حلقة بینایی

افرادی که دید چشمشان اشکالی جزئی دارد، به زودی خواهند توانست عینک‌‌ها یا لنزهایشان را کنار بگذارند. تازگی شرکتی در کالیفرنیا حلقة پلاستیکی کوچک و شفافی را ساخته است که با پبوند آن در چشم، دید فرد بهبود
چهارشنبه، 16 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسین سجادی
موارد بیشتر برای شما
حلقة بینایی
حلقة بینایی

مترجم: زهرا هدایت‌‌منش
منبع:راسخون
افرادی که دید چشمشان اشکالی جزئی دارد، به زودی خواهند توانست عینک‌‌ها یا لنزهایشان را کنار بگذارند. تازگی شرکتی در کالیفرنیا حلقة پلاستیکی کوچک و شفافی را ساخته است که با پبوند آن در چشم، دید فرد بهبود می‌‌یابد. حلقة مزبور انحنای چشم را برای نزدیک‌‌بینی درست پهن می‌‌کند، برای دوربینی درست شیب می‌‌دهد، یا برای مقابله با آستیگماتیسم شکل انحنای چشم را یکنواخت می‌‌کند.
حلقه را که به حلقة داخل قرنیه‌‌ای معروف شده است و فقط سه دهم میلی‌‌متر طول دارد، در بیمارستانی در برزیل روی چشم سه فرد که دیدشان اندکی اشکال داشا آزمایش کردند. جراحان به طور سرپایی فقط در عرض نیم ساعت حلقه را در بافت پیوندی چشم آن افراد نشاندند و آن را در مجرایی به قطر 5/7 میلیمتر ثابت کردند.
به گفتة توماس رئیس کراویزیون و سازندة حلقه متاکریلات پولی متیل، جراحان برزیلی گزارش دادند که بریدگی‌‌ها طی سه روز بهبود یافتند. علاوه بر این، بیماران هیچ‌‌گونه درد و حتی عمل پیوند حلقه را هم احساس نکردند. لوری پیش‌‌بینی می‌‌کند هزینة عمل کمتر از انواع عمل‌‌هایی نظیر کراتو تومی و تراشیدن با لیزر شود که برای معالجة اشکال‌‌های دید افراد انجام می-گیرد، چرا که هزینه‌‌های آن‌‌ها گاه برای هر چشم بیش از 1500 دلار می‌‌شوند.
آزمایش‌‌های سه مرحله‌‌ای بالینی بر روی600 فرد که دیدشان اندکی اشکال پیدا کرده باشد در محل‌‌های متفاوت از جمله مؤسسه بینایی تبسدا در سنت لوئیز انجام خواهد شد و باید در اواسط دهه 90 تکمیل شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.