ويتامين ث در كاهش علائم آلرژي‌ و سرماخوردگي بسيار موثر است

به گفته يك متخصص گوش، حلق و بيني، ويتامين ث از جمله ويتامين‌هايي است كه در ميوه‌هايي نظير سيب درختي يافت مي‌شود و مصرف آن در كاهش علائم آلرژي و سرماخوردگي بسيار موثر است.
دوشنبه، 6 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ويتامين ث در كاهش علائم آلرژي‌ و سرماخوردگي بسيار موثر است
ويتامين ث در كاهش علائم آلرژي‌ و سرماخوردگي بسيار موثر است
ويتامين ث در كاهش علائم آلرژي‌ و سرماخوردگي بسيار موثر است
منبع:www.nioc.org
به گفته يك متخصص گوش، حلق و بيني، ويتامين ث از جمله ويتامين‌هايي است كه در ميوه‌هايي نظير سيب درختي يافت مي‌شود و مصرف آن در كاهش علائم آلرژي و سرماخوردگي بسيار موثر است.
دكتر آب‌آب‌زاده، متخصص گوش، حلق و بيني در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: افراد مبتلا به آلرژي بيني- سينوس بايد موادي را كه منجر به حساسيت در آنها مي‌شود از خود دور كنند كه اين مواد و عوامل مي‌تواند شامل مواد شيميايي و مواد غذايي ايجاد كننده حساسيت يا پرزها و گرده‌هاي گل و ... در محيط زيست باشد.
وي افزود: مصرف مواد آرايشي بيش از حد مي‌تواند منجر به آلرژي شود. بنابراين توصيه مي‌شود، زناني كه آلرژي دارند از مصرف مواد آرايشي اجتناب كنند.
آب‌آب‌زاده متذكر شد: به منظور كاهش ايجاد واكنش‌هاي آلرژيكي در افراد مبتلا، لازم است كه حيوانات اهلي در منزل نگهداري نشود، سيستم تهويه‌ در منزل مناسب باشد و از جاروبرقي‌هايي استفاده شود كه مايت‌هاي موجود در فرش را نيز ساكشن كند.
اين متخصص گوش، حلق و بيني تصريح كرد: استفاده از ليزر سرد، در درمان بيماران مبتلا به اين نوع آلرژي بسيار موثر بوده و تا ميزان 70 تا 80 درصد بهبودي در آن مشاهده شده است.

سيگار و دود سيگار

ويتامين ث در كاهش علائم آلرژي‌ و سرماخوردگي بسيار موثر است سيگار عامل بسيارى از بيمارى ها و مرگ در آمريكا است هرساله حدود ۴۳۰هزار نفر بر اثر استفاده از تنباكو جان خود را از دست مى دهند. اين آمار تقريباً يك پنجم مرگ و مير در آمريكا را به خود اختصاص داده است. مصرف تنباكو در اين كشور به يك صد بيليون دلار در سال بالغ مى شود. حدود ۲۵ درصد از بالغين در آمريكا سيگار مى كشند كه ۳/۴۶ ميليون نفر را در برمى گيرد. با وجود تلاش هاى فراوان دولت آمريكا از تعداد اين افراد تا سال ۲۰۱۰ كاسته نخواهد شد. در اين آمار مردان آمريكايى اندكى بيشتر از زنان آمريكايى سيگارى هستند. به عبارتى ۱/۲۸ درصد مردان و ۵/۲۳درصد زنان را در بر مى گيرد. اگر در بين نژادهاى آمريكايى بررسى شود اسپانيايى ها ۴/۲۰درصد، سفيدپوست ها ۳/۲۵ درصد و سياهپوستان آمريكايى ۷/۲۵ درصد را به خود اختصاص مى دهند. كوشش هايى براى ارتقاى سلامت مردم از سال ۱۹۶۴ شروع شده است يعنى از زمان زمامدارى ژنرال سرجون كه در زمان وى تلاش ها و هشدارهاى بسيارى براى آگاه كردن مردم از عواقب خطرناك سيگار به عمل آمده است. از اين رو شيوع استفاده از سيگار از ۴/۲۴ درصد به ۲۵ درصد رو به كاهش گذاشته است و بيمارى هايى چون سرطان سينه و امفيزم در صورت قطع سيگار به ندرت مشاهده مى شود. آمار زير خطر ابتلا به بيمارى را در افراد سيگارى و غيرسيگارى مورد ارزيابى قرار مى دهد.
- فرد سيگارى ۱۴ برابر نسبت به فرد غيرسيگارى در اثر سرطان ريه، گلو و دهان جان خود را از دست مى دهد.
- فرد سيگارى چهار برابر بيشتر از فرد غيرسيگارى به سرطان مرى مبتلا مى شود.
- فرد سيگارى دو برابر بيشتر از فرد غيرسيگارى در اثر سرطان مثانه مى ميرد.
- فرد سيگارى دو برابر بيشتر از فرد غيرسيگارى در اثر حمله قلبى جان خود را از دست مى دهد.
استفاده از انواع محصولات تشكيل شده از تنباكو كمتر رايج است مثلاً پيپ و سيگار برگ به ده درصد هم نمى رسد. بيشتر مردم ترجيح مى دهند سيگار بكشند. به خاطر تاثيرات نامطلوب سيگار امروزه تبليغات گسترده اى عليه آن مى شود. حتى افرادى كه در معرض دود آن در محيط هاى عمومى قرار مى گيرند از عوارض آن مصون نخواهند ماند. دولت به كمك همين كمپانى هاى سيگار براى جلوگيرى از سيگار كشيدن جوانان در سنين بسيار پائين و توليد داروهايى براى ترك افراد سيگارى روند رو به رشد افراد سيگارى را در كشور بسيار كاهش داده است.

به افراد سيگارى آگاهى مى دهد كه در معرض بيمارى هاى خطرناكى قرار دارند مثل:

۱-
بيمارى هاى قلبى
۲- سكته
۳- بيمارى هاى عروق خونى (مثل كاهش جريان خون در پاها)
۴- بيمارى هاى تنفسى مثل سرطان ريه، امفيزم (اتساع مجارى ريه در اثر تراكم هوا)، برونشيت، پنومونى
۵- سرطان ها، سرطان دهان، گلو و تارهاى صوتى حنجره، مرى، پانكراس، كليه، مثانه و گردن رحم در زنان.
۶- زخم هاى دستگاه گوارش.
۷- سوختگى ها.

از اين گذشته افراد سيگارى به علائم خاصى مبتلا مى شوند كه فرد با مشاهده هر كدام از آنها بايد هرچه زودتر به پزشك مراجعه كند مثل:

۱- درد سينه: درد سينه ممكن است علامت آنژين صدرى يا به دليل ناكافى بودن جريان خون در قلب باشد.
۲- كم شدن نفس: كم شدن نفس ممكن است از علائم بيمارى امفيزم باشد.
۳- سرفه دائمى همراه با خلط خونى يا بدون خلط خونى.
۴- گرفتگى صدا به مدت طولانى و مداوم.
۵- اشكال در عمل بلع غذا و يا خوردن غذا كه با درد توام باشد.
۶- كاهش توانايى جسمى و ضعف ناگهانى.
۷- درد پاها هنگام راه رفتن و برطرف شدن درد هنگام استراحت.
۸- ضعف ماهيچه هاى يك طرف صورت و اشكال در سخن گفتن.
۹- دفع ادرار خونى كه همراه با درد نباشد.
۱۰- كاهش وزن بدون دليل.
۱۱- دردهاى حاد شكمى.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط