چای زنجبیل جهت رفع میگرن

آیا از آخرین خبرهای پزشکی چیزی شنیده‌اید؟ چای زنجبیل جهت رفع میگرن حقیقتاً عمل می‌کند! دوست دارید مطالب بیشتری در این مورد بدانید؟ خوب این مقاله را مطالعه نمایید.
شنبه، 18 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چای زنجبیل جهت رفع میگرن

رفع سردردهای میگرنی با چای زنجبیل

آیا از آخرین خبرهای پزشکی چیزی شنیده‌اید؟ چای زنجبیل جهت رفع میگرن حقیقتاً عمل می‌کند! دوست دارید مطالب بیشتری در این مورد بدانید؟ خوب این مقاله را مطالعه نمایید.

هنگامی که برای نخستین بار در خصوص اثر بخشی چای زنجبیل در رفع میگرن شنیدم، تعجب نکردم. هرچه باشد، از پدربزرگها و مادربزرگها و بسیاری از بستگان سالخورده خود در خصوص خواص ضد درد و ضد التهابی این ساقه‌های ریشه مانند شگفت انگیز اغلب چیزهایی شنیده‌ایم. آیا پیروان و کاروران پزشکی گیاهی عقیده زیادی به قدرت آن جهت مبارزه با انواع مختلف عفونت، مانند گلودرد و سرفه خشک ندارند؟ ناحیه گوش ـ حلق و بینی من همیشه نواحی حساسی بوده و براحتی دچار سرماخوردگی شده که عمدتاً با سوزش و درد کم در پشت گلو شروع شده و به تدریج به سرفه، کمی احتقان سینه و تب تمام عیار کشیده می‌شود. آن زمان که کوچک بودم، مادربزرگم، برایم مخلوطی ار زنجبیل خرد شده، عسل و فلفل سیاه تهیه می‌کرد که با قاشق در دهانم ریخته و به آرامی این معجون تند و تیز را فرو می‌بردم. هنوز هم به این داروی زنجبیل و عسل هر زمان که دچار گلودرد و سرفه می‌شوم متوسل شده و باور کنید هنوز هم به خوبی هر داروی بدون نسخه عمل می‌کند!

برگردیم به بحث در خصوص چای زنجبیل جهت رفع میگرن، همه ما می‌دانیم که چای (و یا ترجیحاً کافئین درون آن) محرک عصبی بوده و چنانچه در حد اعتدال مصرف شود، استرس را کاهش داده و به بیدار ماندن فرد کمک می‌کند. زنجبیل با تمام خواص ضد التهابی خود، یک گیاه قوی است که برای رفع هر گونه درد و یا تورم بافتها مفید می‌باشد. چای زنجبیل جهت رفع سردرد یک داروی امتحان شده است و اگر مقداری از آن را در لحظات بسیار آغازین سردرد مصرف کنید، بدون آنکه خم به ابرو بیاورید، سردرد را از بین می‌برد! آن را بارها امتحان کرده‌ام و به خوبی عمل کرده است. بنابراین اجازه دهید نگاهی به چگونگی مفید فایده بودن چای زنجبیل در رفع میگرن در پاراگرافهای آتی بیاندازیم.
 

چای زنجبیل جهت درمان میگرن

پیش از آنکه در خصوص چگونگی اثربخش بودن چای زنجبیل در مبارزه با حمله میگرن به بحث بپردازیم، اجازه دهید به طور مختصر از مکانیسم این سردرد عروقی اطلاعاتی بدست آوریم. سردردهای میگرنی عمدتاً زمانی رخ می‌دهند که رگهای درون و اطراف مغز ملتهب شوند و یا زمانی که برخی عضلات واقع در فک و گردن حساس شوند. در اغلب موارد، التهاب رگهای خونی موجود در مغز دلیل پشت شروع این سردردهای ناشی از فشار افزایش یافته بر روی مغز می‌باشند. گاهی این عروق خونی تحت تورم ناشی از فعالیتهای پروستاگلاندین‌ها قرار می‌گیرند که این پروستاگلاندینها لیپیدهایی هستند که انبساط و انقباض بافتهای غضلانی صاف را تنظیم می‌سازند.

چای زنجبیل جهت رفع میگرن

در حال حاضر مطالعات و آزمایشهای مختلف انجام شده به وضوح نشان می‌دهند که آنزیمها و ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل دارای توانایی جلوگیری از بیش فعالی این پروستاگلاندین‌ها بوده در نتیجه التهاب عروق را فرومی‌نشانند. این همچنین همان مکانیسمی است که از طریق آن زنجبیل و یا عصاره‌های زنجبیل با موفقیت درد و یا التهاب هریک از بافتها در هر ناحیه از بدن را متوقف می‌سازند. با این حال، به منظور آنکه چای زنجبیل بیشترین تأثیر خود را داشته باشد، بهتر است آن را در شروع حمله میگرن بنوشید. زنجبیل همچنین یک درمان خانگی بسیار مشهور جهت فرونشاندن حالت تهوع است. زنجبیل یک جایگزین بی ضرر بجای داروهای قوی و ناخوشایند برای زنان بارداری است که از تهوع صبحگاهی رنج می‌برند، [البته در این مورد اختلاف نظر وجود دارد، بنابراین بهتر است که پیش از اقدام به این کار در طول دوران بارداری با یک متخصص مشورت نمایید]. این بدان معنا است که نوشیدن چای زنجیبل در طول حملات میگرن همچنین از جنبه ثانویه آن (یعنی حالت تهوع) علاوه بر خود میگرن جلوگیری می‌کنید.
 

تهیه چای زنجبیل

بهتر است چای زنجبیل را از زنجبیل کامل تازه بجای محصولات پاکتی موجود در بازار و یا استفاده از پودر زنجبیل تهیه کنید. می‌توانید چای زنجبیل را با شیر و یا بدون آن درست کنید به همان روشی که چای سیاه را تهیه می‌کنید. در این بخش ابتدائی‌ترین و ساده‌ترین طرز تهیه چای زنجبیل را در اختیارتان قرار می‌دهم. چنانچه تمایل داشته باشید که چای زنجبیل‌تان به روش چای معمولی درست شود، نصف فنجان آب و نصف فنجان شیر را درون شیرجوش بریزید. مقداری زنجبیل تازه را درون این مخلوط رنده کرده و برگهای چای را به آن افزوده و اجازه دهید دومرتبه به جوش آید. ظرف را از اجاق برداشته و مقداری عسل، شکر و یا هرماده شیرین کننده دیگر مطابق با ذائقه خود به آن بیافزایید. چنانچه به چای سیاه علاقه دارید، آنگاه می‌توانید همان روند را دنبال کنید. با این حال، از شیر صرفنظر کرده و یک فنجان کامل آب بجای نصف فنجان بیافزایید. همچنین می‌توانید از چای کیسه‌ای بجای برگ چای استفاده کنید اما پیشنهاد می‌کنم که دومی را انتخاب کنید به این دلیل که تجربه تازگی و عطر و رایحه برگ کامل چای هرگز قابل مقایسه با چای فرآوری شده درون چای‌های کیسه‌ای نخواهد بود. چای داغ و تند را جرعه جرعه نوشیده و با هر جرعه احساس خواهید کرد سنگینی در سرتان کاهش می‌یابد.

چای زنجبیل جهت رفع میگرن یکی از بهترین و ساده‌ترین درمانهای خانگی است که هیچیک از عوارض جانبی مسکنهای شیمیایی را نداشته و هنگامی که در اولین مراحل شروع میگرن مصرف شود، بهترین عملکرد خود را خواهد داشت. همچنین یک داروی آرام بخش عالی جهت رفع عوارضی مانند سرماخوردگی، گلودرد و تب است. در واقع، چای زنجبیل جهت فرونشاندن سرماخوردگی یک فرمول گیاهی آزمایش شده می‌باشد! مشخص شده است که نوشیدن چای زنجبیل دو مرتبه در روز موجب تسکین بیماران مبتلا به آرتریت که در مراحل اولیه این عارضه مفصلی قرار دارند می‌شود. اکنون که از میزان فایده زنجبیل جهت رفع میگرن و سایر دردها اطلاع یافتید و نیز چگونگی تهیه آن را آموختید، چرا مرتبه بعد که دلتان نوشیدنی داغ خواست، آن را برای خود درست نمی‌کنید؟ غیر از فوائد سلامتی بخشی که چای زنجبیل دارد، نوشیدن یک فنجان از چای داغ، معطر و کمی تند زنجبیل در یک بعدازظهر زمستانی حقیقتاً می‌چسبد. از تغییری که در شما بوجود می‌آورد شگفت زده خواهید شد. 


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.