برداشت‏هایی از بیانات امام خمینی (ره)

نترسیدن از هیاهوی دشمن

من امیدوارم كه چون انقلاب اسلامی بوده است و برای اسلام بوده است و با فریاد الله اكبر این انقلاب به پیروزی رسید، خدای تبارك و تعالی با ما باشد. و ان‌شاءالله هست. خدای تبارك و تعالی پشتیبان شما و پشتیبان ما، پشتیبان ملت‌های
سه‌شنبه، 10 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نترسیدن از هیاهوی دشمن
 نترسیدن از هیاهوی دشمن

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت




 
 برداشت‏هایی از بیانات امام خمینی (ره)
من امیدوارم كه چون انقلاب اسلامی بوده است و برای اسلام بوده است و با فریاد الله اكبر این انقلاب به پیروزی رسید، خدای تبارك و تعالی با ما باشد. و ان‌شاءالله هست. خدای تبارك و تعالی پشتیبان شما و پشتیبان ما، پشتیبان ملت‌های اسلامی، پشتیبان ملت ایران باشد. همه با هم به پیش بروید، و گرفتاریها را ان‌شاءالله رفع كنید. قدرتمند باشید. هیچ از این حرفهایی كه زده می‌شود و از این قلم‌فرسایی‌هایی كه می‌شود و از این چیزهایی كه مثلاً در بعض مكتوبات گفته می‌شود، كه ایران حالا شلوغ شده و چطور است، خصوصاً چیزهای خارجی، هیچ از اینها نترسید، هیچ خبری نیست. قدرت دست خودتان است، و مملكت هم دست خودتان است. این چهارنفری هم كه مَفْسَده می‌كنند، اینها هم به قبرستان فرستاده می‌شوند. شما ان‌شاءالله باقی هستید، و باقی بمانید ان‌شاءالله (1).
شما‌ ای مستضعفان جهان و‌ ای كشورهای اسلامی و مسلمانان جهان به پا خیزید و حقّ را با چنگ و دندان بگیرید و از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرتها و عمّال سرسپرده آنان نترسید؛ و حكّام جنایتكار كه دسترنج شما را به دشمنان شما و اسلام عزیز تسلیم می كنند از كشور خود برانید؛ و خود و طبقات خدمتگزار متعهد، زمام امور را به دست گیرید و همه در زیر پرچم پرافتخار اسلام مجتمع، و با دشمنان اسلام و محرومان جهان به دفاع برخیزید؛ و به سوی یك دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل به پیش روید كه با تحقق آن، همه مستكبران جهان را به جای خود خواهید نشاند و همه مستضعفان را به امامت و وراثت ارض خواهید رساند. به امید آن روز كه خداوند تعالی وعده فرموده است. (2)
مسؤولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند كه عده‌ای از خدا بی‌خبر برای از بین بردن انقلاب هركس را كه بخواهد برای فقرا و مستمندان كار كند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را كمونیست و التقاطی می‌خوانند. از این اتّهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و كمك به فقرا به كار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریكا و استكبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای شكست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه‌ها و دانشگاهها مقدس‌نماها را كه خطر آنان را بارها و بارها گوشزد كرده‌ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و اسلام را نابود می كنند. اینها با قیافه‌ای حقّ به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی‌دین معرفی می‌كنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم و همچنین كسانی دیگر كه بدون استثنا به هرچه روحانی و عالِم است حمله می‌كنند و اسلام آنها را اسلام امریكایی معرفی می‌نمایند راهی بس خطرناك را می‌پویند كه خدای ناكرده به شكست اسلام ناب محمدی منتهی می‌شود. ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم كرد. (3)
من امیدوارم كه خداوند توفیق بدهد به همه ملتهای مظلوم دنیا كه در مقابل ظالمها بایستند و نترسند. گمان نكنند كه اینها هرچه گفتند عمل می‌كنند. اینها نه، اینها می‌خواهند كه با همان تبلیغات كار را انجام بدهند و از این تبلیغات هیچ‌وقت نترسید. و كشور ایران كه نمی‌ترسد؛ ‌ببینید كه ایستاده مقابل؛ و افغانستان كه ریختند درش و آنطور فساد را درست كردند، اینطور ایستاده است و آنها را مستأصل كرده؛ و در لبنان بالاتر از آنها، می‌بینید كه چه كرده‌اند! و دنیا عوض شده است و مسلمین توجه كنند و مظلومین توجه كنند كه باید خودشان را حفظ كنند و در مقابل ابرقدرتها بایستند. و امیدوارم خداوند همه را توفیق بدهد و به بركت این عید سعید ان‌شاءالله، خداوند پیروز كند شما را. مملكت ما را همان‌طوری كه مستقل است، به استقلال بیشتر برساند. (4)
مطمئن باشید، قلبهایتان قوی باشد و از هیچ امری نترسید؛ از هیچ قدرتی نترسید، این قدرتها قدرتهایی نیستند كه بتوانند با اسلام مقابله كنند. شما ان‌شاءالله، امیدوارم كه موفق باشید و ان‌شاءالله، من هم كه دعا می‌كنم به شما. و واقعاً، مفتخرم به اینكه ما یك وقتی واقع هستیم كه یك همچو ملتی داریم و یك همچو سپاهی داریم و یك همچو ارتشی داریم و یك همچو قوای مسلحه‌ای داریم و یك همچو ملت و اشخاصی داریم و همچو دست‌اندركارانی داریم كه همه‌ی آنها ان‌شاءالله، برای خدا عمل می‌كنند. (5)
من از خدای تبارك و تعالی سعادت و سلامت برای همه مسلمین جهان مسألت می‌كنم و حتی سعادت مستضعفین، ولو اینكه از اسلام نیستند، آن هم خارج شدنشان از زیر بار مستكبرین را از خدای تبارك و تعالی مسألت می‌كنم. و امیدوارم كه خدای تبارك و تعالی شما علمای اسلام را تأیید كند كه به مصالح اسلامی فكر كنید و از كسی نترسید از غیر خدای تبارك و تعالی، و كسی را ذوقدرت ندانید. همه قدرت از اوست و همه چیز از اوست و ما هیچ و همه هیچ هستیم. (6)
ان‌شاءالله خداوند به همه شما توفیق عنایت كند و هیچ‌وقت از این ‌های و هویها و از این تبلیغات خارجیها خوف به خودتان راه ندهید، آن خوفی كه باید باشد از خدای تبارك و تعالی باید باشد. از دیگر قدرتها خوف نداشته باشید، برای اینكه، قدرتی در كار نیست غیر قدرت حق تعالی. قدرت حق تعالی است كه جلوه‌اش، جلوه ضعیفش در سرتاسر عالم طبیعت پیدا شده است. و شما هیچ وقت نترسید و مستقیم و پای برجا بایستید و در مقابل همه قدرتها استقامت كنید و خداوند با شماست و شماها را ان‌شاءالله حفظ می‌كند از شرّ اشرار و مملكت شما را نجات می‌دهد، و مهم این است كه از شما راضی باشد حق تعالی. (7)
من دعا می‌كنم كه خداوند تبارك و تعالی، قدرت و قوّه به شما عنایت كند و به شما می‌گویم كه از هیچ كس نترسید الاّ خدا و به هیچ‌كس امید نبندید الاّ خدای تبارك و تعالی و اگر امید خودتان را به خدای تبارك و تعالی تمام كنید، به این معنا كه تامّ بشود این امید شما، اطمینان برای شما بیاورد این امید شما، من به شما اطمینان می‌دهم كه آسیبی این مملكت نبیند. توجه به همین معنا داشته باشید. همه ملت ما؛ چه دولتیهایشان و چه غیردولتیها، چه نظامیها و چه غیرنظامیها، همه ملت ما امیدشان را به خدای تبارك و تعالی كه منبع قدرت است و منبع نور است. امید خودشان را به او ببندند و هیچ توطئه‌ای را از آن نترسند. كسی كه پشتیبان او خداست از این توطئه هایی كه هی شایعه اندازی می‌كنند، كه توطئه است و - نمی دانم - كجا توطئه است، كجا چه است، از اینها نباید بترسند. (8)
شما هم ایستادید در مقابل قدرتهای بزرگ عالَم. از ارعابهایشان نترسید خیلی، اما مهیّا بشوید برای این شلوغ‌كاریها، برای این كارهایی كه دارد انجام می‌گیرد، باید مهیا بشویم. یك كار ارزشمندی شما كردید، یك كار بزرگی كردید كه تمام دنیا به صورت اعجاب دارند به شما نگاه می‌كنند. كسی كه یك همچو كار بزرگی را به عهده گرفته است نباید خیال كند كه امروز كه ما این را بیرونش كردیم، فردا یك كسی دیگر می‌آید؛ نخواهد آمد، خیر. شما و ما مهیّا هستیم و مهیّا باید باشیم كه آن‌قدری كه ارزش دارد عملمان، باید برایش فداكاری بكنیم. (9)

راهبردهای تصریحی:

1- نباید از جنجال و هیاهوی بیهوده و توخالی و تبلیغاتی دشمن ترسید.
2- دشمن درصدد ایجاد رعب و وحشت است و به این وسیله اهداف خود را پیش می‌برد.
3- دشمن به هر آنچه تهدید می‌كند، قادر به اجرای آن نیست. بیشتر از جنگ روانی استفاده می‌كند.
4- قدرت مطلق خداست. اتّكا به خداوند موجب قوّت و قدرت در برابر دشمن می‌شود.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام(ره)، ج10، ص 344.
2. صحیفه امام(ره)، ج21، ص 448.
3. صحیفه امام(ره)، ج21، ص 87.
4. صحیفه امام(ره)، ج20، صص 243 و 244.
5. صحیفه امام(ره)، ج20، ص 81.
6. صحیفه امام(ره)، ج18، صص 429.
7. صحیفه امام(ره)، ج19،‌صص 436 و 437.
8. صحیفه امام(ره)، ج13، ص 149.
9. صحیفه امام(ره)، ج13، صص 307 و 308.

منبع مقاله:
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) (9)، تهران: قدر ولایت، چاپ اول.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما