. استوار و مصمم همان گونه که تاکنون بوده ايد، وحدت خود را حفظ کرده ايد و در زير سايه ي ولايت فقيه به فرمان امام امت بوده ايد و ياور و در کنار روحانيت [ بوده ايد ]، اين همبستگي و وحدت الهي را حفظ کنيد.

شهيد محمد حيدري ( 1364 - 1338 تهران )

اي همسرم و بچه هاي من و خويشاوندان من و اي دوستان و آشنايان! هيچ وقت امام [ را ] که رهبر بزرگ انقلاب اسلامي است، از ياد نبريد و وحدت را حفظ کنيد و براي من گريه نکنيد، به جاي آن امام را دعا کنيد که از چشمانم بيشتر دوستش دارم.

شهيد اصغر حيدري مقدم آراني (1361 - 1342 آران و بيدگل )

و شما ملت قهرمان با شرکت خود در نماز جمعه که بزرگترين و مهم ترين اجتماع و دانشگاه مسلمين است، هرچه بيشتر در وحدت و برادري خود بکوشيد.

شهيد آقارحيم خادمي (1365 - 1344 ايذه )

تمسک به ريسمان الهي بزنيد و وحدت و اتحاد خود را حفظ نماييد؛ « و وَ اعْتَصِمُوا (12) بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (13)؛ از چنگ (14) زدن به تفرقه و نفاق بپرهيزيد. بدانيد که خوانين فئودال ها [ و ] سرمايه داران در بعضي از مناطق مي خواهند تفرقه و جدايي ايجاد کنند، از پيروي و حمايت آن ها خودداري کنيد، چون کمک به آنها، کمک به دشمن، کمک به استکبار و کفر جهاني است.

شهيد فريدون خاکبازپور ( 1362 - 1333 تهران )

مسلمانان همه بايد با هم متحد باشند... در هر کجا هستند، وحدت داشته باشند و اختلافات را بنا به مصلحت اسلام و مسلمين کنار بگذارند و بر سر يک موضوع هرچند بزرگ و يا کوچک، با يکديگر دشمني نورزند که اين مسئله به زيان امت اسلامي است؛ زيرا تا وقتي ما مسلمان ها با يکديگر اختلاف داشته باشيم، دشمنان اسلام به سوءاستفاده هاي خود ادامه مي دهند و در تضعيف اسلام مي کوشند و تا ما با يکديگر اختلاف و دعوا داريم، نمي توانيم در پيشرفت اسلام کوشا باشيم. اميدوارم همگان اسلام را با ديد وسيع تر ببينند و دشمنان اصلي اسلام را بهتر بشناسند؛ يعني ابرقدرت هاي آمريکا، شوروي، اسر ائيل، انگليس، فرانسه و تمام دولت ها و دولتمردان مخالف اسلام که اين همه مشکلات را از صدر اسلام تاکنون بر سر اسلام آوردند، بايد براي از بين بردن آن ها و شاگردان آن ها در تمام جهان با هم وحدت داشته باشيم (15) و همه ي آن ها را از پاي درآوريم.

شهيد مجتبي خاني شهرضائي (1361 - 1343 اصفهان )

از دوستانم مي خواهم که با هم وحدت داشته باشند، چون اگر بچه ها با هم وحدت داشته باشند، هيچ ابرقدرتي نمي تواند آن ها را در هم کوبد. به دوستان بگوييد [ در خط ] امام و روحانيت، در خط ولايت فقيه باشند و تمام رزمندگان اسلام را دعا کنيد.

شهيد اکبر خبري ( 1362 - 1344 شهر بابک )

[ پشتيبان نائب ] برحق امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) و پشتيبان روحانيت مبارز بوده و گوش به شايعه هاي بيهوده ي دشمن داخلي و خارجي ندهيد که خداي ناکرده به اسلام و مسلمين لطمه نخورد و همان طور که (16) امام امت گفتند: « هيچ ابرقدرتي نمي تواند به اين انقلاب شکستي بدهد مگر آن که ملت، وحدت کلمه ي خود را حفظ نکند و پشتيبان روحانيت نباشد، آن وقت اين انقلاب شکست مي خورد ».

شهيد مجيد خجسته ( 1361 - 1343 لاهيجان )

يک خواهشي از شما مردم پشت جبهه دارم و آن اين است که وحدت خود را هرچه بيشتر حفظ کنيد و با گوش دادن به سخنان امام بزرگوارمان و عمل به آن، اسلام را از خطر محفوظ نگه داريد و همچنين با شدت زياد با دشمنان داخلي مبارزه و توطئه هاي عمال (17) بيگانه را در داخل کشور که توسط اين دشمنان داخلي اعمال مي شود، خنثي کنيم و خواهش ديگر من فقط از دانش آموزان است و آن اين است که درس بخوانند (18) و در يک رشته ي تخصصي معلومات پيدا کنند تا ديگر احتياج به متخصصين خارجي که جز (19) استعمار کشورمان و زير سلطه درآوردن و غارت کردن آن و نابودي اسلام فکري ديگر نمي کنند، پيدا نکنيم. باشد که با وحدت خويش هرچه سريع تر دشمنان اسلام را نابود کرده و بنا به گفته ي رهبر کبيرمان امام خميني، هرچه سريع تر مکتبمان را به (20) همه ي جهان صادر کنيم.

شهيد جهانگير خدادادي طاقانکي ( 1361 - 1341 شهرکرد)

سلام بر شما که با ايمانتان و وحدتتان مشت محکمي بر توطئه گران (21) داخلي؛ گروه هاي وابسته به شرق و غرب زديد و خواهيد زد.

شهيد اکبر خردپيشه شيرازي (1365 - 1334 آباده )

ايها الناس! تمام خونهاي شهدا، از آدم تا خاتم و از خاتم تا حال و آينده در گرو اين پيروزي است. قدرتهاي بزرگ از سلاح ترس ندارند چون که مجهزترند؛ فقط از چيزي که ترس دارند، وحشت از ايمان و يکپارچگي اين امت است. نگذاريد اين انقلاب متلاشي شود. وحدت را حفظ کرده و بيشتر در صحنه باشيد که دشمن در کمين است.

شهيد عيسي خطيبي کشکک ( 1367 - 1347 نوشهر )

اي امت اسلامي! در مقابله با بي حجابي و فحشا کوشا باشيد و کميته را در اين امر بزرگ ياري کنيد. وحدت خويش را حفظ کنيد. در راه پيمايي ها و دعاي کميل و توسل و نماز جمعه و جماعت شرکت کنيد و با اجتماعاتتان دشمن را کور کنيد و مشت محکمي بر قلب دشمن بزنيد.

شهيد غلام حسين خليل نيا (1361 - 1342 فردوس )

از ملت مي خواهم که از دژ محکم انقلاب، به خصوص رهبر کبير انقلاب اسلامي، امام خميني و روحانيت مبارز و متعهد به اسلام، پيروي نماييد و وحدت دشمن شکن خود را حفظ کنيد.

شهيد احمد خليلي (1365 - 1345 کوهپايه )

اي مردم شهيدپرور ايران، اي شما که هميشه در صحنه بوده ايد و هستيد! از شما مي خواهم که وحدت خود را حفظ کنيد و امام را تنها نگذارند چرا که ما هرچه داريم از امام داريم.

شهيد غضنفر خندان (1365 - 1343 جرقويه )

از همه مي خواهم که... در نماز جمعه شرکت کنيد که به قول امام عزيزمان، دشمن از جمعه و جماعات مي ترسد. وحدت کلمه را رعايت کنيد. از حرف هاي نفاق افکن خودداري کنيد. بدانيد که تنها سعادت انسان، اطاعت از دستورات اسلام است؛ اطاعت از ولايت فقيه است.

شهيد فاضل خوشمرزکار ( 1362 - 1341 دهدشت )

... و در پايان توصيه اي به امت شهيدپرور، خصوصاً اهالي کهکيلويه دارم:
برادران! شما وارثان اسلحه ي از دست افتاده ي من هستيد. نگذاريد اسلحه ام به دست دشمن بيفتد و سنگرم خالي بماند تا دشمن در آن نفوذ کند. وحدت خود را حفظ [ کنيد ] و همگي با برادري و برابري با هم رفتار نماييد و دستورات اسلام را به طور صحيح انجام دهيد و همه ي کارهايتان براي رضاي خدا باشد.

شهيد ابوالفضل خوييني ( 1359 - 1333 قزوين )

حمد و سپاس خداي را که وحدت بخش انسانهاست... از ملت شريف مي خواهيم که ما را در پيشگاه خدا ببخشند. از آنها واقعاً مي خواهيم که به سخنان و رهنمودهاي امام عمل کنند، وحدت خودتان را از دست ندهيد، چون واقعا همين وحدت کلمه است که در دل نيروهاي دشمن و در دل ابرقدرت هاي پوسيده ي شرق و غرب رعب و وحشت انداخته است...
اي مردم شريف ايران! شما همان گونه که با وحدت کلمه، عمال دست نشانده ي آمريکا و شوروي را به جهنم روانه کرديد، باز هم وحدت کلمه را حفظ کنيد و با مشت محکم، با نداي پر برکت الله اکبر بر دهان شرق و غرب و عوامل داخلياش، ستون پنجم بکوبيد، تا باز اين بار پيروزي بزرگي نصيبتان گردد ان شاء الله.

شهيد محمد خيري (1365 - 1347 قم )

من به عنوان يک برادر رزمنده از شما ملت که هميشه يار رزمندگان و پشتيبان امام خود بوده ايد، [ مي خواهم که ] باز هم باشيد و وحدت خود را محکم تر کنيد.

شهيد غلام حسين داخم (1365 - 1343 سميرم )

اي مردم عزيز و شهيدپرور ايران! اگر جوانتان را از دست داده ايد، به خاطر خدا و دين خدا بود و جوانان شما که شهيد شده اند، سعادتمند شده اند. شما هم ان شاء الله خواهيد شد. ما ان شاء الله به فضل الهي پيروزيم و اين پيروزي وعد ه ي الهي است و شما از خدا در نمازهايتان، همچون نماز جمعه و جماعات، پيروزي اسلام را بخواهيد و من به عنوان تذکر مي گويم که وحدت و يگانگي خود را حفظ کنيد و هميشه دعا کنيد که خداوند فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را نزديک فرمايد و رزمندگان اسلام را ياري نمايد و اسلام عزيز را پيروز گرداند و روحانيت و تمام مسلمين را در پناه خودش حفظ نمايد و از تمام بليات دور نمايد.

شهيد احمد دارابي معما ( 1362 - 1342 مراغه )

ملت بايد در اين اوضاع خيلي حساس، اتحاد و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کرده، بلکه محکمتر سازند.

شهيد غلام رضا دانا ( 1365 - 1348 فراشبند )

من کوچکتر از آن هستم که بخواهم به شما امت حزب الله پيام بدهم و تنها پيام اين حقير اين است که يک لحظه غفلت نکنيد که منافقين از خدا بي خبر منتظر هرگونه فرصتي هستند تا اينکه به نحوي به اين انقلاب نورسته ضربه اي (22) وارد کنند و هميشه در صحنه باشيد و هيچ گونه فرصتي به آنها ندهيد و ديگر اينکه، مراسمي (23) مانند نماز جمعه [ را ] که پشت دشمنان را به لرزه مي اندازد، ترك نکنيد و از رهنمودهاي روحانيون تا آنجا که برخلاف دين اسلام نباشد، پيروي کنيد و مساجد را خالي نکنيد که سنگر است. تنها عامل جدايي و از هم گسيختن (24) وحدت شما همين منافقين هستند. آنها (25) را بشناسيد و مهم ترين شکست يک انقلاب هم، جدايي بين اقشار مردم است و شما را به خون شهيدان قسم مي دهم که وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد و قلب امام را نرنجانيد.

شهيد حجت الله داودآبادي ( 1361 - 1338 قم )

از شما مي خواهم که وحدت کلمه را فراموش نکنيد که حبل الله متين است که ضامن پيروزي هاست و هدف شهدا را فراموش نکنيد که دائم [ و ] در هر موقع دعا مي کردند براي سلامتي امام که: « خدايا! تا ظهور ماه ابرار، خميني را ز بهر ما نگه دار ».

شهيد محمدباقر داودي رکن آبادي ( 1364 - 1344 قم )

جوانان غيور، پدران آگاه و مادران ايثارگر! بدانيد نعمتهايي را که خدا به ما عطا کرده، زير سايه ي رهبري امام، اين قائد اعظم و وحدت اسلامي کسب گرديده، پس قدر اين دو را بدانيد (26) و امام را اطاعت کنيد.

شهيد علي عسکر درست کار ( 1366 - 1332 داراب )

اي ملت شهيدپرور! خداوند (27) اجر دنيوي و اخروي [ را ] که بزرگ ترين نعمت ها است، به شما بدهد. قدر يکديگر [ را ] بدانيد. وحدت خودتان [ را ] حفظ کنيد و نگذاريد اسلحه به زمين افتاده ي فرزندانتان که در يک روز 12 تن از آن ها [ را ] تشييع مي کنيد، به زمين بيفتد. قدري از کار دنيا بکاهيد تا به هدف اصلي که خانه ي آخرت مي باشد، نزديک شويد و آن خانه را تعمير کنيد.

شهيد قلي درستي ( 1366 - 1339 ياسوج )

برادرانم! برايم ناراحت نباشيد و با همديگر وحدت کامل داشته باشيد. شايد روزي از همديگر نگراني پيدا کنيد. باري، پدر و مادرم و برادرانم و خواهرانم ! از جان [ و ] دل مي گويم، از راهي دور و سرزميني ناآشنا که همگي شما را به يک کلمه دعوت مي کنم و آن هم وحدت در بين خودتان [ است ] و از برادر بزرگم... مي خواهم که نگذارد که برادرانم از همديگر متفرق شوند.

شهيد محمد درکام ( 1362 - 1342 داراب )

وصيت من اين است که اي مردم! امام را بشناسيد و درك کنيد، قدر اين روح تپنده ي انقلاب، اين قلب آگاه زمان و تاريخ و اين باغبان، اين لاله پرور را بدانيد. به خدا قسم که ما اين عزيز خدا را نشناخته ايم و قدرش را نمي دانيم. پس هوشيار باشيد و فرزند برحق رسول الله و نائب پاك باخته ي امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را بشناسيد. ندايش را عاشقانه لبيک بگوييد و در اين زمان که ما را به سوي جبهه ها دعوت مي کنند، قدر اين دعوت را بدانيم و اين نعمت بزرگ را بشناسيم که جبهه جايگاه عاشقان الله و جان برکفان روح الله مي باشد و ديگر اينکه شما را به وحدت و يکپارچگي دعوت مي کنم که دست خدا با ماست.

شهيد محمد درودگرنژاد ( 1366 - 1343 گچساران )

به امت اسلامي و سلحشور و قهرمان مي گوييم که امام بزرگوار، اين نور چشم و دل خود را تنها نگذاشته و با پيروي و پشتيباني او و روحانيت عزيز، اين علمداران و پيشروان جامعه و با انسجام و وحدت هميشگي، در تمام مراحل و موانع و مشکلات انقلاب، با حضور هميشگي خود در صحنه، اين انقلاب را که [ با ] توجه به روايات و سخنان ائمه، زمينه ساز (28) انقلاب جهاني آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است، به پيش ببرند و هرچه فشار و مشکلات بيشتر مي شود، شما با روحي آماده تر و استوارتر به پيشواز مشکلات برويد که در اين سختي ها فرج و آساني خواهد بود.

شهيد اسماعيل دروگر جهرمي ( 1362 - 1339 جهرم )

امت حزب الله! اطاعت از امام کنيد و [ از نفاق ] بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد، برادارن و خواهران ! صداي « هل من ناصر ينصرني » سيدالشهدا، حسين (عليه السلام) از آن سوي صحراي کربلاي ايران به گوش ميرسد و هنوز اين راه، رهرو و اين دريا، خون مي خواهد.

شهيد غلام علي درويشي (1365 - 1347 تايباد )

و اي پدر و مادر و برادر و خواهر و اقوام و آشنايان و اي کساني که وصيت نامه ي مرا مي خوانيد! بدانيد که خميني حجت و دست هدايت خدا است، پس واي بر ما اگر اطاعتش نکنيم. او بود که ما مرده هاي متحرك را زنده کرد و از زندگي نکبت بار و پر ذلت رهانيد. بنگريد که او ابراهيم زمان است و اين همه اسماعيل دارد و اين قاسم و عباس (عليهم السلام ) و حرها را ببينيد. جنگ را فراموش نکنيد که اين جنگ اسلام و کفر است و جهاد در راه خداست. همگي وحدت را حفظ کنيد و با هم برادر باشيد و از تفرقه بپرهيزيد و نهايت سعي خود را در خودسازي به کار گيريد. اشتباهات فردي را به انقلاب يا ارگاني ربط ندهيد که گناهي نابخشودني است. در سختي ها يار و برادر يکديگر باشيد. از کسي خرده نگيريد و گذشتتان نسبت به هم زياد باشد. از غيبت و هرزه گويي به شدت بپرهيزيد.

شهيد محمدتقي دريامي ( 1361 - 1334 شيراز )

تو خواهر و تو اي برادر و تو مادر و تو پدر! همه و همه با وحدت و يکپارچگي کامل، پرچم به خون ايستاده ي حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) و علي (عليه السلام) و حسين (عليه السلام)، خلاصه پرچمي که هنوز رنگ آن به رنگ خون و نورش به روشني آفتاب و روحش چو روح اسلام و به دست نا ئب برحق، امام خميني و دست پرتوان حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه ال شريف) مي باشد را برگيريم و به جلو بتازيم و چنان بتازيم که گويي (29) نعره ي شير و نعره ي آسمان، در هم آميخته و در ميدان مي تازند، چون وعده ي خدا نزديک است.

شهيد محسن دري دولت آبادي ( 1367 - 1349 تهران ) وصيتي که به شما امت شهيدپرور و غيور دارم اين است که... وحدت و همبستگي خود را هرچه بيشتر کنيد و بدانيد که دشمنان اسلام و قرآن از وحدت شما در وحشتند و بدانيد که اگر وحدت شما از بين برود، دشمنان حتماً بر شما غلبه خواهند کرد. جبهه ها را خالي نگذاريد و تا مي توانيد، چه مالاً و چه جاناً، در راه پيروزي اسلام به جبهه ها کمک کنيد.

شهيد اسفنديار دژرفتار ( 1364 - 1344 تهران )

مادر و پدر! وحدت خودتان را حفظ کنيد و نماز جمعه را فراموش نکنيد که همين نماز جمعه هاست که بر وحدت و پاکي همگان مي افزايد، در مجالس دعا حتي الامکان با شور و شوق شرکت کنيد و در جهت پاکي نفس خود بکوشيد.

شهيد قدرت الله دستفال ( 1362 - 1340 دهدشت )

اما چند تذکر هم به امت شهيدپرور دارم که امام را تنها نگذاريد و وحدت را حفظ نماييد و مساجد را خالي نکنيد. مسجد بزرگ ترين سنگر است. شرکت (30) در مجالس دعاي کميل و نماز جمعه و جماعت بزرگ ترين سلاح ماست در مقابل دشمن داخلي و خارجي [ و ] مشتي محکم بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار مي باشد.

شهيد محسن دوست محمدي (1364 - 1340 بروجرد )

و از همه ي امت حزب الله عاجزانه تقاضا دارم پشتيباني خود را از اين اسلام و جمهوري اسلامي ادامه دهند و هميشه در صحنه باشند (31) و متحد اتحاد و وحدت اسلامي. شيعه و سني از نظرهاي ديگر، همه و همه ارتش و سپاهي و بسيجي، يد واحده هستند. همه براي خدا مي جنگند و بايد [ در ] حرکاتشان که براي خداوند است، بيشتر دقت کنند که طبق دستورات اسلام عزيز عمل کنند.

شهيد محمد ابراهيم دولابي ( 1362 - 1339 تهران )

هنگام عزيمت به جبهه هاي حق عليه باطل، پاکي و خلوص نيتي از شما، تمامي برادران مشاهده نمودم که هيچ وقت فراموش نخواهم کرد و از خدا مي خواهم که هميشه اين اخلاص در شما وجود داشته باشد و دست به دست هم بدهيد تا تمامي کفر را از زمين برکنار کنيد و اين را خود بهتر مي دانيد که درخت اسلام احتياج به خون دارد و از دادن خون خود دريغ نکنيد. اسلحه ي من را زمين نگذاريد و با وحدت خود بر دهان کفر بکوبيد که هيچ وقت نمي توانيد به تنهايي کاري از پيش ببريد.

شهيد حجت الله دشت پيما (1364 - 1342 مرودشت )

مادر عزيزم!... مبادا آن موقعي که جنازه ي من بر روي دوش مي آيد حرف هايي بزني که به اسلام ضربه بزني. هيچ وقت خداوند و پيغمبر را فراموش نکن، وحدت را حفظ کن و با شرکت در مجالس مذهبي و نمازهاي جماعت و جمعه که بزرگترين سلاح ماست، مشتي محکم بر دهان ياوه گويان و (32) شيطان هاي خونخوار بزنيد.

شهيد بمان علي دهقاني اشکذري (1364 - 1343 صدوق)

پيامم به مردم ديارمان: از شما شهيدپروران مي خواهم که به پسران و دختران خود قرآن بياموزيد. آنها را به قرآن خواندن بفرستيد و بگذاريد به مدرسه بروند که مدارس هم، سنگر است و وحدت را حفظ کنيد. نگذاريد منافقين از اين جدايي هاي بين شما سوء استفاده کنند و ضربه به اسلام بزنند.

شهيد علي محمد دهقاني اشکذري (1361 - 1343 صدوق )

اي ملت عزيز و شهيدپرور! در مرحله ي اول، دعاگو و پيرو خط امام همچون هميشه بوده و امام را تنها نگذاريد و همچون کوه استوار در مقابل نوکران سرسپرده ي آمريکايي ايستادگي کرده و شرشان را به خودشان برگردانيد، چون بيشترين شکستمان به خاطر همين منافقان است که بين شما تفرقه مي اندازند و به همين علت است که بايد مسلمانان وحدت داشته باشند تا دشمنان اسلام نتوانند کوچک ترين نفوذي در ما داشته باشند و بعد از آن به خانواده هاي شهدا سر بزنيد و از آن ها دلجويي کرده و درس بگيريد که چگونه در شهادت عزيزانشان صبر مي کنند که: « به درستي که خداوند با صبرکنندگان است »:

شهيد جلال ذوالفقاري يخداني (1361 - 1338 ميبد )

اي ملت! به خدا امام را دعا کنيد، وحدت داشته باشيد و با اين گروهک ها مقابله کنيد.

شهيد فيض الله رايگاني (1366 - 1348 دهدشت )

اي برادران و خواهران گرامي!... از شما مي خواهم وحدت خود را در هر جا و مکاني که هستيد، حفظ کنيد که ما براي اسلام و دستورات آن (33) که وحدت يکي از آن دستورات است، انقلاب کرديم و بايد به آن عمل کرد. اگر شما وحدت خود را از دست بدهيد، از هم پاشيده مي شويد؛ شرق و غرب بر گرده ي شما سوار مي شوند و به شما ظلم و ستم مي کنند. پس در هر کاري وحدت لازم است. تا وحدت نداشته باشيد، هيچ کاري انجام نمي شود.

شهيد قاسم رجبي مهدي آبادي (1367 - 1332 قزوين ) اي ملت غيور ايران! به شما مي گويم که مسئله ي ما اسلام است و آن هم بايد حفظ شود. پس وحدت خودتان را حفظ کنيد و حرف امام را گوش کنيد و يار و ياور روحانيت باشيد.

شهيد اسماعيل رحيمي ( 1367 - 1348 بجنورد )

و از شما امت حزب الله مي خواهم به جبهه ها روي آوريد و جبهه ها را خالي نگذاريد. وحدت را در بين خود حفظ کنيد و در راه آسايش ديگران و براي خدا کار انجام دهيد و اگر در راه خدا عملي انجام مي دهيد، منتي بر کسي نگذاريد و تا جايي که مي توانيد اختلافات بين مردم را از بين ببريد؛ زيرا که نداشتن اتحاد بين مسلمين، اسلام را از بين مي برد.

شهيد کامل رحيمي (1362 - 1342 اردبيل )

برادران! خواهشمندم به خاطر راحتي وجدان خود هيچ وقت به حرف دشمنان اسلام گوش فرا ندهيد، چون هر زمان و هر مکان، دشمني سرسخت در پشت پرده مي خواهد وحدت و يگانگي را که خواسته ي اسلام عزيز است، از بين ببرد و از شما مي خواهم سرسختانه با آن ها مبارزه کرده و هيچ گونه جبهه را خالي نگذاريد؛ چه (34) پشت جبهه، چه در خط مقدم جبهه و بر پدر و مادرگرامي ام اين را مي رسانم: هرگز بر من گريه ننماييد (35). پدرجان! مي دانم مرا با هزاران آرزو به همراه مادر عزيزم با خون دل پرورانده اي و از شماها عاجزانه مي خواهم که مرا به خاطر وحدت و اسلاميت بخشيده باشيد و هيچ گونه از امر امام عزيزمان سرپيچي ننموده باشيد، چون نايب امام زمان چنين خواسته که هرگز پدران شهيدان ناراحت و فرسوده نباشند (36).

شهيد حجت الله رحيمي باباشيخ علي (1365 - 1346 زرين شهر )

اي امت! دست به دست همديگر با وحدتي بي نظير بدهيد و از کينه ها و اختلافات و مخصوصاً از درگيريهاي سياسي و گروهي و گروهگرايي و خط بازي دست برداريد که اگر اين مسائل در شما باشد، موجب شکست است که همان شکست اسلام است...
«وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا َ» (37)؛ پس، اي امت قهرمان ! حفظ کنيد وحدت خود را و چنگ بزنيد به ريسمان الهي و از تفرقه بپرهيزيد که به قول امام در امام عزيز: «رمز پيروزي، در وحدت کلمه مي باشد ». در امام عزيز بيشتر بينديشيد و با دل و جان گوش به فرمان او باشيد و او را و روحانيت مبارز را از دعاي خير فراموش نکنيد. در همه ي کارهايتان خدا را فراموش نکنيد و مواظب باشيد که هواي نفس بر شما مسلط نشود... و مخصوصاً اي جوانان بابا شيخ ع لي ! وحدت خود را حفظ کرده و مواظب باشيد فريب دشمنان اسلام را نخوريد.

شهيد قربان علي رحيمي قهدريجاني (1362 - 1342 فلاورجان )

جوانان و مؤمنان و پدران تجربه دار و مادران ! شما بدانيد و آگاه باشيد؛ مي دانم که هستيد. تمام نعمت هاي خداوند که شامل حال ما گرديده، در زير (38) سايه ي رهبري اسلامي شيعه و وحدت اسلام کسب شده و خدا عمر اين قائد فقيه اعظم و بت شکن زمان را افزون بگرداند.

شهيد ابوالفضل رخشان (1361 - 1343 قم )

از ملت عزيز و قهرمان مي خواهم که وحدت خود را حفظ کنند که همين وحدت، خود طرفداري بزرگي است از اسلام و از رزمندگان اسلام در جبهه هاي حق عليه باطل؛ و طرفداري سرسختانه ي خود را از امام امت و روحانيت بيشتر کنيد.

