ندبه وزاري به خاطرغيبت امام عصر( ع)از وظايف شيعيان

يکي ديگر از وظايف منتظر ، ندبه و گريه و زاري براي غيبت امام زمان است ، براي اين جهت که ما دسترسي به وجود مقدسش نداريم چون اين بزرگ ترين مصيبت است . همان طوري که در دعاي شريف ندبه آمده است : « عزيز علي أن أري الخلق و لاتري » (1) چه چيزي از اين بدتر ، چه مصيبتي از اين بالاتر که همه چيز را مي بينيم اما آن عزيز همه ي دل هاي مؤمنين و حجت خدا را نمي بينيم .
چهارشنبه، 16 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ندبه وزاري به خاطرغيبت امام عصر( ع)از وظايف شيعيان
 ندبه وزاري به خاطرغيبت امام عصر( ع)از وظايف شيعيان
ندبه وزاري به خاطرغيبت امام عصر( ع)از وظايف شيعيان

يکي ديگر از وظايف منتظر ، ندبه و گريه و زاري براي غيبت امام زمان است ، براي اين جهت که ما دسترسي به وجود مقدسش نداريم چون اين بزرگ ترين مصيبت است . همان طوري که در دعاي شريف ندبه آمده است : « عزيز علي أن أري الخلق و لاتري » (1) چه چيزي از اين بدتر ، چه مصيبتي از اين بالاتر که همه چيز را مي بينيم اما آن عزيز همه ي دل هاي مؤمنين و حجت خدا را نمي بينيم . اين فقدان و اين عدم درک وجود مقدس ، به عنوان بزرگ ترين مصيبت است وبراي اين مصيبت بايد ندبه و زاري کرد .
معروف ترين متوني که تحت عنوان ندبه براي امام زمان آمده ، همان دعاي شريف ندبه است که هر روز صبح جمعه معمولا مؤمنين در خواندنش مداومت دارند . مطالب بسيار مهمي دارد که در قالب همين ندبه و زاري و آه و ناله به درگاه خداوند عرضه مي شود و ان شاءالله خداوند به وسيله ي همين ناله هايي که مؤمنين دارند به غيبت امام زمان پايان بدهد و نيز در دعاي هر شب ماه مبارک رمضان هم به صورت ندبه است که اللهم إنا نشکو إليک فقد نبينا صلواتک عليه و آله ، و غيبه و لينا و کثره عدونا ، و قله عددنا ، وشده الفتن بنا، و تظاهر الزمان علينا ، (2) بار الها ! ما به تو شکوا مي کنيم در اين عصر از فقدان حضور پيامبرمان و غيبت ولي و امام زمانمان و زيادي دشمن و کمي دوستانمان ...» .
اين ها همه ندبه است در طول تاريخ ، شيعه اين ندبه را داشت يعني اين هم جزو وظايف ما شيعيان بوده و هست .

پي نوشت:

1. مفاتيح الجنان .
2.پايان دعاي افتتاح مفاتيح الجنان .

منبع: کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.