خشونت های رفتاری در دوران کودکی،‌ افسردگی در بزرگسالی

تحقیقات نشان داده است سوء رفتار و مورد غفلت قرار دادن کودکان مسبب ابتلای آن ها به افسردگی در بزرگسالان می شود. همچنین خشونت های رفتاری و فیزیکی دوره کودکی اثر مستقیم بر طول عمر افراد دارد. افرادی که در دوره خردسالی تحت آزار و ادیت های روحی و جسمی قرار گرفته اند تا 59 درصد طول عمر کمتری نسبت به سایر افراد دارند.
دوشنبه، 19 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خشونت های رفتاری در دوران کودکی،‌ افسردگی در بزرگسالی
خشونت های رفتاری در دوران کودکی،‌ افسردگی در بزرگسالی
خشونت های رفتاری در دوران کودکی،‌ افسردگی در بزرگسالی

منبع:http://daneshnameh.roshd.ir
تحقیقات نشان داده است سوء رفتار و مورد غفلت قرار دادن کودکان مسبب ابتلای آن ها به افسردگی در بزرگسالان می شود. همچنین خشونت های رفتاری و فیزیکی دوره کودکی اثر مستقیم بر طول عمر افراد دارد.
افرادی که در دوره خردسالی تحت آزار و ادیت های روحی و جسمی قرار گرفته اند تا 59 درصد طول عمر کمتری نسبت به سایر افراد دارند.
مطالعات تکمیلی محققان ثابت کرده که اصولا افسردگی در بزرگسالی نتیجه سوء رفتار در کودکی است و این مطلب اهمیت روان شناسی کودکان را بیش از پیش خاطر نشان می کند.
به همین منظور محققان 680 کودکی تا زیر سن 11 سالگی مورد سوء استفاده رفتاری و جسمی و غفلت واقع شده اند را با 520 کودکی که در چنین شرایطی قرار نداشتند مقایسه کرده اند. این کودکان از لحاظ جنس،‌ سن و نژاد یکسان بودند. تحقیقات در مورد هر گروه تا سن 29 سالگی ادامه یافت و نتایج نشان داد 75 درصد از افرادی که در کودکی تحت سوء رفتار بودند دچار افسردگی شدید در بزرگسالی شدند. تحقیقات نشان می دهد آثار افسردگی در بسیاری از همان دوره کودکی آشکار می شود .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.