برگزيده بيانات عاشورايي رهبر معظم انقلاب

پيروزي واقعي سيدالشهدا (ع) در کوتاه مدت و هم در طول تاريخ

سيدالشهدا (عليه الصّلاة والسّلام)، مي دانست که بعد از شهادت او، دشمن تمام فضاي جامعه و دنياي آن روز را از تبليغات بر ضدّ او پر خواهد کرد. امام حسين (عليه السلام)، کسي نبود که زمان و دشمن را نشناسد. مي دانست دشمن چه
يکشنبه، 3 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيروزي واقعي سيدالشهدا (ع) در کوتاه مدت و هم در طول تاريخ
 پيروزي واقعي سيدالشهدا (ع) در کوتاه مدت و هم در طول تاريخ

 






 

برگزيده بيانات عاشورايي رهبر معظم انقلاب

سيدالشهدا (عليه الصّلاة والسّلام)، مي دانست که بعد از شهادت او، دشمن تمام فضاي جامعه و دنياي آن روز را از تبليغات بر ضدّ او پر خواهد کرد. امام حسين (عليه السلام)، کسي نبود که زمان و دشمن را نشناسد. مي دانست دشمن چه خباثتهايي خواهد کرد. در عين حال، اين ايمان و اميد را داشت که همين حرکت مظلومانه و غريبانه او، بالأخره دشمن را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت شکست خواهد داد. و همين طور هم شد. خطاست اگر کسي خيال کند که امام حسين (عليه السلام)، شکست خورد. کشته شدن، شکست خوردن نيست. در جبهه جنگ آن کس که کشته مي شود شکست نخورده است. آن کس که به هدف خود نمي رسد، شکست خورده است. هدف دشمنان امام حسين (عليه السلام)، اين بود که اسلام و يادگارهاي نبوت را از زمين براندازند. اينها شکست خوردند. چون اين طور نشد. هدف امام حسين (عليه السلام) اين بود که در برنامه يکپارچه دشمنان اسلام، که همه جا را به رنگ دلخواه خودشان درآورده بودند يا قصد داشتند درآورند، رخنه ايجاد شود؛ اسلام و نداي مظلوميت و حقانيت آن در همه جا سر داده شود و بالأخره دشمن اسلام، مغلوب شود. و اين، شد. هم در کوتاه مدت امام حسين (عليه السلام) پيروز شد و هم در بلند مدت. در کوتاه مدت به اين ترتيب که، خودِ اين قيام و شهادت مظلومانه و اسارت خاندان آن بزرگوار، نظام حکومت بني اميه را متزلزل کرد. بعد از همين حادثه بود که در دنياي اسلام - در مدينه و در مکه - پي در پي حوادثي پيش آمد و بالأخره منجر به نابودي سلسله آن ابي سفيان شد. به فاصله سه، چهار سال، سلسله آل ابي سفيان به کلي برافتاد و از بين رفت. چه کسي خيال مي کرد اين دشمني که امام حسين (عليه السلام) را مظلومانه در کربلا به شهادت رسانده بود، آن طور مغلوب انعکاس فرياد آن امام شود؛ آن هم در سه يا چهار سال؟! در دراز مدت هم امام حسين (عليه السلام) پيروز شد. شما به تاريخ اسلام نگاه کنيد و ببينيد چقدر دين در دنيا رشد کرد! چقدر اسلام ريشه دار شد! چگونه ملتهاي اسلامي پديدار شدند و رشد کردند! علوم اسلامي پيشرفت کرد، فقه اسلامي پيشرفت کرد و بالآخره بعد از گذشت قرنها، امروز، پرچم اسلام بر فراز بلندترين بامهاي دنيا، در اهتزاز است. آيا يزيد و خانواده يزيد به اين که اسلام اين طور، روز به روز رشد کند راضي بودند؟ آنها مي خواستند ريشه اسلام را بکنند؛ مي خواستند از قرآن و پيغمبر اسلام، اسمي باقي نگذارند. اما مي بينيم که درست به عکس شد.

تأثير آموزه هاي نهضت حسيني در بسياري از رهبران معاصر جهان

پس، آن مبارز و مجاهد في سبيل الله که آن طور مظلومانه در مقابل دنيا ايستاد و خونش ريخته شد و خاندانش به اسارت رفتند، از همه جهت، بر دشمن خود پيروز شد. اين، براي ملتها يک درس است. لذاست که از رهبران بزرگ دنياي معاصر - حتي آنهايي که مسلمان هم نيستند - نقل مي کنند که گفته اند: «ما راه مبارزه را، از حسين بن علي (عليه السلام) ياد گرفتيم.» انقلاب خودِ ما هم يکي از همين مثالهاست. مردم ما هم از حسين بن علي (عليه السلام) ياد گرفتند. فهميدند که کشته شدن، دليل مغلوب شدن نيست. فهميدند که در مقابل دشمنِ علي الظاهر مسلط، عقب نشيني کردن، موجب بدبختي و روسياهي است. دشمن هرچه با عظمت باشد، اگر جناح مؤمن و فئه مؤمنه، با توکّل به خدا در مقابل او مجاهدت کند، بالأخره شکست با دشمن و پيروزي با فئه مؤمنه است. اين را ملت ما هم فهميدند.
بيانات مقام معظم رهبري در ديدار قشرهاي مختلف مردم به مناسبت فرارسيدن ماه محرم - 1371/4/10
منبع مقاله :
مختارپور قهرودي، عليرضا؛ 72 سخن عاشورايي (از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي)، تهران: انتشارات انقلاب اسلامي، چاپ دوم (1390)



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.