چرا پدر حضرت علی(ع) یعنی ابوطالب دین حضرت محمد(ص) را قبول نکرد و به دین پیشینیان در گذشت؟
منبع:پایگاه حوزه
پاسخ:
در مورد ایمان حضرت ابوطالب هیچ تردیدی وجود ندارد و تنها گروهی از اهل سنت با تبلیغات مسموم و جوسازیهای نادرست، ذهن عدهای که قدرت فهم عمیق نداشته و از سویی خود را عقل کل تلقی کردهاند، را مشوش کرده اند.
ما تنها یک دلیل ساده بر اسلام ابوطالب میآوریم تا مطلب کاملاً روشن شود هر گاه زنی ایمان و اسلام میآورد دیگر نمیبایست در نکاح مرد کافر باقی بماند و خود به خود از آن جدا میشد و به مسلمین میپیوست این در حالی است که میدانیم اولاً فاطمه بنت اسد از ایمان آورندگان صدر اسلام است و ثانیاً تا آخر عمر جناب ابوطالب در قید همسری او قرار داشت. علاوه بر این خود حضرت امیر(ع) بعد از وفات پدر بزرگوارش برای او عمره به جای میآورد. نکته مهم این است که دشمنان حضرت امیر(ع) وقتی نتوانستند به شخصیت نورانی او ضربه وارد کنند با کافر خواندن جناب ابوطالب در مقام تخفیف مقام آن جناب بر آمدند ما میبینیم که در دم رحلت پیامبر اکرم(ص) دختر گرانقدر او اشعار حضرت ابوطالب را در مدح پیامبر(ص) قرائت میکند که پیامبر اکرم(ص) فرمود به جای آن قرآن بخواند.
به هر صورت در وسط دعوا نباید نرخ را تعیین کرد ما نمیدانم شما راجع به ایمان حضرت ابوطالب چقدر مطالعه کردهاید به چه کتبی سر زدهاید آیا فقط اقوال مخالفان را حجت قرار داده و نقل میکنید که قهراً این شیوهای علمی و منصفانه نخواهد بود ، حداقل به فروغ ابدیت، جلد 1، صفحه 359 به بعد (مرگ ابوطالب) و کتاب الغدیر، جلد 7، صفحه 402 ـ 404 رجوع کنید
در مورد ایمان حضرت ابوطالب هیچ تردیدی وجود ندارد و تنها گروهی از اهل سنت با تبلیغات مسموم و جوسازیهای نادرست، ذهن عدهای که قدرت فهم عمیق نداشته و از سویی خود را عقل کل تلقی کردهاند، را مشوش کرده اند.
ما تنها یک دلیل ساده بر اسلام ابوطالب میآوریم تا مطلب کاملاً روشن شود هر گاه زنی ایمان و اسلام میآورد دیگر نمیبایست در نکاح مرد کافر باقی بماند و خود به خود از آن جدا میشد و به مسلمین میپیوست این در حالی است که میدانیم اولاً فاطمه بنت اسد از ایمان آورندگان صدر اسلام است و ثانیاً تا آخر عمر جناب ابوطالب در قید همسری او قرار داشت. علاوه بر این خود حضرت امیر(ع) بعد از وفات پدر بزرگوارش برای او عمره به جای میآورد. نکته مهم این است که دشمنان حضرت امیر(ع) وقتی نتوانستند به شخصیت نورانی او ضربه وارد کنند با کافر خواندن جناب ابوطالب در مقام تخفیف مقام آن جناب بر آمدند ما میبینیم که در دم رحلت پیامبر اکرم(ص) دختر گرانقدر او اشعار حضرت ابوطالب را در مدح پیامبر(ص) قرائت میکند که پیامبر اکرم(ص) فرمود به جای آن قرآن بخواند.
به هر صورت در وسط دعوا نباید نرخ را تعیین کرد ما نمیدانم شما راجع به ایمان حضرت ابوطالب چقدر مطالعه کردهاید به چه کتبی سر زدهاید آیا فقط اقوال مخالفان را حجت قرار داده و نقل میکنید که قهراً این شیوهای علمی و منصفانه نخواهد بود ، حداقل به فروغ ابدیت، جلد 1، صفحه 359 به بعد (مرگ ابوطالب) و کتاب الغدیر، جلد 7، صفحه 402 ـ 404 رجوع کنید