شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (3)

با اينکه تجربه اي از زندگي کوتاه خود ندارم، به برادرانم توصيه مي نمايم که وحدت، تنها راه نجات ملت محروم ايران را حفظ کنند؛ چون تا آنجا که من مي دانم، وحدت کلمه و چنگ زدن به ريسمان خداوند است که ياريگر امام امت، فرمانده کل قواي
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (3)
 شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (3)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد لطف الله رستمي ( 1361 - 1340 ساري )

با اينکه تجربه اي از زندگي کوتاه خود ندارم، به برادرانم توصيه مي نمايم که وحدت، تنها راه نجات ملت محروم ايران را حفظ کنند؛ چون تا آنجا که من مي دانم، وحدت کلمه و چنگ زدن به ريسمان خداوند است که ياريگر امام امت، فرمانده کل قواي ايران، خميني کبير مي باشد.

شهيد مجيد رستمي ايرانق ( 1365 - 1347 تبريز )

اي برادران و خواهران مسلمان! پشتيبان امام و انقلاب و روحانيت باشيد تا صدمه اي نبينيد و نگذاريد که يک عده سودجو و فرصت طلب بين شما تفرقه بيندازند. وحدت خود را حفظ کنيد و دعا کنيد خداوند امام عزيزمان را تا انقلاب حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) نگه دارد. تا آنجا که مي توانيد براي حفظ انقلاب بکوشيد.

شهيد محمد رشيدي طاشکويي ( 1365 - 1343 تهران )

چند کلمهاي هم با آشنايان و بچه محل ها:... دلم مي خواست واضح تر از اين با شما صحبت کنم، ولي مي ترسم مرگ ما به جاي آنکه نقطه ي آغازي باشد براي امر خيري و موجب زياد شدن وحدت ميان شما گردد، يک سري اختلاف ايجاد کند که به هيچ وجه نه به صلاح شماست و نه به صلاح من. بياييد از اين به بعد هرچه بدي [ و ] اختلاف داشته [ ايد ]، کنار بگذاريد. دست به دست هم بدهيم و در ساختن اين مملکت بيش از پيش کوشش کنيم تا مورد لعنت خدا و آيندگا ن قرار نگيريم.

شهيد احمد رضايي ( 1365 - 1347 ني ريز )

از امت شهيدپرور مي خواهم که امام امت را تنها نگذارند و گوش به فرمان امام عزيزمان باشند و توطئه هاي دشمن را در هر جا خنثي کنند و گوش به فرمان امام امت باشند و اين حسين زمان را تنها نگذارند و مردم، وحدت خود را حفظ کنند و هميشه در صحنه باشند.

شهيد جعفر رضايي ( 1364 - 1342 لامرد )

درود بر شما مردمي که همچنان کوهي استوار در مقابل سختي ها و دشواريها ايستاده ايد و با اين مقاومت و استواريتان و حملات دشمن شکنانه ي خود، پشت دشمن را به لرزه درآوردهايد و اين (1) وحدت و اتحاد مي رود که به نابودي ظالمان و دشمنان بينجامد و طومار ظلم و استبداد جابران و استعمارگران را در هم پيچيده و در هم خورد کند. و من به عنوان يک برادر کوچک، از شما مي خواهم وحدت را همچنان حفظ کنيد و همواره دنباله رو اماممان باشيد و مبادا که غفلت کنيد که دشمن در کمين است و دنبال فرصت مي گردد که نقشه هاي شومش را پياده کند.

شهيد جهان شير رضايي ( 1364 - 1347 سميرم )

برادران و خواهران مسلمان! مساجد را پر کنيد که به گفته ي امام: « مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنيد ». در نماز جمعه شرکت کنيد. برادران! استغفار و طلب آمرزش از خدا و دعا را از ياد نبريد. هميشه به ياد خدا باشيد و در راه خدا قدم برداريد و بکوشيد که هرگز دشمنان در بين شما تفرقه نيندازند و شما را از روحانيت جدا نکنند و وحدت را حفظ کنيد.

شهيد غلام رضا رضايي علي آبادي ( 1362 - 1331 آران و بيدگل )

و شما اي برادران و خواهراني که اين وصيت نامه را مي خوانيد و يا مي شنويد! از همه مي خواهم که وحدت خود را حفظ کنيد. پيرو امام و در خط او باشيد. روحانيت را تنها نگذاريد و به نداي حسين زمان پاسخ مثبت دهيد و در نمازهاي جمعه، نمازهاي جماعت، در مجالس مذهبي و سياسي شرکت نماييد.

شهيد محمدحسن رضايي مصلح آبادي باب ( 1361 - 1344 ورامين )

با سلام و درود بر رهبر انقلاب و سلام بر شهيدان صدر اسلام، مخصوصاً شهداي انقلاب، وصيت مي کنم که در راه خدا جهاد و پيکار کنيد و به جز خدا کسي را ستايش نکنيد. در راه اسلام بکوشيد و هدفتان الله باشد و اين حرف را از برادرتان بشنويد. به پيام خون شهدا لبيک بگوييد و نگذاريد که خون شهيدان پايمال شود و با هم وحدت و همبستگي داشته باشيد تا اسلام در تمام جهان گسترش يابد و حکومت اسلام در همه جا حکمفرما باشد و راه شهيدان را ادامه دهيد و با ايثار و فداکاري اين درخت آزادي را آبياري کنيد.

شهيد ابوالقاسم رضايي نژاد فرد ( 1366 - 1344 استهبان )

ملت عزيزم! هرچه داريد از وحدت و اتحاد و يگانگي و حضور در صحنه و اطاعت از رهبري و اقتداي به روحانيت اصيل و حمايت از خون شهيدان و وجود خويش و ايثار عزيزان شما در جبهه ها مي باشد.

شهيد مجيد رضايي نيري ( 1361 - 1343 کرج )

و از همه ي مردم مي خواهم که ريسمان متين خدايي را چنگ زنيد و از تفرقه بپرهيزيد وگرنه مديون خون شهداييد و آن بر سر شما خواهد آمد که يزيديان بر شما حاکم باشند. ولي بحمدلله خدا را شکر مي کنم که همچنان وحدتي در بين مردم حکم فرماست که هيچ دشمني قادر به [ ايجاد ] شکاف در آن نيست و قدر اين بزرگ امام را بدانيد و خداوند عنايت دارد بر شما، حفظ کنيد يک چنين انقلابي را که سعادت بشر در آن است.

شهيد ابوالفتح رضواني گيل کلائي ( 1361 - 1341 نوشهر ) بر همه ي مسلمين توصيه مي کنم از امام و روحانيت مترقي جدا نشوند، وحدت کلمه را فراموش نکنند و راه شهيدان را ادامه دهند و سلاح آنان را برگيرند و بر قلب کفر نشانه روند.

شهيد برات علي رفيعي ( 1360 - 1319 قوچان )

از تک تک شماها که برايم دلسوزي مي کنيد تقاضا دارم در مرحله ي اول، دين و قرآن و وحدت و يکپارچگي را حفظ کرده و راهي [ را ] که حسين، سرور آزادمردان جهان و شيرزنان دنيا رفته اند، ادامه دهيد و نگذاريد هدف آنها که به پا داشتن اسلام عزيز است، پايمال و يا از بين برود و در هر صورت از شما مي خواهم اين انقلاب [ را ] که با ريختن خون ده ها هزار شهيد به دست آمده است، از دست ندهيد و [ با ] وحدت و يکپارچگي آن را به ثمر برسانيد با رهبري امام خميني.

شهيد مجيد رفيعي ( 1366 - 1345 گلپايگان )

اي مردم مسلمان و شهيدپرور! بيشتر از پيش حمايت از ولايت فقيه نماييد و امام و ياران امام را تنها نگذاريد. خداوند را فراموش نکنيد که همگي مورد امتحان الهي قرار گرفته [ ايد ]. جايگاه ابدي را فراموش نکنيد. وحدت را حفظ کنيد و بدين وسيله مشت محکمي بر دهان ابرجنايتکاران و ياورانشان بکوبيد. جبهه ها را پر نگه داريد. براي ظهور حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) و سلامتي نائبش ( امام خميني) دعا کنيد و هميشه در راه مستقيم اسلام باشيد. براي انجام وظايفتان از خدا کمک بخواهيد.

شهيد علي رفيعي دولت آبادي ( 1360 - 1327 بخواروميمه )

امروز بر تمام مسلمانان جهان، خصوصاً ايران است که البته بيدار شده و بلند شوند، ولي وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کرده و از زير سلطه ابرقدرت ها بيرون آمده و از دين و استقلال و آزادي و شرافت و حيثيت خود دفاع کنند و با کوشش و تلاش خستگي ناپذير خود، انقلاب اسلامي را به پيروزي نهايي برسانند و نداي امام خميني کبير را لبيک گويند و بگوييم.

شهيد سعيد رفيعيان اصفهاني ( 1360 - 1343 اصفهان )

و الان اي پدر و مادرم و اي برادرم و خواهرم! وقت آن رسيده که ما همه با (2) وحدت کلمه، مانند پيامبران اسلام و قرآن، از ( 3) کشور اسلامي خويش دفاع کنيم و خون شهدا را زنده نگه داريم.

شهيد غلام رضا رمضاني ( 1367 - 1333 دليجان )

توصيه ام به ملت شريف ايران به عنوان يک فرزند کوچک و يک برادر حقير اين است که چنانچه زينت بخش وصيت نامه ي همه ي شهيدان است، رهنمودهاي حضرت امام را آويزه ي گوش خود کنند... توصيه و تأکيد ديگرم خصوصاً در شرايط امروز جمهوري اسلامي که دشمنان اسلام و ايادي داخلي شان، [ با تلاش ] بيش از پيش مذبوحانه شان براي ايجاد تفرقه در صفوف ملت و جدايي ملت از يکديگر و از امام سماجت مي کنند، حفظ وحدت و يکپارچگي و پرهيز از تفرقه و چنددستگي و پرهيز از تحليل هاي شخصي بدون تعمق و بررسي است و اين نيز ميسر نيست مگر در سايه اعتصام به حبل الله که عينيت امروزي اين حبل المتين الهي چيزي جز در يک صف واحد کمر همت به اطاعت از امام بستن نيست.

شهيد ناصر رمضاني ( 1362 - 1343 نجف آباد )

مادران و خواهران! زينب وار زندگي کنيد. خواهرم و مادرم! در ميدان باشيد و وحدت خود را حفظ کنيد و با حفظ کردن وحدت خود، مشتي به دهان منافقين و ابرقدرت هاي جهان بزنيد.

شهيد برات علي رمضاني چابک ( 1365 - 1342 قزوين)

پيامي که براي خواهران گرامي ام دارم اين است که: خواهران مهربانم ! من شما را خيلي دوست دارم و همچنين برادرانم را که در بين ما وحدت به خصوصي بود، تا حدي که مردم تعجب مي کردند. از شما انتظار دارم اين وحدت را حفظ کنيد، هرگز از هم جدا نشويد.

شهيد اکبر روحي سلوط ( 1360 - 1340 تهران )

برادرها و خواهران انقلابي! شما اگر به هر جاي مملکتمان بنگريد که (4) از نظر اقتصادي و سياسي و اجتماعي و غيره (5) ويران و نابسامان است؛ پس بکوشيد تا اين ويرانيها را جبران کنيد که گوشه ي عظيم آن را شهيدان به خون غلطيده و معلولين عزيز جبران کرده اند، اما قسمت ناچيزش باقي مانده است که بايد شما آن را جبران کنيد و آن قسمت ناچيز، وحدت کلمه و گوش فرا دادن به رهنمودهاي رهبر کبيرمان خميني بزرگ و ديگر مسئولين مملکتمان و فعال بودن در کارهايشان است.

شهيد احمد روزبهاني ( 1362 - 1341 اهواز )

از مردم عزيز مي خواهم جبهه ها را خالي نگذاريد و با حضور مداوم خود در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل و پشتيباني از امام امت و آرمان هاي انقلاب، درخت انقلاب را تنومندتر کرده و به ابرقدرتهاي شرق و غرب نشان دهند که ما با وحدت کلمه و با رهبري امام خميني و با آن همبستگي که داريم هيچ گاه تسليم آنان نشده و استقامت در برابر حملات صداميان، مشت محکمي است بر دهان ياوه گويان و ابرقدرت هاي شرق و غرب.

شهيد رضا روستا ( 1366 - 1346 فيروزآباد )

و از دوستان و آشنايان نزديک مي خواهم که به راه پاك روح الله، ايمان داشته باشند و با وحدت بيشتر در راه اهداف اسلامي پيش روند.

شهيد کاظم روسفيد ( 1364 - 1341 شيراز )

هم اکنون که حدود شش سال از انقلاب شکوهمند اسلام يمان مي گذرد، همه مي دانيم (6) که هر روز با توطئه هاي گوناگون از طرف شرق و غرب جنايتکار روبرو هستيم و هيچ گونه سلاح و سپري نداريم به جز لطف خداوند متعال و وحدت ملت شهيدپرور و نعمت وجود رهبري. با يک نظر کوتاه به اطراف (7) خواهيم ديد که چطور مسلمين هر روز [ با ] توطئه[ اي ] جديد روبرو هستند.

شهيد علي روشن ( 1365 - 1347 اراك )

از امت حزب الله تقاضا مي کنم که امام را تنها نگذارند و جبهه ها را گرم نگهدارند و وحدت خود را هرچه بيشتر و بهتر حفظ نمايند.

شهيد کرامت الله رهبر ( 1366 - 1346 دهدشت )

پيامم به امت هميشه در صحنه حزب الله اين است که کساني که هدفشان زدودن اسلام از قلب مردم است، با آن ها به مبارزه برخيزند و مبادا دستورات اسلام را پيروي نکنيد و پُست ها شما را مغرور کند و شما را از ياد [ خدا ] غافل کند. هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد و از دستورات او سرپيچي نکنيد. مبادا منافقان و دشمنان داخلي در بين شما رخنه کنند و وحدت اسلامي را از ميان شما بردارند و شما [ را ] به راه کج و منحرف بکشانند. به تبليغات شرق و غرب گوش ندهيد، مبادا شما را فريب دهند... و از شما بر ادرانم مي خواهم که با عموهايم (8) خوب باشيد و وحدت و برادري را در ميان خودتان حفظ کنيد. مبادا شما را فريب دهند و نسبت به (9) يکديگر بدبين کنند.

شهيد بهروز رهنما ( 1364 - 1345 فلاورجان )

خانواده ي عزيزم! گوش به فرمان امام باشيد و هر دستور و فرماني که امام داد، از دل و جان بخريد و از دستورات امام، ولايت فقيه و علماي اسلام پيروي کنيد و [ به ] نماز جمعه که يکي از راه هاي نزديک به خدا شدن است، برويد و وحدت و انسجام خود را با مردم بيشتر کنيد و سعي کنيد تا مي توانيد در راهپيمايي ها و مجالس شرکت کنيد.

شهيد قدم علي ريوفي ( 1360 - 1334 مبارکه )

اما شما اي برادران عزيزم! اي شمايي که با تکيه بر قدرت لايزال الهي تمام طاغوتيان را با آگاهي تمام در هم شکستيد... بايد همه مان با زيرکي و هوشياري و نکته سنجي کامل، عوامل ضد انقلاب و ستون پنجم دشمن را که در سراسر کشورمان پخش هستند و مشغول سم پاشي و توطئه چيني هستند، بشناسيم و از بين ببريم و از انجام اين عمل که همان وحدت و يکپارچگي بين خودمان و توسعه بسيج در روستايمان و تشکيل انجمن اسلامي و غيره هست، [ غافل نشويم ] که بايد سعي کنيم هرچه که در توان داريم، براي انجام رسالت زينب گونه کوشا باشيم.

شهيد علي زاد سيرجان ( 1363 - 1340 استهبان )

ملت ايران! قدر اين رهبر بزرگ را بدانيد؛ اين يک فرشته اي است که خداوند براي نجات از فساد، براي ما ايراني ها فرستاده. تنها سلاح ماکه بر همه ي قدرت ها مي تواند غلبه کند، ايمان است و شما هم که ايمان به الله داريد، دعا کنيد که همه ي اين نجات ها از دعاهاي شما مردم مسلمان و متعهد است. هيچ وقت هم نااميد از درگاه الهي نباشيد که تا صدا زديد، جواب خواهد داد. اين وحدت ها را از هم جدا نکنيد. نمازهاي جماعت را فرادا نخوانيد.

شهيد قاسم زارع ( 1366 - 1342 کازرون )

من از امت حزب الله مي خواهم که هميشه گوش به فرمان (10) امام عزيزمان باشند و با وحدت خود، مشت آهنين و محکمي به دهان دشمنان اسلام بزنند. هميشه در صحنه باشيد و يار و ياور امام و مسئولين باشيد.

شهيد علي زارع عشق دوست ( 1366 - 1342 بندرانزلي )

امروزه ما هر (11) عملي خلاف اسلام انجام دهيم، همانند کوفيان مي شويم؛ زيرا با وجود اين همه دشمن، ديگر تفرقه معني ندارد. امروز هر [ نوع ] تفرقه، اسلام را تنها گذاشتن است. بنابراين سعي کنيم، کوشش کنيم که وحدت به شهرمان باز گردد. امروز کم کاري در ادارات، بي اعتنايي به فرهنگ اسلام ي، بهانه جويي، گران فروشي و هر عملي که منجر به تضعيف روحيه ي مردم شود، همه ضربه به انقلاب و ضربه به اسلام مي باشد. بنابراين اسلام امروز به از خودگذشتگي و فداکاري [ نياز ] دارد. پس کوشش [ کنيم ] تا خدمت کنيم. برادر، خواهر، مادر، پدر و همه ي قشرها! امروز وحدت را در پيام امام عصر ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي شنويم. اگر به امام عصر ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) اعتقاد داريد، به پيام او نيز مقيد باشيد. امام پيام وحدت داده و فرموده که بعد از هر نمازي دعاي وحدت را فراموش نکنيد. بنابراين خاطر شهيدان آن وقت آسوده است که بين همه ي اقشار شهرمان وحدت به وجود آيد و امام نيز از آن ها راضي مي شود.

شهيد عوض زارعي ( 1362 - 1335 پارس آباد )

پيام [ من ] به برادران ايراني اين است که سنگر اسلام را خالي نگذارند و در دعاها شرکت کنند و منافقين ضد اسلام را هر چه زودتر نابود کنند و اين انقلاب را به کل جهان صادر کرده [ و ] البته به رهبري (12) قائد اعظم، خميني کبير، عدل و عدالت را در جهان به مورد اجرا بگذارند و سعي کنيد ادامه دهندگان راه شهدا باشيد و وحدت خود را خوب حفظ کنيد؛ چرا که شما وارث خون شهيدان هستيد. امام را دعا کنيد.

شهيد مصطفي زالي زاده ( 1360 - 1307 دزفول )

پسران عزيزم!... آيا شما نديديد که امام حسين ( عليه السلام) جان داد و تمام ياران و اموال خود را فداي اسلام کرد؟ آيا شما امام خميني را نديديد که پسر خود را فدا کرد؟ آيا شما پسران بسيار زيادي را نديديد که پدران خود را در راه حفظ وحدت و مکتب اسلام و اسلام تقديم کردند؟ پس بکوشيد تا اسلام را زنده بداريد و ان شاء الله بتوانيد هم خودتان و هم برادران ديگر خود را به احکام اسلام راهنمايي کنيد و مسجد را خالي نکنيد؛ زيرا به قول امام خميني:.« دشمنان ما از مساجد مي ترسند ».

شهيدگلزار زراعت ( 1361 - 1344 شيراز )

و اي پدر و مادرم و برادرم و خواهرم! به خدا قسم اسلام عزيز خيلي حق بر سر ماها دارد و بايد همگي دست به دست هم دهيم و با همبستگي و با وحدت، اسلام عزيز را به رهبري امام خميني به پيش ببريم.

شهيد غلام رضا زرباف ( 1361 - 1344 اصفهان )

اي ملت ايران! وحدت خود را حفظ کرده و با گام هاي استوار به رهبري امام خميني و به ياري الله، راه ما را ادامه دهيد. از تفرقه و جدايي بپرهيزيد و با رعايت اصول اسلامي به پيش رويد و ريشه ي ظالمين را بکنيد، امام را تنها نگذاريد. دعا براي ظهور حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) بکنيد.

شهيد محسن زمانيان ( 1362 - 1341 نجف آباد )

اي مردم! به جنگ و مسائلي که به جنگ مربوط مي شود (13)، توجه کنيد که توجه به اين مسائل پيروزي ما را بر دشمنان اسلام تثبيت مي کند و ما به آساني مي توانيم بر دشمنان خائن اسلام پيروز شويم، اما به شرطي که وحدت کلمه را حفظ کنيم و متحد باشيم. مثل اوايل انقلاب که با همياري همديگر توانستيم بر دشمنان اسلام فائق شويم و ژاندارم منطقه را بيرون کنيم.

شهيد محسن ساجدي ( 1363 - 1347 استهبان )

درود و سلام خدا بر شما امت شهيدپرور و مقاوم و حزب الله که با وحدت و يکپارچگي خودتان، قلب امام عزيز را شاد نموده و پوزه ي منافقين تفرقه انداز و کفار داخلي را به خاك مذلت کشانديد.

شهيد غلام رضا سالاري اول عبس آبادي ( 1361 - 1339 تربت حيدريه )

پيامم به ملت دلير و شهيدپرور ايران اين است که وحدت کلمه را حفظ کنند و از تفرقه افکني بپرهيزند و هرچه بيشتر پشتيبان امام خميني باشند.

شهيد قنبر سربندي ( 1361 - 1346 اراك )

درود بر شما پدران و مادراني که چنين فرزنداني را در راه خدا قرباني کرديد. خدايا! مرا بر آرزويم که همان شهادت است برسان. شهادت؛ اين آخرين حد نهايي تکامل انسان است. شما اطاعت از امام خميني کنيد و از اختلاف (14) بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد.

شهيد محسن سعادتمند ( 1362 - 1340 خمين )

در درجه ي اول از شما مردم عزيز مي خواهم که به پاس خون شهداي عزيز، دست از اختلاف برداشته و در کمال دوستي و برادري، دست وحدت و اتحاد و يکپارچگي را به هم بدهيد و شيطان نفس خودتان [ را ] که شما را به سوي تفرقه سوق مي دهد، نابود سازيد و به جاي آن (15)، ملائکه ي همبستگي و اتحاد و يکپارچگي را جايگزين سازيد تا اسلام به پيش برود؛ ان شاء الله.

شهيد مجتبي سعيدي ( 1365 - 1346 سمنان )

امت حزب الله! با شناخت و معرفت کامل اسلام عزيز، اصالت اسلامي بودن انقلاب خود را حفظ کنيد و سعي کنيد خداي نکرده، انحرافي در اسلامي بودن انقلاب اسلامي شما به وجود نيايد. در صحنه هاي سياسي از قبيل نماز جمعه، دعاهاي کميل و ديگر مجالس اسلامي شرکت کنيد. وحدت اسلامي خويش را حفظ کنيد؛ چرا که دشمنان اسلام از وحدت کلمه ي شما مي ترسند.

شهيد افراسياب سعيدي ( 1364 - 1330 لردگان )

اي امت حزب الله! مبادا سستي به خود راه دهيد، مبادا از نبرد با دشمن باز ايستيد، چون کوهي استوار بايستيد، چون وعده ي خداوند حق است، در مرگ عزيزانتان صبر کنيد که خداوند با صابرين است. شهدا تمام اعمال شما را مدنظر دارند، مواظب باشيد اعمال نيک انجام دهيد، وحدت را حفظ کنيد، در نمازهاي جمعه و جماعات شرکت فعال داشته باشيد.

شهيد علي سلامتي زاده زواره ( 1360 - 1341 اردستان ) اميدوارم که در پرتو رحمت و عنايت خداوند بتوانم وظيفه ي شرعي و الهي خود را انجام دهم و توصيه اي جز اطاعت از امام و حفظ وحدت با يکديگر ندارم و ديگر اينکه هوشيار باشيد و فريب اين گروهک ها را مخوريد و تا نابودي تمام ابرقدرت ها دست از مبارزه و جهاد برنداريد.

شهيد علي سلامي ( 1367 - 1343 کازرون )

اي برادر و اي خواهر! اينک شهدا بر قله ي رفيع فتح ايستاده اند. اکنون آنان لحظه به لحظه ما را نظاره گرند و حرکات ما را نظاره مي کنند که چه خواهيم کرد [ و ] چه خواهيم بود... عزيزان! بياييم با نائب برحق امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف)، پيمان قلبي و عملي ببنديم و تجديد ميثاق کنيم. دست وحدت به امام و روحانيت مبارز دهيم و اميدهاي دشمنان اسلام [ را ] در داخل و خارج به يأس و نااميدي مبدل کنيم.

شهيد اصغر سلطاني ( 1364 - 1346 کاشان )

اي ملت ايران! شما بايد از خون ما پيروي کنيد. امروز خميني، حسين مظلوم است و روحانيت، انصار و اصحاب اباعبدالله هستند. شما امام را تنها نگذاريد، روحانيت را رها نکنيد، وحدت و همبستگي را حفظ کنيد، اگر خداي ناکرده امام را تنها نگذاريد فرداي قيامت جواب خون شهيدان و پيامبران و قرآن را چه خواهيد گفت؟ فرداي قيامت همه جلو [ ي ] شما را خواهند گرفت.

شهيد ماشاءالله سلطاني گردفرامرزي ( 1361 - 1345 يزد )

اي امت! پيام من اين است که امام، آن پير جماران را تنها نگذاريد و هميشه يار و مددکار او باشيد. در نهضت حسيني گر جمله جان سپاريم، روح خدا خميني، دست از تو برنداريم و امام را دعا کنيد و پشتيبان روحانيت باشيد که روحانيت بودند که اسلام را زنده نگه داشتند و وحدت خود را حفظ کنيد که اين وحدت است که شما را جاويد و انقلاب را جاويدان نگه مي دارد.

شهيد احسان سلگي ( 1365 - 1348 نهاوند )

باري سرنگوني صدام و منافقين به وحدت [ و ] يکپارچگي شما بستگي دارد و مبادا متفرق شويد (16) و آنجا که در قرآن آمده است: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا َ» (17)؛ « به ريسمان استوار خدا چنگ زنيد مبادا از هم پاشيده شويد».

شهيد علي رضا سليماني ( 1362 - 1345 نجف آباد )

سخني با اهل فاميل، دوستان و آشنايان:... به حرف امام و رهبرمان گوش کنيد. نگذاريد قلب امام ناراحت شود. با هم وحدت داشته باشيد. گذشته هاي تلخ را کنار بگذاريد تا خدا با شما باشد و بدانيد که وقتي خدا با شما باشد، هيچ ابرقدرتي نمي تواند شما را از هم جدا نمايد.

شهيد باقر سليماني درچه ( 1365 - 1343 خميني شهر )

امت اسلام! همان گونه که تاکنون با حفظ وحدت خويش و گوش به فرمان و رهنمودهاي امام امت بوده ايد، باشيد که اين مهمترين وظيفه اي است که از خون شهدا به گردن شماست و قدر اين وحدت و انسجام را بدانيد که ائمه ي معصومين ( عليهم السلام) چنين امتي را نداشته اند. مواظب دستهاي تفرقه افکن باشيد که آنها از عوامل آمريکا هستند.

شهيد مهدي سليماني درچه ( 1363 - 1341 خميني شهر )

پيام من به شما، پشتيباني از ولايت فقيه است و تا آنجا که امکان دارد، نماز شب را به جاي آوريد که حتماً دعاهاي وحدت آفرين و نداي خون شهيدان باشد که ان شاء الله همين دعاها، فرج امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) را برساند.

شهيدحجت الله سليمي ( 1361 - 1341 تهران )

در روزگاري که از عدل و برابري و وحدت خبري نبود، جرقه اي در دل سياهي ها درخشيد [ و ] شب جهل و فساد را به آتش کشاند و پيام آزادي انسان را براي نيل به وحدت آسماني اسلام به گوش مستضعفان جهان نشاند، همان گونه که مسلمين صدر اسلام با تکيه بر نيروي عظيم وحدت، پرچم خون رنگ توحيد را در قسمت وسيعي از سرزمين برافراشتند، اکنون نيز پس از چهارده قرن نداي وحدت از سرزمين خون و قيام آغاز شده است، اين ندا از حنجره ي شهيدان امتمان به گوش سراسر مسلمين فرياد مي شود که اي مسلمانان جهان! به پا خيزيد و با چنگ زدن به ريسمان الهي، وحدت کلمه و شرف ديرينه ي خود را بازيابيد و از تسلط ابرمستکبران جهاني، آزاد گرديد....
امت شهيدپرور اسلام! « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا َ» (18)؛ « به ريسمان خدا چنگ بيندازيد و متفرق نشويد ».

شهيد مجيد سليمي ( 1367 - 1346 تهران )

سخني چند از اين حقير، بنده ي روسياه خداوند با امت حزب الله: عزيزان! اميد امام و مسئولين به شما مي باشد. با وحدتتان در مقابل توطئه هاي ضد انقلابيون داخلي و خارجي ايستادگي کنيد که ان شاء الله خداوند ياريتان مي نمايد.

شهيد مجتبي سليميان ( 1367 - 1346 نجف آباد )

اي مردم! اين جوانان سلحشور مي روند تا حق و اسلام بماند. پس شما براي حفظ اسلام، وحدت را حفظ نماييد و ضمن حفظ وحدت از وجود رهبري امام استفاده کنيد و دنباله رو او باشيد و سخنان امام را با تمام وجود خود به جان و دل بخريد؛ زيرا او بود که ما را نجات داد؛ او بود که [ ما ] را از صراط مغضوب به صراط مستقيم هدايت نمود. پس پيرو او باشيد.

شهيد غلام علي سوختانلو ( 1365 - 1345 مشهد )

در پايان اين نکات (19) را به شما پدر و مادر و خانواد ه ي عزيزم [ و ] تمامي امت شهيدپرور توصيه مي کنم:
1- در هر حال و در انجام هر کاري که هستيد، امام امت، اين نعمت گران قيمت، اين رهبر کبير را دعا کنيد.
2- براي اسلام تبليغ کننده ي خوبي باشيد و اين متاع را به محرومان جهان عرضه کنيد.
3- شهيدان هميشه احتياج به پيروي دارند؛ سعي کنيد با پيروي از راهشان ظلم و ستم جهان را براي هميشه ريشه کن کنيد.
4- اي امت شهيدپرور و مؤمن و هميشه در صحنه ! با وحدت در صحنه باشيد. از اسلام و قرآن و ولايت فقيه حمايت کنيد (20) .

شهيد اسماعيل سولدوزي ( 1360 - 1328 سلماس )

از عزيزانم انتظار دارم که هرگز بر اين [ حقير ] اشک ترحم نريزند و تنها براي جهاني نمودن مکتب حياتبخش اسلام با حفظ وحدت و فقط همدوش روحانيت اصيل و متعهد با رهبري اميد مستضعفان جهان، خميني بت شکن، توفنده و کوبنده به پيش تازند (21).

شهيد بهمن سهرابي ( 1364 - 1334 خمين )

چند کلمه با همشهريان عزيز و همسايگان و بستگان: مي خواهم که اگر در طول (22) زندگي کوچکترين کم يا زيادي از من ديده ايد، به بزرگي خودتان ببخشيد و در زندگي کاري که انجام مي دهيد، [ به خاطر ] الله و براي خدا باشد که ارزش آن بسيار است و هميشه ي اوقات وحدت را حفظ کنيد.

شهيد بهنام سهيلي يکتا ( 1366 - 1346 مراغه )

مادرم! آخرين پيام من اين است نسبت به همه ي دوستان و آشنايان که سعي کنيد که در زندگي بي ارزش خاکي (23) ، راه الله و وفاداري به امام و خط مشي امام و ايمان و شهادت و وحدت کلمه را [ در پيش بگيريد ] (24) .

شهيد فرهاد شاکر ( 1362 - 1345 قم )

اي شما که در موقع سختي خدا را به ياد م ي آوريد و از خداوند کمک مي جوييد!... هر کدام ما مسئوليتي بر گردن داريم؛ همه را به عهده ي يک نفر نگذاريد. مسئوليت ها سنگين مي باشد و آن يک نفر نمي تواند تحمل کند. بايد دست اتحاد با هم داشته باشيم و وحدت کلمه را حفظ کنيم.

شهيد بهمن شاملو کاظمي ( 1361 - 1341 تهران )

به ملت مسلمانم اين پيام را برسانيد و بگوييد: اي ملت! قدر اين امام را بدانيد و نگذاريد که خون شهيدان پايمال شود و با دشمنان داخلي و خارجي بجنگيد و اين انقلاب اسلامي، ناموس تمام مسلمانان جهان را نگهداريد و سر يک توطئه ي کوچک با هم و با اين انقلاب بد نشويد و با هم وحدت و اتحادي را که در اول انقلاب داشتيد، حفظ کنيد و خون شهيدان را نگهبان باشيد.

شهيد بهمن شجاعي ( 1360 - 1336 کازرون )

اي مسلمانان! هرچه زودتر سخنان گرانمايه ي ايشان (25) را عمل کرده، وحدت جهاني خود را به وجود آورده و با ايجاد ارتش نجات بخش مستضعفين در دنيا، خود و تمام مستضعفين دنيا را از يوغ زورگويان و يزيديان زمان به ويژه آمريکا و شوروي نجات دهيد که اين خواست قرآن، کتاب مقدس ماست.

شهيد قربان علي شرفخانلو ( 1362 - 1338 تبريز )

برادران نسبت به حفظ وحدت و انسجام خود و پيروي از روحانيت مبارز که علمداران واقعي انقلاب هستند، کوشا بوده و براي طول عمر امام امت و اتصال انقلاب اسلامي ايران به انقلاب حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) دعا کنند.

شهيد علي رضا شرفي ( 1361 - 1345 مشهد )

... امام امت را ياري نماييد و اسلام را پايدارتر کنيم و براي وحدت بيشتر با يکديگر متحد شويم و دشمنان اسلام را نابود کنيم و نگذاريم دشمنان اسلام بر ما غلبه کنند. ما اين اسلام را با خون هزاران هزار شهيد به دست آورده ايم (26) . ما بايد [ از ] اين نعمت خدايي با جان [ و ] دل محافظت کنيم (27) و در درجه ي دوم، روز و شب دعايمان اين باشد که ظهور امام مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف) را زودتر خواهان باشيم.

شهيد احمد شريفات ( 1362 - 1341 اميديه )

سخني با دوستان و آشنايان نزديک: به راه پاك روح الله ايمان داشته باشيد و با وحدت بيشتر در راه اهداف جمهوري اسلامي پيش رويد، دست هاي مرا از تابوت بيرون بگذاريد تا دنياپرستان بدانند که دست خالي از اين دنيا مي روم و چشم هاي مرا باز بگذاريد تا کوردلان بدانند که کورکورانه اين راه را انتخاب نکرده ام.

شهيد علي شريفي ( 1365 - 1347 بروجرد )

پيامي که به ملت حزب الله دارم اين است که هميشه وحدت و در صحنه بودن، مثل روز قدس و اطاعت از ولايت فقيه را هرگز از ياد نبريد. مسلمان واقعي کسي است که پيرو (28) امام امت باشد (29).

شهيد احمدعلي شعباني ( 1363 - 1339 قم )

از شما ملت شهيدپرور مخصوصاَ خانواده ي عزيزم تقاضا دارم که صبر انقلابي و آن وحدتي [ را ] که داريد، بيشتر حفظ کنيد.

شهيد قاسم شعباني ( 1364 - 1339 رودبار )

اين بنده ي حقير به عنوان وصيت به شما مردم عزيز و انقلابي توصيه مي کنم نماز جمعه و جماعات و جلسات دعا و سر زدن به معلولين و مجروحين و خانواده ي شهدا و کمک هاي (30) پشت جبهه را فراموش نکنيد. در خط امام باشيد؛ چون روحانيت بود که ما و جامعه ي ما را از آن لجنزار زمان طاغوت و آن همه فساد بيرون کشيد و راه راست و اسلام را دوباره در جامعه زنده کرد و دشمنان خارجي از آب گل آلود ماهي مي گيرند. ولي اگر بين جامعه ي ما وحدت باشد، هيچ گونه (31) گروهي نمي تواند آسيب برساند و ما ديده ايم تاکنون دشمنان خارجي همواره درصدد بوده اند که بين جامعه تفرقه اندازي کنند و از تداوم انقلاب اسلامي ما جلوگيري کنند، ولي هميشه به ياري خدا و با هوشياري [ ملت ناکام مانده اند ]. امت حزب الله هوشياري خودش را از دست ندهد و نگذارد دشمن تفرقه اندازي کند.

شهيد اصغر شعله ور مبرهن ( 1359 - 1329 تهران )

از امت امام خواستارم در راه حفظ خون بيارزش ما و تناور کردن اين درخت بکوشند و هميشه در راه حفظ وحدت کلمه و همراهي با امام کوشا باشند.

شهيد جعفر شفيعي علويچه ( 1362 - 1336 تهران )

هرکسي که امروز اسم مسلمان بر خود گذاشته است بايد به داد اسلام برسد و نور چشمي براي محرومان و مستضعفين باشد و تا موقعي که ما از دشمنان نترسيم، هميشه خوار و ذليل خواهند بود و آمريکا و ديگر ابرقدرت ها امروز دست بردار نيستند و بايد ملت حزب الله با وحدت کلمه و با پيروي از رهبر بزرگ انقلاب تمام نقشه هاي منافقين داخلي و دشمنان خارجي را دفع نمايند.

شهيد ابراهيم شمس عزت ( 1363 - 1345 شيراز )

بياييد از جسم جاني که ارزشي ندارد، از آن درياي خوني تشکيل دهيم تا ملحدان و کافران در آن دريا غرق شوند. اولين مسئله، وحدت بين اقشار ملت مي باشد. مي خواهم بگويم ملتي که تا به حال هزاران قرباني را فداي اسلام و مسلمين کرده و تا به حال امام امت، فرزند حضرت اباعبدالله ( عليه السلام) را ياري نموده و با وحدت خود و کمک حق تعالي بر تمامي سختي ها و رنجها چيره شده و دوران سختي از انقلاب [ را ] پشت سر گذاشته و اين انقلاب شکوهمند را تا به اينجا رسانيده، حيف است که عدهاي از عناصر منافقين در شما رخنه کنند و بخواهند وحدت و يکپارچگي شما را از بين ببرند. از شما مي خواهم که هوشيارانه با تمامي مسائل روز برخورد کنيد و نگذاريد خداي نکرده شياطين داخلي و خارجي به شما ضربه بزنند.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: و با اين وحدت...
2- در اصل وصيت: به
3- در اصل وصيت: و
4- در اصل وصيت: چه
5- در اصل وصيت: و غيره که
6- در اصل وصيت: مي دانستيم
7- در اصل وصيت: اطرافيان
8- در اصل وصيت: عمويانم
9- در اصل وصيت: از
10- در اصل وصيت: حرف
11- در اصل وصيت: هر چه
12- در اصل وصيت: رهبريت
13- در اصل وصيت: مي شود را
14- در اصل وصيت: پس اخلاق
15- در اصل وصيت: آنکه
16- در اصل وصيت: نشويد
17- سوره آل عمران؛ آيه 103
18- سوره آل عمران؛ آيه 103
19- در اصل وصيت: نکته
20- در اصل وصيت: کند
21- در اصل وصيت: تازيد
22- در اصل وصيت: بدل
23- در اصل وصيت: سعي بکنيد راه الله...
24- در اصل وصيت: ناخوانا
25- در اصل وصيت: اشاره به امام خميني
26- در اصل وصيت: به دست ما رسيده است
27- در اصل وصيت: اين نعمت خدايي را با جان دل از آن محافظت کنيم
28- در اصل وصيت: پيروي
29- در اصل وصيت: باشند
30- در اصل وصيت: از کمک هاي
31- در اصل وصيت: و هيچ گونه
منبع مقاله: سيف زاده، ايوب؛ ( 1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا ( 4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.
منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول




 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط