یهود و هولوکاست ایرانیان

در طول تاریخ، انگلیس جنایات متعددی را در ایران مرتکب شده است یکی از آن جنایات، کشتار تقریباً 40 درصد از جمعیت ایران در طول سال‌های 1917 تا 1919 میلادی بوده است. به دیگر سخن، انگلیس، تقریباً 9 تا 10 میلیون نفر از
چهارشنبه، 12 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
یهود و هولوکاست ایرانیان
 یهود و هولوکاست ایرانیان

 

نویسنده: سید هاشم میرلوحی




 

در طول تاریخ، انگلیس جنایات متعددی را در ایران مرتکب شده است یکی از آن جنایات، کشتار تقریباً 40 درصد از جمعیت ایران در طول سال‌های 1917 تا 1919 میلادی بوده است. به دیگر سخن، انگلیس، تقریباً 9 تا 10 میلیون نفر از جمعیت ایران را در طول سال‌های 1917 تا 1919 میلادی - کشته است.
در آن زمان، جورج پنجم، پادشاه انگلیس بود. دیوید لوید جورج، نخست وزیر انگلیس، و وینستون چرچیل نیز پست‌های مهمی را در کابینه‌ی دیوید لوید جورج داشته است که به آن خواهیم پرداخت. در آن دوران، انگلیس نه تنها از پرداخت پول درآمدهای نفتی ایران امتناع می‌ورزید، بلکه غلات ایرانی را خریداری می‌کرد و نیز اجازه نمی‌داد تا غلات و مواد غذایی از کشورهای دیگر، نظیر آمریکا و هند و غیره وارد ایران شود و این امر باعث شده بود تا قیمت مواد خوراکی و غلات، در ایران به شدت افزایش یابد و قحطی، ایران را فراگیرد و در اثر گرسنگی و سوء تغذیه (1)، بین 9 تا 10 میلیون نفر از ایرانیان، بین سالهای 1917 تا 1919 میلادی، جان خود را از دست بدهند.
براساس اسناد وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، جمعیت ایران در سال 1914 میلادی، 20 میلیون نفر بوده است. این جمعیت، در 5 سال بعد، یعنی در سال 1919 میلادی، به 11 میلیون نفر تقلیل یافته است و علت آن، سیاست نسل‌کشی انگلیس در ایران بوده است (2) که آن را به شدت دنبال می‌کرده است. جمعیت ایران در طول 5 سال، به جای اینکه افزایش یابد، 40 درصد کاهش داشته است.
این فاجعه در زمانی صورت گرفته است که دیوید لوید جورج، نخست وزیر انگلیس، و وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل (3) به عنوان وزیر مهمات و وزیر جنگ انگلیس (4) - در کابینه‌ی دیوید لوید جورج - فعالیت داشته است (5). البته چرچیل، سالها بعد، به عنوان نخست وزیر انگلیس برگزیده شد (6).
ناگفته نماند که بانک شاهنشاهی که در ایران تأسیس شده بود، از آنِ یهودی‌ای به نام ساسون بود و این بانک و یهودیان بولشویک شوروی (7) و هنچنین هربرت سمیول یهود - وزیر کشور وقت انگلیس - و دیگران که نام آنها ذکر گردید، در قحطی و کشتار 9 تا 10 میلیون ایرانی دست داشته‌اند.
در این مقطع مناسب است که توضیحی در مورد هربرت سمیول و وینستون چرچیل داده شود.
دولت انگلیس در ماه ژوئیه سال 1920 میلادی، همین هربرت سمیول یهود را به عنوان نماینده‌ی خود در فلسطین گمارد که وی حق فلسطینی‌ها را پایمال نمود و زمین آنان را در اختیار یهودیان قرار داد. این یهود انگلیسی در تاریخ پنجم فوریه‌ی سال 1915 میلادی، یعنی دو سال قبل از صدور اعلامیه‌ی بالفور و 5 سال قبل از مأموریتش به فلسطین، در یادداشتی که به دولت انگلیس ارائه نمود، خواستار برپایی دولت یهودی در فلسطین گردید تا حافظ منافع انگلیس در برابر احتمال دسترسی فرانسه به منطقه‌ی شام و فلسطین باشد و مانع از به خطر افتادن منافع انگلیس و راه‌های تدارکاتی او در کانال سوئز شود. تنها هدف انگلیس از گماردن هربرت سمیول به عنوان نماینده‌ی خود در فسلطین این بود که وی، راه را برای موطن قومی یهودیان در فلسطین هموار نماید.
بنابر اظهارات بعضی از انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها، وینستون چرچیل یک یهود [پنهانی - کریپتو جو] بوده است و انگلیسی‌ها، او را از نسل روچیلد می‌خوانند. آنها می‌گویند مادر چرچیل، جنی جرومی (8) (که یک زن آمریکایی بوده است) نیز با مردان عیاش - غیر از همسر خود - از جمله یک جاسوس اتریشی و ادوارد هفتم - رابطه‌های نامشروع داشته است (9).
مارتین گیلبرت (10) در کتاب خود به نام «چرچیل و یهودیان (11)» از سرسپردگی چرچیل در ارتباط با یهودیان می‌نویسد: «چرچیل، از کاپیتان الفرد دریفس (12) - یک افسر یهود جاسوس در ارتش فرانسه - حمایت می‌کرد و از اینکه دریفس را به جرم جاسوسی دستگیر و به زندان محکوم کرده بودند و به جزیره‌ی شیطان (13) فرستاده بودند، ناراحت بود و این عمل را، یک غرض‌ورزی علیه یهودیان می‌خواند و آن را محکوم می‌کرد». مارتین گیلبرت در کتابش، به رابطه نزدیکی که چرچیل و پدرش با یهودیان، از جمله نتی روچیلد (14)، لیوپولد روچیلد (15) و ارنست کسل (یک بانکدار یهود) (16) و غیره داشته‌اند، پرداخته است. او می‌نویسد: «تعهد چرچیل به حقوق یهودیان و صهیونیسم و کشور اسرائیل، هرگز تغییر نکرد. در سال 1922 میلادی، در قانون بین‌الملل، چرچیل، حق مهاجرت یهودیان به فلسطین را، پایه‌گذاری کرد و مستحکم نمود (17)» [یعنی 26 سال قبل از اینکه اسرائیل توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شود].

پی‌نوشت‌ها

1. Starvation and malnutrition
2. M. G. Majid, The Great Famine and Geocide in Persia, 1917- 1919, University Press of America, U. S. A. 2003.
3. Winston Leonard Spencer Churchill (1874-1965)
4. Minister of munitions and secretary for war
5. در آن زمان، پادشاه انگلیس، جورج پنجم - دومین پسر ادوارد هفتم - بوده است.
Funk and Wagnalls Encyclopedia, 1995, under "George V" and "Churchill, Sir Winston Leonard Spencer" entries.
6. وینستون چرچیل از سال 1940 تا 1945 میلادی و بعد نیز از سال 1951 تا 1955 میلادی، نخست وزیر انگلیس بود.
7. یهودیان بولشویک شوروی نیز غلات ایران را خریداری می‌کردند و به روسیه می‌بردند.
8. Jennie Jerome
9. Churchill"s American mother-Jennie Jerome- had a string of extramarital affairs with various playboys, an Austrian spy, and King Edward VII.
10. Martin Gilbert
11. Churchill and the Jews
12. Captain Alfred Dreyfus, a Jewish officer in the French Army.
13. Devil"s Island
14. Natty Rothschild
15. Leopols Rothschild
16. Ernest Casse, a Jewish banker
17. در جایی دیگر از این کتاب آمده است که چرچیل، در سال 1960 میلادی در دیدارش با بن گورین - نخست وزیر اسرائیل - مقاله‌ای را که در مورد حضرت موسی نوشته بود، به او داد.

منبع مقاله :
میرلوحی، سید هاشم؛ (1390)، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر نشر معارف، چاپ سوم

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.