عنوان: تکنولوژي ديد در شب

بيشتر مردم با مفهوم ديد در شب آشنا هستند. غير از اين، اين تکنولوژي در عمليات هاي بيشمار و فيلم هاي جاسوسي زيادي ديده مي شود. اما حقيقت اين است که ديد در شب بيشتر از آن که يک مفهوم خيالي باشد، يک واقعيت است ـ و با عينک هاي مخصوص، دوربين هاي يک چشمي، دوچشمي، و تجهيزات ديگر مي توان در شب های کاملاً تاريک بدون ماه، ديد مناسبي داشت. در حقيقت اين تکنولوژي آن قدر پيشرفت کرده است که شما يک انسان در فاصله بيش از 200 متري را به راحتي مي توانيد
چهارشنبه، 5 فروردين 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عنوان: تکنولوژي ديد در شب
عنوان: تکنولوژي ديد در شب
عنوان: تکنولوژي ديد در شب

نويسنده: Shawn Danis
مترجم: محمود کريمي


بيشتر مردم با مفهوم ديد در شب آشنا هستند. غير از اين، اين تکنولوژي در عمليات هاي بيشمار و فيلم هاي جاسوسي زيادي ديده مي شود. اما حقيقت اين است که ديد در شب بيشتر از آن که يک مفهوم خيالي باشد، يک واقعيت است ـ و با عينک هاي مخصوص، دوربين هاي يک چشمي، دوچشمي، و تجهيزات ديگر مي توان در شب های کاملاً تاريک بدون ماه، ديد مناسبي داشت. در حقيقت اين تکنولوژي آن قدر پيشرفت کرده است که شما يک انسان در فاصله بيش از 200 متري را به راحتي مي توانيد ببينيد. يعني 2 برابر طول يک ميدان فوتبال. اين شاهکار قابل توجه انسان به دو طريق کار مي کند: بالابردن کيفيت تصوير و تصويربرداري گرمايي.
بالا بردن کيفيت تصوير يک تکنيک است که در آن تمام نورهاي خيلي کوچک توسط چشم انسان ممکن است قابل تجزيه و تحليل نباشد، را جمع مي کند. اينها کوچک ترين سوسوهاي نور هستند که حتي بعضي مواقع با ارزان ترین طيف بين هاي مادون قرمز، آشکار مي شوند. اين نقاط نوري کوچک به وسيله ي سيستم آن قدر تقويت مي شوند که به راحتي توسط چشم قابل ديدن باشند.
راه ديگر براي ديد در شب به وسيله ي تصوير برداري گرمايي يا مادون قرمز است. اين تنها تکنولوژي است که مي تواند منحصراً در حيطه ي نورهاي بالاتر از مادن قرمز کار کند .به جاي اين که نور جمع شود، اين گرماي ساطع شده از اجسام يا افراد است که جمع آوري مي شود. که اين به عنوان مادون قرمز گرمايي شناخته مي شود. که مقدار زيادي از طيف مادون قرمز را اشغال مي کند.
(مادون قرمز در انتهاي پايين طيف نور قرار دارد و در حيطه ي نورهايي است که با چشم انسان قابل ديدن نيستند). اين بدان معني است که مقدار زيادي از طول موج هاي ساطع شده توسط اجسام، به وسيله وسايل مربوطه (از جمله وسايل تشخيص دهنده ي مادون قرمز) قابل تشخيص است. از آنجايي که تصويربرداري گرمايي با تبديل گرماي دريافت شده از اجسام به حالت قابل ديدن کار مي کند، بنابراين اين طور نتيجه مي شود که برخي اجسام بايد از ديگر اجسام واضح تر به نظر بيايند. به طور مثال انسان نسبت به يک درخت گرماي بيشتري از بدن خود ساطع مي کند، پس يک درخت به وضوح يک انسان نيست.
محصولات ديد در شب، ضمايم خوبي براي اضافه کردن به مجموعه هاي نظارتي و مراقبتي است و وسايل خوبي براي پيدا کردن اجسام يا افراد داخل تاريکي هستند. براي داشتن يک چنين محصولي مي توانيد از قيمت هاي زير 300 دلار تا بالاي 1500 دلار را در بازار ببينيد. (اين مقاله در سال 2005 تأليف شده است)
اين قيمت ها به علت تفاوت در ويژگي ها، دقت و اهدافي که به علت آن نياز به ديد در شب داريد، متفاوت هستند.
کپي يا استفاده از مطالب اين مقاله بدون ذکر نام مترجم و نقل از پايگاه راسخون ممنوع است و شرعاً نيز مجاز نمي باشد.
منبع: www.spyassocxiates.com الف




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما