اسید فولیک برای رشد مو

آیا می‌خواهید از مکمل‌های اسید فولیک برای درمان ریزش مو استفاده کنید؟ در این مقاله به بحث درباره‌ی ویتامین‌ها و مواد معدنی شامل اسید فولیک که باعث افزایش رشد موها می‌شود و از ریزش موها جلوگیری می‌کند پرداخته‌ایم.
چهارشنبه، 12 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اسید فولیک برای رشد مو
اسید فولیک برای رشد مو

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

آیا می‌خواهید از مکمل‌های اسید فولیک برای درمان ریزش مو استفاده کنید؟ در این مقاله به بحث درباره‌ی ویتامین‌ها و مواد معدنی شامل اسید فولیک که باعث افزایش رشد موها می‌شود و از ریزش موها جلوگیری می‌کند پرداخته‌ایم.
عوامل مختلفی می‌توانند باعث ریزش مو در مردان و زنان شوند مثل افزایش سن ، عوامل ارثی ، عدم تعادل هورمونی ، عوارض جانبی داروها ، مشکلاتی مانند آلوپسی ، بیماری‌هایی مانند مشکلات تیروئید ، استرس ، افسردگی و رژیم غذایی نامناسب. رژیم غذایی فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری یکی از علل اصلی نازک شدن و ریزش موهاست.
ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای رشد موها عبارتند از ویتامین‌های گروه ب شامل ویتامین ب6 ، اینوزیتول ، ویتامین ب5 ، منیزیم ، روی ، گوگرد و اسید فولیک. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با این ویتامین‌ها و مواد معدنی به همراه اسید فولیک ارائه شده است.

بیوتین و اسید فولیک برای رشد موها

بیوتین یا ویتامین ب6 را باید جزئی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم. بیوتین به حفظ سلامت موها کمک می‌کند و رشد موها را تحریک می‌کند. به علاوه، بیوتین برای پوست نیز بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهند که افزایش مصرف بیوتین به پیشگیری از ریزش مو در مردان کمک می‌کند. برخی از مواد غذایی غنی از بیوتین عبارتند از برنج ، نخود فرنگی ، حبوبات ، دانه‌ی سویا ، دانه‌ی آفتابگردان ، مخمر آبجو و گردو.

اسید فولیک

اسید فولیک ویتامینی محلول در آب است که برای سلامت موها مفید است. اسید فولیک به تشکیل گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند و برای حفظ سلامت دستگاه عصبی مرکزی بسیار مهم است. اسید فولیک همچنین به جایگزین کردن سلول‌های پیر با سلول‌های جوان کمک می‌کند. این خواص اسید فولیک آن را تبدیل به ماده‌ی مغذی مهمی برای رشد و نمو سلول‌ها ، اندام‌ها و بافت‌های مختلف بدن از جمله موها کرده است. اگر چه اسید فولیک فواید زیادی برای بدن دارد ولی، از مصرف مکمل‌های اسید فولیک بدون مشورت پزشک خودداری کنید. مواد غذایی غنی از اسید فولیک عبارتند از سبزیجات دارای برگ سبز ، جگر ، برنج ، پرتقال ، گندم ، دانه‌ی سویا و مخمر آبجو.

ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید دیگر برای رشد موها

ویتامین C: ویتامین C به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و به این ترتیب از طاسی پیشگیری می‌کند. مواد غذایی غنی از ویتامین C عبارتند از پرتقال ، لیمو ، توت فرنگی ، تمشک ، گریپ فروت ، کلم بروکلی ، کلم گل ، گوجه فرنگی و کلم.
ویتامین E: ویتامین E به افزایش دریافت اکسیژن توسط بدن کمک می‌کند. این منجر به علمکرد بهتر اندام‌های بدن می‌شود. ویتامین E دستگاه ایمنی را نیز تقویت می‌کند و بنابراین، از ریزش مو به خاطر بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
روی و منیزیم: روی و منیزیم دستگاه ایمنی را تقویت می‌کنند و رشد مو را افزایش می‌دهند. مواد غذایی غنی از روی عبارتند از گندم ، صدف ، مخمر آبجو و آجیل کاج. مواد غذایی غنی از منیزیم عبارتند از سبزیجات سبز مانند اسفناج و نخود فرنگی ، آجیل و غلات کامل.

دوز اسید فولیک و رشد مو

به منظور افزایش رشد مو، علاوه بر مصرف مواد غذایی غنی از بیوتین و اسید فولیک می‌توان از مکمل‌ها نیز استفاده کرد. همانطور که در بالا اشاره شد، اسید فولیک فواید زیادی برای موها دارد. ولی، چه مقدار اسید فولیک برای رشد موها کافی است؟ معمولاً برای مردان دوز روزانه 400 میکروگرم و برای زنان 200 میکروگرم است. محصولات مراقبت از مو مختلفی در بازار وجود دارند که حاوی اسید فولیک می‌باشند. استفاده از این محصولات روش دیگری برای استفاده از اسید فولیک برای مراقبت از موهاست.
قبل از شروع دوره‌ی اسید فولیک، شناسایی علت دقیق ریزش مو بسیار مهم است. با انجام آزمایش خون می‌توان کمبود ویتامین را شناسایی کرد. همچنین، به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از مکمل‌های ویتامین در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.