ارزش تغذیه‌ای و فواید رولت گوشت خانگی

رولت گوشت یک غذای سنتی در آمریکا می‌باشد. این مقاله اطلاعاتی را درباره‌ی مقدار کالری موجود در رولت گوشت و فواید تغذیه‌ای آن ارائه می‌دهد. این مقاله را مطالعه کنید تا با ارزش تغذیه‌ای این غذای محبوب بیشتر آشنا شوید.
پنجشنبه، 2 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ارزش تغذیه‌ای و فواید رولت گوشت خانگی
ارزش تغذیه‌ای و فواید رولت گوشت خانگی

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

رولت گوشت یک غذای سنتی در آمریکا می‌باشد. این مقاله اطلاعاتی را درباره‌ی مقدار کالری موجود در رولت گوشت و فواید تغذیه‌ای آن ارائه می‌دهد. این مقاله را مطالعه کنید تا با ارزش تغذیه‌ای این غذای محبوب بیشتر آشنا شوید.
آمریکایی‌ها درست مانند ایتالیایی ها که به پاستا علاقمند هستند، به رولت گوشت علاقه دارند. اما هنگامی‌که اقتصاد دانان داده‌های مربوط به سازمان غذا و دارو را مورد آنالیز قرار دادند، پی بردند که لوگزامبورگ یکی از کوچک‌ترین کشورها بوده که در فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین مقدار گوشت را مصرف می‌کنند. در حالی‌که لوگزامبورگ 300 پوند در سال گوشت مصرف می‌کنند، اما یک آمریکایی 276 پوند در سال گوشت مصرف می‌کند. به طور معمول، رولت گوشت از گوشت خرد شده، که معمولا شامل گوشت گاو، خرده‌های نان، تخم مرغ، سبزیجات خرد شده و برخی ادویه جات که در مکان‌های مختلف با هم متفاوت می‌باشد، تهیه شده است. این مخلوط به شکل یک قرص نان و یا کیک می‌باشد. در برخی بخش‌های اروپا، میوه ها و خشکبار نیز همراه با برخی طعم دهنده‌ها به رولت گوشت اضافه می‌گردد. برخی از نان خرد شده و آجیل نیز به این غذا اضافه شده، و به برخی از آن‌ها تخم مرغ های پخته شده نیز اضافه می‌شود.
اگرچه دستورالعمل‌های ساخت این غذا تاحدی متفاوت می‌باشد، رولت گوشت یک بخش جدایی ناپذیر از منوی شام یا منوی رستوران در سراسر آمریکا می‌باشد. تا چند دهه قبل، رولت گوشت همراه با سیب زمینی خرد شده سرو می‌شد که به عنوان یک غذای آمریکایی شناخته می‌شد. امروزه، رژیم غذایی استاندارد آمریکایی اعتقاد دارد که این غذا یکی از بدترین رژیم‌های آمریکایی می‌باشد، چون حاوی مواد غذایی فراوری شده و اصلاح شده بیشتری نسبت به غذاهای تازه و طبیعی می‌باشد. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان داد که آمریکایی‌ها مقادیر بسیار بالایی قند و سدیم را در رژیم روزانه‌ی خود مصرف می‌کنند و رژیم غذایی آن‌ها حاوی مقادیر مناسبی از عناصری مانند فیبر و مواد معدنی مانند پتاسیم نیست.
رولت گوشت در واقع یک غذای خوشمزه و پرطرفدار برای طرفداران فست فود می‌باشد. این غذا به راحتی تهیه شده و حاوی مواد غذایی سالم بوده و می‌تواند همراه با سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات و میوه‌ها سرو شود. شما می‌توانید ادویه جات و سبزیجات را بر اساس دسترسی به آن‌ها به آسانی در رولت گوشت استفاده کنید.
افرادی که دارای سبک زندگی غیر متحرک هستند، می‌توانند از رولت گوشت حاوی کالری پایین توسط تهیه‌ی آن با گوشت کم چرب استفاده کنند. با استفاده از این روش، آن‌ها می‌توانند احتمال ابتلا به چاقی مفرط را در خود کاهش دهند. با افزودن سبزیجات بیشتر و گوشت کمتر، یا با استفاده از سیب زمینی، نخود سبز و ترکیب مختلفی از سبزیجات و غیره شما می‌توانید به میزان قابل توجهی کالری موجود در رولت گوشت را کاهش داده و به ارزش تغذیه‌ای این رولت اضافه کنید. سبزیجات می‌توانند مقادیر کافی از فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی را ارائه دهند.
واقعیات تغذیه‌ای
بر اساس پایگاه داده‌ی ملی تغذیه ای آمریکا، 100 گرم رولت گوشت حاوی 197 کالری می‌باشد. مواد تغذیه‌ای دیگر این رولت در نمودار زیر شرح داده شده است.
رولت گوشت گیاهخواران، اندازه‌ی سرو: 100 گرم
آب 58 گرم
کالری 197 کالری
پروتئین 21 گرم
چربی 9 گرم
کربوهیدرات 8 گرم
فیبر غذایی 6/4 گرم
قند 20/1 گرم
مواد معدنی
تیامین 9/0 میلی‌گرم
ریبوفلاوین 6/0 میلی‌گرم
نیاسین 10 میلی‌گرم
ویتامین B6 2/1 میلی‌گرم
فولات 78 میکرو‌گرم
ویتامین B12 40/2 میلی‌گرم
ویتامین E یا آلفا توکوفرول 73/1 میلی‌گرم
لیپیدها
اسیدهای چرب اشباع شده‌ی کل 425/1 گرم
اسیدهای چرب اشباع شده‌ی مونو 188/2 گرم
اسیدهای چرب اشباع شده‌ی پلی 666/4 گرم
مزایای تغذیه ای
در صورتی‌که شما تمایل به مصرف کالری بیشتری داشته باشید، پس تکه‌هایی از گوشت بدون چربی را به رولت گوشت اضافه کنید. این امر می‌تواند به افزایش محتوای پروتئین بدن شما کمک کند. پروتئین برای رشد سلول ضروری می‌باشد، و به استحکام عضلات شما نیز کمک می‌کند. پروتئین نقش مهمی در سلامت کلی و سطوح انرژی ایفاء می‌کند.
رولت گوشت گیاهخواران عاری از کلسترول می‌باشد. این موضوع احتمال بروز وزن اضافه و ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
ترکیبی از حبوبات و سبزیجات باعث غنی شدن غذا از فیبر شده که این موصوع به تقویت سیستم گوارشی کمک می‌کند. مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا به پیشگیری از افزایش ابتلا به سطوح بالای قند خون کمک می‌کند.
مصرف رولت گوشت خانگی به کاهش مقدار عناصر خطرناکی مانند سدیم، چربی اشباع شده، کلسترول، افزودنی‌های خوراکی و غیره کمک می‌کند. این موضوع احتمال بروز مشکلات سلامتی را در مصرف کنندگان کاهش می‌دهد.
استفاده از سیر، پیاز، گشنیز، آب لیمو، گوجه فرنگی، هویج، خردل خشک، آویشن، فلفل قرمز، ریحان، تکه‌های پنیر، خشکبار و غیره می‌تواند به مزه‌دار کردن رولت گوشت کمک کند. این ترکیبات می‌توانند ویتامین‌های A و C را نیز به رولت اضافه کنند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کنند. شما می‌توانید این ترکیبات را به گوشت خرد شده نیز اضافه کنید.
رولت گوشت حاوی چربی اشباع نشده‌ی مونو بیشتری نسبت به چربی اشباع شده می باشد. این موضوع به کاهش ایجاد کلسترول بد در بدن کمک می‌کند.
رولت گوشت حاوی چربی اشباع نشده‌ی پلی بوده که در خشکبار، بذور و سبزیجات برگی موجود می‌باشد. در غذاهای آماده اغلب این مواد مفید در طول پردازش از بین رفته است.
رولت گوشت منبع عالی از ویتامین های B مانند فولات، نیاسین و غیره که برای انواعی از فرایندهای متابولیکی ضروری می‌باشند، است.
رولت گوشت تهیه شده از گوشت بوقلمون می‌تواند دارای کالری پایینی باشد. 4 اونس از این رولت حاوی کمتر از 200 کالری می‌باشد.
در صورتی‌که مقداری از این رولت باقی بماند، روز بعد شما می‌توانید آن را به عنوان ساندویچ مصرف کنید.
نکات مهمی وجود دارد که شما باید هنگام تهیه‌ی این رولت در نظر بگیرید، تحقیقات مدرن نشان داد که گوشت دارای تاثیر به مراتب بیشتری بر محیط زیست نسبت به هر نوع غذای دیگری که مصرف می‌کنید، می‌باشد. غذا، آب، زمین و انرژی مورد نیاز برای مزارع دامداری بیشتر از مقدار مورد نیاز به منظور رشد و حمل و نقل گیاهان می‌باشد. بهتر است نگرش ما نسبت به مصرف بیش از حد گوشت تغییر کند. امروزه مردم زیادی عمدتا به دنبال رژیم‌های گیاهی یا خوردن غذاهای دارای گوشت کمتر می‌باشند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.