راه‌های طلایی و بدون استرس برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یک مشکل رایج است که بسیاری از مردم امروزه با آن مواجه هستند. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد که به شما برای جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند
سه‌شنبه، 14 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
راه‌های طلایی و بدون استرس برای جلوگیری از ریزش مو
راه‌های طلایی و بدون استرس برای جلوگیری از ریزش مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

ریزش مو یک مشکل رایج است که بسیاری از مردم امروزه با آن مواجه هستند. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد که به شما برای جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند
تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان از ریزش مو رنج می‌برند. ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در زیر نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو بیان شده است.
نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو
موهای خود را هنگامی که خیس است برس یا شانه نکنید. به دلیل این‌که موهای مرطوب حساس هستند و اگر شانه شوند ضعیف و شکننده می‌شوند.
در مورد قانون طلایی شانه کردن موها شمارش تا 100، قبل از رفتن به رختخواب در شب، را شنیده‌اید؟ این قانون مفید می‌باشد. شانه کردن مو باعث تحریک جریان خون می‌شود، اما شانه کردن بیش از حد موها می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و ریشه‌های مو را نیز تضعیف کند.
نوع لوازم آرایشی که برای موهایتان نیز استفاده می کنید تاثیری بر بافت آن دارد. شامپوهای قوی می‌تواند باعث ریزش مو شود. مو و پوست سر دارای روغن‌های طبیعی هستند که حضور مواد شیمیایی قوی باعث از بین رفتن ای روغن های طبیعی و آسیب به پوست و مو می‌شوند. در چنین مواردی، از شامپوهای گیاهی استفاده کنید تا موهایتان را پاک کند و از آسیب بیشتر جلوگیری شود.
یک تمرین ورزشی خوب نه تنها به سلامت بدن شما کمک می‌کند بلکه از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند، ذهن و بدن سالم باعث ایجاد موهای سالم می‌شود.
از استفاده شامپو به طور مستقیم بر روی پوست سر خود اجتناب کنید. ابتدا مقداری شامپو را با آب مخلوط کنید و بعد با نوک انگشتان به پوست سر خود بمالید. مواظب آسیب ناخن‌هایتان باشید که ممکن است باعث اسیب به پوست سر شود و فولیکول‌ها را ضعیف کند.
نورشدید می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و از این رو، باید از نور شدید اجتناب کرد. اگر شما مجبورید در معرض نور خورشید قرار بگیرید از کلاه یا روسری برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید. یکی دیگر از دلایل ریزش مو شوره سر است که می‌توان با مخلوط کردن آب نیمی از لیمو با یک لیتر آب و شستن سر با این ترکیب شوره سر را از بین ببرید،
نوع لوازم آرایشی که برای موهای خود استفاده می‌کنید ممکن است موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد
استفاده از رنگ موهای شمیایی عامل دیگر ریزش مو است.
استرس را تا حد ممکن کاهش دهید، زیرا این یکی از دلایل اصلی ریزش مو است.
یک رژیم سالم و متعادل غذایی برای جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. سویا، اسفناج، گردو، تن ماهی و غذاهایی که حاوی ویتامین هستند، برای سلامت موهای شما بسیار مهم هستند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.