شهيد باقر رستم خاني (1362 - 1323 زنجان )

من پيامي به شما امت هميشه در صحنه نمي توانم بدهم؛ چرا که در صحنه بودن شما امت اسلامي در پشت سر امام و حرکت در خط امام، تمامي توطئه هاي مشرکان جهان را خنثي کرده و وحدت و اتحادتان، خوفي مي باشد براي ابرجنايتکاران که آينده ي خود را در سياهي مي دانند.

شهيد امير رستمي (1365 - 1342 همدان )

عزيزان من! تا آنجا که مي توانيد وحدت بين خودتان را بيشتر کنيد. اگر کاري با هم مي کنيد و کاري انجام مي دهيد سعي کنيد در رابطه با خدا باشد.

شهيد تقي رستمي (1361 - 1336 همدان )

از امت شهيدپرور ايران هم مي خواهم همانطور که تاکنون ثابت کردهاند که لياقت چنين رهبري و حکومتي را دارند، هميشه گوش به فرمان رهبر عزيز [ و ] امامشان باشند، وحدت کلمه را حفظ کنند و پاسدار اين انقلاب باشند که چشم اميد همه ي مستضعفان به اين رهبر و اين انقلاب است.

شهيد غلام رضا رستمي (1361 - 1339 نجف آباد )

اي ملت عزيز و شهيدپرور ايران! درود و سلام بر شما باد که چنين با وحدت کلمه ي خود مشت محکمي بر دهان ابرجنايتکاران زمان زديد. اي ياوران امام زمان! امام عزيزمان را تنها نگذاريد و همه با هم پيرو خط رهبر عزيزمان باشيد. بار الها ! رهبر عزيز ما، اين قلب تپنده ي امت را در پناه امام زمان حفظ بفرما و دعاي هميشگي ملت ما را که خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي، خميني را نگه دار [ است ]، مستجاب بگردان. اي ملت عزيز ايران! نمازهاي جمعه را هرچه با شکوهتر به جا بياوريد و وحدت خود را حفظ کنيد که دشمن هر لحظه ضعيف تر مي شود.

شهيد فضل الله رستمي ( 1361 - 1341 فردوس )

من از کليه ي مسلمانان مي خواهم وحدت خود را حفظ [ کنند ] و گوش به فرمان نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، امام خميني باشند که ان شاء الله به زودي کاخ هاي ظلم، زير و زبر خواهد شد و ان شاء الله انقلابمان به انقلاب حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) محول خواهد شد.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: باشد
2- در اصل وصيت: بوده باشيد
3- در اصل وصيت: گذشته
4- در اصل وصيت: به
5- در اصل وصيت: خدايي ناکرده
6- در اصل وصيت: در حراسند
7- در اصل وصيت: به حيران
8- در اصل وصيت: مشتي
9- در اصل وصيت: برادري بودن
10- در اصل وصيت: دارد
11- در اصل وصيت: باشيم
12- در اصل وصيت: واعتصم
13- سوره آل عمران؛ آيه 103
14- در اصل وصيت: دم
15- در اصل وصيت: وحدت کنيم
16- در اصل وصيت: چنانچه
17- در اصل وصيت: اعمال
18- در اصل وصيت: بخواند
19- در اصل وصيت: هدفي جز
20- در اصل وصيت: در
21- در اصل وصيت: توطعه گران
22- در اصل وصيت: ضربي
23- در اصل وصيت: مراسم هايي
24- در اصل وصيت: از هم گسيخته
25- در اصل وصيت: و آنها
26- در اصل وصيت: داشته باشيد
27- در اصل وصيت: خداوند به شما
28- در اصل وصيت: که زمينه ساز
29- در اصل وصيت: مثل
30- در اصل وصيت: با شرکت
31- در اصل وصيت: باشيد
32- در اصل وصيت: و اون
33- در اصل وصيت: آنان
34- در اصل وصيت: که چه
35- در اصل وصيت: ننموده
36- در اصل وصيت: نباشد
37- سوره آل عمران؛ آيه 103
38- در اصل وصيت: نعمت در زير

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط