شیخ صدوق حاصل دعای ولی عصر علیه السلام

بیش از 60 بهار از عمر پربار فقیه اهل بیت ابن بابویه قمی گذشته بود ولی از همسرش که دختر عمویش بود دارای فرزند نشد . گرچه به واسطه بشارتی که امام یازدهم علیه السلام در حدود پنجاه سال پیش به او داد و در حقش چنین دعایی داشت که « خداوند به لطف و کرمش از نسلت فرزندان شایسته ای بوجود آورد » . آرامشی داشت و در انتظار تحقیق این بشارت بود ولی آن ارتباط ویژه با اولیاء خدا قطع نکرد و اندیشه اینکه تنها امام زمان علیه السلام وسیله فیض است و این خواسته به توسط اوست که به اجابت خواهد رسید ، او
سه‌شنبه، 18 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شیخ صدوق حاصل دعای ولی عصر علیه السلام
شیخ صدوق حاصل دعای ولی عصر علیه السلام
شیخ صدوق حاصل دعای ولی عصر علیه السلام

بیش از 60 بهار از عمر پربار فقیه اهل بیت ابن بابویه قمی گذشته بود ولی از همسرش که دختر عمویش بود دارای فرزند نشد .
گرچه به واسطه بشارتی که امام یازدهم علیه السلام در حدود پنجاه سال پیش به او داد و در حقش چنین دعایی داشت که « خداوند به لطف و کرمش از نسلت فرزندان شایسته ای بوجود آورد » . آرامشی داشت و در انتظار تحقیق این بشارت بود ولی آن ارتباط ویژه با اولیاء خدا قطع نکرد و اندیشه اینکه تنها امام زمان علیه السلام وسیله فیض است و این خواسته به توسط اوست که به اجابت خواهد رسید ، او را امید وار می ساخت .
لذا نامه ای به جناب حسین بن روح نوبختی نوشت و از نایب خاص امام زمان علیه السلام استدعا کرد که از آ« حضرت علیه السلام تقاضا نماید دعا بفرماید خداوند فرزندانی فقیه و آگاه به احکام شرع به او عنایت کند . پس از مدتی در جواب نامه او چنین آمد :
« از همسر فعلی خود فرزندی نخواهی داشت ولی به زودی کنیزی دیلمی را مالک می شوی و دو پسر فقیه و دین شناس از او نصیب تو خواهد شد » .
شیخ صدوق متوفای 381 قمری قدس سره و ابوعبدالله حسین همان دو فقیهی اند که به دعای صاحب الزمان علیه السلام نصیب ابن بابویه شد . دو فقیه ماهر و خوش حافظه که مطالبی را در ذهن داشتند که هیچ کس از اهل قم آن را حفظ نبود تا جایی که دانشمندان از حافظه قوی این دو فرزند در نقل روایات تعجب می کردند و می گفتند : این مقام و جایگاه رفیع به دعای امام زمان علیه السلام نصیب شما شده است . 1
خداوندا به عشق پاکبـــــــــــازان                                                   به ابزار و به اخیار و امامان
به صدق بندگان سر بــــــــراهت                                                    به عز و حرمت آزاد مــردان
به عشاق پـــــــریشان و دل افکار                                                 که اندر راه معشوقنـد و نالان
رسان صاحب زمان مولای ما را                                                      امیر و مجری احــــکام قرآن

پی نوشت

1 . ستارگان حرم ، ج 2 ،ص40-42 .





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.