امام حجة بن الحسن العسکری صاحب الزمان (عج)

در این اثر بخشی از معارف اسلامی با یک روش خاص و در دویست و هشتاد صفحه به شرح زیر نگارش شده است:
دوشنبه، 8 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
امام حجة بن الحسن العسکری صاحب الزمان (عج)
امام حجة بن الحسن العسکری صاحب الزمان (عج)



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: امام حجة بن الحسن العسکری صاحب الزمان(عج)
موضوع: سیره امام الزمان(ع)
زبان: فارسی
نویسنده: موسی خسروی
ناشر: کتاب فروشی چاپ خانه اسلامیه
محل چاپ: تهران
تعداد صفحات: 280 صفحه

معرفی کتاب:

در این اثر بخشی از معارف اسلامی با یک روش خاص و در دویست و هشتاد صفحه به شرح زیر نگارش شده است:
بخش اول: امام کیست: در این بخش درباره جایگاه امامت از دیدگاه شیعیان و ضرورت وجود امام برای جامعه و لزوم شناخت امام(ع) مطالبی ارائه می‏شود.
بخش دوم: ولادت حضرت مهدی و القاب آن جناب: درباره مادر امام زمان(ع)، سرگذشت آن بانوی بزرگ، ازدواجشان با امام حسن عسکری(ع)، وقایع ولادت حضرت مهدی(عج)، لقب‏ها و کنیه‏های امام زمان(ع) و دلیل ممنوعیت گفتن اسم خاص حضرت مباحثی است در این بخش به چشم می‏خورد.
بخش سوم: تصریح پیغمبر(ص) و ائمه گرام به امامت ولی عصر(ع): همان گونه که از عنوان این بخش برمی‏آید مطالب آن بخشی از روایات منقول از پیامبر(ص) و ائمه(ع) درباره حضرت مهدی(ع) است. همچنین به بعضی از آیات که تفسیر به ظهور حضرت شده است در این بخش مورد اشاره قرار گرفته است.
بخش چهارم: غیبت صغرا، معجزات امام و نایب‏های آن جناب: در این بخش اشاره می‏گردد امام باید از روی دلیل و برهان شناخته شود. از آنجا که یکی از راه‏ها، معجزه ها و کرامات است، در این بخش پس از توضیحاتی در زمینه غیبت صغرا، به برخی از معجزه‌های امام زمان(ع)، موضوع توسل به حضرت و حکایت‏های موجود در این‏باره پرداخته می شود. در پایان نیز از نواب اربعه معرفی کوتاهی می‏شود.
بخش پنجم: کسانی که در غیبت صغرا امام را دیده‏اند: مجموعه‏ای از حکایات مربوط به دیدار با امام زمان در دوره غیبت صغرا که حدود ده حکایت است.
بخش ششم: امکان طول عمر از نظر علمی و تاریخی: مسئله عمر طولانی از دیدگاه قرآن، تاریخ، علم و...
بخش هفتم: علت غیبت و وظیفه ما در این زمان: آزمایش مردم، آمادگی و استعداد، هراس از کشته شدن، بیعت نداشتن از کسی، پیدایش مؤمنان از پشت کفار از جمله مواردی است که در این بخش درباره آنها مطالبی گفته می شود.
بخش هشتم: کسانی که در غیبت کبرا خدمت امام رسیده‏اند: در این بخش که در بخش پایانی کتاب است، حدود دوازده حکایت از دیدار‏های نیک بختانی است که در این دوره به حضور حضرت شرفیاب شده‏اند.
با ارائه فهرست مطالب کتاب در صفحات پایانی، مجموعه مطالب کتاب به پایان می‏‏رسد.
منبع مقاله : pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما