10 راهکار براي داشتن دستان نرم و لطيف

همه دوست دارند پوستي نرم و لطيف داشته باشند چرا که پوست خشن به هيچ عنوان خوشايند نيست. خوشبختانه راهکارهايي بسيار ساده و در عين حال کارآمد وجود دارد که در داشتن پوست لطيف و سالم دست ها به شما کمک مي کند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 راهکار براي داشتن دستان نرم و لطيف

 10 راهکار براي داشتن دستان نرم و لطيف
 

 






 

همه دوست دارند پوستي نرم و لطيف داشته باشند چرا که پوست خشن به هيچ عنوان خوشايند نيست. خوشبختانه راهکارهايي بسيار ساده و در عين حال کارآمد وجود دارد که در داشتن پوست لطيف و سالم دست ها به شما کمک مي کند.

1. به طور مرتب دست تان را مرطوب کنيد

همواره از کرم مرطوب کننده استفاده کنيد انواع مختلف کرم هاي مرطوب کننده خوب در بازار موجود است که حتي اثر محافظتي و ترميمي دارند. همچنين مي توانيد کرم هاي حاوي ويتامين يا عصاره گياهان را انتخاب کنيد.

2. در هنگام ظرف شستن، دستکش بپوشيد

حتي اگر از مايع ظرفشويي بسيار ملايمي استفاده کنيد، باز هم بهتر است در هنگام ظرف شستن دستکش بپوشيد. برخي از مايع هاي ظرفشويي، بسيار سمي و در نتيجه تحريک کننده پوست هستند. همچنين اگر دستکش بپوشيد از چرب شدن دست تان هم جلوگيري مي کنيد.

3. از شوينده هاي دست حاوي مرطوب کننده استفاده کنيد

همانند کرم دست، شوينده هايي در بازار وجود دارد که خاصيت مرطوب کنندگي دارند. به لطف اين شوينده ها در هر بار شست و شوي دست، پوست تان مرطوب مي شود که خود به لطيف نگه داشتن دست کمک مي کند.

4. هنگام استفاده از محصولات پاک کننده از دستکش استفاده کنيد

هنگام انجام دادن کارهاي خانه و استفاده از محصولات پاک کننده، دستان شما به دليل وجود مواد سمي اين محصولات، بسيار آسيب مي بيند. خيلي مهم است که براي مراقبت از دستان خود و حفظ نرمي و لطافت پوست آن، حتماً از دستکش استفاده کنيد.

5. از قهوه کمک بگيريد

قهوه يکي از موادي است که به سفت شدن پوست و از بين بردن منافذ آن خيلي کمک مي کند. به اين منظور دستان خود را به مدت پنج دقيقه با تفاله قهوه ماساژ دهيد. براي ديدن نتيجه بهتر، مي توانيد به اين تفاله، چند قطره روغن زيتون هم بيفزاييد.

6. از مخلوط روغن زيتون و نمک طعام استفاده کنيد

به مدت چند دقيقه، دستان خود را با مخلوط روغن زيتون و نمک ماساژ بدهيد. سپس با آب ولرم بشوييد مطمئن باشيد بعد از مدتي، دستاني همانند دست هاي يک نوازنده خواهيد داشت.

7. از عسل بهره ببريد

مي توانيد جهت داشتن پوستي نرم آن ها را براي چند دقيقه در کاسه اي از آب گرم قرار بدهيد، سپس کمي عسل به آب اضافه کنيد و دوباره دست هاي خود را در آن بگذاريد. نرمي و لطافتي بي نظير، انتظار شما را مي کشد.

8. از مخلوط شکر و آب ليمو استفاده کنيد

شکر و آب ليمو را با هم مخلوط کنيد؛ خمير حاصله را روي دست هاي خود بماليد و بعد از چند دقيقه، آن را بشوييد. پوست دستان شما فوراً نرم خواهد شد.

9. ترک هاي دستان خود را به کمک خاک رس درمان کنيد

اگر پوست دست تان ترک خورده است به کمک درمان خانگي، به راحتي مي توانيد آن را درمان کنيد. بدين منظور دو قاشق غذاخوري روغن زيتون و دو قاشق غذاخوري خاک رس را با هم مخلوط کنيد. سپس به آن يک قاشق غذاخوري آب اضافه کنيد و هم بزنيد حال فقط کافي است اين مخلوط را به ترک هاي دست تان بماليد.

10. در زمستان، دست هاي خود را به خوبي بپوشانيد

در فصول سرد، پوست دست به راحتي خشک مي شود و ترک مي خورد. به منظور مراقبت از آن و حفظ نرمي و لطافت طبيعي اش، عادت کنيد در زمستان دستان خود را به خوبي بپوشانيد و هميشه از دستکش استفاده کنيد.
منبع مقاله :
نشريه زيبايي سالم، سال هفتم، اول و پانزدهم دي ماه 1393



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط