ده کار ساده که زوج‌های خوشبخت هر روز انجام می‌دهند

سیندرلا، زیبای خفته، سفید برفی، راپونزل و همه‌ی دیگر زیباورویان و شاهزادگان جذاب و مهربان قصه‌ها چه می‌کنند که بتوانند تا ابد به خوبی و خوشی با هم زندگی کنند؟
پنجشنبه، 8 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
ده کار ساده که زوج‌های خوشبخت هر روز انجام می‌دهند
ده کار ساده که زوج‌های خوشبخت هر روز انجام می‌دهند
 

مترجم: ملیحه پیمانی
منبع: راسخون

 
آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید بعد از ازدواج‌های زیبا و رویایی چه اتفاقی میافتد؟ سیندرلا، زیبای خفته، سفید برفی، راپونزل و همه‌ی دیگر زیباورویان و شاهزادگان جذاب و مهربان قصه‌ها چه می‌کنند که بتوانند تا ابد به خوبی و خوشی با هم زندگی کنند؟
خوب، بنظر که حدسش کار چندان سختی نباشد، درست است؟ اگر در رابطه‌ای صحیح و در کنار کسی که دوستش دارید باشید، نیازی نیست که از شخصیت‌های خیالی کارتونها الهام بگیرید. خود شما هم داستان رویایی خودتان را دارید که نویسنده‌ای جز شما و همسر خوبتان ندارد.
حالا باید پرسید چه چیزی است که می‌تواند ما را واقعا خوشبخت کند؟ برای خرسند و دلخوش بودن به جواهرات و ثروت و آن همه دارایی‌های مادی نیازی نیست. کارهای بسیار بسیار کوچکی که هر روز انجام می‌دهیم میت‌وانند ما را شاد و خوشنود کنند. من و شوهرم در کنار هم خوش هستیم، و زندگی روزانه‌ی ما در کنار هم به همه‌ی دنیا می‌ارزد!

1. با هم ارتباط برقرار می‌کنند

ارتباط برقرار کردن نوعی پیوند است. یک گفتگوی حقیقی حداقل یکبار در روز برای رفع و اصلاح سوءتفاهم‌ها کافی است. اگر از چیزی ناراحت هستید یا به کاری که شریک زندگی‌تان می‌کند اعتراضی دارید، با او در میان بگذارید
مکالمه را شروع کنید، این مسائل را با همسرتان در میان بگذارید. لطفا غر نزنید و شکایت نکنید. سعی نکنید ایرادها را در آنها پیدا کنید. به جای اینکه نکات منفی او را به رخش بکشید، نکات مثبت او را تحسین کنید. در تماس بودن با شریک زندگی در بین کارهای روزانه‌مان شکل دیگری از ارتباط برقرار کردن است. به این ترتیب، از کارهای روزانه‌ی همدیگر هم بی اطلاع نمی‌مانید.

2. علایق مشترک پیدا می‌کنند

یکی از نشانه‌های یک رابطه‌ی سالم ایجاد علایق مشترک است. (توجه داشته باشید که نمی‌گوییم همه‌ی علایق شما باید مشترک باشد.) زوج‌هایی که در کنار هم شاد هستند تمایل دارند که از وقت گذرانی با هم لذت بیشتری ببرند، حال به هر نحو و با هر فعالیتی ممکن است به این هدف برسند.
ممکن است هیچ از وسواس شوهرتان نسبت به لیگ فوتبال خوشتان نیاید، یا ممکن است او هم هیچ لذتی از تماشای سریال‌ها نبرد، اما بهرحال کاری پیدا می‌شود که هر دوی شما از انجام آن لذت ببرید.
مثلا می‌توانیم آشپزی را مثال بزنیم. شما آقایان می‌توانید دست به طبخ غذاهایی بزنید که همیشه برایتان سخت بوده است. یا باغبانی را شروع کنید. قدم‌های کوچک بردارید. بگذارید کار مشترکتان باغچه یا گلدان‌های خانه باشد که با هم زیبایشان می‌کنید حتما لازم نیست با هم قله‌ی اورست را فتح کنید!.

3. با هم وقت می‌گذرانند

در این زندگی سریع ماشینی، کار سختی است که وقتی هم برای در کنار هم بودن و سرگرمی فردی پیدا کنیم. چرا نیم ساعت از برنامهی پرمشغله‌ی خود را برای خودتان کنار نگذارید؟ می‌توانید با همسرتان قرار ناهار بگذارید، یا برای خرید مایحتاج خانه با او همراه شوید..
آخر هفته‌ها کار متفاوتی بکنید. بطور مثال، بروید و فیلمی ببینید. حتی اگر از خود فیلم هم خوشتان نمی‌آید می‌توانید لم بدهید و ذرت بوداده و نوشیدنی بخورید و از در کنار هم بوددن لذت ببرید.

4. همدیگر را در آغوش می‌کشند

همزمان به تخت رفتن همیشه هم به معنای رابطه‌ی عاشقانه داشتن نیست. می‌توانید زیر پتو دراز بکشید، همدیگر را در آغوش بگیرید و همین کافی است. آیا می‌دانید تحقیقاتی انجام شده است که نشان می‌دهد بوییدن همسرتان هنگامی که او را در آغوش می‌کشید تاثیر مثبتی بر ارتباط روزانه‌ی شما دارد؟
رایحه‌ی بدن همسرتان ماده‌ی شیمیایی مخصوصی دارد که آرامش و به عبارتی حس امنیت را در شما برمی‌انگیزد. در نتیجه در آغوش گرفتن بخش بسیار مهمی از رابطه‌ی سالم است.

5. همدیگر را در بغل می‌گیرند و روبوسی می‌کنند

برای بعضی افراد این عادت روزانه ممکن است مسخره باشد (زوج‌هایی را می‌شناسم که همدیگر را در آغوش نمی‌گیرند و نمی‌بوسند فقط خدا می‌داند که دلیلشان چیست.)، اما همین مسخره بازی دارویی بسیار قوی است که زن و شوهر را شاد نگه‌می‌دارد.
خودتان را موظف کنید قبل از اینکه سر کار بروید، و بعد از اینکه به خانه می‌آیید همدیگر را محکم در آغوش بگیرید و ببوسید مثل بغل کردن‌های گرم کودکانه. بگذارید این آیین خانه‌ی شما باشد؛ و قول می‌دهم که نتوانید از این آیین دست بردارید! از ما گفتن بود! زوج‌هایی که در کنار هم خوشبخت هستند برای هم بوسه می‌فرستند، و هر وقت دوست داشته باشند همدیگر را بغل می‌کنند. فکر کنم برای همین است که اینقدر احساس خوشی می‌کنند، شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

6. هر روز به هم می‌گویند دوستت دارم

ممکن است فکر اینکه مدام بگویید دوستت دارم برایتان خسته کننده باشد، اما حقیقت خلاف این است. من این کلمات را "کلمات جادویی" می‌نامم. استفاده از کلمات جادویی دو بار در روز کافی است، مخصوصا قبل از سر کار رفتن، و پیش از خوابیدن. شما و همسرتان می‌دانید که همدیگر را دوست دارید و چقدر به فکر همدیگر هستید. با اینحال باید این کلمات را به زبان بیاورید:" آنچه می‌گویم کلمه است و کلمه تنها سلاحی است که برای شکار قلب تو دارم". بایزون

7. شوخ‌طبع هستند

یکی از دلایلی که دلم پیش مرد زندگیم جاماند شوخ طبعی‌اش بود. درست زمانی که فکرش را نمی‌کنی بامزه‌ترین جوک‌ها را میسازد و تعریف می‌کند. و می‌تواند ساعت‌ها مرا بخنداند. جوک گفتن و شوخی کردن‌های گاه گاهی تاثیر بسیار مثبتی بر ارتباط زن و شوهر دارد. پس اگر هم بی‌مزه است دست از خساست بردارید و به جوک‌هایش بخندید..
حتی نمی‌توانم تصور زندگی در کنار آدم‌های جدی را بکنم. من که به شوخی و خنده معتادم. و می‌دانم که شما هم بدتان نمی‌آید. زن و شوهرهایی که با هم خوشند می‌دانند چه موقع وقت شوخی و مزاح است. و خندیدن حتی اگر به مسخره‌ترین و بیمزه‌ترین جوک دنیا هم که باشد عشق بین شما را تحکیم می‌بخشد.

8 . زنگ خورهایشان را قطع می‌کنند

بیشتر وقتمان صرف کار می‌شود. بقیه اوقات را هم مشغول انجام کارهای گوناگون دیگر از جمله غذا خوردن و خوابیدن هستیم. پس هر چه وقت باقی می‌آید را باید و باید صرف یکدیگر کنید. گشت و گذار در اینترنت دیگر بس است، هر چند اجتماعی بودن و خبر داشتن از اوضاع دنیا مهم است، اما وقت آن رسیده که دکمه خاموش را بزنید. تلفن‌هایتان را خاموش کنید، و با شریک زندگیتان ارتباط رودررو برقرار کنید. مطمئنم که خوشتان می‌آید!

9. عشقشان را نشان می‌دهند

زوج‌های خوشبخت از نشان دادن علاقه‌شان به یکدیگر لذت می‌برند. منظورم توجهی است که در برابر دیگران به هم می‌کنند. راه رفتن در حالیکه دست در دست هم دارند، برای هم میوه پوست کندن و غذا را به هم تعارف کردن. همگی ساده اما کارها قشنگی هستند.
بعضی اوقات وقتی منتظر اتوبوس هستیم سر حرف را باز می‌کنم انگار که اولین بار است با او حرف می‌زنم و تازه می‌خواهیم با هم بیشتر آشنا بشویم و مکاله را تا رسیدن به خانه ادامه می‌دهیم. سرگرمی جالبی می‌شود که تا امتحان نکنید طعم آن را نمی‌چشید!

10. برای آینده‌ای مشترک برنامه ریزی کنید

برنامه‌ ریزی برای آینده دو شکل دارد. یک، تقویم و ماشین حساب و یادداشت. دو، مکالمه‌ای عمیق و معنادار درباره‌ی برنامه‌هایی که برای آینده‌ی مشترکتان دارید. بطور مثال، زوج‌هایی که در کنار هم احساس خوشبختی می‌کنند رسم خوبی دارند و آن هم برنامه ریزی کارها با همدیگر است خواه آن کار بزرگ باشد یا کوچک.
شما تیم هستید، پس تک روی نکنید. بگذارید اتفاق‌ها برای هردوی شما بیفتد، خواه به بچه‌ها مربوط است یا رابطه‌ی دو نفره‌تان، شغلتان یا خریدن ماشین و خانه. برنامه ریزی پیوند بین شما را مستحکم‌تر و همراهی شما را پربارتر می‌کند.
آیا تعریف "زوج خوشبخت" را می‌دانید؟ زوج خوشبخت یعنی "مرد کاری را می‌کند که همسرش بخواهد، و زن کاری را می‌کند که خودش می‌خواهد."
شوخی کردم! زوج‌های خوشبخت هیچگاه هر دو شخصیت یکسانی ندارند. ولی تقاوت‌های همدیگر را به خوبی درک می‌کنند. هیچ یک کامل نیستند و ضعف‌های خود را فراموش نمی‌کنند. زحمت زیادی ندارد؛ برا اینکه تا ابد خوب و خوش زندگی کنید همین توجه‌های کوچک کافی است! از ما گفتن بود!



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.