شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (4)

درددلي دارم که با برادران و نزديکانم در ميان مي گذارم و آن اين که دست از ياري امام خميني که ياري اسلام است، برنداريد که به فرمايش امام عصر، حجت بن الحسن (عجل الله تعالي فرجه الشريف): « اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (4)
 شهدا و توصيه هاي وحدت بخش (4)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد ماشاءالله شواخي زواره (1364 - 1303 اردستان )

درددلي (1) دارم که با برادران و نزديکانم در ميان مي گذارم و آن اين که دست از ياري امام خميني که ياري اسلام است، برنداريد که به فرمايش امام عصر، حجت بن الحسن (عجل الله تعالي فرجه الشريف): « اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي روات حديثنا فانهم حجتي عليکم و انا حجه الله عليهم »؛ علماي راستين، نماينده ي امام زمانند. پس اطاعت امام خميني، بت شکن زمان بر همگان واجب بوده و خاطي، زيانکار و درمانده خواهد شد و همه را سفارش به وحدت مي نمايم که در وحدت برادرانه تفاهم کنند و از خطاي يکديگر چشم پوشند.

شهيد حبيب شواري ترك آبادي (1359 - 1339 تهران )

مادرم! خواهش من اين است که از روحانيت جدا نشويد و مثل مردم کوفه نباشيد، امام را رها نکنيد، روحانيت را از خط امام جدا نکنيد که شکست حتمي با ما مي شود. ولي اگر روحانيت از خط امام جدا نشد ان شاء الله پيروزي حتمي با ما است. به حرف امام گوش دهيد، وحدت داشته باشيد و به منافقين اجازه ي نفس کشيدن ندهيد، اميدوارم که خدا از شما راضي باشد.

شهيد غلام حسين شورکي (1367 - 1344 اهرم )

چند جمله با خواهرانم: اي خواهران مهربانم! برادر شما مي ديد که ظالمان عالم، مي خواهند ريسمان وحدت ملت و امت اسلام را قطع کنند و ملت محروم و مستضعف ما را به بند کشند، از اين جهت تصميم گرفتم براي تحکيم وحدت و سربلندي ملت و اسلام روانه ي جبهه شوم. براي شما جز حفاظت حجاب [ و ] عفت، سفارشي بزرگتر نمي کنم که اين سفارش بزرگ و عظيمي است.

شهيد علي شوشتري پور (1361 - 1341 اهواز )

اي ملت شهيدپرور ايران! به جهاد در راه اسلام ادامه دهيد و براي سرکوب کردن استکبار جهاني وحدت را حفظ کنيد و به اوامر ولايت فقيه گوش دهيد.

شهيد جعفر شهابي ( 1361 - 1343 گرگان )

ملت حزب اللهي عزيز! تنها خطرهاي خارجي نيست که ما را تهديد مي نمايد، بلکه نوچه و نوکران حلقه به گوش آنها در داخل هم با تمام توانا يي خويش، کورکورانه دست به اعمالي که قدرت بيان آن را ندارند مي زنند. اما اي [ از ] خدا بي خبران! به هوش آييد و بدانيد که با ريختن خون هريک از ملت ما به دست شما، در دل ما کينه اي نسبت به شما مي افتد و در بين ما وحدت استوارتر مي گردد و تا وقتي که اين سلاح در بين امت ما باشد ( سلاح وحدت )، ملت ما هرگز آسيبي نخواهد ديد و مورد تهديد هيچ قدرتي قرار نخواهد گرفت و چنان ملتي و امتي هميشه گوش به فرمان امام و مرجع و رهبر خود مي باشند.

شهيد حاصل شهبازي ( 1366 - 1347 ياسوج )

مادر و خواهران و مخصوصاً پدر پير و بزرگوارم را به صبر و مقاومت دعوت کن که خداوند فرموده: « إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ‌ » (2) و با آنان خوب و خوشرفتار باش و خداي نکرده کاري بکني که پدر و مادر و خواهرانم از دست تو ناراحت شوند. با تمام عمويان خوب رفتار کن و وحدت را حفظ کن.

شهيد باباعلي شهرياري ( 1361 - 1314 مراغه )

لبيک گوي فرامين امام امت، نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) باشيد تا با وحدت و يکپارچگي (3) با روحانيون هميشه در صحنه ي تاريخ، ايران و زمين باستان را جاويدانه سازيد.

شهيد علي رضا شهيان زاده (1361 - 1346 دزفول )

مادران و خواهران و برادراني که پدرانتان و يا ديگر خويشاوندان را از دست داده ايد! اميد است که چشمتان به خدا و راهتان زينب وار باشد تا بتوانيم اين انقلاب اسلامي را به رهبري امام امت زنده نگه داريد و شفاعت خون صدها هزار شهيد و معلول باشيد و تنها راه آن وحدت و يکپارچگي شماست و همگي بر پيام هاي امام امت عمل کنيد؛ چون حرف هاي او از روي قوانين قرآن است.

شهيد اکبر شياسي ( 1361 - 1345 نجف آباد )

برادر و خواهرم! هميشه گوش به فرمان امام باشيد و از اين نعمت گرانبهايي که خداوند نصيب ما کرده است، دست برنداريد و در حفظ وحدت و رسيدن به اهداف او که همان اهداف پيامبر اسلام و معصومين مي باشد، کوشا باشيد و گول گروهک ها و منافقين و نفاق افکن ها و منم کن ها را نخوريد و آنها را از خود دور کنيد و اجازه ندهيد افرادي با شايعه افکني، وحدت و انسجام ملت را از هم بپاشانند. اختلاف افکن ها را ريشه يابي نماييد و از خود دور کنيد.

شهيد احمدرضا شيرعلي کليشادي ( 1361 - 1339 فلاورجان )

من وصيتي به شما امت شهيدپرور دارم: ... شما بايد تا آخرين لحظه و تا آخرين قطره ي خون خود از اين انقلاب دفاع کنيد و در جهت صادر نمودن انقلاب به همه ي جهان کوشش زياد بنماييد و تنها، صادر نمودن انقلاب با وحدت کلمه ي شما امکان دارد و هرچه مي توانيد بر وحدت و يکپارچگي خود بيفزاييد که از وحدت شماست که دشمنان به وحشت درمي آيند و عذاب مي کشند. (4)

شهيد بهمن شيرمحمدي (1362 - 1343 آبيک )

پدر و مادر عزيزم! از شما مي خواهم تا به حال که طرفدار انقلاب و ياور امام بوديد، از اين پس نيز محکم و استوار، امام و انقلاب را ياري نماييد و لحظه اي از فرامين امام غافل نمانيد و همچنان عبادتگر خداوند متعال باشيد و وحدت خود را حفظ نماييد (5) که همان وحدت بود که انقلاب ما را به پيروزي رساند.

شهيد علي شيرمحمدي فرادنبه (1364 - 1340 بروجن )

از شما مردم هميشه در صحنه مي خواهم که امام را تنها نگذاريد. از اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفان حمايت کنيد و دست در دست هم با وحدت آهنين خود با قدم هاي استوار برخيزيد و امر جهاد خود را به جاي آوريد و از جنگ و شهادت نهراسيد و بر شيطان هاي غرب و شرق و اسراييل جنايتکار بشوريد و دست اين خون آشامان را از کشورهاي اسلامي کوتاه کنيد و راه را براي دست يافتن به سرزمين مقدس هموار سازيد. اين را هم بايد بدانيم که ما براي خاك نمي جنگيم، بلکه براي اسلام مي جنگيم و بايد اسلام را به تمام جهان صادر کنيم.

شهيد احمد صابوني ( 1360 - 1332 قزوين )

تندروي و کندروي (6) نکنيد، با نفس اماره مبارزه کنيد، خود را بهتر و دقيق تر بشناسيد، وحدت خويش و جامعه ي خويش را به عنوان اولين و محکم ترين حربه در مقابل شرق و غرب حفظ کنيد و از نفاق و دسته و گروه شدن دوري جوييد، از جماعت اسلامي، نماز جماعت، سخنراني، نماز جمعه و حج و غيره استقبال و حفظ و حراست نماييد.

شهيد باقر صادق قلقاچي (1366 - 1344 اروميه )

اي ملت! امروز به نداي حسين لبيک گفتن شما، آمريکا و شوروي را به لرزه انداخته، اما شکرگزار خدا باشيم که ما را براي اين کار انتخاب کرد و رهبري به ما داد که ما را به اسلام واقعي دعوت کرد؛ گوش به فرمان او باشيد که با اين کار پيروزيم، چون راه حسين در اين راه خلاصه مي شود و وحدت را حفظ کنيد که وحدت ما به انقلابمان اوج مي دهد؛ « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (7)

شهيد ايوب صادقي ( 1364 - 1333 گرمسار )

شما اي امت اسلام! هميشه در صحنه باشيد و امام را تنها نگذاريد و پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت در خط امام باشيد و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد و از اختلاف و تفرقه بپرهيزيد و بدانيد که دشمنان دين خدا از اين طريق بيشترين ضربه را خواهند زد و بايد سخت مواظب باشيم. نگذاريد که خون اين همه شهيد به خون خفته به هدر رود و کوشش و جديت نماييد تا پرچم پر افتخار اسلام در سرتاسر جهان به اهتزاز درآيد ان شاء الله.

شهيدکريم صادقي (1361 - 1342 تهران )

در اين دنيا مشکلات فراوان است. دشمنان به هر نحو که بتوانند، ضربه به اسلام مي زنند و از شما مي خواهم با پشتکار فراوان و وحدت بيشتر، به هر صورت که مي توانيد از اسلام دفاع کنيد که اسلام به مردان و زنان مبارز و يار ي دهنده احتياج دارد.

شهيد محبوب صادقي انارکي (1362 - 1340 گرگان )

امتي که زندگيشان را با زندگي امام خلاصه م ي کنند، با [ وجود] تمام مشکلات طاقت فرساي زندگي، از (8) جان و مال خود مي گذرند... اميدوارم که در اين پيکار بي امان و خستگي ناپذير، دشمن را از پاي درآورده و راهي آن ديار عاشقان شوند که رسيدن به آن با ايثارگري و تلاش همگان در اين جهاد مي باشد؛ جهادي که مي بايست همه ي مسلمين با وحدت و يکپارچگي در آن سهيم باشند، در مقابل تمام اجانب به سرکردگي آمريکاي جهانخوار. در اين جهاد چه خون ها از جوانان عزيز که به پاي اين انقلاب ريخته مي شود و چه گل هايي که در مقابل چشمان پدران و مادران و خواهران و برادران پرپر مي شود و در خيابان ها بوي عطرآگين آن هر لحظه به مشام مي رسد و در گلزار شهدا، گل هاي پرپر شده اي که به انسان، عشق پرواز مي دهد و او را از اين زندگي فاني به سوي زندگي هميشگي و جاويد مي کشاند و با مشاهده کردن اين اعمال، وحدت (9) و يگانگي و سر دادن آواي توحيد را بر اين گلزار، ادامه بايد داد تا رهروان هرچه سريع تر نواي آزادي را سر دهند. آن ها کار حسيني کردند و رفتند و ما بايد کار زينبي [ کنيم و ] راه آن ها را ادامه بدهيم.

شهيد احمد صادقي هينجه (1360 - 1343 شيراز )

پيامم به ملت عزيز و رزمنده ي ايران اين است که وحدت خود را حفظ نموده و در پشت سر امام امت، خميني بزرگ حرکت نموده و ضد انقلاب را نابود نماييد.

شهيد هاشم صاعدي (1366 - 1321 اصفهان )

شما اي ملّت اسلام! چنين راه و انقلابي داراي مشکلات و نابساماني ها و نارساييهايي مي باشد و اين جزء انقلاب است؛ چرا که سختي دنيا، آساني آخرت را به دنبال دارد و لا غير؛ و به گفته ي امام عزيزمان: « مردم قيام نکردند براي رفع حوائج دنيوي و مادي؛ بلکه اين انقلاب، يک انقلاب الهي است » و بايد همه ي ما نيز الهي شويم؛ الهي شدن يعني راضي به رضاي خدا بودن و صبر و استقامت کردن در مقابل مشکلات و فقط براي رضاي او کار کردن و در همه چيز و همه جا او را در نظرگرفتن و عمل به اين طرز فکر است که باعث از بين رفتن مشکلات و حفظ وحدت و حُسن نيت نسبت به يکد يگر مي شود و ديگر مسئله اي باقي نمي ماند که هر کس بگويد: « هر که بامش بيش، برفش بيشتر ».

شهيد غلام علي صالحي نژاد (1363 - 1347 گرمسار )

امت شهيدپرور ايران! همانگونه که تاکنون جبهه ها را نگه داشته ايد، اينک در اين زمان، اين نياز بيش از پيش مي باشد و بر تک تک شما لازم است که فرمان امام را لبيک گفته و به جبهه ها بشتابيد تا کار دشمنان اسلام را يکسره نماييد و در اين امر غفلت نورزيد که موجب پشيماني مي باشد و بر بقيه ي برادران و خواهراني که در پشت جبهه هستند، لازم است که وحدت را حفظ کرده و همگام با روحانيت حرکت کنند و مواظب دشمنان اسلام باشيد که در همه ي لباسها ظاهر مي شوند تا بتوانند به هر وسيله که شده، به مردم و انقلاب صدمه وارد کنند.

شهيد مجيد صباغ طرزقي (1363 - 1344 سبزوار )

مردم! يقين بدانيد که تفرقه و اختلاف افکندن، دل امام را آزرد. سعي کنيد که تفرقه افکن ها را از ميانتان و از جمع خودتان دور کنيد. بزرگ ترين سلاح دشمن که مي تواند ضربه به اين انقلاب بزند، همين به وجود آوردن اختلافات داخلي است. سعي کنيد با وحدت هرچه بيشتر اين خيال پروران ساده لوح را به ذلت بکشانيد. اي مردم! بدانيد که هرکس باعث به (10) هم زدن وحدت شود، در خط امام نيست.

شهيد مجيد صديق ها (1362 - 1339 قزوين )

وصيت من به شما مادر، پدر، برادران و خواهران عزيز و ديگر خواهران و برادران ديني ام اين است که براي به دست آوردن آن چيزي که برايش شهيدان بسياري را تقديم اسلام کرده ايد که همان اجراي آيين مقدس اسلام است، وحدت خود را حفظ کنيد و هميشه در کنار هم باشيد و نگذاريد دشمنان اسلام و انقلاب از غفلت و تفرقه ي شما سوء استفاده کنند و امور مسلمين را به دست بگيرند.

شهيد جليل صفري ( 1368 - 1343 زنجان )

ما حسين وار وارد جنگ شده ايم و بايد حسين وار به شهادت برسيم. اين امر براي تمامي ملت مسلمان ايران روشن است که حسين (عليه السلام) آغازگر جنگ نبوده، همچنان که ايران آغازگر جنگ نيست. حسين به خاطر امر به معروف و نهي از منکر به شهادت رسيده. دشمنان اسلام نيز به خاطر جلوگيري از نفوذ اسلام دست به هر توطئه زده اند، وليکن به ياري حق با هوشياري و روشن بيني رهبر، وحدت و يکپارچگي امت، تمامي آنها خنثي شده است.

شهيد جواد طالبي اردکاني (1361 - 1342 اردکان )

مردم! در صحنه باشيد و نشان بدهيد به اين منافقين و ملحدين (11) که ما در صحنه هستيم و اگر شما در وحدت خود کوشا نباشيد، اينها ضربه هاي خود را مي زنند.

شهيد قربان علي طالبي ورنامخواستي (1365 - 1347 زرين شهر )

برادرانم، خواهرانم! شما را وصيت مي کنم به وحدت و دوري از تفرقه که اين عذاب مهلک، باعث نابودي بسياري از امت ها شده است و شما را سفارش مي کنم به اطاعت از امام امت و ياري او که نعمتي است عظيم که خداوند بر ما ارزاني داشته است.

شهيد احمدرضا طاهري بروجني (1361 - 1346 بروجن )

پيام اولم به ملت ايران است که پشت سر امام را رها نکنند، امام، اين پير اسوه ي تاريخ در جماران، کسي که با يک پيام از گوشه ي جماران دنيا را به لرزه مي اندازد؛ و از آنان مي خواهم که وحدت خود را حفظ کنند و هرگز نماز جمعه را خالي نکنند.
پيام دوم به مردم شهرم است که دو دستگي ها را از بين ببرند و با وحدت خود دشمن را نابود کنند و اگر جبهه ها احتياج داشت، به سوي جبهه هجوم آورند و هرگز ارتباط خود را با سپاه و بسيج قطع نکنند.

شهيد محسن طاهري بوئيني ( 1364 - 1346 قم )

ملت ما بدانند که پيروي از ولايت فقيه و صبر و استقامت در برابر مشکلات و مصائب و حفظ وحدت، از مسائل و اصول مهمي است که همه بايد رعايت کنند و اين ها بوده که انقلاب و جمهوري اسلامي را به اينجا رسانده است و اين همه موفقيت ها و پيروزي ها و افشاي توطئه ها در گرو همين اصول بوده (12) و مي باشد. شما را سفارش مي کنم و تقاضامندم که امام را دعا کنيد و رهبري را با اطاعت پذيري تقويت نماييد و مشکلاتي را که تا حال پيش آمده و در آينده هم پيش خواهد آمد، با صبر و استقامت حل نماييد و با حفظ وحدت و نظم، مشت محکمي بر آخرين ترفند دشمن در جهت نابودي اسلام و جمهوري اسلامي بزنيد و جبهه ها را گرم نگه داريد و همان طور که امام فرموده اند، بايد همه بايستيم و مقاومت کنيم.

شهيد فضل الله طهماسبي (1360 - 1337 فريدن )

دوستان! آشنايان و همشهريانم! وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح ما مي باشد، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنيد و مبادا امام امت، اين قلب ملت و اين هديه ي خدا را تنها بگذاريد.

شهيد نصرت الله طيبي ( 1361 - 1344 اراك )

زمان، زمان حسين است و همه ي ما در امتحان هستيم و بايد سعي کنيم که از اين امتحان الهي سربلند به در آييم؛ کارهايمان براي خدا باشد؛ براي خدا دوست بداريم و براي خدا دشمن؛ وحدت کلمه داشته باشيم؛ ما نه براي بهشت ميجنگيم و نه براي زمين و نفت و امثال اينها و نه از ترس جهنم؛ ما را اگر به چهار ميخ هم بکشند و اگر در دوزخ افکنند، خدايا! باز تو را پرستش مي کنيم و تو را عبادت و از تو اطاعت مي کنيم و [ تو خداي ] همه ي ما هستي و ما بنده ي تو هستيم و نه بنده ي دينار و نه بنده ي مادهّ ي؛ تو رحماني؛ تو رحيمي؛ ما براي تو و به خاطر تو مي جنگيم و وحدت کلمه را حفظ مي کنيم؛ همه با هم برادر باشيد؛ در تمام کارها همديگر را ياري دهيد؛ هر چيزي را که براي خود بد مي دانيد، براي ديگران هم بد بدانيد.

شهيد گودرز عابدي (1362 -... شيراز )

همسرم! من جانم را فداي اسلام و انقلاب کردم، شما هم بايد راه من را ادامه دهيد. بايد زينب وار راه من را ادامه دهيد. فرزندم را در خط اسلام و امام بار آوريد. به او [ در ] سن کودکي قرآن و نماز بياموزيد. از شما خواهشي که دارم، به 233 همه بگوييد امام را فراموش نکنند. انقلاب را فراموش نکنيد. با هم اتحاد داشته باشيد. وحدت کلمه را حفظ کنيد. در همه جا امام را ياري کنيد.

شهيد اکبر عاملي ( 1361 - 1342 تاکستان )

ملت مبارز ايران! خواهش من از شما اين است که تا آخرين قطره ي خون خود از امام امت پيروي کنيد و اين پير بزرگوار را تنها نگذاريد و اگر شما وحدت داشته باشيد، بدانيد که ابرقدرتهاي دنيا اگر با هم متحد شوند، نمي توانند صف متحد شما را به هم بزنند.

شهيد غلام علي عبادي ( 1362 - 1343 آران و بيدگل )

اي امت حزب الله! وحدت را حفظ کنيد و جبهه ها را خالي نکنيد. اي کساني که مي گوييد (13) کاش در زمان امام حسين (عليه السلام ) در پاي رکابش کشته مي شديم، شعارها را کنار بگذاريد و به شعارهايتان عمل کنيد و به نداي هل من ناصر ينصرني حسين زمان گوش فرا دهيد و اين را بدانيد که اگر گوش ندهيد، در پيش پيامبر اکرم ( صلي الله عليه و اله و سلم ) و شهيدان سر به زير خواهيد بود.

شهيد غلام عباس عباسي مکوندي ( 1361 - 1335 اصفهان )

برادران و خواهران! « عليکم بالتواصل و التباذل و اياکم و النداير و التقاطع » ! بر شما باد که با يکديگر وصلت کنيد و به وحدت برسيد و نسبت به هم ايثار کنيد. بر شما باد پيوند و ايثار نسبت به هم و از شما دور باد گسستن از يکديگر و ترك احسان نسبت به هم.

شهيد احمد عبداللهي ( 1362 - 1343 فريدن )

در مراسم و مجالسم، مستضعفان محل و اقوام کم درآمد را هم بگوييد و تبعيض بين اعيان و اشراف و مستضعفان محل و اقوام نگذاريد و کاري نکنيد که در آن مجالس و مراسم، تفرقه شود و وحدت بين مردم در آن مجلس در جهت انقلاب اسلامي شکسته شود و به کمک کردن به جبهه هاي جنگ را هم فراموش نکنيد...
اي امت قهرمان و شهيدپرور ايران! با (14) وحدت خود و اطاعت از دستورات نائب برحق حضرت صاحب الزمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف)، حضرت امام خميني ( مد ظله العالي )، مشت محکمي بر دهان آمريکا و روسيه و ديگر شياطين زديد.

شهيد اسدالله عبدي ( 1365 - 1342 خمين )

از کليه ي مستضعفان جهان به ويژه ملت شهيدپرور ايران خواهشمندم که وحدت خودتان را حفظ و محکمتر کنيد، از نزاع و تفرقه با يکديگر بپرهيزيد و قرآن مجيد را قاضي امورات خود قرار دهيد و همگي عليه استکبار جهاني قيام کنيد.

شهيد فخرالدين عبدي دارانداش ( 1362 - 1344 مرند )

خواهران و برادران عزيز! مواظب باشيد که خون اين همه شهيدي [ را ] که در راه اسلام ريخته شد، زير پا نگذاريد و با وحدت و يکپارچگي خود، پوزه ي مستکبران را به خاك بماليد.

شهيدکاظم عدل ( 1361 - 1343 خمين )

اي پدران و اي مادران و اي خواهران و اي برادران و اي انسان هاي مسلمان!
... هوشيار باشيد که مبادا منافقين در درون شما نفوذ کنند و در بين شما تفرقه بيندازند و از شما عاجزانه تقاضا دارم که از روحانيت جدا نشويد و از سپاه و ارتش و تمامي ارگان هاي نظامي و اسلامي جدا نشويد و هرچه مي توانيد وحدت خود را با هم بيشتر کنيد... ديگر اينکه هميشه نمازهايتان را به جماعت بخوانيد و اول وقت بخوانيد و دعاها را زياد کنيد که ما هرچه داريم و هرچه پيروزي نصيبمان مي شود، از اين دعاهاست. وحدت را بيشتر کنيد و ديگر اينکه مجالس غير اسلامي را کنار گذاشته و مجالس اسلامي را زياد کنيد و از زير بار مسئو ليت شانه خالي نکنيد و احساس مسئوليت نماييد. با خانواده هاي شهيد بيشتر رفت و آمد کنيد. از همه مهم تر، هميشه ي اوقات، خدا و مرگ را در نظر داشته باشيد. توطئه ها را خنثي کنيد و نگذاريد زياد شود و ريشه دار شود.

شهيد احمد عربي ( 1362 - 1343 شيراز )

از (15) خويشاوندانم تنها تقاضا دارم که با وحدت خودشان ناراحتي ما را از بين ببرند و وحدت به وجود آورند.

شهيد حجت الله عزيزي ( 1365 - 1345 ملاير )

از امت حزب الله خواهانم که با تمسک به حبل الله و آشنايي عميق با اسلام و اهل بيت ( عليهم السلام)، وحدت، مهر و محبت [ و ] اخلاص را در ميان خود برقرار سازيد و [ با ] هم در يک صف عليه خصم براي خدا جهاد نماييد و همچنين تقوا را به وسيله ي انجام واجبات و مستحبات و ترك محرمات و مکروهات، پيشه ي خود سازيد.

شهيد اکبر عسگري بشکاني ( 1361 - 1339 تهران )

حال که به اين افتخار رسيدم که در اين جهاد مقدس شرکت کنم، اگر در اين راه به افتخار بعدي که شهادت در راه الله [ است ] رسيدم، هيچگاه غم و غصه و گريه به خود راه ندهيد و اين ندا از من براي شما که هيچ گاه اسلام را تنها نگذاريد و در راه وحدت قدم برداريد و به نهادهاي انقلابي کمک کنيد.

شهيد پرويز عظيم پور ( 1361 - 1341 اردبيل )

ما امروز بايد دست وحدت و يگانگي، تحت رهبري امام خميني و روحانيت به هم داده، بايد در مقابل آنها بايستيم و تا آخرين قطره ي خونمان مقاومت کنيم.

شهيد جواد علاقه مندان ( 1362 - 1342 اصفهان )

به شما بازماندگان تذکر مي دهم به عنوان يک بنده ي حقير و گناهکار خداوند، که سعي کنيد وحدت اسلامي خود را حفظ کرده و در اختلافات وارد نشويد که دشمن را خوشحال خواهيد کرد و قلب امام زمان را جريحه دار.

شهيد اسماعيل علمداري ( 1362 - 1338 بندرکنگان )

از شما مردم مي خواهم که... وحدت داشته باشيد تا مبادا دشمن به شما ضربه بزند و يک نکتهاي را نيز به شما مسئولين بايد گوشزد کنم و آن اينکه اطاعت از ولايت فقيه و امام را فراموش نکنيد.

شهيد اسماعيل علي اکبري ( 1362 - 1345 آستانه اشرفيه )

اي ملت شهيدپرور! اطاعت از امام خميني کنيد و از اختلافات بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد و استقامت کنيد در مقابل دشمنان اسلام و قرآن که همانا به وعده ي خدا پيروز خواهيد شد.

شهيد فرهاد علي خاني فرادنبه ( 1364 - 1344 بروجن )

امت حزب الله! مي دانيد (16) که استقامت و وحدت و حقانيت شما تمام دنيا را به لرزه درآورده است و گوش ابرقدرت ها را کر نموده و در اين راه با گام هاي استوار به پيش رويد و هرگز مأيوس نشويد.

شهيدکيامرث علي دوستي شهرکي ( 1367 - 1348 شهرکرد )

اما اي بازماندگان و اي مسافراني که در آينده اي نه چندان دور، همديگر را ملاقات خواهيم کرد!... از خدا کمک بخواهيد. از رهبر بزرگوار انقلاب اطاعت کنيد. ايمانتان را تقويت کنيد و دست وحدت به همديگر بدهيد که اين ها رمز حفظ انقلاب است.

شهيد بهمن عليزادگان ( 1362 - 1343 خوي )

شما دوستان و برادران! اطاعت از امام خميني کنيد و از اختلاف بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد.

شهيد علي عليزاده ( 1362 - 1343 شيراز )

پيام من به برادرانم... اين است که اول بايد جاي مرا پرکنيد؛ چه در خانه و چه جبهه حق عليه باطل. دوم به درس خواندن ادامه دهيد. سوم نگذاريد نمازتان (17) قضا شود و به نماز جماعت و جمعه اهميت زيادي بدهيد (18) و هرچه بيشتر دعاي کميل و دعاي فرج امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و دعاي توسل و دعاي وحدت بخوانيد. شرق و غرب از اين نمازها و دعاها مي ترسند. پيام من براي برادرهاي مجدآباد عزيزم: مسجد مجدآباد را پرکنيد و حتماً نماز جمعه برويد. حتماً دعاي توسل و کميل و دعاي فرج امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و دعاي وحدت را به پاداريد و جبهه ها را پر کنيد.

شهيد لطيف عليزاده ( 1359 - 1339 ماکو )

ننه ي بزرگوارم! هنگام شهادتم که تنها آرزويم بود و راه [ و ] رسم آن را کتاب حق، قرآن برايم آموخت، تقاضا دارم که دهانم را باز نماييد تا دشمنان قرآن و اسلام بدانند که تا دم مرگ با نداي الله اکبر پيش رفتم. مشت هايم را گره نماييد تا بگويند تا دم مرگ با کلمه ي وحدت الله اکبر بر دهان ياوه گويان شرق و غرب مشت زد.

شهيد ايوب علي زاده اويلق ( 1362 - 1348 تبريز )

من از شما مي خواهم که هرچه در توان داريد از امام امت پيروي کنيد و نگذاريد که دشمنان اسلام و منافقين در بين شما تفرقه بيندازد و سعي کنيد که هميشه وحدت کلمه را با الهام از آيه ي شريفه ي قرآن که مي فرمايد « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (19)، حفظ کنيد و ان شاء الله زمينه ساز حکومت حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) باشيم.

شهيد اسدالله عمارت ساز ( 1360 - 1340 کرمان )

اميد است با ياري امام زمان و به رهبري امام خميني، انقلاب اسلامي و حکومت عدل اسلامي را در سراسر جهان پياده کنيم، بتوانيم جهانخواران را نابود و حکومت مستضعفان را در زمين پياده کنيم. ما امانتي هستيم از خداوند و هر موقع خواست پس مي گيرد (20)، بايد وحدت خود را حفظ کنيم و دست از پشتيباني رهبر و روحانيت مبارز و تمام شهداي ايران برنداريم.

شهيد محسن عموتقي ( 1361 - 1344 قم )

اي مردم مسلمان ايران! وحدت کلمه را رها نکنيد که اگر رها کنيد، به چنگال پليد اين ابرقدرت ها مي افتيد.

شهيد عبدالرضا غافلي کويتاني ( 1361 - 1343 دزفول )

اي ملت باايمان! استوار و پا بر جا باشيد که دنياي ستمگر در برابر ايستادگي و استواري شما به زانو درآمده است. اسلام را نجات دهنده و رهبري امام را هدايت کننده بدانيد. رزمندگان اسلام خود را مديون اسلام، رهبري، امامت و ولايت فقيه و نيز فداکاريها و وحدت شما مردم اسلامي (21) مي دانند.

شهيد حجت غفاري ( 1362 - 1336 تهران )

اي پدر و مادر من! انتظار دارم راهم را ادامه دهيد، چون اسلام نياز به وحدت و مبارزه با کفر جهاني دارد. اسلام درختي است که نياز به آبياري با خون جوانان دارد، امام را تنها نگذاريد، گوش به فرمان امام باشيد، پشتيبان رهبر باشيد تا آسيبي به مملکت ما نرسد.

شهيد اسفنديار غلامي ( 1367 - 1348 قزوين )

مادر عزيز! بدان که من با شهادت و خون سرخم روي تو را نزد فاطمه ي زهرا (سلام الله عليها ) سفيد خواهم کرد و اي برادر! آرامگاه خودت را درست کن و آخرت را به دنياي خوشي مفروش که به فنا خواهي رفت و بدان که تو براي آخرت خلق شده اي نه براي دنيا، اين دنيا و روزگار به گفته ي حضرت علي (عليه السلام ): « يک پلي است که ما از روي آن رد (22) مي شويم و هرچه هست آن طرف پل مي باشد»؛ شما قلب آهنين خود را محکم کنيد و با وحدت و پشتيباني خود، امام را ياري کنيد...

شهيد اکبر غلامي ( 1361 - 1343 قم )

با بمب گذاشتن در دفتر حزب جمهوري اسلامي و به شهادت رساندن 72 تن از بهترين و فداکارترين ياران صديق امام و بعد از آن شهيد کردن دو تن ديگر از بهترين عزيزان ملت ايران را، محمدعلي رجايي، رئيس جمهور مکتبي و عالم مجاهد روحاني، نخست وزير محبوب، محمدجواد باهنر، مزدوران از خدا بي خبر فکر مي کردند که ملت ايران از جمهوري اسلامي روي برمي گردانند و از اسلام و امام سرد مي شوند و آنها ديگر مي توانند به راحتي اهداف پليد و شومشان را پياده کنند؛ زهي خيال باطل! ولي ملت ايران با يک پيام انسان ساز امام، منسجم تر شده و وحدت خود را حفظ کرده و جلوي منافقين ايستادند و از شما برادران عزيز مي خواهم که تا نابودي کامل آنها در مقابل آنها بايستيد.

شهيد سيدمحمدعلي غلامي بيدك ( 1367 - 1348 گچساران )

قرآن کريم مي فرمايد: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا ». (23) قرآن تمامي مؤمنين را دعوت به وحدت مي کند و از تفرقه آنها را نهي مي کند. پس در کارهايتان و حرکتهايتان گوش به فرمان امام عزيزمان باشيد. در يک صف واحد حرکت کنيد و از باندبازي ها و تفرقه بپرهيزيد که اگر بخواهيد جوسازي و باندبازي کنيد، دل امام را به درد مي آوريد که در نتيجه، امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را از خودتان ناراحت کرده ايد.

شهيد محرم علي فاضلي ( 1365 - 1343 زرنديه )

و از شما ملت ايران و مردم تقاضا و [ در ] خواست دارم که وحدت را در بين خودتان قرار دهيد و همه با هم باشيد. با وحدت داشتن، شما ملت، اين منافقين را نابود خواهيد کرد.

شهيد سيدجلال فاطمي ( 1361 - 1337 جرقويه )

اي خانواده ي عزيز! بدانيد که جماعات در اسلام خيلي مهم [ بوده ] و تأکيد شده؛ مخصوصاً در اين زمان که [ نياز ] به وحدت و اطلاع داشتن از مسائل سياسي و اجتماعي و اسلامي است.

شهيد سيدمصطفي فاطمي ( 1364 - 1344 جرقويه )

اي ملت شهيدپرور و فداکار (24)، جملاتي نيز با شما دارم... از پاي ننشينيد. وحدت کلمه را حفظ کنيد و [ از ] نفاق و اختلاف و کارهايي که باعث مي شود، اين نهضت و انقلاب رو به ضعف برود، بپرهيزيد. مواظب باشيد که گروهک ها و منافقين در ميان صفوفتان رخنه نکنند. تا مي توانيد از امام امت پشتيباني کنيد و مبادا او را لحظه اي تنها گذاريد. از روحانيت در خط امام و متعهدين به اسلام و انقلاب جدا نشويد و [ از آنها ] حمايت کنيد، چون آنها راهنماي ما هستند.

شهيد احمد فتحي ( 1359 - 1338 شهرري )

من، احمد، از فداييان امت اسلام، از ملت غيور و رزمنده ي ايران مي خواهم که همچنان [ مثل ] گذشته وحدت خود را مستحکمتر نمايند و هرچه نيرو در توان دارند بر سر دشمنان خدا بکوبند.

شهيد غلام حسين فتحي حسينلو ( 1361 - 1340 تهران )

من نيز از شما برادران و خواهران مي خواهم که راه سيدالشهدا را در پيش گيريد. دختران را زينب وار و پسران را حسين گونه پرورش بدهيد. به آنها درس اسلام و جانبازي در راه قرآن و هدف را بياموزيد. نماز جمعه را فراموش نکنيد و وحدت خود را حفظ کنيد. به مجلس هاي دعا و قرآن برويد. امام را دعا کنيد.

شهيد عباس فخراني ( 1361 - 1344 بجنورد )

هر کس که به راه من ايمان دارد، سلاح به دست گيرد و به ميدان مبارزه عليه کفر آيد و به همه ي همرزمان توصيه مي کنم کسي که شهيد مي شود، روحيه ي ملت و رزمندگان ما را بالا مي برد [ و ] وحدت بيشتري بين ملت ما به وجود مي آيد.

شهيد قهرمان فرح ( 1361 - 1320 خلخال )

اين جنگ صداميان با ملت مسلمان و انقلابي ميهن ما، خود يکي از توطئه هاي دشمنان انقلاب و در رأس آن آمريکا مي باشد. بدين جهت من حقير و رزمنده وصيت مي نمايم، مردم وحدت خودشان را حفظ نمايند. از رهنمودهاي امام امت پيروي کنند تا دشمنان انقلاب اسلامي نتوانند به آن ضربه وارد نمايند.

شهيد اسماعيل فرخي نژاد ( 1365 - 1341 بندرعباس )

از خانواده ي عمو باران، عمو عباس، عمو خدامراد، عمو مراد، عمه فاطمه با بچه ها و عمو حسين و عمه مريم با بچه ها و پسرعموها و دخترعموها و خلاصه تمامي قوم و خويشان، التماس دعا دارم و اميدوارم که مرا حلال کنند و سعي کنيد که وحدت خودتان را حفظ کنيد تا خدا از شما خشنود باشد.

شهيد پرويز فروردين ( 1365 - 1320 فيروزآباد )

اميد است که برادران و خواهران با وحدت هرچه بيشتر در پيشبرد احکام اسلام تلاش نموده و از هر نوع کدورت و تفرقه به دور باشند.

شهيد غلام عباس فروزنده ( 1367 - 1340 کازرون )

پدر و مادر گرامي، همسر عزيز، خواهران و برادران بزرگوار، اقوام و دوستان و آشنايان محترم و نهايتاً شما امت حزب الله، شهيدپرور [ و ] حامي اسلام ! در کل يک عرض به همه ي شما عزيزان دارم و آن اينکه امام را تنها نگذاريد، چنانکه تا به حال نگذاشتيد که اينک زمان ياري اسلام است... وحدت اسلامي را تحت زعامت امام خميني (روحي الفداه ) حفظ نماييد و هرگز برخلاف نظرات حضرت ايشان عمل ننماييد؛ نه يک قدم پيش تر (25) و نه يک قدم عقب تر.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: درد و دلي
2- سوره بقره؛ آيه 153
3- در اصل وصيت: يکپاره گي
4- در اصل وصيت: شکنجه مي خورند
5- در اصل وصيت: نمود
6- در اصل وصيت: تندرويي و کندرويي
7- سوره آل عمران؛ آيه 103
8- در اصل وصيت: که از
9- در اصل وصيت: دست وحدت
10- در اصل وصيت: از
11- در اصل وصيت: ملهدين
12- در اصل وصيت: بوده که انقلاب
13- در اصل وصيت: مي گويي
14- در اصل وصيت: که با
15- در اصل وصيت: به
16- در اصل وصيت: مي دانند
17- در اصل وصيت: نمازشان
18- در اصل وصيت: بدهند
19- سوره آل عمران؛ آيه 103
20- در اصل وصيت: بگيرد
21- در اصل وصيت: اسلام
22- در اصل وصيت: در
23- سوره آل عمران؛ آيه 103
24- در اصل وصيت: فداکاري
25- در اصل وصيت: بيش تر

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط