شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (5)

همشهريان عزيز و گرامي! وحدت را به رهبري امام امت، تبلور اسلام راستين راستين حفظ کنيد که نابودي دشمنان در گرو آن است و براي رفتن و برپايي هرچه باشکوه تر دعاهاي کميل و توسل و ندبه و جلسات قرائت قرآن و تفسير آن و نماز
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (5)
 شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (5)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد محسن فشارگي ( 1362 - 1343 اصفهان )

همشهريان عزيز و گرامي! وحدت (1) را به رهبري امام امت، تبلور اسلام راستين راستين حفظ کنيد که نابودي دشمنان در گرو آن است و براي رفتن و برپايي هرچه باشکوه تر دعاهاي کميل و توسل و ندبه و جلسات قرائت قرآن و تفسير آن و نماز جمعه سستي نکنيد که راه سعادت و خودسازي ما در گرو اين سري برنامه هاست.

شهيد ابوالفضل فلاح ( 1361 - 1341 ساري )

پيامي براي ملت شهيدپرور ايران، هرچند که اينجانب کوچکتر از آن هستم که براي شما ملت مسلمان پيام يا موضوعي را به استحضار برسانم و آن اين که وحدت خودتان (2) را حفظ کنيد و نگذاريد منافقين و ملي گراها و جوجه کمونيست ها به اين انقلاب اسلامي و رهبري که حاصل خون هزاران شهيد و معلول است، ضربه اي بزنند.

شهيد قدرت فلاحي ليما ( 1367 - 1343 رودسر )

آري، به مردم بگوييد که اگر طالب سربلندي اسلام و مسلمين هستيد، بايد بر کفر بتازيد. دست اتحاد به هم دهيد و دل ها را يکي کنيد که در دين محمدي (صلي الله عليه و آله و سلم) آنچه که اصل است، اتحاد و وحدت است.

شهيد مصطفي فياضي ( 1364 - 1344 کرج )

اي ملت اسلامي ايران! اي کساني که پيغمبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) به شما کساني که فرزندانتان را اينگونه به جبهه هاي جنگ مي فرستيد، مباهات مي کند! و آنهايي که با وحدت و يگانگي و با اطاعت از رهبري هاي پيامبرگونه ي امام عزيز و نور چشممان لرزه بر اندام ابرمزدوران غرب و منافقين بزدل انداخته ايد! براي خودسازي و تزکيه حداکثر استفاده را بنماييد و وقت را غنيمت بشماريد؛ زيرا که پيامبر جهاد اکبرش ناميده. براي ياري دادن به اسلام، مبارزه با دشمنان و ضدانقلاب و پيروي از فرامين گوهربار امام امت مهيا باشيد و تا سرحد شهادت پيش رويد.

شهيد عباس قاسمي ( 1365 - 1345 خمين )

امت حزب الله! هماهنگ با امام عزيز باشيد و با تمام قدرت از اين انقلاب اسلامي حمايت کنيد. در مقابل سختي ها و مشکلات استقامت کنيد. همانا خداوند صابران را دوست دارد. امام را تنها نگذاريد و هميشه گوش به فرمان امام برزگوار باشيد. در اين زمان بي تفاوت بودن به انقلاب اسلامي، خيانت به اسلام و قرآن است. از روحانيت مؤمن و مبارز و نهادهاي انقلابي و دولت مکتبي و مسئولين کشور جمهوري اسلامي حمايت کنيد. انقلاب اسلامي (3) زمينه ساز انقلاب حضرت وليعصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) است. اسلام دين وحدت (4) است. پس همه را به وحدت دعوت نماييد.

شهيد غلام رضا قاسمي ( 1363 - 1335 مشهد )

و اما ملت مسلمان! هرچند من کمتر از آنم که به شما عزيزان و سرورانم پيامي بدهم، ولي شما را به اين نکات دعوت مي کنم: اولاً وحدت را در تمامي امور حفظ کنيد و جلوي ضد انقلاب و گروه هاي چپ و راست را سد کنيد و به سخنان آنها گوش ندهيد که اگر يک لحظه کم کاري و کم فکري کرديد و جلوي ضد انقلاب را باز گذاشتيد، به اسلام خيانت کرديد و خون شهداي عزيزمان را پايمال نموده ايد. اميدوارم همه ي شما عزيزان و سرورانم دنباله رو راه شهيدان اسلام باشيد.

شهيد غلام علي قاسمي ( 1365 - 1346 بوآنات )

از امت هميشه در صحنه مي خواهم که اگر ما رفتيم و نتواستيم [ موفق ] به ادامه ي تحصيل و راه يافتن به دانشگاه ها و ادامه دادن به جنگ شويم، اميدوارم که شما راه ما را ادامه بدهيد تا پيروزي نهايي؛ يعني پيروزي حق عليه باطل و از شما مي خواهم که اتحاد و وحدت خود را از دست ندهيد و هميشه متحد باشيد.

شهيد ابراهيم قاسمي اشکفتکي ( 1366 - 1340 شهرکرد )

به قرآن کرده اين آيه اشاره *** که از وحدت بجوييد راه چاره.

همانطوري که امام عزيزمان فرموده: « مسلمانان با يکديگر وحدت داشته باشند »؛ ما بايد وحدت کلمه را حفظ کنيم که دشمن از وحدت ما مي ترسد و قدرت رو به رويي [ با ] نيروهاي مسلح را ندارد.

شهيد محسن قاسمي نويسي ( 1366 - 1346 تهران )

و اي امت حزب الله!... فکرتان را باز کنيد که گول شرق و غرب را نخوريد. نمازهاي روزانه را به جماعت بخوانيد که دست خدا با جمع است؛ يدالله مع الجماعه و مشاهده کنيد که اول انقلاب با اتحاد و وحدتي که داشتيم شاه، نوکر آمريکا را چگونه از کشور ايران بيرون کرديم و چقدر خوب است که همه با هم متحد باشيم.

شهيد قهرمان قاصد حفظ آباد ( 1362 - 1340 تهران )

دوستان و برادران محترم که وقتتان را وقف اسلام کرده ايد! چند کلمه اي در آخر عمر، با شما برادران دارم: امام را تنها نگذاريد. تابع حق باشيد و راه شهدا را ادامه دهيد. برادرانم! نگذاريد ضد دين و انقلاب در [ ميان ] شما نفوذ کند و وحدت شما را از هم بپاشد. مبارزه کنيد تا شهادت.

شهيد فتحي قريشوندي ( 1361 - 1338 ايذه )

سخن [ ي دارم ] با برادران از جان و دل عزيزترم (5) و دوستان و آشنايان نزديک: به راه پاك روح الله ايمان داشته باشيد و با وحدت بيشتر در راه اهداف جمهوري اسلامي ايران رويد.

شهيد عباس علي قنبري ( 1360 - 1339 نجف آباد )

اي ملت! شما امروز بت شکن و راه گشا هستيد و مسئوليد. [ وظيفه ي ] شما پاسداري از خون بيش از چند (6) صد هزار شهيد است و اين مشعل را وحدت ما، مکتب ما، رهبر ما، به دستمان داده است. مواظب باشيد از دستورات خدا [ سر ] بر نتابيد و هميشه خودتان را با ياد خدا آرامش دهيد.

شهيد صمد کاظمي اقدم ممقاني ( 1365 - 1348 شهرري )

سخني با بچه محل هاي باوفاي خود دارم: ... برادران عزيز! بياييد (7) با يکديگر دست وحدت و همبستگي بدهيم و با هم، کار اين جنگ را يکسره کنيم و در تهران ننشينيم و به اختلافات دامن بزنيم و دائم با هم جنگ و جدال داشته باشيم. به خدا قسم شهدا هم از ما راضي نيستند، اگر اين کارها را بکنيم.

شهيد محسن کاويان پور ( 1365 - 1344 شهرضا )

و اما پيام من به تمام اين مردم شهيدپرور اين است که پشتيبان اين انقلاب و رهبر باشند و وحدت و يکپارچگي خودشان را در راه اين انقلاب حفظ کنند و با وحدت کامل، ضد انقلاب و خائنين را ريشه کن کنند (8) و راه شهدا را ادامه دهند و از مردم مي خواهم بچه هايشان را به جبهه بفرستند تا اسلام و جمهوري اسلامي را ياري [ کنند ] و پرچم به زمين افتاده ي شهدا را بردارند و به ميدان رزم بشتابند و از بعضي از مردم مي خواهم که تخلف و عصيانگري را کنار بگذارند و اسلام (9) را ياري کنند.

شهيد محسن کردي ( 1361 - 1347 تهران )

اي برادران! وحدت و همبستگي را رعايت کنيد و تفرقه بين هم نيندازيد و تفرقه را از هم جدا و دور کنيد و در کارها همديگر را کمک کنيد. اي پدر و اي مادر من! از شما مي خواهم که از من راضي و خشنود باشيد و من را حلال کنيد و اي برادرانم! از شما مي خواهم که وظايف شرعي خود را انجام دهيد و وحدت و همبستگي را در خود حفظ کنيد و اخلاق اسلامي را رعايت کنيد...

شهيد عادل کرمي ( 1361 - 1344 تهران )

از شما ملت شهيد پرور و ايثارگر ايران مي خواهم يعني خواهش مي کنم، خواهشي که تمام شهدا دارند و آن اينکه امام را اذيت و ناراحت نکنيد، آن نامردهايي که مي خواهند او را ناراحت کنند، هر روز تعدادي از بهترين عزيزانمان را به فجيع ترين وضع ترورمي کنند؛ [ آنها را ] دستگير کنيد و به مجازات شديد برسانيد تا ديگر مزه ي اين جور نامردي ها در دهانش [ ان ] نماند و ديگر اينکه وحدت کلمه اي را که امام عزيزمان هميشه اشاره مي کنند و آن هم از ته قلب در خودتان و در ديگران پياده کنيد، مسجدها را که سنگر عظيمي است، پر نگه داريد و زنده و نيز در دعاي کميل و نماز جمعه و نماز [ جماعت ] (10) و دعاي توسل شرکت کنيد.

شهيدکرامت الله کرمي نژاد ( 1362 - 1338 فراشبند )

از همه ي برادران و خواهران محترم استدعا دارم که وحدت و انسجام خود را هرچه بيشتر حفظ نمايند، امام امت را تنها نگذارند (11)، پيام ها و سخنانش را سرلوحه ي کار خود قرار دهند.

شهيد کريم کريم زاده بارنجي، ( 1361 - 1341 شهرري )

پدر جان و مادر جان و اي کساني که پوينده ي راه اسلام هستيد!... نماز به پا داريد و حرف هاي خدا را گوش کنيد و در جهت رضاي خدا گام برداريد. به نماز جمعه برويد و در جهت وحدت گام برداريد تا بانگ « لا اله الا الله » و « محمداً رسول الله »، در (12) تمام جهان طنين افکند. (13 )

شهيدکريم کريمي حسن آبادي ( 1363 - 1346 فلاورجان )

اين حقير به ملت عزيز و بزرگ مي گويم که تا به حال اين انقلاب را با خون پاك بهترين عزيزان اين آب و خاك، پاسداري نموده ايد؛ پس نکند خداي ناکرده، يک قدم به عقب برگرديد که بايد همان روز، فاتحه ي اسلام را بخوانيم و شما بدانيد که ما در آستانه ي پيروزي قرار گرفته ايم و نياز به سرمايه ي بزرگ تري داريم. امام عزيز را تنها نگذاريد و گوش به فرمان او که فرمان الهي است، باشيد و از اختلافات بپرهيزيد و همه را دعوت به وحدت کنيد و اجتماعات و نماز جماعت و نماز جمعه ها را هرچه بيشتر پر کنيد.

شهيد غلام رضا کريمي کرماني ( 1363 - 1343 تهران )

از تمامي دوستان و آشنايان طلب حلاليت مي کنم و مي خواهم که راهم را ادامه دهند. همه با هم دست در دست هم، آواي وحدت را سر مي دهيم.

شهيد لطف الله کشاورز ( 1365 - 1351 ارسنجان )

از مردم مي خواهم که وحدت کلمه داشته باشند و گوش به فرمان امام باشند و تا مي توانند، به جبهه ها کمک کنند.

شهيد مجيد کماليان ( 1361 - 1340 تهران )

اي همه ي آنان که در قيد حيات مي باشيد! آگاه باشيد که مسئوليتي بس عظيم بر دوش ما نهفته مي باشد و آن حراست و پاسداري از حرمت خون ده ها هزار شهيد است که با نداي الله اکبر، به خاك غلتيده اند. اگر بر اثر سستي و غفلت، کوچک ترين اعوجاج و انحرافي در اين انقلاب رخ دهد و اين نهضت لطمه اي بخورد و خداي ناکرده از خط اصيل اسلام خارج گردد، در روز محشر قطره قطره ي خون شهيدان از شما بازخواست خواهد نمود. به عنوان کوچک ترين و حقيرترين فرزند شما ملتمسانه درخواست مي کنم که با تمسک به حبل الله و آشنايي عميق با اسلام و قرآن، وحدت و يکپارچگي و مهر و محبت را در ميان خويش برقرار نماييد و در پي اين باشيد که ق در زيستن در پرتو جمهوري اسلامي و ارزش اين نعمت را دريابيد.

شهيد غلام رضا کماني ( 1366 - 1346 تهران )

پيامي دارم به دوستانم و آشنايانم که وحدت کلمه را از دست ندهيد (14)، هميشه ياور امام و رزمندگان باشيد که اگر خداي نکرده کوچک ترين غفلتي بکنيد، فجايعي همانند سوسنگرد و هويزه و شهرهاي ديگرمان به وجود مي آيد.

شهيد قدرت الله کمره اي ( 1367 - 1341 دليجان )

پدر عزيزم و تو اي خواهر و برادرانم و اي همسر عزيزم!... از شما مي خواهم که به هر نحوي که مي توانيد، به اسلام عزيز خدمت کنيد که اسلام، امروز بيشتر از هر زمان به کمک نيازمند مي باشد. وحدت خود را حفظ نماييد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح ماست، مشت محکمي بر دهان کفار و منافقين بزنيد و نيز جبهه ها را فراموش نکنيد.

شهيد فيض الله کنعاني حقيقي ( 1363 - 1344 شيراز )

امت حزب الله! حقير کوچک تر از آنم که حامل پيامي براي شما باشم، چون شما خودتان پيام آوريد. شما هستيد که باعث تقويت روحي رزمندگان مي شويد (15) و با کمک جاني و مالي خود، جبهه هاي حق را گرم نگه داشته ايد. فقط يک عرض خدمت شما دارم: مانند بني اسراييل نباشيد که به موسي گفتند تو و خدايت برو با فرعون بجنگ که الحمدلله شما با اين ايثارگري هرگز آن چنان نيستيد (16) . امام را تنها نگذاريد. مبادا خدا [ ي ] ناکرده، يک ذره قلب مقدسش [ را ] ناراحت کنيد. ثانياً وحدت خودتان [ را ] همچون گذشته حفظ کنيد.

شهيد مجيد گشتي مازار ( 1361 - 1342 يزد )

ملت قهرمان ايران! نعمت هاي فزوني [ را ] که بر سرمان مي بارد، از ياد نبريد. تمام مسائلي که براي خدا باشد، نعمت است و بر شما وصيت مي کنم که هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد و وحدت جامعه اسلامي را حفظ کنيد.

شهيد محسن گله داري ( 1362 - 1346 نجف آباد )

و شما اي امت حزب الله! بدانيد که اگر جوانان شما در جبهه ها خون مي دهند و اگر بدن نازنين جوانان شما به وسيله گلوله هاي سربين آمريکا تکه تکه [ مي ] شود، اگر هر روز بدن عزيزي به خون غلتيده را بر دوش حمل مي کنيد، اگر بهشتي و ديگران مي روند، بدانيد که تنها به خاطر حفظ اسلام و قرآن و خط امام عزيز است. اگر جوانان شما در جبهه ها خون مي دهند، شما پشت جبهه را محکم نگه داريد. اگر از رهبر پيروي نکنيد و دين خود را به شهدا ادا ننماييد، به خدا قسم فرداي قيامت مسئوليد. وحدت خود را از دست ندهيد و اين منافقان از خدا بي خبر را که هدفشان نابود کردن اسلام و حاکميت آمريکا در منطقه است، از بين ببريد و محکم بزنيد بر دهان اين مفسدين خائن که هر روز در پي گروه گرايي هستند.

شهيد قندعلي گنج خانلو ( 1361 - 1334 خدابنده )

به راستي به تحقق درآوردن (17) آيه ي شريفه ي « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » ( آل عمران، آيه 103 )؛ « به ريسمان خداوند چنگ بزنيد و متفرق نشويد »، در وحدت تمامي امت است.

شهيد غلام حسين گوديني ( 1362 - 1333 کنگاور )

اي عزيزان ما! پيام ما اين است به امت مسلمان که تمام حرف ها و قدم هايتان (18) فقط و فقط به خاطر خدا باشد و بر نفس خود غلبه کرده و با وحدت کلمه دشمن را در هر کجا که هست، خوار و نابود کنيد و به منافقان و ديگر گروه هاي [ ضد انقلاب ] (19) فرصت فعاليت نداده و [ با ] سلاح ايمان به جنگ آنان رفته و اسلام را پيروز و کفر را نابود کنيد و اسلام و قرآن و روحانيت را تنها نگذاريد که سعادت دنيا و آخرت در اين است.

شهيد قدرت الله لامعي رامندي ( 1363 - 1344 بوئين زهرا )

از ملت شهيدپرور مي خواهم وحدت را حفظ کنند (20) . با وحدت است که همه ي کارها پيش مي رود. در ضمن از کساني که توان دارند، تقاضا دارم که به جبهه ها بروند و برادران خود را ياري کنند.

شهيد غلام رضا لشگري ( 1362 - 1339 تهران )

اي برادران! حسين گونه باشيد و حسين گونه عمل کنيد و زماني که اسلام احتياج به ياري دارد، بي درنگ بشتابيد که يک لحظه تأمل جايز نيست؛ مخصوصاً الان که تمام حيثيت و شرف اسلام و مسلمين در گرو همين جنگ است، با تمام قدرت آماده باشيد و جبهه ها را پر کنيد و اتحاد و وحدت داشته باشيد که دشمن از اتحاد شما مي ترسد.
برادران! استغفار و دعا را از ياد نبريد که بهترين درمان ها براي تسکين دردهاست و هميشه به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد و هرگز دشمنان اسلام بين شما تفرقه نيندازند و شما را از روحانيت متعهد جدا نکنند که اگر چنين کردند، [ آن روز ]، روز بدبختي مسلمانان و روز جشن ابرقدرت هاست.

شهيد غلام رضا لطفي ( 1363 - 1344 شهرضا )

پيامي (21) دارم براي اين امت شهيدپرورم، براي مردم قهرمانم: اي مردم عزيز و اي امت ايران! بدانيد و آگاه باشيد که دشمنان مي خواهند تفرقه بيندازند و ما را به جدايي بيندازند. وحدت خود را حفظ کنيد و همگي يکپارچه [ و ] متحد باشيد؛ همان گونه که در قرآن (22) خداوند رحمان فرموده اند: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (23)؛ « به حبل و ريسمان خداوندي چنگ بزنيد و متفرق نشويد. » پس اي عزيزان و اي مردم شهيدپرورم! وحدت (24) را حفظ کنيد و محکم و استوار باشيد و نگذاريد که دشمنان اسلام ما را از يکديگر جدا کنند و نگذاريد که منافقين بين ما تفرقه بيفکنند و جدايي بيندازند. چون تنها ضربه اي که مي توانيد بخوريد، تنها از تفرقه و جدايي است. پس وحدت خود را حفظ کنيد و نسبت به همديگر محبت نماييد و ياور همديگر باشيد. در کارها به يکديگر کمک کنيد. با دشمنان اسلام به ستيز برآييد و آنها را نابود کنيد.
... جهاد نه تنها جنگيدن است، بلکه جنگ با کفار، جنگ با مستکبرين، با منافقين [ است ]. همين قدر که شما در آنجا وحدت کلمه ي خود را حفظ نماييد، مبارزه اي بزرگ است با آنها؛ مبارزه اي بزرگ با دشمنان. همان قدر که بتوانيد جلو [ ي ] گران فروشي ها، فسادها و تفرقه ها را بگيريد، هما ن قدر جهاد خود را انجام داده ايد و همين کارها خود، جهاد حساب مي شود و جهاد اکبر است.

شهيد ماشاءالله لطفي سيرايي ( 1360 - 1348 کرج )

به عنوان يک وصيت يا نصيحت بايد بگويم وحدت کلمه را حفظ کنيد؛ زيرا بدون وحدت ادامه ي انقلاب ميسر نيست.

شهيد محسن لوايي ( 1365 - 1347 خميني شهر )

از شما ملت هوشيار و آگاه مي خواهم که به سخنان امام امت و پيروي از قوانين او توجه کافي نماييد (25) و بدانيد که پيشرفت ملت ايران و اسلام در گرو علم و دانش و کسب معرفت است و هرچه شکست بوده، از ناحيه ي جهل و ندانم کاري ها و غرض ورزي ها بوده است. وحدت کلمه را سرمشق زندگي اجتماعي و سياسي خود در حيطه ي اسلام قرار دهيد. حال که اجانب و کفار متحد شدند، چرا نبايد مسلمين متحد شوند و متفرق و پراکنده باشند؟

شهيد محرم علي مالمير چگيني ( 1363 - 1342 تهران )

ملت انقلابي ايران! وحدت را حفظ کنيد که زمان بيچارگي ما نرسد و تفرقه بين ما زياد نشود.

شهيد کريم ماهري ( 1369 - 1344 مراغه )

اي فاميل ها و اي بستگان و دوستان و آشنايان ! امام امت را تنها نگذاريد. هميشه پشتيبان امام امت باشيد. تذکر مي دهم که به يکديگر مهربان باشيد و هميشه وحدت را حفظ کنيد. نگذاريد اجانب بين شما رخنه کنند (26) [ و ] شيطان اهريمن شما را اغفال نمايد.

شهيد مجيد ماهري ( 1365 - 1346 تهران )

بايد به گفته ي امام وحدت داشته باشيم؛ وحدتي استوار و محکم که هيچ ابرقدرت و هيچ دشمني، چه خارجي مثل صدام و [ چه ] داخلي مثل منافقين که دست نشانده ي شرق و غرب هستند، نتوانند در امر مقدس ما که همانا ادامه ي راه شهدا است، نفوذ کنند و بخواهند فکرهاي شيطاني خود را به اجرا بگذارند و ما هم ان شاء الله بتوانيم وحدت اسلامي را حفظ کنيم.

شهيدکريم مبرز ( 1367 - 1349 لامرد )

امت حزب الله و شهيدپرور! من چند جمله اي، به عنوان برادر کوچک شما وصيت دارم... در مورد اتحاد بگويم که هميشه وحدت خود را حفظ کنيد و با هم برادر باشيد که مشت محکمي باشد به دهان ياوه گويان و دشمنان داخلي و خارجي و ان شاء الله وقتي که همه با هم يکي شديد، بدانيد که دشمن هيچ کاري از پيش نمي برد و سرکوب مي گردد.

شهيد قديرعلي مجيري خوزاني ( 1362 - 1344 خميني شهر )

و شما برادرانم! با يکديگر وحدت داشته باشيد و نگذاريد اسلحه ي من به زمين گذاشته شود و سنگرم خالي بماند. (27) مردانه در جبهه ها شرکت کنيد و هرگز به خاطر انتقام خون من نجنگيد و فقط به خاطر نابود کردن کفار از صحنه روزگار [ و ] به وجود آوردن اسلام کار کنيد و در شهادتم ناراحت نباشيد، چون صاحب ما يعني مهدي خواهد آمد و انتقام خون ما را خواهد گرفت.

شهيد قاسم علي محمدربيعي ( 1365 - 1346 قائم شهر )

از شما ملت قهرمان م ي خواهم که... اين گفته ي امام بزرگوارمان را که در عمل پياده کرده و همگي به ريسمان،« وحدت کلمه داشته باشيد » فرموده اند الهي چنگ بزنيد.

شهيد غلام رضا محمدي ( 1362 - 1346 نجف آباد )

وصيت يعني هرچه در نظر روشن است و ارزش دارد، بر آيندگان حکم کردن که آن را بعد از خود نگه داري کنند. (28) اما اگر تا ديروز [ در ] وصيت نامه ها سخن از حب و ملک و ثروت بود، اينک سخن از راه و زندگي و هدف و مردن است. آري، اکنون که جهان [ را ] مي کوبند، (29) ما بايد بيش از هر زمان ديگر ضمن وابستگي به ريسمان الهي، وحدت خود را بيشتر کنيم و با اين وحدت و اين کار (30)، مانع همه ي اعمال زشت آنان بشويم.

شهيد محرم علي محمدي ( 1362 - 1343 ماه نشان )

يک وصيت به هموطنان خود: وصيت من اين است که وحدت کلمه را حفظ کنيد. امام و روحانيت را تنها نگذاريد که تنها گذاشتن روحانيت و رهبري، برابر است با منحرف شدن انقلاب و اسلام.

شهيد فاضل محمودي ( 1362 - 1341 سميرم )

وحدت و يکپارچگي که همان وحدت عقيدتي و ايماني است را حفظ کنيد و در سر نماز، امام عزيز و کليه ي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي و رييس جمهور عزيز و هر فردي [ را ] که براي اين انقلاب خدمت مي کند، دعا کنيد و طول عمر براي امام عزيز طلب کنيد.

شهيد عبدالعلي مختاري ( 1364 - 1345 ياسوج )

اي برادران! بياييد تا همگي با (31) وحدت، راه حسين را پيشه ي خود سازيم و راه او را ادامه دهيم و به ياري رهبر کبير انقلابمان، خميني، اين پير جماران و روح خدا بشتابيم و او را تنها نگذاريم و به کمک و رهنمودهاي او، ظالمان و منافقان را از صحنه ي روزگار پاك کنيم.

شهيد فردين مرادپور ( 1362 - 1344 فيروزآباد )

اگر شهادت نصيب اين بنده ي حقير شد، از شما مي خواهم که رهبر عزيز را، اين نايب برحق مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را تنها نگذاريد و هميشه وحدت، شعارتان باشد که دشمن هميشه از وحدت شما ضربه ديده است.

شهيد قدرت الله مرادي ( 1361 - 1343 کازرون )

خواهران و برادران عزيز! ما با کفر جهاني در ستيزيم و با وحدت و همفکري خود، مکر و حيله ي دشمن را به خودشان باز مي گردانيم و چنان ضربه به آن ها مي زنيم و خواهيم زد که ديگر کسي قصد مبارزه با جندالله را در سر نپروراند و به گفته ي امام عزيزمان که عزت و شرف ما [ را ] در گرو اين جنگ دانسته، ما هم، چنان از حيثيت و آبروي خود دفاع کنيم که ديگر جاي شکي در آن نباشد.

شهيد روح الله مروج ( 1361 - 1343 اصفهان )

اي ملت عزيز و شجاع و شهيدپرور که الهي شده ايد ! براي در هم کوبيدن تمامي کفر و الحاد و نفاق، تمامي نيروي اسلامي خود را در حد استطاعت جمع آوري کنيد و همراه با هر قطره خون که از يک شهيد مي ريزد، وحدتتان را محکمتر کنيد. امام، اين يادگار حسين را در هر حال ياري کنيد که سعادت شما در همين است و همچنين در همه حال پشتيبان روحانيت، اين پاسداران و محافظان خون حسين و شهدا باشيد.

شهيد غلام رضا مشرفي ( 1361 - 1339 برخواروميمه )

بياييد از (32) اين نعمتي که خدا نصيب ما نموده است، استفاده کنيم، بياييد دست به دست هم داده و با حضور در کربلاي ايران، حماسه هاي عاشورا را بار ديگر زنده کنيم، بياييد تا ابوجهل ها و ابوسفيان ها و يزيدها و... را در طول تاريخ رسوا کنيم، بياييد تا با وحدت خود پوزه ي ابرنکبت ها را به خاك ذلت بماليم و خشنودي خداوند منان را فراهم سازيم... برادران و خواهران گرامي! وحدت خود را حفظ کنيد و با شرکت در نمازهاي جمعه و جماعت، عملاً فرياد مرگ بر آمريکا سر دهيد و با شرکت خود در جبهه ها و کمک هاي مادي ضدانقلاب را در تمامي چهره هايش رسوا نماييد.

شهيد محسن مصطفي ( 1364 - 1343 تهران )

چند کلامي هم با شما امت حزب الله داشته باشم: هميشه و در همه جا پيرو ولايت فقيه باشيد و او را تنها مگذاريد و پشت جبهه را خوب نگه داريد و از رسوخ ستون پنجم، در ايمان خودتان بپرهيزيد و اتحاد و وحدت را فراموش مکنيد. در هر سنگري هستيد، خوب از سنگرهايتان براي نابودي دشمن استفاده کنيد.

شهيد کيومرث مطلبي ( 1364 - 1344 ملاير )

همه ي (33) امت اسلامي ايران را به وحدت دعوت مي کنم و از همه مي خواهم که امام عزيزمان را تنها مگذارند.

شهيد قيطاس مقدسي آب سردي ( 1364 - 1338 جهرم )

من اميدوارم که حق بر باطل پيروز شود، دست مزدوران صدامي از کشور عزيز و اسلامي مان قطع گردد و همچنين از ملت شهيدپرور ايران مي خواهم وحدت کلمه را حفظ کنند و دست اين گروهک هاي وابسته به آمريکا را قطع کنند.

شهيد غلام علي ملايي ( 1361 - 1334 دزفول )

پيام من به مردم اين است که بعد از شهادتم با پايداري و استقامت، اين دشمن پليد و کافر را از مرز و بوم کشور اسلامي بيرون برانند و از قول من به دوستان و برادران بگوييد: اگر از من حقير ناراحتي ديديد، به بزرگي خودتان من حقير را ببخشيد و تا خون در رگ داريد، پيرو خط امام باشيد و دنباله رو (34) او باشيد. [ مبادا ] جبهه ي منافقين در صفوف شما رخنه کنند و شما را فريب دهند و ضربه به اسلام بزنند و تا جايي که مي توانيد وحدت و اتحاد خود را حفظ کنيد؛ زيرا همين وحدت است که دشمن را نابود م ي کند؛ همان طوري که در قرآن آمده: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (35)؛ « به ريسمان خدا چنگ زنيد و متفرق نشويد. »

شهيد محسن موسي عرب ( 1360 - 1337 نجف آباد )

... مردم! اسلامي شدن ما هم بدون رهبري و روحانيت نمي شود و ما بايد از روحانيت که پايه ي اصلي اين انقلاب است، پشتيباني کنيم تا دچار اشتباه نشويم و وحدت خودمان را حفظ کنيم و با وحدت است که مي شود دشمنان اسلام را از بين ببريم و رزمندگان هم به خاطر خداست که از همه چيزشان گذشتند. ما (36) به جبهه ها مي رويم تا اسلام را از دست آمريکا و وابستگانش که چندين سال نمي گذاشتند که اسلام عزيز را بشناسيم و [ نيز ] از دست وابستگان آن ها خارج کنيم.

شهيد مجتبي ميرزاجاني هرندي ( 1364 - 1343 اصفهان )

اي برادران و خواهران! حالا وقت امتحان شماست؛ نه با حرف، بلکه با عمل. چون اين انقلاب به وجود شما احتياج دارد. قدر اين رهبر را بدانيد. وحدت خود را حفظ کنيد. در راه پيمايي ها شرکت کنيد. مساجد را خالي نکنيد. به سخنان امام گوش کنيد.

شهيد قاسم ميرزايي فرد کجورستاقي ( 1362 - 1343 اردستان )

اي امت شهيدپرور ايران! درود بر شما که اينگونه ايثارگري ها را مي کنيد تا اسلام عزيز بر پا و زنده باشد. از شما مي خواهم که به رهنمودهاي امام امت گوش فرا دهيد و آن را الگو براي جامعه ي اسلامي قرار دهيد و ادامه دهندگان راه شهيدان باشيد و اتحاد و وحدت خود را حفظ کنيد. در کارهايتان اخلاص داشته باشيد و هرگز از روحانيت جدا نشويد و پيرو آنها باشيد.

شهيد فريبرز ناصري ( 1361 - 1339 کرج )

از همه ي شماها مي خواهم با همديگر دوست [ باشيد ] و طبق فرمان امام عزيز، وحدت کلمه داشته باشيد.

شهيد فتاح ناظمي ( 1362 - 1334 تهران )

پيامي از يک بنده ي ناچيز خدا و فرزند کوچک امت اسلامي ايران به امت مسلمان و مجاهد، خصوصاً مسلمانان ايران...: سعي کنيد صفات رذيله و زشت را در خودتان از بين برده و اخلاق حميده و نيک را جايگزين آن کنيد و اُسوه و معيار و ملاك اصلي خود را اولياء الله خصوصاً امام عزيز، خميني کبير قرار دهيد و تشکل و وحدت اسلامي خويش را هميشه حفظ کنيد و جهاد با نفس را فراموش نکنيد که لازمه ي پيروزي بر ظالمان و کافران است و تا در امور نفساني مهذب نشويم، نمي توانيم براي ديگران اُسوه باشيم.

شهيد غلام حسين نجيب ( 1362 - 1340 کاشان )

اي ملت عزيز و شهيدپرور! قدر بدانيد اين انقلاب را و اين امام را. ما ملت ايران شجاع ترين مردم مسلمان جهان هستيم و اين را يعني شجاعت و مجد [ و ] عظمت را اسلام به ما داده است؛ پس بياييد دست يگانگي و وحدت به هم دهيد و به نداي آسماني « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (37)، پاسخ گفته و دست وحدت به هم داده و متفرق نشويم.

شهيد مجيد نصر اصفهاني ( 1362 - 1343 اصفهان )

از طرف من از تمام بستگان و آشنايان و دوستان حلاليت بخواهيد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين مملکت نرسد. وحدت خود را حفظ کنيد.

شهيد غلام رضا نصراللهي ( 1364 - 1347 قائن )

اي آمريکاي جنايتکار و اي شوروي، مزدوران، اسراييل، اي غاصبان! شما هر چقدر بر عليه ملت ما هياهو (38) کنيد و امت حزب الله ما را از سلاح هايي که شما در دست داريد بترسانيد، هيچ وقت نخواهند ترسيد و بلکه امت شهيدپرور ايران ايمانشان قوي تر و وحدتشان بيشتر مي شود.

شهيد مجيد نصر کارلاداني ( 1361 - 1341 اصفهان )

اي مردم مسلمان و شهيدپرور ايران! همان طور که از اول در مقابل تمامي ابرقدرت هاي جهان، من جمله آمريکاي جنايتکار ايستاديد و ديديد که خدا با شما بوده و در همه جا شما پيروز بوده ايد و دشمن ضعيف شکست (39) خورده، پس هم اکنون ( حال ) و در آينده همين طور باشيد که «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ » (40)؛ « دست خدا بالاتر از تمام دست ها است. » پس از خدا کمک بخواهيد، دست از ياري امام برنداريد و هميشه سعادتتان و دعايتان اين باشد: « خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي، خميني را نگه دار. » وحدت کلمه را بين خودتان حفظ کنيد. از خون پاك شهدا به طور صحيح نگهداري کنيد. ان شاء الله پيروزي از آن شماست.

شهيد فضل الله نصري ( 1365 - 1349 استهبان )

اي برادرم و برادرانم! اميدوارم که اسلحه ي از دست افتاده ام را بر زمين مگذاريد؛ هرچند از اين امر مطمئن هستم و شما را خوب مي شناسم، چون شما رهرو حسينيد و فرزند خميني و شما برادران در بسيج، سپاه، بسيج دانش آموزي که در مدارس تشکيل مي شود، شرکت کنيد. از روحانيت جدايي نگيريد و وحدت کلمه را حفظ کنيد و هيچ وقت امام، امام، امام را تنها در صحنه نگذاريد.

شهيد غلام حسين نظري، ( 1361 - 1341 تهران )

توصيه ي من به شما امت عزيز اين است که خانواده هاي شهدا را ارج نهيد که رضاي خدا در آن است. از تجملات در زندگي بپرهيزيد و هميشه زندگي ائمه ي (41) اطهار (عليهم السلام) و رهبران اسلام را سرمشق زندگي خود قرار دهيد. هميشه به ياد خدا باشيد تا خدا هم به ياد شما باشد. ساده زندگي کنيد. آن وحدت را که امام عزيزمان سفارش مي کند، در جامعه حفظ کنيد.

شهيد فتح الله نظري ( 1361 - 1341 ملاير )

اميد آن است که ملت ايران بيدار شوند و با وحدت منسجم خود و يکپارچه شدن امت اسلامي، قيام کرده و کشورهاي مستضعف را از چنگال درندگاني همچون آمريکا، شوروي و غيره رها سازند... ملت مظلوم جهان! به پا خيزيد، به پا خيزيد و دست در دست يکديگر دهيد. وحدت خود را منسجم کنيد که با وحدت شما، کاخ ستمگران واژگون است... شما اي ملت عزيز ايران ! وحدت کلمه را حفظ کنيد. وحدت خود را مستحکم کنيد و به جبهه ها برويد. سلاح بر دست گيريد که مرگ صدام و آمريکا فرا رسيده است. سلاح در دست گيريد که اربابان صدام، ديگر توان مقابله با پاسداران روح الله را ندارند. اي برادران ! به پا خيزيد که قرآن در جهان پيروز گشته [ و ] ستمکاران از ترس خدا نابود گشته [ اند ]. برادران مسلمان! در نماز دشمن شکن جمعه که تيري است بر قلب دشمن، با صفوف فشرده و هرچه باشکوه تر شرکت کنيد تا اين منافقان از خدا بي خبر در ميان شما رخنه نکنند.

شهيد مجيد نعمت اللهي ( 1365 - 1346 کرج )

بستگان و دوستانم! شما هميشه با هم همبستگي داشته باشيد و وحدت خودتان را حفظ کنيد و اين را بدانيد اگر [ در ] انقلاب مردم، بين اقشار وحدت نبود؛ هيچ گاه [ انقلاب و جمهوري اسلامي ] پديد نمي آمد و جلوگيري کنيد که خداي نکرده، کدورتي بين شما پيدا نشود و تا وقتي که زنده هستيد، قدر همديگر را بدانيد و در شادي ها دور هم باشيد؛ نه اين که در عزاها. هميشه بخشش در کارهايتان باشد...

شهيد قدرت الله نقدي ( 1361 - 1345 خميني شهر )

بعد از حمد و ستايش خالق يکتا، چند وصيت به شما خانواده و ملت عزيز دارم: اول اينکه پيام هر شهيد اين است که رهبر عزيز، يعني اماممان و روح خدا را تنها نگذاريد. همان طور که مي گوييد روح مني خميني، پس من هم در اينجا سهمي از پيام شهيدان را بازگو مي کنم و از شما ملت مي خواهم که امام را تنها نگذاريد، اگرچه تماممان فدايش شويم و بعد اينکه نگذاريد اين کوردلان و اين منافقان در [ ميان ] شما تفرقه راه بيندازند. شما ملت آنها را به نابودي کشانيد و با هم وحدت داشته باشيد.

شهيد فرزاد نوآموز ( 1367 - 1348 تهران )

اما در مورد امت اسلام، علي الخصوص امت شهيدپرور ايران، اين امت عزيز و گرامي، اين امت رسول الله، اين امت اميرالمؤمنين (عليه السلام)، اين عاشقان اباعبدالله (عليه السلام)، اين مملکت چهارده معصوم (عليه السلام)؛ وحدت و انسجامتان را تا رسيدن به کليه ي اهداف برحق حفظ کنيد و بر اهداف عاليه ي اسلامي خود پايدار باشيد. در برابر مشکلات آنچنان که (42) تاکنون صبر کرده ايد، باز هم صبر کنيد که ان شاء الله در قيامت روسفيد باشيد.

شهيدکورش نوري زوردگاني ( 1366 - 1347 اهواز )

... در پايان اين را بگويم به امت حزب الله: راستش من در خود لياقت [ دادن ] پيام به (43) شما را نمي بينم و هر چيز که گفتني بود، شهداي گران قدر ما گفته اند و در اين کار، از ما پيشي گرفته اند و جزء « وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ‌ أُولئِکَ الْمُقَرَّبُونَ‌ » (44) شده اند، ولي با اين حساب از باب تذکر، شما را به تقوا و ايثار دعوت مي کنم و به شما به عنوان يک رزمنده پيام مي دهم که پشت سر امام و روحانيت را خالي نگذاريد؛ زيرا امام و روحانيت چشم و چراغ اين انقلاب و ملت هستند و در سازندگي خود کوشا باشيد؛ زيرا هر سازندگي بايد از ساختن خود انسان شروع شود (45) و تا وقتي که انسان خود را نساخته، قادر نيست به مستضعفان کمک کند. پس براي اينکه بتوانيم اسلام را به ديگر کشورها صادر کنيم، لازمه اش ساختن خودمان است و بيشتر اوقات فراغت خود را به خواندن قرآن بپردازيد و مساجد را خالي نگذاريد و وحدت کلمه داشته باشيد و يگانگي خود را حفظ کنيد و در مقابل سختي ها همچون کوه استوار باشيد و تا آنجايي که مي توانيد، احکام اسلامي را در ميان خود و مردم اجرا کنيد.

شهيد محرم علي هاشملو ( 1367 - 1344 زنجان )

شما اي ملت شهيدپرور! {بدانيد} اطاعت از امام خميني، اطاعت از رسول خداست. پس از او اطاعت کنيد و از اختلافات بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد و در مقابل دشمنان اسلام و قرآن، استقامت کنيد که همانا طبق (46) وعده ي داده شده، پيروز هستيد و ان شاء الله پيروز خواهيد شد.

شهيد سيدخدايار هاشمي ( 1365 - 1324 فيروزآباد )

اي امت مسلمان ايران! اول شما اتحاد را حفظ کنيد و با وحدت کلمه و اتکا به خداوند براي رضاي الله گام برداريد.

شهيد فرامرز هوشياري ( 1362 - 1318 گچساران )

همه ي برادرانم! با وحدت کلمه با هم متحد [ شويد ] و هرگونه کدورت را براي خدا برطرف نماييد. با دوستان علي، علي وار رفتار [ کنيد ] و عليه (47) دشمنان اسلام. هم علي وار حرکت کنيد. (48)

شهيد غلام حسين يوسفي ( 1364 - 1322 آباده )

تنها پيامي که به ملت به خصوص همه ي همشهريانم [ دارم ]، اين است که دست از اين امام و روحانيت برنداريد، از شما (49) هم طلب مي کنم که از اين پير جماران که تمام کشورها از او (50) وحشت کرده اند، دست برنداريد (51) و وحدت [ و ] يکپارچگي، از بين شما نرود و شما مردمان حزب الله نبايد بگذاريد که اين ضدانقلاب، اين مجاهدين خلق در کشور نفوذ کنند. (52) بايد در مقابل خائنين جنايتکار سفت و سخت ايستاد.

شهيد غلام رضا يوسفي ( 1365 - 1349 دليجان )

ملت ايران! مردم شهيدپرور ! وحدت خود را حفظ کنيد و [ در ] مساجد و مجالس مذهبي شرکت کنيد که آمريکا از همين مجالس مي ترسد.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: و وحدت
2- در اصل وصيت: خودشان
3- در اصل وصيت: انقلاب اسلامي را
4- در اصل وصيت: وحدتي
5- در اصل وصيت: سخن با برادرانم از جان دل عزيزترم
6- در اصل وصيت: هر
7- در اصل وصيت: بياييد و
8- در اصل وصيت: کند
9- در اصل وصيت: به دامان اسلام
10- در اصل وصيت: ناخوانا
11- در اصل وصيت: نگذاريد
12- در اصل وصيت: به
13- در اصل وصيت: نيفکند
14- در اصل وصيت: ندهد
15- در اصل وصيت: مي شديد
16- در اصل وصيت: نيستند
17- در اصل وصيت: در به تحقق درآوردن
18- در اصل وصيت: قدم هايتان را
19- در اصل وصيت: ناخوانا
20- در اصل وصيت: کنيد
21- در اصل وصيت: پيام و تقاضاي خبري
22- در اصل وصيت: در قرآن فرمودند و
23- سوره آل عمران؛ آيه 103
24- در اصل وصيت: پس وحدت
25- در اصل وصيت: نمايند
26- در اصل وصيت: کند
27- در اصل وصيت: نماند
28- در اصل وصيت: کردن
29- در اصل وصيت: بکوبند
30- در اصل وصيت: کار عمل
31- در اصل وصيت: به
32- در اصل وصيت: و
33- در اصل وصيت: از همه
34- در اصل وصيت: دنباله
35- سوره آل عمران؛ آيه 103
36- در اصل وصيت: و
37- سوره آل عمران؛ آيه 103
38- در اصل وصيت: هياهوي
39- در اصل وصيت: و شکست
40- سوره فتح؛ آيه 10
41- در اصل وصيت: اولياء
42- در اصل وصيت: آن چنانچه
43- در اصل وصيت: با
44- در اصل وصيت: السابقون اولئک مقربون، سوره واقعه؛ آيات 11-10
45- در اصل وصيت: مي شود
46- در اصل وصيت: به
47- در اصل وصيت: با
48- در اصل وصيت: کنند
49- در اصل وصيت: از اين امام عزيزمان
50- در اصل وصيت: آن
51- در اصل وصيت: دست برندارند
52- در اصل وصيت: کند

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط