برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)

هدف دشمن، ایجاد جنگ روانی

الآن شما ملاحظه بفرمایید با این وضعی كه ایران دارد كه در جنگ است، چند سال انقلاب است، آن انقلاب، ‌و هجوم طوایف مختلف از همه جا به این جا، افغانستان نمی‌دانم بیشتر از یك میلیون و یك میلیون و نیم- عرض می‌كنم كه- از
پنجشنبه، 22 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هدف دشمن، ایجاد جنگ روانی
 هدف دشمن، ایجاد جنگ روانی

 






 

برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)

الآن شما ملاحظه بفرمایید با این وضعی كه ایران دارد كه در جنگ است، چند سال انقلاب است، آن انقلاب، ‌و هجوم طوایف مختلف از همه جا به این جا، افغانستان نمی‌دانم بیشتر از یك میلیون و یك میلیون و نیم- عرض می‌كنم كه- از عراق آن همه اسیر، آن وقت خود ما در داخل كشورمان این همه فراری وارد شده و این همه مردم آمده‌اند ریخته‌اند از جاهای دیگر. اینها یك چیزهایی است كه اگر در یك كشوری غیر از كشور ایران بود، به هم خورده بود، یعنی شیرازه‌اش به هم ریخته بود. لكن ایران از باب این كه مردم در صحنه هستند این طور نشده، اما می‌خواهند این كار را شروع كنند. من الآن به شما آقایان و به ملت ایران این گزارش را می‌دهم كه سن من دیگر مقتضی این نیست كه ببینم این چیزها را، من می‌روم، اما شما توجه بكنید، شما متوجه باشید. اینها شروع كردند كه از اول یك جوّی بسازند كه این حكومت را بشكنند و بعد بروند سراغ رئیس جمهورتان و مجلستان و بعد بروند سراغ روحانیون و مسأله را از حالا این جوری شروع كردند و شما از حالا باید بیدار این مطلب باشید. بیخود نیست كه انسان یكدفعه می‌بیند كه در قم حرف درمی‌آید، در بازارها حرف درمی‌آید، در مساجد حرف درمی‌آید، در منابر حرف درمی‌آید، در منزلهای علما حرف درمی‌آید، همه‌اش هم شبیه هم. اگر شما دیدید كه یك مطلبی شبیه به هم در همه جا شد بدانید كه این دست دیگری در كار است، همین طور من باب اتفاق نشده است. (1)
الآن شما با این وضعی كه دارید، كه همه دنیا با شما دشمن هستند بلا استثنا، مگر بعضیها كه خیلی كم است، همه با شما مخالف‌اند. همه دنیا دستشان به این دراز است كه یك بساطی این جا درآورند. شما رادیوها را ملاحظه كنید. در كویت یك قصه‌ای واقع شده است، الآن هم عراق اعلام كرده است به این كه این عراقی بوده و این از چند بوده، مع ذلك دست برنمی‌دارند. می‌گویند عراقیها طرفدار ایران‌اند، چون طرفدار ایران‌اند، پس ایران چی است ایران همه مردم دنیا طرفدارش هستند. ایران كاری كرده است كه مظلوم‌های دنیا همه طرفدارش هستند. پس مظلوم‌های دنیا هرجا كاری می‌كنند ایران كار می‌كند؟ وضع این جور شده است كه الآن برای شما همه رادیوها دست می‌گیرند. یك قضیه‌ای فرض كنید كه در كویت واقع می‌شود، یكی در لبنان واقع می‌شود، یكی در جای دیگر واقع می‌شود، هی ایران. الآن شروع كردند در خود ایران این كار را دارند می‌كنند. (2)
می‌دانید كه دشمنهای اسلام الآن به دست و پا افتاده‌اند كه نگذارند اسلام تحقق پیدا بكند. در كردستان آن همه غائله درست كردند. و اینها دشمنهای اسلام‌اند كه در آنجا غائله‌ها را درست كرده‌اند و عزیزان ما را كشته‌اند، و در عین حال در نوشته‌هایشان نسبت می‌دهند به جمهوری اسلامی ‌كه جمهوری اسلامی‌ اینها را كشته است و كردستان را می‌خواهد قتل عام مثلاً بكند! اینها تبلیغاتی است كه بر ضد جمهوری اسلامی ‌می‌شود. و برادرهای ما نباید گوش كنند به این تبلیغات و باید همان طوری كه تا حالا با قدرتمندی پیش رفته‌اند، از این به بعد با همان قدرت، قدرت ایمان، قدرت اسلام، و وحدت كلمه، همه با هم ان‌شا‌ءالله با وحدت كلمه، و با قدرت اسلام این راه را طی می‌كنیم. از این حرفهایی كه اینها می‌زنند و از این دست و پایی كه الآن اینها می‌زنند هیچ وحشتی نیست. هیچ كاری اینها نمی‌توانند انجام بدهند. البته یك شلوغكاریهایی می‌كنند، یك زحمتهایی تولید می‌كنند، لكن آنها می‌خواهند كه باز رژیم سابق را یا شبیه او را برگردانند. و این آرزویی است كه به گور خواهند برد. (3)
شیاطین در كمین نشسته‌اند می‌خواهند مسائل را باز به حال اول برگردانند؛ می‌خواهند ما را باز اسیر كنند، می‌خواهند آن دیكتاتوریها و قلدریها را برگردانند، می‌خواهند مخازن ما را ببرند. منتها تاكنون به فرم شاهنشاهی [بود] و ممكن است بعدها به یك فرم دیگر. باید همه شما بیدار باشید، هوشیار باشید. از كشور خودتان، از اسلام عزیز دفاع كنید. اگر بعض اشخاص منحرف آمدند بین شما و مطالبی گفتند كه اسباب تفرقه می‌شود، آنها را به خودتان راه ندهید. اگر بعض از اشخاص منحرف در بین شما پیدا شدند و تبلیغات سوء كردند، بدانید كه اینها منحرف هستند، اینها با اسلام مخالف هستند، اینها ایادی اشخاصی هستند كه تاكنون ما را به اسارت كشیدند، ممالك [ مملكت] ما را عقب راندند. (4)
دقت كنند كه اینها عمال خارجی هستند و می‌خواهند با بهانه‌های مختلف آشوب بپا كنند. در این چند روز دیدید كه با بهانه بسیار مبتذل- كه خود آن آقا با آن مخالف بود- در خیابانها ریختند و مدارس را تعطیل كردند و مردم را اغفال كردند برای اینكه آشوب بپا بشود. آنها متوجه باشند كه قدرت این را ندارند كه تفرقه مابین ما و آقایان دیگر بیندازند. و آقایان با هوشیاری جلو این تفرقه‌ها را می‌گیرند. شما ملت مأمورید كه با هوشیاری جلو این تفرقه‌ها را بگیرید. جوانان عزیز ما در دانشگاه و در سایر مدارس موظفند كه از این توطئه‌ها جلوگیری كنند. عزیزان من! این توطئه‌گریها بر ضد انقلاب است و اینها توطئه می‌كنند بر ضد انقلاب هستند؛ تهمتها كه می‌زنند برای تفرقه، ضد انقلاب است. انقلاب اسلامی را حفظ كنید و این نهضت را گرم نگه دارید. خداوند تمام شما را حفظ كند و ملت ما را به سعادت و سلامت برساند. (5)
اینها كی‌ها هستند؟ اینها آیا دلسوز ملت هستند كه نمی‌خواهند این مملكت آرامش پیدا بكند؟! آیا می‌شود اصلاحی بدون آرامش؟ می‌شود در حال جنگ اعصاب و جنگ خارجی و به هم خوردن همه اوضاع، قضایا و مشكلات ما حل بشود؟ می‌شود با این خرابكاری‌ها كه اینها در تمام اطراف مملكت ما شروع كرده‌اند- گاهی در كردستان، گاهی در بلوچستان، گاهی در جاهای دیگر مشغول فساد شده‌اند- می‌شود با این امر اصلاح بشود؟ می‌شود یك امری كه پنجاه و چند سال است به هم خورده است، یك مملكتی كه پنجاه و چند سال است رو به خرابی رفته است، فوراً اصلاح بشود؟ می‌شود بدون مهلت این مسائل حل بشود؟ اینها این عمال خارجی- مهلت نمی‌دهند؛ اینها نمی‌گذارند كه یك مهلتی پیدا بشود و اشخاص متفكر كارها را انجام بدهند. اینها با صورت مختلف، با تبلیغات سوء مانع هستند از این كه آرامش پیدا بشود، و تا آرامش پیدا نشود هیچ اصلاحی امكان ندارد؛... تا آرامش پیدا نشود فرهنگ ما اصلاح نمی‌شود؛ تا آرامش نباشد روحانی ما اصلاح نمی‌شود. این مسائل را الآن طرح كردن جز این كه یك تفرقه‌ای بیندازید چیزی نیست. مسأله اصلی را جلو بیندازید. (6)

راهبردهای تصریحی:

1- دشمن با ابزارهای گوناگون از جمله شایعات و تبلیغات سوء درصدد ایجاد جنگ روانی است.
2- شگردهای دشمن در جنگ روانی، متفاوت ولی در نهایت هدفشان انحراف در نهضت و اختلاف میان مردم است.

نكته استنباطی:

1-جبهه‌ی كفر با تمام توان و با اتكا به ابزارهای گوناگون در مقابل جبهه‌ی حق و مواضع اصولی ملت ایران، ایستاده است.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج18، ص 250.
2. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج18، ص 251.
3. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج10، صص 300 و 301.
4. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج6، صص 389 و 390.
5. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج7، ص 64.
6.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج7، صص 81 و 82.

منبع مقاله :
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) (جلد هشتم) اصل شناخت دشمنان و ضرورت مرزبندی شفاف با آنان، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.