استفاده از فناوری نانو برای تشخیص سلولهای سالم و مرده

دانشمندان برای نخستین بار در جهان از فناوری نانو برای تشخیص سلو لهای سالم و مرده استفاده کردند. محققان انستیتو پلی تکنیک رنسلر در این فرآیند جدید از تزریقات نانویی بر روی سلول های زنده استفاده کرده و دریافتند که اعمال تغییرات مختصر در شدت لیزر می تواند تفاوت میان سلول های سالم و مرده را نشان دهد.
يکشنبه، 12 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده از فناوری نانو برای تشخیص سلولهای سالم و مرده
استفاده از فناوری نانو برای تشخیص سلولهای سالم و مرده
استفاده از فناوری نانو برای تشخیص سلولهای سالم و مرده

دانشمندان برای نخستین بار در جهان از فناوری نانو برای تشخیص سلو لهای سالم و مرده استفاده کردند.
محققان انستیتو پلی تکنیک رنسلر در این فرآیند جدید از تزریقات نانویی بر روی سلول های زنده استفاده کرده و دریافتند که اعمال تغییرات مختصر در شدت لیزر می تواند تفاوت میان سلول های سالم و مرده را نشان دهد.
نتایج این دستاورد جدید که به زودی از سوی اینگرید وایک از اساتید برجسته فیزیک در انستیتو رنسلر در کنگره جهانی فوتونیک آلمان منتشر می شود می تواند به عنوان خط مشی تحقیقات آتی به کار رود که در آنها به ریزتزریقات در سلول های زنده نیاز است.
چنین تحقیقاتی طیف وسیعی از پروژه ها از آزمایش داروها و تشخیص درصد سموم آنها تا هدف قرار دادن سلول های توموری با شیمی درمانی را دربرمی گیرد.
بر اساس گزارش نانوتک وایر، این محقق معتقد است که با استفاده از این فناوری جدید محققان می توانند با ضریب دقت بالایی برای ریزتزریقات سلولی یا حتی نانوجراحی در سلولها استفاده کنند.
منبع: خبرگزارى مهر

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.