پيشنهاداتي براي توفيق خانواده ها

* به فروتني و خضوعتان بيفزاييد. بخصوص زماني که در پيشرفت هاي تحصيلي و موفقيت هاي مادي شما همسرتان نقش اساسي داشته است. * به اصل مشارکت در زندگي خانوادگي معتقد باشيد و سعي کنيد تمام کارها را تنها خودتان انجام ندهيد، بلکه از همسر و فرزندان خود کمک بگيريد. باور کنيد که در ازدواج و تشکيل خانواده مرد و زن عالي ترين سرمايه هاي وجود خود يعني روح، قلب، عواطف، آرزوها، احساسات و امکانات خود را به مشارکت مي گذارند
يکشنبه، 5 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيشنهاداتي براي توفيق خانواده ها
 پيشنهاداتي براي توفيق خانواده ها
پيشنهاداتي براي توفيق خانواده ها

نويسنده: فريبا رحماني
* به فروتني و خضوعتان بيفزاييد. بخصوص زماني که در پيشرفت هاي تحصيلي و موفقيت هاي مادي شما همسرتان نقش اساسي داشته است.
* به اصل مشارکت در زندگي خانوادگي معتقد باشيد و سعي کنيد تمام کارها را تنها خودتان انجام ندهيد، بلکه از همسر و فرزندان خود کمک بگيريد. باور کنيد که در ازدواج و تشکيل خانواده مرد و زن عالي ترين سرمايه هاي وجود خود يعني روح، قلب، عواطف، آرزوها، احساسات و امکانات خود را به مشارکت مي گذارند و با قبول همفکري، همياري، مددکاري و تعهدات گوناگون بهترين جلوه مشارکت را ارائه مي کنند. به اين نکته اهميت دهيد که امروزه مدير موفق مديري است که به قابليت ها و قدرت هاي اعضاي خانواده خود بهاي لازم را مي دهد و شرايط را براي بروز و ظهور اين توانمندي هاي خدادادي مساعد مي کند. لذا با مشارکت هم فضاي خانه را به فضايي بالنده و ثمر بخش مبدل سازيد.
* سعي کنيد شرايط کاري و شغلي، موقعيت اجتماعي، اقتصادي، وضع جسماني و رواني و سني همسرتان را به خوبي بشناسيد وبه تناسب اين خصائص از ياري به او در داخل و خارج از خانه دريغ نورزيد ودر شرايط ويژه نظير بيماري همسر، بارداري يا تولد فرزند، مسافرت ويا مأموريت شوهر، تعداد زياد اولاد، تحصيل زن يا مرد و....
به کمک هم بشتابيد و به سهولت امور زندگي، شادي، شادکامي و رفاه هم کمک کنيد.
* هميشه به همسرتان متذکر شويد که کار او بويژه در خانه براي شما با ارزش است. سعي کنيد کار زن در خانه را کم ارزش و کار بيرون از خانه را با ارزش تلقي نکنيد. اين امر در تقويت روحيه و مباني خانواده تاثيري بسيار دارد.
* اگر به دليل کار زياد و تعهدات بيرون از منزل قادر نيستيد عملا به همسرتان کمک کنيد، علاقه خود را به کمک و همکاري با او ابراز و وي را از حمايت خود مطمئن کنيد.
* در مديريت خود از مردسالاري و زن سالاري خودداري کنيد و براي داشتن يک خانواده متعادل از "حق سالاري " پيروي کنيد و به گفتار امام باقر ( عليه السلام ) که مي فرمايند: " حق را بگوييد، اگر چه عليه خودتان باشد. " تأسي بجويند. در مديريت خانه، مرد يا زن هيچ کدام نبايد نظر و سليقه ي خود را بر ديگري تحميل کند و کلام حق و منطق صحيح را از جانب هم بپذيرند.
* سعي کنيد در زندگي دهن بين نباشيد و به هنگام اظهار نظر و داوري درباره هر کس و هر پيام، به کسب اطلاعات مستند بپردازيد. اين امر موجب مي شود که قضاوتي صحيح، مستقل و منطقي داشته باشيد و اشتباه شما در داوري به حداقل برسد.
* براي تعادل در زندگي و کاميابي هر چه بيشتر از خوش خلقي و گشاده رويي و چهره اي پر نشاط بهره بگيريد و کوشش کنيد که با شيوه هاي گوناگون گرد وغبار افسردگي را از چهره ي همسرتان بزداييد. هرگز اجازه ندهيد افکار مأيوس کننده و منفي بر وجود اعضاي خانواده شما سايه افکند و ريشه هاي شادکامي و شادابي شما را از بين ببرد.
* نارسايي ها و رنج هاي گذشته خود و يا همسرتان را مرتبا به ياد نياوريد و مطرح نکنيد. سعي کنيد نسبت به آينده خوش بين باشيد و از لحظه هاي موجود حداکثر استفاده را داشته باشيد.
* سعي کنيد از تجارب و خاطرات تلخ زندگي ديگران عبرت بگيريد و از تجارب مطبوع اطرافيان، دوستان و خانواده هاي موفق حداکثر استفاده را داشته باشيد. مطمئن باشيد اين امر بر نشاط و شادابي و شادکامي زندگي شما خواهد افزود.
منبع: مجله راه راستان

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.