مصرف ويتامين B6‎ از بروز افسردگي در دوران بارداري پيشگيري مي‌کند

مصرف ويتامين B6 در متابوليسم پروتئين و سنتز نقش مهمي دارد و از افسردگي‌هاي دوران بارداري نيز جلوگيري کرده، همچنين تهوع و استفراغ اين دوران را از بين مي برد. « نيلوفر تيموري » کارشناس تغذيه و عضو مرکز مطالعات رشد و سلامت کودک جهاد دانشگاهي علوم پزشکي ايران در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش تغذيه در دوران بارداري گفت
سه‌شنبه، 8 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مصرف ويتامين B6‎ از بروز افسردگي در دوران بارداري پيشگيري مي‌کند
مصرف ويتامين B6‎ از بروز افسردگي در دوران بارداري پيشگيري مي‌کند
مصرف ويتامين B6‎ از بروز افسردگي در دوران بارداري پيشگيري مي‌کند

مصرف ويتامين B6 در متابوليسم پروتئين و سنتز نقش مهمي دارد و از افسردگي‌هاي دوران بارداري نيز جلوگيري کرده، همچنين تهوع و استفراغ اين دوران را از بين مي برد.
« نيلوفر تيموري » کارشناس تغذيه و عضو مرکز مطالعات رشد و سلامت کودک جهاد دانشگاهي علوم پزشکي ايران در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش تغذيه در دوران بارداري گفت: توجه و اهميت دادن به تغذيه مادر در دوران بارداري نه تنها منجر به تولد نوزادي سالم از نظر وزن و قد و فاکتورهاي تغذيه‌اي مي‌شود بلکه باعث سالم ماندن و حفظ سلامت بافت‌هاي بدن مادر باردار نيز مي‌شود.
تيموري در ادامه افزود: تغذيه سالم همچنين باعث وزن گيري مناسب مادر باردار و نوزاد شده و از کمبودهاي تغذيه‌اي که شايع‌ترين آنها کمبود آهن است، جلوگيري به عمل مي‌آورد.
وي با تاکيد بر اهميت افزايش وزن مادر در اين دوران گفت: وزن مادر با توجه به BMI (نمايه توده بدني) قبل از بارداري سنجيده مي‌شود. به طور کلي بايد افزايش وزن مادر بين 5/11 تا 17 کيلوگرم باشد.
اين کارشناس تغذيه در خصوص ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز بدن در دوران بارداري مادران گفت: ويتامين‌هاي مورد نياز در دوران بارداري ويتامين‌هاي گروه B به خصوص B6 و B12 هستند.
وي با اشاره به خواص ويتامين B6 در خصوص ميزان مصرف آن گفت: ميزان مورد نياز اين ويتامين، 2/2 ميلي گرم در روز است. همچنين ويتامين B12 در خون سازي نقش مهمي داشته و ميزان مورد نياز آن 4 ميکرو گرم در روز برآورد مي شود.
عضو مرکز مطالعات رشد و سلامت کودک جهاد دانشگاهي علوم پزشکي ايران در ادامه افزود: ويتامين D در جذب کلسيم مادر نقش موثر داشته و مورد نياز آن 10 ميکروگرم در روز است. از سوي ديگر، ويتامين A نيز در رشد سلولي و حفظ استحکام بافت اپيتليان و رشد و تشکيل استخوان‌ها بسيار موثر بوده و ميزان موردنياز آن 800 ميکروگرم در روز است.
وي در پايان در خصوص کلسيم به عنوان ماده معدني مورد نياز بدن به خصوص در زنان باردار افزود: کلسيم در تشکيل و حفظ دندان‌ها و استخوان‌ها، همچنين فعاليت ماهيچه‌ها نقش مهمي دارد.
http://www.salamatnews.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.