ناکامی نظم سلطه ی جهانی در اجرای طرح فروپاشی بر ضد ایران

برنامه ها و اقدامات غرب برای اجرای طرح فروپاشی نظام اسلامی ایران، به سبک آن چه شوروی سابق انجام شد، تا کنون راه به جایی نبرده و همه به شکست انجامیده است. از جمله موارد مصادیق این شکست ها و ناکامیِ نظام سلطه ی جهانی در این رابطه، به موارد زیر می توان اشاره کرد:
دوشنبه، 6 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ناکامی نظم سلطه ی جهانی در اجرای طرح فروپاشی بر ضد ایران
ناکامی نظم سلطه ی جهانی در اجرای طرح فروپاشی بر ضد ایران
ناکامی نظم سلطه ی جهانی در اجرای طرح فروپاشی بر ضد ایران
نويسنده:حسن واعظی
منبع:کتاب،اصلاحات و فروپاشی تشریح طرح بازسازی شده ی فروپاشی شوروی در ایران
برنامه ها و اقدامات غرب برای اجرای طرح فروپاشی نظام اسلامی ایران، به سبک آن چه شوروی سابق انجام شد، تا کنون راه به جایی نبرده و همه به شکست انجامیده است. از جمله موارد مصادیق این شکست ها و ناکامیِ نظام سلطه ی جهانی در این رابطه، به موارد زیر می توان اشاره کرد:
  • 1. سرمایه گذاری های عظیم آمریکا و مجموع ضد انقلاب داخلی مخالفان نظام برای انتخاب فردی نظیر گورباچوف به عنوان رییس جمهور شکست خورده است. کسی که برای پیش برد اهداف نظام سلطه ی جهانی و اجرای مراحل سه گانه ی طرح فروپاشی به سبک شوروی بتواند اسلامیت نظام را نفی کند، در برابر ولایت فقیه بایستد، اختلاف های داخلی را گسترش دهد، به نارضایتی های عمومی دامن بزند، تب اصلاحات را بالا ببرد، با بی عملی بر مشکلات مردم بیفزاید، نظام را متهم به نقض حقوق بشر کند، نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی را بی اعتبار کند، برای فعالیت عناصر ضد انقلاب چتر حمایتی بسازد، به تطهیر دشمنان خارجی و داخلی مبادرت ورزد، قانون اساسی را تضعیف کند، ناامنی را دامن بزند، مبلّغ فرهنگ و اصلاحات آمریکایی باشد، اسلام را تضعیف کند و زمینه را برای سلطه ی بیگانگان بر کشور مهیا سازد. سرمایه گذاری های آمریکا و غرب در شوروی در این زمینه به نتیجه رسید، اما نظام سلطه ی جهانی و صهیونیسم بین الملل تا کنون در اجرای چنین طرحی در ایران با ناکامی و شکست روبه رو گردیده اند.
  • 2. برنامه ریزی های آمریکا و صهیونیسم برای ایجاد شبکه ای از مطبوعات و نشریات مجری طرح فروپاشی عملاً با درایت مقام معظم رهبری عقیم مانده است. البته تلاش های وسیعی از سوی دشمنان خارجی و داخلی و دوستان نادان برای فعالیت مجدد این گونه نشریات کماکان در جریان است که هوشیاری نیروهای دل سوز و وفادار به اسلام و انقلاب و حضور آنان در صحنه می تواند این توطئه عظیم را برای همیشه خنثی نماید. تمام متفکران و سیاست مداران روسیه و شوروی سابق از هر جناح و گروهی در این موضوع متفق القول هستند که یکی از عوامل مهم و اساسی فروپاشی شوروی و غلتیدن مردم این کشور در بحران های طاقت فرسایی که تمام ثروت های آن ها را بر باد داد و باعث سلب امنیت شد و فقر عمومی را بر آن ها عارض نمود، مقابله نکردن آن ها با فعالیت آزادانه نشریات و روزنامه های مبلّغ اندیشه های غرب و وابسته به آمریکا بود.
  • 3. تلاش های آمریکا و اسراییل در ایجاد اجماع نظر بین المللی برای اعمال تحریم های اقتصادی و همراه ساختن کشورهای مهم صنعتی و اقتصادهای قدرت مند جهانی با خود برای تضعیف توان ملی و بنیه ی اقتصادی ایران، از طریق تعمیم قوانین فرامرزی داماتو با هدف فلج ساختن اقتصاد ایران و افزایش نارضایتی های عمومی در سال 1376 با شکست مفتضحانه ای مواجه گردید، زیرا اولاً افزایش دور از انتظار سطح مشارکت سیاسی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس منجر به شکست سیاست های مهار گردید و ثانیاً کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ژاپن، چین، روسیه و سایر کشورها با خط مشی آمریکا بر ضد ایران به شدت مخالفت نمودند و قوانین فرامرزی آمریکا را ناکام گذاشتند.
  • 4. شکست آمریکا در منزوی ساختن ایران در صحنه ی بین المللی و عدم توفیق نظام سلطه ی جهانی در معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تهدیدی خطرناک بر ضد صلح جهانی و ثبات منطقه ای. مهم ترین عامل این ناکامی، استقبال گسترده کشورهای جهان از سیاست تشنج زدایی ایران و پشتیبانی تمام کشورها و صاحب نظران جهانی از سیاست گفتگوی تمدن ها بود که زمینه را برای ناکامی آمریکا و اسراییل در منزوی ساختن ایران فراهم آورد زیر آمریکا موفق شده بود نوعی اجماع نظر بین المللی بر ضد شوروی و مکمونیسم ایجاد نماید، اما برنامه ریزی های آمریکا بر ضد اسلام و جمهوری اسلامی ایران نتایج معکوس به همراه داشته و زمینه را برای گسترش اسلام و گرایش بیش تر مردم غرب به مکتب متعالی و انسان ساز اسلام فراهم آورده است.
  • 5. تلاش ها و سرمایه گذاری های آمریکا و اسراییل برای هماهنگ ساختن طیف های مختلف ضد انقلاب و مخالفان قانون اساسی حول محور ضدیت با اسلام و اشاعه ی سکولاریسم و لاییسم با موفقیت توأم بوده است، اما همین امر زمینه را برای جدایی بیش تر این گروه ها و عناصر معاند از مردم ایران افزون تر ساخته است و این جریان ها را به نیروهایی مطرود و منزوی مبدل کرده و به مرور زمان ماهیت این نیروها بیشتر افشا می گردد. اشکال اصلی تحلیل گران و استراتژیست های آمریکایی و غربی همواره این است که برای تنظیم خط مشی های خود علیه ایران به اطلاعات و تحلیل های غلط جریان ضد انقلاب ایرانی و دیدگاه های تحلیل گران صهیونیسم جهانی متکی هستند. این امر سرمایه گذاری های عظیم آن ها را در مقاطع مختلف بی نتیجه کرده است و این نیز از الطاف خفیه ی الهی محسوب می گردد.
  • 6. یکی از اجزاء مهم و زیر بنایی فروپاشی نظام اسلامی ایران، تخریب فرهنگ اسلامی، تضعیف ایمان مردم به ارزش های الهی و موازین اخلاقی از یک سو، و اشاعه ی فرهنگ غربی و مظاهر زندگی مادی از سوی دیگر است. سرمایه گذاری های نظام سلطه ی جهانی و مجموعه نیروهای مخالف اسلام و نظام در این زمینه با موفقیت همراه نبوده؛ بلکه در این میان نکته ی حایز اهمیت این است که این تلاش ها مجموعه ی نیروهای مدافع اسلام و انقلاب را بیدار ساخته و هوشیارتر از گذشته وارد صحنه نموده است، که این امر زمینه را برای پیش برد طرح فروپاشی با مشکلات جدی مواجه ساخته است.
  • 7. برنامه ریزی های آمریکا و غرب برای ایجاد مجموعه ای از تشکل های سیاسی وابسته در دانشگاه ها و مراکز روشن فکری با اغتشاشات 18 تا 23 تیر ماه 1378 و دستگیری عناصر فعال و سرپل های مجری این طرح افشا و خنثی گردید، اگر چه تلاش در این زمینه هم چنان ادامه دارد. اما وقایع 18 تا 23 تیر ماه و افشای کنفرانس هایی نظیر کنفرانس برلین و لو رفتن ارتباط جریان های سکولار با شبکه ی جهانی روشن فکری وابسته به CIA و محافل سیاسی غرب، موجبات افشای شیوه های عمل سرویس های اطلاعاتی بیگانه را فراهم آورد و زمینه های ایجاد تشکل های سیاسی وابسته را که مکمل فعالیت های نشریات تحت نفوذ بودند، با مشکلات جدی مواجه ساخت، هم چنین هوشیاری نیروهای امنیتی را بیش تر کرد و افکار عمومی را نسبت به توطئه ها و طرح های استکباری حساس تر از گذشته نمود. در صورتی که این امور در اتحاد جماهیر شوروی به راحتی پیش رفت و اجرا شد.
  • 8. برنامه ریزی های آمریکا و اسراییل با استفاده از مجموعه ی ضد انقلاب و امپریالیسم خبری برای تضعیف نهادهای امنیتی، قضایی، انتظامی، نظامی، شورای نگهبان، صدا و سیما – به عنوان رسانه ی ملی - ، مجمع تشخیص مصلحت نظام، بسیج و سپاه، روحانیت و ولایت فقیه از یک سو، و ایجاد چتر حمایتی برای فعالیت آزادانه ضد انقلاب از سوی دیگر، نتوانست آن چنان که مورد نظر نظام سلطه جهانی بود متحقق گردد. نقطه ی اوج این فشارها در محاکمه ی 13 جاسوس یهودی تبلور یافت، اما قاطعیت جمهوری اسلامی ایران و هوشیاری مردم ایران و افشا بوده اهداف استکبار جهانی از پافشاری بر محور فوق الذکر، زمینه های شکست این استراتژی را فراهم آورد. البته نظام سلطه ی جهانی تلاش بسیار گسترده ای را در واقعه ی قتل های زنجیره ای و کوی دانشگاه از خود نشان داد تا دستگاه امنیتی کشور و نیروهای انتظامی نظام را بی اعتبار سازد و با محاکمه ی 13 جاسوس یهودی دستگاه قضایی را منفعل نماید، اما تا کنون در دست یابی به این اهداف نتایج مطلوبی به دست نیاورده است. با این حال، هوشیاری ملی در این زمینه ها باید بیش از گذشته شود.
  • 9. استراتژیست های صهیونیسم و طراحان سیاست های استعماری و تئوریسین های آمریکایی برای قرار دادن اسلام در برابر آزادی و نشاندن قوانین الهی و وحی در مقابل دموکراسی، و حکومت دینی در برابر مردم سالاری، با شکست مواجه بوده اند. این امر منبعث از بی اطلاعی و عدم آگاهی تئوریسین های غربی و صهیونیستی از ماهیت اسلام و عمق ایمان مردم نسبت به تعالیم الهی و حکومتی است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت علی علیه السلام ایجاد کردند. آنان فلسفه ی سیاسی اسلام را با مسیحیت مقایسه می کنند و در پی ایجاد رنسانس – از نوع رنسانسی که در اروپا اتفاق افتاد – در ایران هستند. کلیه ی نیروهای مستقل و دل سوز کشور باید با پا فشاری بر خط مشی مردم سالاری اسلامی و دینی، زمینه های استراتژی دشمنان و بدخواهان کشور را خنثی نمایند و به مردم سالاری دینی به عنوان یک طرح ملی بنگرند.
  • 10. یکی از محورهای موفق طرح فروپاشی شوروی تبانی آمریکا با جریان های اصلاح طلب، حول محور مبارزه با کمونیسم بود که مجموعه ی غرب از این طریق با فریب اصلاح طلبان، ضرباتی جدی بر نظام شوروی وارد ساخت. روشن است که تبانی نظام سلطه ی جهانی با نیروهای داخل نظام باید حول محور مبارزه مشترک با اسلام و حذف اسلامیت از جمهوریت صورت پذیرد که این کار به آسانی تبانی آن ها با اصلاح طلبان شوروی برای مبارزه با کمونیسم نیست، چرا که اگر چنین تبانی ای صورت پذیرد، مجریان آن با تنفر عمومی مواجه خواهند شد و خشم خداوند را بر خواهند انگیخت. تا کنون نیز بر اساس آیه ی شریفه ی «مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین» (1) و آیه ی شریفه ی «یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم و الله متم نوره و لوکره الکافرون»(2) و آیه ی شریفه ی «ان الله یدافع عن الذین آمنو و أنّ الله لایحب کل خوان کفور»(3) تا کنون هر نیرویی که در این مسیر گام برداشته است، به دلیل آن که در برابر خداوند و دین خدا صف آرایی نموده، توسط خداوند از صحنه حذف و رسوا شده است.
  • 11. استحکام پیوند اقوام در ایران با یکدیگر در سایه ی اسلام، چنان مستحکم و قوی است که قابل مقایسه با اقوامی که با زور سرنیزه در قالب اتحاد جماهیر شوروی یک کشور واحد را تشکیل داده بودند نیست. این امر تمام تلاش های تجزیه طلبانه ای را که از محورهای اصلی استراتژی فروپاشی جمهوری اسلامی ایران به سبک شوروی است، با ناکامی و شکست مواجه ساخته و خواهد ساخت.
  • 12. شکست دیگر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در اجرای طرح فروپاشی به سبک شوروی بر ضد جمهوری اسلامی ایران، در عرصه ی اشای طرح آن ها برای حذف اسلام رقم خورده است. آمریکا و غرب به راحتی بر ضد کمونیسم در شوروی موضع گیری و تبلیغ می کردند اما نمی توانند بر ضد اسلام مستقیماً وارد عمل شوند و چاره ای جز پیش گرفتن شیوه های منافقانه ندارند. بنابراین، اشاعه و ترویج سکولاریسم را – که یکی از آثار آن جدایی دین از سیاست و حذف ولایت فقه و حذف اسلامیت از جمهوریت است – در دستور کار خود قرار داده اند، اما روشن بودن ماهیت نیروهای سکولار نزد افکار عمومی و سوابق ضدیت آنان با اسلام برای مردم ایران، طرح آمریکا و اسراییل را در عرصه ی مقابله با اسلام از طریق تبلیغ سکولاریسم با شکست مواجه ساخته و سرمایه گذاری های آنان را بی نتیجه نموده است. البته این به معنی شکست کامل توطئه نیست. طبعاً برنامه ریزی های وسیع غرب، آثار و عواقب مخرب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای جامعه ایران داشته است که باید با طرح های جامع و حساب شده، مانع از گسترش پیامدهای سوء گردید و ضایعات پدید آمده را جبران نمود. قطعاً تشدید اختلاف های داخلی، نبودن اجتماع نظر میان مسؤولان کشور درباره ی مسایل فرهنگی، بی برنامگی در امور اقتصادی، سپردن فضای فرهنگی کشور به دست ضد انقلاب و رادیوهای بیگانه، خوش بینی افراطی نسبت به آمریکا و غرب و تبدیل مراکز علمی و دانشگاهی به کانون تشنجات سیاسی، زمینه را برای عملی شدن خواسته های دشمن مساعد خواهد ساخت. در فصل بعدی، مکانیسم طرح فروپاشی شوروی را از زبان سیاست مداران و متفکران روسی ملاحظه خواهید کرد. متن کامل اظهارات مقام های طراز اول روسیه و متفکران شوروی درباره ی چگونگی شکل گیری طرح فروپاشی شوروی، روش های اجرایی، نقش نیروهای داخلی، مکانیسم عمل کشورهای غربی و موقعیت کنونی رورسیه و مردم این کشور پس از فروپاشی را در فصل بعد مرور خواهد شد. امید است کلیه ی نیروهای دل سوز کشور، با استفاده از تجربیات 15 سال گذشته همسایه ی شمالی و عبرت آموزی از اشتباهات فاحش سردمداران اصلاح طلبی که کشور شوروی را در مسیر فروپاشی سوق داد و مردم این کشور را در ورطة فقر و ناامنی غوطه ور ساخت، با پیمودن راه های صحیح و حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی، کشور را در مسیری به پیش ببرند که منجر به اعتلای نام اسلام و سربلندی ایران عزیز گردد. این امر جز با تقویت ایمان به خداوند متعال، صیانت از فرهنگ اسلامی، بالا بردن روحیه خود باوری و خود اتکایی، نفی القائات و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی کشور، نفی فرهنگ غربی و برنامه ریزی های صحیح در مسیر افزایش توان ملی، رفع مشکلات و نارسایی ها، در محیطی آرام و بی بحران مسیر نخواهد بود، زیرا خداوند تبارک و تعالی در آیه ی شریفه ی «إن تنصروا الله ینصرکم و یثبّت اقدامکم» (4) و آیه ی شریفه ی «و الذین جاهدوا فینا لندینّهم سبلنا»(5) نصرت و پشتیبانی خود را موکول و مشروط به جهاد و تلاش های مخلصانه مؤمنین کرده، و پیروزی بر دشمنان و خنثی کردن نیات پلید و اهداف سلطه گرایانه دشمنان خدا و مردم را در راستای دوری گزیدن از تنازعات نفسانی و حفظ وحدت یک پارچگی و جهاد و کوشش طرفداران و پیروان حق دانسته است.

پی نوشت ها:

1. دشمنان با خداوند و دین خدا به تزویر و حمله پرداختند و خداوند نیز با مکر و حیله با آن ها برخورد کرد که خداوند بهترین مکر کنندگان است. «آل عمران، آیه ی 54».
2 . دشمنان قصد دارند و اراده کرده اند با تبلیغات، نور الهی را خاموش سازند، در حالی که خداوند نور هدایت خود را گسترش می دهد، اگر چه کافران ناخشنود و ناراضی باشند. «صف، آیه ی 8».
3 . به تحقیق خداوند مدافع کسانی است که ایمان آورده اند و خداوند خاینین و خود فروختگان را دوست نمی دارد.«حج، آیه ی 38».
4 . اگر شما خدا را یاری کنید «یعنی این پیغمبر خدا را» خدا هم شما را «همه جا» یاری کند و ثابت قدم گرداند. «محمد، آیه ی 7».
5 . و آنان که در راه ما به جان و مال جهاد کردند محققاً آن ها را به راه خویش هدایت می کنیم. «عنکبوت، آیه ی 69».





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.