برگرداندن فرم طبيعي به سينه ها بعد از زايمان

در ماههاي آخر بارداري که حجم و وزن سينه ها افزايش مي يابد، بايد از کرستهاي مناسبي، که علاوه بر اندازه بودن، بنده هاي کشي آنها محکم و يا دوبل است استفاده کرد تا بدين ترتيب به عضلات سينه ها فشار زيادي وارد نيايد. جنس کرست بهتر است نخي باشد تا مانع تحريک پوست اين ناحيه، به خصوص در قسمت نوک پستانها شود. معمولاً پس از پايان دوران شير دهي، سينه ها کوچک شده و به تدريج به اندازه ي قبل از بارداري برمي گردند. اما نه دقيقاً مثل اول، زيرا هم شل تر و هم پيرتر از
شنبه، 2 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برگرداندن فرم طبيعي به سينه ها بعد از زايمان
 برگرداندن فرم طبيعي به سينه ها بعد از زايمان
برگرداندن فرم طبيعي به سينه ها بعد از زايمان





در ماههاي آخر بارداري که حجم و وزن سينه ها افزايش مي يابد، بايد از کرستهاي مناسبي، که علاوه بر اندازه بودن، بنده هاي کشي آنها محکم و يا دوبل است استفاده کرد تا بدين ترتيب به عضلات سينه ها فشار زيادي وارد نيايد. جنس کرست بهتر است نخي باشد تا مانع تحريک پوست اين ناحيه، به خصوص در قسمت نوک پستانها شود. معمولاً پس از پايان دوران شير دهي، سينه ها کوچک شده و به تدريج به اندازه ي قبل از بارداري برمي گردند. اما نه دقيقاً مثل اول، زيرا هم شل تر و هم پيرتر از قبل مي شوند. براي تقويت عضلات سينه، که به دليل تحمل وزن زياد پستانها طي دوران بارداري و بخصوص دوران شيردهي، شل شده اند. مي توان از روش دوش آب گرم و سرد استفاده کرد. به اين ترتيب که با سرد و گرم کردن متناوب آب دوش، بخصوص اگر دوش ثابت نبوده و بتوان آن را به سينه ها نزديک کرد، جريان خون در اين نواحي افزايش مي يابد و موجب آن مي شود که به سلولهاي پوست آنها اکسيژن بيشتري برسد.
البته استفاده از کرمهاي مخصوصي که به همين منظور تهيه شده اند، نيز بي تأثير نيست. اما در هر حال، انجام حرکات نرمشي مناسب و مداوم را بايد يکي از مؤثرترين راههاي تقويت عضلات سينه دانست. ذيلاً چند نمونه از اين تمرينات را مي بينيد.
1و2 - اين تمرين را مي توانيد بصورت ايستاده يا نشسته انجام دهيد. دستها را از محل آرنج تا کرده و بالا بياوريد، طوري که در راستاي شانه ها قرارگيرند. سرانگشتان هر دو دست را با هم تماس دهيد و محکم به هم فشار دهيد.
آرام آرام در حاليکه فشار از هر دو دست وارد مي آيد، کف دو دست را روي هم قرار دهيد و فشار دهيد سپس عضلات را شل کرده و چند ثانيه استراحت کنيد. اين تمرين را حداقل ده بار تکرار کنيد.
3 و 4 - ازپشت به ديواري تکيه دهيد و صاف بايستيد. طوري، که باسن تان به ديوار تکيه دهد. کمر را کاملاً صاف کرده و پاها را کنار هم جفت کنيد. حال يکي از دستها را صاف کرده و بالا ببريد. تا در راستاي کتف تان قرار گيرد. عضلات دست بالا برده را بخوبي بکشيد و تا چند ثانيه اي در همين حال بماند. پس از چند ثانيه استراحت اين حرکت رابا دست ديگرتان تکرار کنيد.
اين تمرين را حداقل پنج بار در مورد هر دست انجام دهيد.
5و6 - بدن را کاملاً صاف کرده و سر پا بايستيد. دستها را از آرنج خم کرده و در دو طرف بدن بالا بياوريد. سپس در حاليکه عضلات کتف و سينه کاملاً کشيده و در حال فشار هستند، دو دست را به آرامي به سمت صورت ببريد.
ابتدا فشار را به لبه هاي دو کف دست، که با هم تماس پيدا مي کنند، وارد آورده و سپس آرنج ها را به هم فشار دهيد.
به حالت اوليه برگرديد و اين حرکت راحداقل ده بارتکرارکنيد.
منبع: کتاب کودک من




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.