معنی اسم نارین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام نارین جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام نارین ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام نارین ، به دلیل ریشه فارسی , عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام نارین تا به الان تقریبا 23,304 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
يکشنبه، 3 تير 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم نارین  و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم نارین

جنسیت دختر
نام به انگلیسی narin
تلفظ نام به انگلیسی /nārin/
تلفظ به فارسی نارین
افراد دارای این نام 23,304
ابجد 311
ریشه نام فارسی , عربی
 

ریشه اسم نارین

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام نارین فارسی , عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " نارین " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام نارین به صورت“ /nārin/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام نارین بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام نارین

 
معنی اسم نارین در فرهنگ اسم ها:
منسوب به آتش، نار، آتشین، مجازا زیبارو، سرخ رنگ مثل دانه انار.
 
معنی اسم نارین در  فرهنگ فارسی:
( اسم ) خزانه جواهر و زر سرخ که مستقیما تحت نظر سلطان بوده : [ درین وقت پادشاه اسلام ضبط آن چنان فرمود که خزانه ها جدا باشد هر آنچ مرصعات بود تمامت بدست مبارک در صندوق نهد چنانکه اگر تصرفی رود فی الحال معلوم گردد ... و هر آنچه زر سفید و انواع جامه ها بود که پیوسته خرج کند خزانه داری و خواجه سرایی دیگر را نصب فرموده ... خزانه اول را نارین و دوم را بیدون میگفتند . ] کلمه مغولی مغول به خزانه محتوی جواهرات و زر سرخ مه زیر نظر مستقیم سلطان وقت بوده است نارین می گفته اند .
 
معنی اسم نارین در لغت‌ نامه دهخدا:
تر و تازه، تابان، روشن، صاف، براق، ظریف، آراسته. مغولان به خزانه‌ی محتوی جواهرات و زر سرخ که زیر نظر مستقیم سلطان وقت بوده است نارین می‌گ فته‌اند.
 
معنی اسم نارین در ثبت احوال:
(نار + ین (پسوند نسبت))، ۱- منسوب به نار، آتش؛ ۲- (به مجاز) سرخ‌رنگ (زیبا).
 

حروف ابجد  نام نارین

ابجد نام آلما شامل عدد " 311 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 23 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 14 " می گردد.
 

نام های هم آوا با اسم «نارین»

شاهین
لاوین
تالین
الین
پرارین
نازلی
ساچلی
نازلار
نارینا
نگاره
نازپری
ساوین
سارینا
نازنین
نارینه
 

خصوصیات کلی اسم نارین

رنگ نام نارین آبی می باشد. افراد دارای این نام بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک هستند. به خاطر دیدی که این اشخاص به زندگی، توانایی ها و استعداد های  خود دارند میتوانند به بهترین شکل ممکن سختی ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و در راه رسیدن به موفقیت های بالاتر گام بردارند. همین امر و اعتقاد موجب شده است که این افراد دارای شخصیت کاملا بی تعارفی باشند. یکی دیگر از خصوصیات این اشخاص قدرت بالای آنها در تحلیل مسائل متعدد می باشد که سبب شده که دیگران به سمت آنها جذب شوند و از کمک های آنها برای قرار گرفتن در راه درست و صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که موجب بی انتها شدن سعی و تلاش و اعتقاد این افراد برای دسترسی به موفقیت ها و اهداف شده است.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.