براي جلوگيري از ورود کودکان زير دو سال به آشپزخانه مانع بگذاريد!

در مطالعاتي که به تازگي صورت گرفته، مشخص شد که نيمي از کودکاني که به بيمارستان‌هاي سوانح سوختگي مراجعه مي‌کنند؛ 2 ساله و يا کوچکتر هستند و علت بيشتر اين سوختگي‌ها تماس با آب جوش و يا ساير مايعات گرم و تماس با اجسام داغ است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاري رويترز؛ نتايج اين مطالعات بر اين موضوع تاکيد دارد که خانواده‌ها بايد کودکان خود را از عوامل سوختگي موجود در خانه‌ها حفاظت کنند. مثلا
سه‌شنبه، 28 خرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
براي جلوگيري از ورود کودکان زير دو سال به آشپزخانه مانع بگذاريد!
براي جلوگيري از ورود کودکان زير دو سال به آشپزخانه مانع بگذاريد!
براي جلوگيري از ورود کودکان زير دو سال به آشپزخانه مانع بگذاريد!

در مطالعاتي که به تازگي صورت گرفته، مشخص شد که نيمي از کودکاني که به بيمارستان‌هاي سوانح سوختگي مراجعه مي‌کنند؛ 2 ساله و يا کوچکتر هستند و علت بيشتر اين سوختگي‌ها تماس با آب جوش و يا ساير مايعات گرم و تماس با اجسام داغ است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاري رويترز؛ نتايج اين مطالعات بر اين موضوع تاکيد دارد که خانواده‌ها بايد کودکان خود را از عوامل سوختگي موجود در خانه‌ها حفاظت کنند. مثلا موانعي جهت جلوگيري از ورود کودکان به آشپزخانه بسازند.
دکتر«اسميت» مدير اين گروه تحقيقاتي از اهيو افزود: کودکان به کشف محيط پيرامون خود مي‌پردازند و براي اين کار آنها خودشان را به وسايل مختلف محيطي مي‌رسانند، آنها را لمس مي‌کنند كه اين مساله موجب جراحات و آسيب کودکان مي‌شود.
اين مطالعه بر روي 10 هزار مصدوم زير 18 سال که به بيمارستان سوانح و جراحات مراجعه کرده و در آنجا بستري شده بودند، انجام شد.
نيمي از اين افراد كه زير 2 سال بودند، بيشتر از ديگران در معرض سوختگي در نواحي دست و کمر قرار داشتند و علت سوختگي آنها نيز تماس با آب جوش يا بخار داغ و يا تماس با اجسام داغ بوده است.
علت سوختگي در افراد بزرگتر بيشتر مربوط به تماس با آتش و وسايل آتش افروز بوده است. آنها بيشتر در ناحيه پا دچار سوختگي شده بودند. همچنين 4/91 درصد سوختگي‌هاي کودکان در خانه اتفاق افتاده است.
دکتر اسميت افزود: در اين خصوص اقدامات موثري بايد صورت گيرد. مثلا استفاده کودکان از لباس‌هاي ضد آتش و سوختگي و يا استفاده از علائم هشداري مختلف که بر روي وسايل نصب شده و با تماس کودکان با آنها فعال مي‌شوند، مفيد به نظر مي‌رسد. اطلاع رساني کامل اين موضوع به خانواده‌هاي با کودکان کوچکتر نيز ضروري است.
http://www.salamatnews.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.